/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ræverøde Fogh
Fra : Carlo Hansen


Dato : 06-02-05 16:27

Medlemmerne flygter fra venstre. Formand Fogh har med sin socialistiske
politik gjort partiet til et sted, hvor liberale vælgere ikke længere
føler sig velkomne. Venstre er i dag det store arbejderparti, mens det
gamle arbejderparti, socialdemokraterne, nu især tiltrækker offentligt
ansatte. Spørgsmålet er så, hvor liberale vælgere skal gå hen med deres
stemme. Findes der overhovedet et liberalt alternativ i Danmark?

Carlo.

 
 
Ukendt (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-05 16:40


> Spørgsmålet er så, hvor liberale vælgere skal gå hen med deres
> stemme. Findes der overhovedet et liberalt alternativ i Danmark?

Tjah - med mindre at Geertsen, Pind m.fl. bryder ud og laver et liberalt
parti, så er det vel nærmest kun DF tilbage. Men nu ved jeg ikke rigtig om
DF ser sig selv som liberale, nu hvor de vil være et midterparti og i øvrigt
(som så mange andre) har taget flere af socialdemokraternes mærkesager.

Men mon ikke, at det kun er her i valgkampen, at Fogh dysser ideologien ned.
Efter valget dukker den vel frem igen?
LU



Sirannon (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Sirannon


Dato : 06-02-05 17:18


"LU" <luh77snabelahotmailpunktumdk> skrev i en meddelelse
news:4206398e$0$23051$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> > Spørgsmålet er så, hvor liberale vælgere skal gå hen med deres
> > stemme. Findes der overhovedet et liberalt alternativ i Danmark?
>
> Tjah - med mindre at Geertsen, Pind m.fl. bryder ud og laver et liberalt
> parti, så er det vel nærmest kun DF tilbage. Men nu ved jeg ikke rigtig om
> DF ser sig selv som liberale, nu hvor de vil være et midterparti og i
øvrigt
> (som så mange andre) har taget flere af socialdemokraternes mærkesager.
>
> Men mon ikke, at det kun er her i valgkampen, at Fogh dysser ideologien
ned.
> Efter valget dukker den vel frem igen?
> LU

DF er sgu da ikke liberale stort set det modsatte....



Per Rønne (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-05 17:46

Sirannon <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote:

> "LU" <luh77snabelahotmailpunktumdk> skrev i en meddelelse
> news:4206398e$0$23051$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> > > Spørgsmålet er så, hvor liberale vælgere skal gå hen med deres
> > > stemme. Findes der overhovedet et liberalt alternativ i Danmark?

> > Tjah - med mindre at Geertsen, Pind m.fl. bryder ud og laver et liberalt
> > parti, så er det vel nærmest kun DF tilbage. Men nu ved jeg ikke rigtig
> > om DF ser sig selv som liberale, nu hvor de vil være et midterparti og i
> > øvrigt (som så mange andre) har taget flere af socialdemokraternes
> > mærkesager.

> > Men mon ikke, at det kun er her i valgkampen, at Fogh dysser ideologien
> > ned. Efter valget dukker den vel frem igen? LU

> DF er sgu da ikke liberale stort set det modsatte....

Jep, på de centrale fordelingspolitiske områder endda lidt til venstre
for midten.
--
Per Erik Rønne

Ukendt (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-05 22:27


>> DF er sgu da ikke liberale stort set det modsatte....
>
> Jep, på de centrale fordelingspolitiske områder endda lidt til venstre
> for midten.

De er ikke liberale? På deres hjemmeside skriver de ellers noget andet:

"Der kan sikkert findes elementer af både konservativ, liberal og
socialdemokratisk politik i vores partiprogram og i den praktiske politik."

De laver en helgardering ved at sige, at de spænder vidt. Men at de "sgu
ikke er liberale" er nok en overdrivelse.

