Politikens leder om valget
Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 05:32

sakset fra http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=359239

Stem for at isolere Dansk Folkeparti

VED SIDSTE folketingsvalg blev midten af dansk politik sat uden for
indflydelse.

Regeringen har valgt at støtte sig til Dansk Folkeparti i alle større
sager, og partiet har fået en nøglerolle på en hel række områder.

Det er årsagen til, at Danmark i dag har vedtaget love, der åbenlyst
strider mod den europæiske menneskerettighedskonvention. Love, der ikke
bare rammer de etniske mindretal, men som fratager alle danskere
rettigheder, som ellers hører til de mest basale.

Det er også årsagen til, at vi sammen med et mindretal i både EU, NATO
og FN gik i krig i Irak. Det er årsagen til, at enkeltforskere er blevet
forsøgt begunstiget eller diskrimineret via finansloven. Det er årsagen
til, at en af Danmarks store public service-tv-stationer, TV 2, står
over for en helt unødvendig privatisering, der kan risikere at trække
dansk tv ned på Berlusconi-niveau.

Ikke alle regeringens dårlige ideer er vokset i Pia Kjærsgaards have,
men det er hende, der har gjort det muligt for statsministeren ikke at
lytte til andre. Hendes mandater har gjort det muligt for
statsministeren at føre den blokpolitik, som hans pragmatiske retorik
konstant tilslører, men som ikke desto mindre har været realiteten i
hele hans regeringsperiode.

DET PARADOKSALE er, at alliancen med Dansk Folkeparti er en af
hovedårsagerne til, at den dårlige integration, der spillede så stor en
rolle under sidste valgkamp, er blevet værre under den nuværende
regering. De fornuftige elementer, som Bertel Haarders
integrationspolitik også har rummet, er blevet begrænset eller bekæmpet
af støttepartiet. Positive initiativer har været stort set bandlyst. Og
der er grænser for, hvor langt man når med pisken, når guleroden er helt
fraværende.

Resultatet er, at der er færre indvandrere i arbejde, end der var, da
Anders Fogh kom til. Der er flere utilpassede, frustrerede og til tider
ligefrem kriminelle unge indvandrere, end der var, før regeringen og
Dansk Folkeparti tog fat. Fordi det er blevet et tabu at bekæmpe
diskrimination, fordi pengene til kvarterløft og bekæmpelse af sociale
ghettoer er sparet væk, og fordi hele tonen i den såkaldte
udlændingedebat har sat splid i fællesskabet, er integrationen blevet
forsinket snarere end fremmet. Samtidig er Dansk Folkeparti begyndt at
præge dansk europapolitik i negativ retning. Fra at være et på mange
punkter beundret land har Danmark fået et ikke uberettiget ry for
lukkethed og fordomsfuldhed.

Samtidig har Dansk Folkepartis konsekvente leflen for alle andre
vælgergrupper end de såkaldt fremmede spærret for de reformer og
moderniseringer af samfundet, der ellers måtte være en borgerlig
regerings naturlige arbejdsopgave. Dansk Folkepartis socialpolitiske
kreativitet begrænser sig til at tænke i checks til de ældre. Og til at
sige nej til alt, hvad der lugter af internationalisering og
modernisering. I valgkampen har de både villet lukke grænsen til Sverige
og forbyde myndighederne andre sprog end dansk.

SELVFØLGELIG VIL det gøre en forskel, om landets statsminister fremover
skal hedde Mogens Lykketoft eller Anders Fogh. Vi hører til dem, der
mener, at Socialdemokraterne har fremlagt mere konkrete bud på, hvordan
arbejdsløsheden kan bringes ned, end regeringen har. En ny regering vil
også give flere penge til miljø og ulandsbistand, mens skattestoppet til
gengæld vil stå urokkeligt fast, hvis Anders Fogh fortsætter - eller vil
det? Det bestemmer Pia.

Men hånden på hjertet. Bedømt på valgkampen er der alligevel grænser
for, hvor stor en forskel det vil gøre. Socialdemokratiet har kun
udfordret regeringen på få områder. Regeringen lover ingen reformer, men
små vælgergaver og lidt til forskningen fordelt over en meget lang
årrække. Velfærdsstaten vil overleve, uanset hvem der vinder valget. Og
heller ikke vores trods alt ganske sunde økonomi vil blive undergravet
af hverken den ene eller den anden som statsminister.

DERFOR ER valgets hovedspørgsmål efter vores mening, om Dansk
Folkepartis på alle måder negative indflydelse i det danske samfund skal
brydes eller ej. Fire år mere med Pia Kjærsgaard, Søren Krarup og Jesper
Langballe i rollerne som landets fremmeste politiske smagsdommere er en
alt andet end tiltrækkende tanke.

Politikens læsere tænker selv, og vi véd, at jeres stemmer tidligere har
fordelt sig på stort set alle de partier, der byder sig til. Avisen har
ingen partipolitiske bindinger, og i det daglige foretrækker vi at tage
stilling fra sag til sag. Alligevel vil vi ikke undlade på en dag som i
dag at gøre det klart, hvilken konklusion der følger af vores præmisser:

Det er midten i dansk politik, der skal styrkes. Hvis valget fører til
et regeringsskifte, giver det sig selv, at Dansk Folkeparti bliver sat
uden for indflydelse. Det vigtigste midterparti støtter i denne valgkamp
et statsministerskifte.

Men mindre kan også gøre det. En stemme på Venstre eller de konservative
i dag vil i meget høj grad være en stemme på Pia Kjærsgaard. Kun hvis
midten, det vil i første række sige de radikale, styrkes markant, kan
det hjælpe de kræfter i V og K, der kan se perspektivet i at få både
anstændighed og reformvilje tilbage i det politiske højsæde. Det er
afgørende for den elementære lødighed, anstændighed og ordentlighed
herhjemme, som vi i lange perioder af danmarkshistorien har taget for
givet, at midten i dansk politik i dag får et godt valg.

Fra : G.B.

Dato : 08-02-05 07:26

Maz Spork <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen news:420826b5$0$29276$14726298
@news.sunsite.dk:

> sakset fra http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=359239

Politiken. Jaja...

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 08:36

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> Maz Spork <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen
> @news.sunsite.dk:

> Politiken. Jaja...

Ikke se, ikke høre, bare gø....

-- maz

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-02-05 17:15

Maz Spork wrote:

> Ikke se, ikke høre, bare gø....

HVIS du nu kendte lidt til Politikens barggrund, så ville du nok vide at
det er en gammel radikal avis: Derfor er det da logisk at Seidenfaden og
hans slyngler opfatter Pia Kjærsgaard som roden til alt ondt og omvendt
har travlt med at glorificere Marianne Jelved. Så hvis der er noget, der
er tendentiøst her, så er det da nok Politikens leder...

Anders Peter Johnsen

Fra : Alucard

Dato : 08-02-05 09:05

On Tue, 08 Feb 2005 05:31:56 +0100, Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

>sakset fra http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=359239
>
>Stem for at isolere Dansk Folkeparti

(..Snip.. En masse propaganda)

Gad vide om det er skrevet af samme person som skriver Lykketoft's
valgtaler.....???

Fra : Martin Kristensen

Dato : 08-02-05 14:58

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> [...]
> hovedårsagerne til, at den dårlige integration, der spillede så stor en
> rolle under sidste valgkamp, er blevet værre under den nuværende

Det var ikke den dårlige integration af fremmede, men den alt for store
tilstrømning, der var temaet i sidste valgkamp. Og det der heldigvis blevet
strammet op på under denne regering.

Blot en af mange fordrejninger i Politiken demagogiske leder.

Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 16:15

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
> [...]
>
> Det var ikke den dårlige integration af fremmede, men den alt for store
> tilstrømning, der var temaet i sidste valgkamp. Og det der heldigvis

Vrøvl. Hvis integrationen ifølge VKO gik fint for tre år siden var der ingen
grund til at stramme, vel?

> Blot en af mange fordrejninger i Politiken demagogiske leder.

Kom med dem

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 08-02-05 16:27

Maz Spork wrote:
> Kom med dem

Jeg ville være mere interesseret i de undersøgelser/den statistik der
underbygger artiklen... Men det er nu ikke kun Politiken der skriver på
den måde; det er vel stort set alle de større aviser.

Med venlig hilsen Preben

Fra : Martin Kristensen

Dato : 08-02-05 17:15

> Hvis integrationen ifølge VKO gik fint for tre år siden var der ingen
> grund til at stramme, vel?

Det gjorde den heller ikke. Men temaet var stadigvæk ikke "integrationen
skal blive bedre" men "tilstrømningen skal være mindre".

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-02-05 17:27

Martin Kristensen wrote:
> [...]
> strammet op på under denne regering.
>
> Blot en af mange fordrejninger i Politiken demagogiske leder.

Det er nu engang skægt at se disse desperate "politisk korrekte"
radikale, når de prøver at tørre skylden for den dårlige integration af
på Pia Kjærsgaard og Regeringen.

Hvem skabte problemet og hvem er det omvendt, der arbejder hårdest på at
løse det?

De radikale vil af med 24-årsreglen og kan tilsyneladende ikke få
indvandring NOK, mens de langt mere ansvarlige borgerlige partier har
strammet op for tilstræmningen med henblik på at integrere folk
ordentligt. Her er 24-årsreglen altså en klar fordel for de unge
indvandrere, mens fjernelsen af den vil være at kaste dem tilbage i
armene på forældre, der vil tvangsgifte dem med henblik på
familiesammenføring, hvilket går direkte imod ethvert forsøg på egentlig
integration. Tværtimod fastholdes indvandrere således i deres
ikke-danske kulturmønstre, og man får n'te-generationsindvandrere, som
STADIG ikke kan tale dansk, når den ene forælder ikke gør det, men
derimod kræver at det oprindelige modersmål skal tales i hjemmet -
ligesom hjemlandets kultur fortsat skal være absolut dominerende.

Og dèn misforståede "tolerance" er da den værste bjørnetjeneste, man kan
gøre unge indvandrere, som efterhånden tilpasser sig danske forhold!

For mig at se er 24-årsreglen derfor noget af det bedste der nogensinde
er sket mine jævnaldrende indvandrere.

Anders Peter Johnsen