Man får den opposition, man har fortjent..~
Fra : Maz Spork

Dato : 06-02-05 15:24

Man får de invandrere man har fortjent - med andre ord, inviterer man folk
til at bo i sit land som arbejdskraft eller som konventionsflygtninge (snart
formentlig også miljøflygtninge), så forpligter det - og lever man ikke op
til forpligtelsen gennem mobning i det offentlige rum, så er reaktionen
forudsigelig.

Men gælder det også politikere. Jeg mener, det er da en katastrofe, at man
har overladt et så vigtigt politisk emne som flygtninge og
integrationspolitik til Dansk Folkeparti. Det er jo kørt helt af sporet...

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-02-05 16:20

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
> [...]
> til forpligtelsen gennem mobning i det offentlige rum, så er reaktionen

For det første inviterede man kun de første 35.000 ikke de efterfølgende
400.000, og det var ikke "man", der inviterede, det var hovedsagelig "Dansk
Arbejdsgiverforening" som fik det gennemtrumfet, og det var også dem der fik
overtalt politikerne til at tillade familiesammenføring (som VAR
familiesammenføring dengang, og ikke ægteskab med henblik på indvandring).
Lige som det lige nu er DA og De Radikale, der vil have større indvandring,
DA for at få nogle løntrykkere ind i landet, og R for at føle, at de gør
noget godt for Den Tredje Verdens borgere. Så sover de bedre om natten og de
er ret sikre på, at det ikke er dem det går ud over, at lønningerne går ned,
det vil nok endog være en fordel med større adgang til hjælp i huset for en
billig penge.
Det er godt at være god, især når man også kan være lidt god ved sig selv.

De indvandrere som kom de første 20 år blev aldeles ikke mobbede, de blev
modtaget med megen stor hjælpsomhed og gæstfrihed. Men sagen er jo lidt
anderledes, hvis/når hele ens kvarter er blevet forandret pga indvandring,
og til noget man ikke kan identificere sig med. Selv danskere er jo ikke
helgener, så de skæver også nogen gange til egne interesser, - vi siger i
kor: Fyyyyy!

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-05 16:32

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> Jeg mener, det er da en katastrofe, at man har overladt et så vigtigt
> politisk emne som flygtninge og integrationspolitik til Dansk Folkeparti.

Det er jo så fordi man i årtier ikke ville tage befolkningens
bekymringer alvorligt, men lod Det radikale Højre og proselytter stå for
dansk udlændingepolitik. Tænk blot på den katastrofale udlændingelov i
1982.
--
Per Erik Rønne

Fra : Maz Spork

Dato : 06-02-05 16:58

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
> bekymringer alvorligt, men lod Det radikale Højre og proselytter stå for
> dansk udlændingepolitik. Tænk blot på den katastrofale udlændingelov i

Du har helt ret (selv om jeg endnu ikke har forstået din ting med DRV som
højrepopulister).

Og straffen for, at man ikke har turdet tage debatten fx i midten af
firserne, er, at tonen nu er blevet så skinger ude hos DF og deres
stemmekvæg, at anstændigheden ikke står til at redde. Derfra er der ikke
langt til "de simple løsninger på de komplekse problemer".

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-05 17:28

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Du har helt ret (selv om jeg endnu ikke har forstået din ting med DRV som
> højrepopulister).

Højreorienteret, ja, populistisk: ikke mere en andre partier.

Men skatte- og fordelingspolitisk har de jo overhalet De konservative
højre om. Mens DFerne med Jørgen Goul Andersens ord er røget ind på en
plads lidt til venstre for midten - i høj grad De Radikales gamle plads.

Her må man i øvrigt huske på, at et parti ikke selv kan definere sig som
»midten«. Midten ligger der hvor vælgerne placerer den, og den er
kendetegnet af at kunne samarbejde til begge sider.

> [...]
> stemmekvæg, at anstændigheden ikke står til at redde. Derfra er der ikke
> langt til "de simple løsninger på de komplekse problemer".

Man kommer ikke uden om, at Pia Kjærsgaard regelmæssigt fremkommer med
udtalelser som får én til at krumme tæer. Især her under en valgkamp.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 06-02-05 17:40

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Man kommer ikke uden om, at Pia Kjærsgaard regelmæssigt fremkommer med
> udtalelser som får én til at krumme tæer. Især her under en valgkamp.

Ja, ligesom man for nogle få år siden gjorde det samme, når Pia og DF
mente, at vi skulle have lukket hullet for den massive indvandring fra
muslimske lande.
I dag siger selv både V, K og minsandten S det samme.
Og S, som kaldte Pia og DF for ikke-stuerene, fandt lige pludselig ud
af, at Pia havde ret, selv om Lykkegeden og hans slæng ikke er glade for
at indrømme det.