LU



Per Rønne (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-05 23:24

LU <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote:

> >> DF er sgu da ikke liberale stort set det modsatte....
> >
> > Jep, på de centrale fordelingspolitiske områder endda lidt til venstre
> > for midten.
>
> De er ikke liberale? På deres hjemmeside skriver de ellers noget andet:
>
> "Der kan sikkert findes elementer af både konservativ, liberal og
> socialdemokratisk politik i vores partiprogram og i den praktiske politik."
>
> De laver en helgardering ved at sige, at de spænder vidt. Men at de "sgu
> ikke er liberale" er nok en overdrivelse.

I høj grad et definitionsspørgsmål, men i en tid hvor formanden for
Danmarks liberale Parti offentligt har smidt liberalismen overbord som
forældet, kan man vel ikke umiddelbart kalde DF for liberalt.
--
Per Erik Rønne

Ukendt (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-02-05 16:20


>> "Der kan sikkert findes elementer af både konservativ, liberal og
>> socialdemokratisk politik i vores partiprogram og i den praktiske
>> politik."
>>
>> De laver en helgardering ved at sige, at de spænder vidt. Men at de "sgu
>> ikke er liberale" er nok en overdrivelse.
>
> I høj grad et definitionsspørgsmål, men i en tid hvor formanden for
> Danmarks liberale Parti offentligt har smidt liberalismen overbord som
> forældet, kan man vel ikke umiddelbart kalde DF for liberalt.

De liberale rødder fra Fremskridspartiet er måske visnet til fordel for en
rendyrket populisme.

LU



Per Rønne (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-02-05 17:24

LU <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote:

> >> "Der kan sikkert findes elementer af både konservativ, liberal og
> >> socialdemokratisk politik i vores partiprogram og i den praktiske
> >> politik."
> >>
> >> De laver en helgardering ved at sige, at de spænder vidt. Men at de "sgu
> >> ikke er liberale" er nok en overdrivelse.
> >
> > I høj grad et definitionsspørgsmål, men i en tid hvor formanden for
> > Danmarks liberale Parti offentligt har smidt liberalismen overbord som
> > forældet, kan man vel ikke umiddelbart kalde DF for liberalt.
>
> De liberale rødder fra Fremskridspartiet er måske visnet til fordel for en
> rendyrket populisme.

Ja, den politik man ikke kan lide må nødvendigvis være populisme.
--
Per Erik Rønne

Ukendt (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-02-05 23:56


> Ja, den politik man ikke kan lide må nødvendigvis være populisme.

Det var da en besynderlig logik. Betyder det så, at den politik, man godt
kan lide, ikke kan være populistisk?

Grænsen mellem spin og populisme er flydende. Der er vel ikke ret mange, der
er i tvivl om, at DF's spindoktor Søren Espersen har omtrent ligeså meget
magt i partiet som Pia K.? DF er virkelig gået i front i Danmark og de
fleste partier er i større eller mindre grad fulgt med. Ideologien er
skiftet ud med spin, fokusgrupper og vælgerundersøgelser for at tækkes
vælgerne. Nu har Anders Fogh så også meldt ud, at han ikke vægter sin
oprindelige ideologi særligt højt. Om han så mener det - eller om det blot
er spin - er umuligt at sige.

Venstrefløjen er også hoppet på vognen. Selvom Lykketofts spindoktor ikke er
nær så dygtig som eksempelvis Foghs Michael Kristiansen eller Pia K's Søren
Espersen, så har vi set Lykketoft skifte stil og klappe små børn på hovedet
sammen med den svenske statsminister.

Om denne stigende populisme/brug af spindoktorer så har gjort politik mere
eller mindre gennemskuelig i forhold til tidligere er så spørgsmålet.

LU



Per Rønne (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-02-05 06:14

LU <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote:

> > Ja, den politik man ikke kan lide må nødvendigvis være populisme.
>
> Det var da en besynderlig logik. Betyder det så, at den politik, man godt
> kan lide, ikke kan være populistisk?

Snarere en konstatering af, at ordet »populisme« bruges som skældsord.
--
Per Erik Rønne

Ukendt (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-02-05 08:49


>> Det var da en besynderlig logik. Betyder det så, at den politik, man godt
>> kan lide, ikke kan være populistisk?
>
> Snarere en konstatering af, at ordet »populisme« bruges som skældsord.

