Amatører
Fra : Maz Spork

Dato : 07-02-05 09:03

Så fik vi alligevel citaternes kilder fra DF. Det kan vel ikke overraske, at
over et dusin kommer fra stærkt racistiske hjemmesider? Citater fra danske
politikere kan ikke dokumenteres. Måske Espersen alligevel er en klovn?

Mimi J formulerede det ret godt: »Jeg har aldrig sagt de ord. Et korrekt
citat ville være, at jeg faktisk er glad for at være dansker. Men at jeg af
og til er ked af, at Pia Kjærsgaard også er det«

Fra : hoff

Dato : 07-02-05 09:17

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af
> og til er ked af, at Pia Kjærsgaard også er det«

Ja, Pia Kjærsgaard skulle være en indvander, så hun kan mærke DF dybt
kedelige og useriøse politik på egen krop. Jeg fatter ikke folk er så
fremmedfjensk. Medierne blæser problemerne med indvandere op, de skriver
næsten kun når det er indvandere der laver ballade. Og så giver man dem
endnu dårligere vilkår, og giver ikke integration en chance.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-02-05 09:44

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> næsten kun når det er indvandere der laver ballade. Og så giver man dem
> endnu dårligere vilkår, og giver ikke integration en chance.

Det hun giver dem, og det du giver dem, er en chance for at fralægge sig
ansvaret for eget liv: "Det er ikke min skyld, jeg ikke kan læse, det er
Pias skyld" - eller for kriminelle:" Jeg tager ikke en uddannelse, for jeg
får alligevel ikke job, og så har jeg ingen penge, og så er jeg nødt til at
være kriminel" - og alle gode mennesker nikker smilende: "Helt rigtig Ahmed,
du har forstået det"

I alle lande er der folk, som er imod indvandring og/eller indvandrere, men
det betyder jo ikke, at dem der vil, ikke får sig en fremtid i landet. I fx
England klarer kinesere og indere sig BEDRE i skolen OG på jobmarkedet end
alm. englændere, mens muslimer klarer sig langt dårligere. Ser du et mønster
her? altså sidstnævnte klarer sig elendigt selv om Pia K. ikke er flyttet
til England.
Morale: man gør indvandrere/nydanskere en bjørnetjeneste ved at give dem ret
i, at de lige så godt kan opgive. Uddannede nydanskere har næsten lige så
høj ansættelsesprocent som ikke-nydanskere, alligevel hører man den
ovenstående undskyldning igen og igen. Sådan noget skal modsiges, ikke
bekræftes.

Og der ER problemer i indvandrerområder som fx Nørrebro, som fx beskrevet i
den venstreorienterede Kaare Bluitgens bog, - hans børn må ikke lege med
nydanskernes børn eller komme i deres hjem, - for at nævne én måde
nydanskere selv afskærer sig fra fælleskabet.

Fra : ts

Dato : 07-02-05 11:35

> [...]
> næsten kun når det er indvandere der laver ballade. Og så giver man dem
> endnu dårligere vilkår, og giver ikke integration en chance.

Hvad er der fremmedfjensk i DF's politik?
Hvorfor kan muslimer heller ikke integreres i andre lande?
Hvorfor tog det kun Søren Pind(V) og Helle Thorning(S) 1 møde med muslimer
for at komme med fremmedfjenske udtalelser?

Da indvandrerne smadrede det lokale indkøbscenter her hvor jeg boer, fik de
en ny fritidsklub...

derfor er jeg sikker på at du kan tilskrive alt dette Pia Kjærsgaards
hysteriske stemmeleje...

for som indvandrerne siger: "Dåmme danskere"

Fra : NoTrabajo

Dato : 07-02-05 15:48

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, Pia Kjærsgaard skulle være en indvander, så hun kan mærke DF dybt
> kedelige og useriøse politik på egen krop. Jeg fatter ikke folk er så
> fremmedfjensk. ...

Så skal jeg fortælle dig, hvorfor folk er så "fremmedfjendske":

Hvis muhamedanerne kunne opdrage deres unger, således at de ikke gik og
tyraniserede deres jævnaldrende danske kammerater; hvis muhamedanerne kunne
holde op med at hjemsende deres unger til "genopdragelse" i de lande som
forældrene var "flygtet" fra; hvis muhamedanerne kunne undgå at skabe utryghed
blandt danskerne her i landet med deres provokerende opførsel og færden i
truende grupper; hvis muhamedanerne kunne afholde sig fra at terrorisere
nøgenbadere på strandene i Københavns-området; hvis muhamedanerne kunne ophøre
med deres knivstikkerier og mord, så kunne Dansk Folkeparti muligvis nedlægges,
da det ikke længere ville have eksistensberettigelse; men så længe muhamedanerne
opfører sig som herrefolk her i landet og støttes deri af de røde og de øvrige
halalhippier, så længe har vi brug for Dansk Folkeparti.