J.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-05 18:03

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> [...]

> Ja, ligesom man for nogle få år siden gjorde det samme, når Pia og DF
> mente, at vi skulle have lukket hullet for den massive indvandring fra

Jamen, da havde de jo fuldstændig ret.

> I dag siger selv både V, K og minsandten S det samme.

Og heldigvis for det.

> Og S, som kaldte Pia og DF for ikke-stuerene, fandt lige pludselig ud
> af, at Pia havde ret, selv om Lykkegeden og hans slæng ikke er glade for
> at indrømme det.

Ja. Men udtalelser som at myndighederne kun må henvende sig til folk på
dansk, og lærerne eksempelvis ikke må tale udenlandsk i folkeskolens
sprogundervisning, er lidt for langt ude ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Maz Spork

Dato : 06-02-05 20:09

Jim wrote:
> [...]
> Og S, som kaldte Pia og DF for ikke-stuerene, fandt lige pludselig ud
> af, at Pia havde ret, selv om Lykkegeden og hans slæng ikke er glade for

Herover er præcis et eksempel på, hvad jeg mente. Hvis man allerede i
firserne havde taget problemerne med integrationen op, var der aldrig
kommet sådanne ytringer frem i det almindelige, offentlige rum.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-05 18:33

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> Herover er præcis et eksempel på, hvad jeg mente. Hvis man allerede i
> firserne havde taget problemerne med integrationen op, var der aldrig
> kommet sådanne ytringer frem i det almindelige, offentlige rum.

Det var ikke alene et spørgsmål om integrationen. Det var også et
spørgsmål om indvandringens størrelse, dens sammensætning {hvor
forskellige er indvandrerne for os, og hvor assimilerbare er de} og dens
bosætningsmønster.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 06-02-05 19:12

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Herover er præcis et eksempel på, hvad jeg mente. Hvis man allerede i
> firserne havde taget problemerne med integrationen op, var der aldrig
> kommet sådanne ytringer frem i det almindelige, offentlige rum.

Nu lyder du som en fornærmet fru Hyazinth.
Er du sikker på, at du ikke vil købe et filter, som kan fjerne alle de
uanstændige gloser fra det danske sprog, så du ikke tager skade?
Er du ikke en smule sart?

J.

Fra : Maz Spork

Dato : 06-02-05 20:07

Per Rønne wrote:

> [...]
> højre om. Mens DFerne med Jørgen Goul Andersens ord er røget ind på en
> plads lidt til venstre for midten - i høj grad De Radikales gamle plads.

Hvad bygger du det på? Skattelettelserne? Prøv at kigge i
principprogrammet og find parallellerne hos C - så tror jeg, du vil
skifte mening.

> Her må man i øvrigt huske på, at et parti ikke selv kan definere sig som
> »midten«. Midten ligger der hvor vælgerne placerer den, og den er
> kendetegnet af at kunne samarbejde til begge sider.

Enig. Og parlementarismen har bedste kår ved samarbejde hen over midten.
Men det er der nogen, der har glemt de sidste tre år.

Hvornår gør hun _ikke_ det?

-- maz

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-05 18:33

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> Hvad bygger du det på? Skattelettelserne? Prøv at kigge i
> principprogrammet og find parallellerne hos C - så tror jeg, du vil
> skifte mening.

De Radikale har såmænd blot besluttede sig til at forgylde de rigeste,
deres egne vælgere, på bekostning af lavindkomsterne.

> Enig. Og parlementarismen har bedste kår ved samarbejde hen over midten.
> Men det er der nogen, der har glemt de sidste tre år.

Langt de fleste love vedtages ved brede flertal. Og at gennemføre
løsninge med smalle forlig, var også noget SR-regeringen {og tidligere
regeringer} har kunnet gennemføre.

> Hvornår gør hun _ikke_ det?

Nu overdriver du. Men du har da ret i at en Kristian Thulesen Dahl
virker mere habil.
--
Per Erik Rønne

Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 08:48

> De Radikale har såmænd blot besluttede sig til at forgylde de rigeste,
> deres egne vælgere, på bekostning af lavindkomsterne.

Hvorfor er det på bekostning af lavindkomsterne?

> Langt de fleste love vedtages ved brede flertal. Og at gennemføre
> løsninge med smalle forlig, var også noget SR-regeringen {og tidligere
> regeringer} har kunnet gennemføre.

Ikke de store, væsentlige ting som at gå i krig, som at lave en
kommunalreform, som at vedtage en invandrerpakke. Der har de skidt i farsen,
og derfor fpr de den opposition, de har fortjent!

> Nu overdriver du.

Ærlig talt, nej.

> Men du har da ret i at en Kristian Thulesen Dahl virker mere habil.