Javel. Er populisme positivt eller negativt i dine øjne?

LU



Per Rønne (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-02-05 09:44

LU <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote:

> >> Det var da en besynderlig logik. Betyder det så, at den politik, man godt
> >> kan lide, ikke kan være populistisk?
> >
> > Snarere en konstatering af, at ordet »populisme« bruges som skældsord.
>
> Javel. Er populisme positivt eller negativt i dine øjne?

Ordet er naturligvis negativt ladet, men når man bruger det som
skældsord, så vil det naturligvis især gå ud over dem man ikke er enige
i.
--
Per Erik Rønne

Ukendt (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-02-05 21:28


> Ordet er naturligvis negativt ladet, men når man bruger det som
> skældsord, så vil det naturligvis især gå ud over dem man ikke er enige
> i.

Ja ja. Hvorfor forholder du dig ikke til det, jeg skriver, istedet for at
komme med dine floskler? Mener du ikke at partierne er blevet mere
populistiske efter spindoktorernes indtog - og her er DF gået i front?

LU



Per Rønne (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-02-05 17:59

LU <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote:

> > Ordet er naturligvis negativt ladet, men når man bruger det som
> > skældsord, så vil det naturligvis især gå ud over dem man ikke er enige
> > i.
>
> Ja ja. Hvorfor forholder du dig ikke til det, jeg skriver, istedet for at
> komme med dine floskler? Mener du ikke at partierne er blevet mere
> populistiske efter spindoktorernes indtog - og her er DF gået i front?

Nej.
--
Per Erik Rønne

Christian B. Andrese~ (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-02-05 14:55


"LU" <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote in message
news:4206398e$0$23051$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> > Spørgsmålet er så, hvor liberale vælgere skal gå hen med deres
> > stemme. Findes der overhovedet et liberalt alternativ i Danmark?
>
> Tjah - med mindre at Geertsen, Pind m.fl. bryder ud og laver et liberalt
> parti, så er det vel nærmest kun DF tilbage. Men nu ved jeg ikke rigtig om
> DF ser sig selv som liberale, nu hvor de vil være et midterparti og i
øvrigt
> (som så mange andre) har taget flere af socialdemokraternes mærkesager.

Snarere omvendt, DF er IMO det parti som står for mindst nytænkning og mest
sortsyn.


--
mvh/rg. Christian
(Som stemmer borgerligt, men kan ikke lide DF)




Ukendt (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-02-05 21:31

> Snarere omvendt, DF er IMO det parti som står for mindst nytænkning og
> mest
> sortsyn.

De var ret nytænkende i deres brug af spindoktorer (for danske forhold) -
det skal de da ha'

LU



Christian B. Andrese~ (09-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-02-05 15:38


"LU" <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote in message
news:420920d1$0$22696$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Snarere omvendt, DF er IMO det parti som står for mindst nytænkning og
> > mest
> > sortsyn.
>
> De var ret nytænkende i deres brug af spindoktorer (for danske forhold) -
> det skal de da ha'

Ingen regel uden undtagelse.


--
mvh/rg. Christian





Per Rønne (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-02-05 17:59

LU <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote:

> > Snarere omvendt, DF er IMO det parti som står for mindst nytænkning og
> > mest sortsyn.

> De var ret nytænkende i deres brug af spindoktorer (for danske forhold) -
> det skal de da ha'

Jeg vil nu sige, at de var ret nytænkende i forhold til
udlændingepolitikken, hvor vi i dag har fået en politik, er anstændig
over for /danskerne/.
--
Per Erik Rønne

Bo Warming (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 06-02-05 16:45

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> wrote in message
news:1107703627.8b58717c4070449afb21875b7941258e@teranews...
> Medlemmerne flygter fra venstre. Formand Fogh har med sin socialistiske
> politik gjort partiet til et sted, hvor liberale vælgere ikke længere
> føler sig velkomne. Venstre er i dag det store arbejderparti, mens det
> gamle arbejderparti, socialdemokraterne, nu især tiltrækker offentligt
> ansatte. Spørgsmålet er så, hvor liberale vælgere skal gå hen med deres
> stemme. Findes der overhovedet et liberalt alternativ i Danmark?