STEM DF PÅ TIRSDAG!
--
NoTrabajo

Fra : thomas jensen

Dato : 07-02-05 17:40

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
øvrige
> halalhippier, så længe har vi brug for Dansk Folkeparti.

For langt ude....

I er jo ligeså ekstreme som de få muslimer som også insisterer på at blive
på deres side af hegnet og jeres vælgerskare er ligeså uoplyste som de
ekstreme muslimer...
Meeen for hver nord findes der vel en syd :)

Vi andre tager turen imod ækvator........ Der skinner solen nemli'

Pøj pøj med valget.........

Thomas

Fra : Rune

Dato : 07-02-05 09:42

> [...]
> politikere kan ikke dokumenteres. Måske Espersen alligevel er en klovn?
Jeg forstår ikke jeres besættelse med om citaterne skulle have været kommet
fra en kontroversiel hjemmeside eller ej. Faktisk er det noget useriøst. Det
er vel sagen underordnet hvor DF har eller ikke har hentet dem. Det centrale
er vel om de er korrekte.

Og, uden at skulle forsvare dem eller DF, har jeg indtil videre kun set
mindre uoverensstemmelser med sandheden. Og da slet ikke noget i nærheden af
hvad De Radikale præsterede af manipulation med deres Haarder fusk.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-02-05 10:18

"Rune" <rune@slambam.dk> wrote in message

> [...]
> useriøst. Det er vel sagen underordnet hvor DF har eller ikke har hentet
> dem. Det centrale er vel om de er korrekte.

Og man finder jo ikke kritiske citater om islam på Politiken

> Og, uden at skulle forsvare dem eller DF, har jeg indtil videre kun set
> mindre uoverensstemmelser med sandheden. Og da slet ikke noget i nærheden
> af hvad De Radikale præsterede af manipulation med deres Haarder fusk.

Gode mennesker må gerne fuske, for deres fusk er RSHT, som digteren Per Åge
Brandt kalde det: "Rævestreger i en God Sags Tjeneste"

Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 04:48

Rune wrote:

> [...]
> mindre uoverensstemmelser med sandheden. Og da slet ikke noget i nærheden af
> hvad De Radikale præsterede af manipulation med deres Haarder fusk.

Og det kan du vel uddybe? Hvilket citat er manipuleret? Lad mig høre.

Fra : G.B.

Dato : 08-02-05 07:28

Maz Spork <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen

> Og det kan du vel uddybe? Hvilket citat er manipuleret? Lad mig høre.

Du synes vel også, at Michael Moore driver seriøs journalistik?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 08:31

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> Maz Spork <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen

> Du synes vel også, at Michael Moore driver seriøs journalistik?

Du synes vel, at alle, der siger sandheden, er useriøse? Ellers kan du vel
svare på spørgsmålet.

Fra : G.B.

Dato : 09-02-05 02:40

> Du synes vel, at alle, der siger sandheden, er useriøse?

Ja, selvfølgelig synes jeg det, din desperate tumpe.

Definér "sandheden"???

> Ellers kan du vel svare på spørgsmålet.

Næh. Du kan derimod svare mig på, om du mener, at Michael Moore er et
sandhedsvidne?

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-02-05 10:39

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Og det kan du vel uddybe? Hvilket citat er manipuleret? Lad mig høre.

De bringes ude af den meningsfulde sammenhæng, et af citaterne er en
sammentrækning, hvor man dropper midten, som kunne forstyrre. Et andet citat
er fra et læserbrev om et citat, og ordet "folk" er erstattet med "dem".

Hvem, kunne man ikke få til at se ud som kyniker, hvis man indklippede
passende baggrundsbilleder og musik, og tilpassede et godt citat? Det var
åbenbart det værste snavs, de kunne støve op om Haarder, det siger da noget
om hvor lidt der er.

Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 11:40

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
citat
> er fra et læserbrev om et citat, og ordet "folk" er erstattet med "dem".

Jeg har forstået postulatet her. Men hvilket citat er manipuleret? Lad mig
høre.

?

Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 12:08

> [...]
> passende baggrundsbilleder og musik, og tilpassede et godt citat? Det var
> åbenbart det værste snavs, de kunne støve op om Haarder, det siger da

Hvis du har lidt svært ved at give mig et eksempel, er det okay. Jeg kan til
gengæld give dig et eksempel. Haarder var mest indigneret over følgende
citat: "Vi har været så tossegode at lukke dem ind i landet [...] og nu
hænger vi på dem"

Haarder kunne sige igen og igen at han var citeret ud af en sammenhæng, der
havde et andet sigte.

