Venstres præsentationsprogram
Fra : Lyrik

Dato : 05-02-05 20:05

Hvor dårligt man end synes om personen Lykketoft, så må han indrømmes en
pointe!
Nemlig den at Venstre siger ét og gør noget andet!

I spørgerunden til præsentationsprogrammet fremgik dette med uhyggelig
tydelighed!

De langtidslediges tal var forøget. Der var skåret i hjælpen til de
allersvageste grupper!
Her var skåret 700 millioner kroner. Venstres eget nedsatte råd som skulle
gøre dem opmærksomme på problemerne,-havde gjort dem opmærksom på
problemerne!! Rådet kaldte venstres politik på området "de allersvageste"
for "En omvendt Robin Hood"!
Man havde taget 700 millioner fra dem og for pengene havde man financieret
skattelettelser for de velstillede.
Det havde Fogh vanskelligheder med at forklare!

3/4 af Venstres politikere, især dem jeg har mødt som de "jubelbegejstrede
ideologiske kvindelige politikere" går ind for fri huslejeprisdannelse og
privatisering af det sociale boligmarked!

Men det går Anders Fogh imod, så det får de "måske" ikke gennemtrumfet!?

Man siger i Venstre at man vil gøre noget for forskning og uddannelse, men
man har skåret ned på begge dele!

Lykketoft har ret! Venstre siger at de gør ét, men gør noget andet!

Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 05-02-05 21:16

> Hvor dårligt man end synes om personen Lykketoft, så må han indrømmes en
> pointe!
> Nemlig den at Venstre siger ét og gør noget andet!

Ja, det har fremgået endda meget tydeligt her de sidste par dage, Bundsgård
og Lykketoft gjorde en fremragende figur i deres præsentationsprogram og det
lykkes ikke for Fogh at fjerne det indtryk her til aften. Faktisk fremstod
det tydeligt at venstre er liberal - og det er jo fair nok - men at man ikke
vil vedstå sig dette. Det er meget kritisabelt.

> 3/4 af Venstres politikere, især dem jeg har mødt som de "jubelbegejstrede
> ideologiske kvindelige politikere" går ind for fri huslejeprisdannelse og
> privatisering af det sociale boligmarked!

Og det er egentlig også fair nok, men det er forkert at sige een ting og
gøre noget andet. Jeg ved nu ikke om fri husleje vil blive en katastrofe,
priserne vil måske nok gå gennem loftet i en periode, men mon ikke det vil
regulere sig selv? Der skal jo også være nogen der vil betale huslejen.
Måske er det bare mig der er lidt for meget jyde, men de fleste jeg kender
vil heller end gerne bo 5 km udenfor byen til 50% husleje istedet for at
betale en formue for at bo i centrum.

> Men det går Anders Fogh imod, så det får de "måske" ikke gennemtrumfet!?
>
> Man siger i Venstre at man vil gøre noget for forskning og uddannelse, men
> man har skåret ned på begge dele!

Måden V gjorde det på var smart, man fjernede 1 milliard det ende år og løb
så ud næste år og fortalte man havde tilført området 400 millioner - jotak,
det var sådan set rigtigt, meeen.....

> Lykketoft har ret! Venstre siger at de gør ét, men gør noget andet!

Jeg må blankt indrømme jeg er kommet i tvivl de sidste par dage - det jeg
frygter er at grænserne igen bliver åbne, inden Fogh kom til kom der 17000
indvandre, sidste år var det under 3000. Og så er der altså også
indvandrekriminaliteten - mon S kan tage sig af den, der skete ikke en skid
med idioten Frank Jensen som justitsminister. Og K´s bud med en udvisning
"på prøve" virker meget tiltalende.

mvh
Kim

Fra : Peter Westh

Dato : 05-02-05 22:38

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor dårligt man end synes om personen Lykketoft, så må han indrømmes en
> pointe!
> Nemlig den at Venstre siger ét og gør noget andet!

Jeg må sige jeg er overrasket over, hvor dårligt Fogh faktisk klarede sig,
specielt set i kontrast til S i går. Især på spørgsmålet til , at
kontanthælpen er blvet beskåret med 700 mill OG at antallet af
langtidsledige er steget, forvandlede Fogh sig fra en velsmurt maskine til
en latterlig, mekanisk dukke, der blot gentog den samme sætning, hver gang
Steffen Kretz trykkede på knappen. Den valgudsendelse kommer til at koste
stemmer!

/P

Fra : Maz Spork

Dato : 06-02-05 14:52

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message

> Lykketoft har ret! Venstre siger at de gør ét, men gør noget andet!

Nogle gange er det også ret gratis at melde en holdning ud, fx "vi vil gøre
alt for at imødegå den globale opvarmning" eller "vi vil kæmpe for
ligestilling" - men der sker intet i form af lovforslag.

Der er venstrefløjen (hov, den skala igen) mere konsekvent, selv om den ikke
er realistisk.

Det korte af det lange er, at regeringen AFR laver her-og-nu-politik og
tænker usædvanlig kortsigtet, og tager endda æren for den velstand, de er
ved at rive i stykker. Læg dertil deres genindførelse af blokpolitikken og
mærkelige definition af demokrati som flertalsdiktatur - endda i nogle af de
allermest væsentlige sager. Og garnér med løgne og fortielser ("det er
noget, vi ved")...

Nej, Venstre ved du ikke, hvor du har. Men du ved, det bliver til noget
(underligt noget)