Vedr. smågaver til førtidspensionister kan du godt kalde DF for
lyse-lyserrødt men vigtigste FORDELINGSPOLITIK er ikke "arbejdere ctr
kapitalister" - men ulandsfolk versus industrifolk

Her er _DF liberalt_ og dette spørgsmål er det eneste af stor betydning ved
dette valg.

"Der eksisterer et eneste skel af betydning i Danmark, og det er mellem
skrivebordsarbejde og nyttigt arbejde. Der eksisterer ingen skel mellem
kapitalister og udbyttede eller mellem arbejde og arbejdsgivere.Glistrup

"Hvad du evner kast af i de nærmeste krav - ej i det Indiske Ocean " Mogens
Glistrup
"Når en tibetansk bjergged har fået en torn i foden, er det ikke et dansk
problem. " Mogens Glistrup.

PIA VAR SOM JEG OG OS ANDRE I ØSTRE STORKREDS i firserne NÆSEGRUS BEUNDRENDE
OVERFOR FØLGENDE UDSAGN - og det kan hun blive igen

" Demokratiets ondeste led er dem, der sidder i vores
revalideringscentre. De gør skade for de socialt handicappede. Glistrup



"Når man ser hvor mange invalidepensionister vi har, skulle man tro at der
var gået en

atomkrig over landet



" Vi vil standse enhver form for økonomisk hjælp til aftenkurser med
bridgespil og ølbrygning, der skal ikke ydes støtte til hverken balletpiger
eller billedhuggere, og Roskilde universitet skal omdannes til motel.
Glistrup



OG TAKKET VÆRE Krarup&Langballe er hun imod blasfemi-censur og vil nok også
en dag turde at kritisere injurie-overbeskyttelsen:



"92 procent af landets lovgivning er overflødig - deriblandt
injurielovgivningen. Selv om Ekstra Bladet dagligt på forsiden udråbte mig
til rovmorder, ville jeg ikke anlægge sag. Hvis man vil have en sag frem i
lyset, må man henvende sig til pressen, der både arbejder hurtigere og er
bedre egnet til at finde frem til sandheden end landets domstole, der ofte
er befolket af pæne ældre herrer uden kontakt med nutiden." Glistrup



(At Frevert ævler om statsstøtte til folkedans er vist er trick, der ikke
stikker dybt i partiet. Man skal jo spille spillet og ikke være
minismalstats-drømmer, når drømmen ikke har interesse vedr de første årtiers
DK)



Maz Spork (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Maz Spork


Dato : 06-02-05 16:48


"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> wrote in message
news:1107703627.8b58717c4070449afb21875b7941258e@teranews...
> Medlemmerne flygter fra venstre. Formand Fogh har med sin socialistiske
> politik gjort partiet til et sted, hvor liberale vælgere ikke længere
> føler sig velkomne. Venstre er i dag det store arbejderparti, mens det
> gamle arbejderparti, socialdemokraterne, nu især tiltrækker offentligt
> ansatte. Spørgsmålet er så, hvor liberale vælgere skal gå hen med deres
> stemme. Findes der overhovedet et liberalt alternativ i Danmark?

R

-- maz



Per Rønne (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-02-05 17:46

Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> wrote:

> Medlemmerne flygter fra venstre. Formand Fogh har med sin socialistiske
> politik gjort partiet til et sted, hvor liberale vælgere ikke længere
> føler sig velkomne. Venstre er i dag det store arbejderparti, mens det
> gamle arbejderparti, socialdemokraterne, nu især tiltrækker offentligt
> ansatte. Spørgsmålet er så, hvor liberale vælgere skal gå hen med deres
> stemme. Findes der overhovedet et liberalt alternativ i Danmark?

Det radikale Højre under Marianne Jelveds ledelse.
--
Per Erik Rønne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste