SF <--> Socialdemokraterne
Fra : Hans J. Jensen

Dato : 06-02-05 10:41

Hej.
Er der nogen som kan fortælle mig nogle helt konkrete forskelle mellem SF og
Socialdemokraterne?

Altså ikke bare noget med at SF's indgangsvinkel er mere sådan og sådan, men
helt konkrete forskelle.

Mvh Hans.

Fra : Sten Schou

Dato : 06-02-05 12:02

"Hans J. Jensen" <jjjg3401@hotmail.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> Socialdemokraterne?
>
> Altså ikke bare noget med at SF's indgangsvinkel er mere sådan og sådan,

Sig mig, kan du slet ikke finde ud af noget selv?....den anden dag var det
forskellen mellem S og R du var i tvivl om.

Hvis du vil vide mere om S, så følg denne link: www.socialdemokraterne.net

Hilsen Sten

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 06-02-05 12:58

"Sten Schou" skrev
> [...]
>
> Sig mig, kan du slet ikke finde ud af noget selv?....den anden dag var det
> forskellen mellem S og R du var i tvivl om.

Jo jeg kan som så meget selv. Der er også mange ting som jeg ikke kan. Jeg
kan bl.a. ikke finde _mange_ helt konkrete forskelle mellem S og SF. Spurgte
du mig for 2 uger siden kunne jeg ikke finde forskellen mellem RV og S. Det
forskel kan jeg godt finde nu.

Så mit "problem" er altså forskellene mellem SF og S. Kan jeg finde den? Ja
det kan jeg godt. Det vil bare kræve at jeg skulle bruge store mængder af
tid og energi. Jeg kunne f.eks. gå ind på www.ft.dk og læse alle lovforslag
der har været, og så sammenligne hvad S og SF hver i sær har stemt. MEN: det
når jeg nopk ikke at blive klogere på inden på tirsdag.

Grunden alt dette, tænkte jeg måske naivt, at jeg ville stille sopørgsmålet
her på dk.politik. Måske er jeg så utroligt heldig at der er nogen som
ganske klart kan fortælle mig om nogle helt konkrete forskelle. Hvorfor
tænkte jeg så det? Jo, fordi: Jeg fik meget uf af at stille spørgsmålene om
hvad forskellen er på S og RV. Jeg fik altså med andre ord styr på sagerne.

Da valgkampen startede vidste jeg ikke om jeg skulle stemme på Enh.lis., S,
SF, RV, CD eller måske endda kris.dem. Jeg var helt sikker på at jeg nok
ikke ville stemme på V, K eller DF. Ved at stille partierne op overfor
hinanden fik jeg udelukket kri.dem, CD og Enh.lis. Så tilbage var S, SF og
RV. Bl.a. fra svarene på mine spørgsmål her i dk.politk har jeg nu indset at
jeg ikke vil stemme på RV. Tilbage står jeg mellem SF og S.

Det er i øvrigt en meget fin hjemmeside du der linker til. Jeg har besøgt
side. Klikket lidt rundt omkring, og jeg kan ikke finde de forskelle som jeg
søger. Du skriver at jeg kan finde en masse om S. På ww.sf.dk kan jeg finde
en masse om SF. Men forskelle lyser ikke klart ud af de to sider. Så hvis
du, når du spørger "Sig mig, kan du slet ikke finde ud af noget selv?...."
så er svaret da nej, hvis du mener om jeg ud fra diverse hjemmesider kan
finde forskellen. Men måske ser jeg bare ikke på de rigtigt hjemmeside?

Hvis du har et link til en underside af www.socialdemokraterne.net hvor der
står noget nyttigt, så vil jeg da meget gerne se den. (Hvem står i øvrigt
bag hjemmesiden?)

Mvh. Hans.