Men det er blot ikke sandheden. Hør bare:

"Vi har været så tossegode at lukke den ind i landet og pakke dem ind i vat,
og nu hænger vi på dem. Sådan er den almindelige folkelige opfattelse af
situationen, og det er ikke helt forkert." - så fortsætter det med at det
ikke er invandrernes "skyld".

DRV har villet fokusere på retorikken, tonen, og anstændigheden, og det er
lykkedes. Det bedste ved historien er, at DRV har lagt kilderne frem fra
starten, så der var ingen grund til at pive.

Det kan ikke være længere fra DFs udpluk af andenhåndscitater fra
højreeksterme hjemmesider - af hvilke nogle slet ikke kan spores.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-02-05 20:57

> [...]

> gengæld give dig et eksempel. Haarder var mest indigneret over følgende
> citat: "Vi har været så tossegode at lukke dem ind i landet [...] og nu

Den med "læserbrev" og "dem" i stedet for "folk", blev gennemgået på
"Jersild", jeg orker ikke at rode med det igen.

> [...]
> situationen, og det er ikke helt forkert." - så fortsætter det med at det

Var de tre prikker med? Det er rigtigt, at han giver folk ret, men det ER
vel ret væsentligt at han lægger skylden på os og på politikerne, - og det
er vel også ret væsentligt, at den med at lukke for mange ind OG at vi har
pakket dem ind i vat, det er også hvad professionelle på området siger, bare
*lidt* mere diplomatisk. "Nu hænger vi på dem" er jo ikke pænt at sige, det
er for bodega-agtigt.

> DRV har villet fokusere på retorikken, tonen, og anstændigheden, og det er
> lykkedes. Det bedste ved historien er, at DRV har lagt kilderne frem fra
> starten, så der var ingen grund til at pive.

De har åbenbart justeret én af kilderne. Men så er det altså OK, at beskylde
en eller andet for at være en rabiat kyniker på forsiden af en avis, - med
citater ude af sammenhæng, bare man har en notits inde i avisen, som viser
hvad vedkommende i virkeligheden har sagt og ment?

> Det kan ikke være længere fra DFs udpluk af andenhåndscitater fra
> højreeksterme hjemmesider - af hvilke nogle slet ikke kan spores.

Det lyder jo meget chokerende, men er et par citater fra Hasselbalch
virkelig noget man skal tænke på som "højreekstremt"? - Den side Politiken
sagde havde nynazistiske sympatier og forbindelser checkede jeg ud, og det
viste sig de havde adskillige links til israelske sider, og de kritiserede
islam for dens anti-jødiskhed "nazislam" var en overskrift, - lyder det
særlig nynazistisk? Hvis de andre højreekstreme hjemmesider er af samme
kaliber som de to nævnte så er det måske ikke helt så rystende som det
lyder. Citater fra muslimske pinger om vestens og jødernes nederdrægtighed,
er der myriader af, så de kunne have plukket fra arabiske prædikener eller
TV-udsender fra i år, - eller fra de rædselsfulde udsendelser fra Iran. Men
det er jo bedre at aflede tankerne om, hvad det mon er for noget disse
fromme siger om os. Og det ER udbredt i den muslimske verden, tag ikke fejl
af det, - som en ping på egyptisk TV sagde for kort tid siden: "85% af
araberne blev glade ved nyheden om hvad bin Laden havde gjort i New York
..... " osv osv , mens mange i Vesten troede det drejede sig om "en håndfuld
forvirrede osv". Nå, men det er noget, vi ikke vil vide noget om, og det er
også OK, carpe diem!

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-02-05 17:42

> [...]
> af
> og til er ked af, at Pia Kjærsgaard også er det«

Der er øjensynlig flere eksempler fra aviserne som har citeret Mimi som
angivet i annoncen. Men hvis citatet skulle vise sig ikke at være ordret, er
det ikke anderledes end Ritt Bjerregaards: "Hvad ikke alle kan lære, skal
ingen lære." Dette har hun næppe nogensinde udtalt, men var et udtryk for
hendes fremlagte skoleplan. På samme måde er Mimi Jacobsens synspunkter godt
repræsenteret af det danskerfjendtlige citat.

--
Folketingspolitikerne er totalt umulige til deres job, sålænge de ikke
frigør sig fra det medietyranni, som de i deres svaghed har underkastet sig.