Lykketoft: VK pønser på nedskæringer
Fra : Jensen

Dato : 07-02-05 12:46

Jeg fandt følgende på http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.sasp?TemplateID=1

Kun med massive nedskæringer kan VK få sine valgløfter til at hænge
økonomisk sammen, siger Mogens Lykketoft (S)
Der er 'en massiv offentlig nedskæringsplan straks efter valget' i vente
fra
en eventuelt genvalgt VK-regering. For det er den eneste måde, Venstres og
De Konservatives valgløfter og økonomiske politik kan hænge sammen på,
siger
Socialdemokraternes formand, Mogens Lykketoft. Han tager en analyse fra
Arbejderbevægelsens Erhvervsråd (AE) af VK's valgudspil samt flere
økonomers
udtalelser til indtægt for, at regeringens valgløfter for den kommende
femårsperiode er 'den strammeste stigning i de offentlige udgifter nogen
sinde'.

Ugebrevet Mandag Morgen refererer AE for et regnestykke, der viser, at
regeringen målt på sin egen regnemodel opererer med en stigning i de
offentlige udgifter i de kommende fem år, der er tre-fire gange mindre end
den forløbne fem års periode.

- Intet har været mere forkert i denne valgkamp end fremstilling af, at
Venstre har opstillet en gavebod«, siger Mogens Lykketoft.stem på liste A
http://www.socialdemokraterne.dk/

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Rune

Dato : 07-02-05 13:53
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 19:52

> - Intet har været mere forkert i denne valgkamp end fremstilling af, at
> Venstre har opstillet en gavebod«, siger Mogens Lykketoft.stem på liste A
> http://www.socialdemokraterne.dk/

Faktisk rart at se at AE er enige i at Venstre stadig er et økonomisj
ansvarligt parti.

Carl

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-02-05 21:39

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fandt følgende på http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.sasp?TemplateID=1
>
> Kun med massive nedskæringer kan VK få sine valgløfter til at hænge
> økonomisk sammen, siger Mogens Lykketoft (S)

Jaha - Nedskæringer i Sossernes Mandattal.