Jeg har meget svært ved at finde ud af, hvad han egentlig vil. Ligesom
Espersen. Der er noget helt, helt galt med den mand. Som om han med største
selvfølgelighed kunne sige de største uhyrligheder... vent... det gør han
jo...

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-05 09:44

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hvorfor er det på bekostning af lavindkomsterne?

Lavere overførselsindkomster, med henblik på nedsættelse af
mindstelønningerne.

> Ikke de store, væsentlige ting som at gå i krig, som at lave en
> kommunalreform, som at vedtage en invandrerpakke. Der har de skidt i farsen,
> og derfor fpr de den opposition, de har fortjent!

Det tilsvarende skete jo altså også under tidligere regeringer.

> Ærlig talt, nej.

Det du siger er at hun /kun/ fremkommer med udtalelser, som får en til
at krumme tæer. Kan du virkelig ikke se at /det/ er for langt ude?

> [...]
> selvfølgelighed kunne sige de største uhyrligheder... vent... det gør han

Det erindrer jeg nu ikke at han har gjort.
--
Per Erik Rønne

Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 12:32

> Lavere overførselsindkomster, med henblik på nedsættelse af
> mindstelønningerne.

Det bliver du ved med at sig, men hvor ser du det henne? Kan du vise mig
det?

Pointen er, at de lavest lønnede og dem på overførsler skal have det godt,
men at det ikke er det samme som at alle skal være lige. Ulighed er godt.

> Det tilsvarende skete jo altså også under tidligere regeringer.

Nå! Hvilke love taler vi om?

> Det du siger er at hun /kun/ fremkommer med udtalelser, som får en til
> at krumme tæer. Kan du virkelig ikke se at /det/ er for langt ude?

Næ. Jeg væmmes ganske enkelt hver eneste gang, hun ytrer sig.

> Det erindrer jeg nu ikke at han har gjort.

Måske bliver man immun af at være her i d.p. Det er også derfor, at få her
forstår hvorfor DRV var nødt til at bringe Bertels Citater. For at sige
stop.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-05 17:51

fMaz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Det bliver du ved med at sig, men hvor ser du det henne? Kan du vise mig
> det?

Når man vil nedsætte overførselsindkomster, så er formålet jo at bruge
det til at nedsætte de lavest lønninger. Og samtidig vil man afskaffe
topskatten.

> Pointen er, at de lavest lønnede og dem på overførsler skal have det godt,
> men at det ikke er det samme som at alle skal være lige. Ulighed er godt.

Men Det radikale Højre ønsker /øget/ ulighed.

> Nå! Hvilke love taler vi om?

Var der eksempelvis ikke noget med en skattereform?

> Næ. Jeg væmmes ganske enkelt hver eneste gang, hun ytrer sig.

Så har du jo en pia-fobi. Det kan du nok få psykiatrisk hjælp til at
komme over.

> Måske bliver man immun af at være her i d.p. Det er også derfor, at få her
> forstår hvorfor DRV var nødt til at bringe Bertels Citater. For at sige
> stop.

Lige nøjagtigt Kristian Thulesen Dahl udtaler sig sjældent om
udlændingespørgsmål. Den eneste gang jeg husker, var da han foreslog at
fastboende udlændinge burde gå med legitimationskort på sig. Reaktionen
var et hyl af forargelse - hvorefter politiet kunne oplyse, at sådan
havde reglen da været i årevis ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 06-02-05 16:34

> [...]
> har overladt et så vigtigt politisk emne som flygtninge og
> integrationspolitik til Dansk Folkeparti. Det er jo kørt helt af

Du er måske i risikogruppen af kriminelle indvandrere?

Fra : Maz Spork

Dato : 06-02-05 20:09

Jim wrote:

> Du er måske i risikogruppen af kriminelle indvandrere?

Jeg siger, at den førte politik gør Danmark mere usikker.

Fra : Jim

Dato : 06-02-05 19:13

> Jeg siger, at den førte politik gør Danmark mere usikker.

Har du et eksempel?

Fra : Maz Spork

Dato : 07-02-05 08:27

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et eksempel?

Hizb-ut-tahrir, Irak, ...

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-02-05 10:20

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg siger, at den førte politik gør Danmark mere usikker.

Jah - man kan efterhånden ikke få en Taxa til at køre til Gellerupparken!

Fra : NoTrabajo

Dato : 07-02-05 17:36

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk>
skrev i en
meddelelse news:420732ce$0$12695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Jah - man kan efterhånden ikke få en Taxa til at køre til Gellerupparken!

Det må da være fordi taxa-chaufføren er "racist". Marianne H. bliver nødt til at
lave en lov, der tvinger taxa-chaufførerne til at køre til Gellerupparken. Det
er ren racisme, at muhamedanerne ikke kan få en taxa til at køre dem hjem, blot
fordi chaufføren er "racist".
--
NoTrabajo