ET KRYDS VED MINORITETSPARTIET ER ET NEJ T~
Fra : Peter Kofod

Dato : 05-02-05 12:01

Minoritetspartiet siger nej til EU-forfatningen. EU-forfatningen giver
EU kompetence til at lovgive på 15 delvis nye områder, og Danmark
mister vetoretten på 43 områder, hvor Folketinget - og dermed de danske
vælgere - hidtil har haft det sidste ord over lovene. Minoritetspartiet vil
arbejde for, at lovgivningen føres tilbage til Folketinget.

EU tilraner sig yderligere magt ved den såkaldte passerelle (gangbro).
Her kan ministrene enstemmigt beslutte,at lade områder overgå fra
ensstemmighed til kvalificeret flertal. Herefter skal alle lande ikke
længerere være enige om, hvornår EU kan lovgive inden for et område. Her kan
Danmark miste vetoret. Minoritetspartiet ønsker ikke frivilligt at give
afkald på den indflydelse.

Ebba Bigler, der er folketingskandidat for Minoritetspartiet i Roskilde
Amtskreds, udtaler:

"Valgkampen burde især handle om Forfatningstraktaten. Men nej. Ingen
af de forenede ja-partier, vil inddrage EU-forfatningen i valgkampen. De
overbyder hinanden med gyldne løfter om stort og småt, samtidig med at
de behændigt undgår at at tale om Danmarks placering i USE, United
States of Europe.

Jeg håber, at mange vælgere er enige med mig i, at debatten om Danmarks
fremtidige tilknyning til EU bør blive et vigtigt emne i valgkampen. På
valgdagen kan unionsmodstanderne sætte deres kryds ved
Minoritetspartiet, hvis de ikke mener, at de bliver repræsenteret af yderfløjene i
dansk politik. Minoritetspartiet står for en humanistisk centrum venstre
unionsmodstand."

Ebba Bigler træffes på tlf. 25 38 05 55.
Minoritetspartiets EU-ordfører, Niels I. Meyer, kan træffes på tlf. 22
45 19 31.

MINORITETSPARTIET / www.minoritetspartiet.dk
Minoritetspartiets sekretariat, Bibliotekvej 53A, 1. sal, 2650 Hvidovre
Tlf. 36490300 / email: info@minoritetspartiet.dk

Fra : Jim

Dato : 05-02-05 13:25

"Peter Kofod" <peter@peterkofod.dk> skrev i en meddelelse
> Minoritetspartiet siger nej til EU-forfatningen.

Det gør DF også.
Sæt X ved liste O.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-02-05 14:35

Peter Kofod wrote:
> [...]
> vælgere - hidtil har haft det sidste ord over lovene. Minoritetspartiet vil
> arbejde for, at lovgivningen føres tilbage til Folketinget.

Det har sjovt nok også altid været een af Dansk Folkepartis absolutte
mærkesager!

> [...]
> Danmark miste vetoret. Minoritetspartiet ønsker ikke frivilligt at give

Jeg må her blot ironisk påpege at der så i det mindste er NOGET som Rune
Engelbrecht og Pia Kjærsgaard tilsyneladende er rystende enige om - og
hvor jeg selv er helt enig med dem begge - nemlig nej'et til en kommende
EU-traktat på grund af dens uhyggelige konsekvenser for dèn
"medbestemmelse", som ellers altid har hovedargument for dansk
EU-deltagelse.

Trods at de to partier ellers traditionelt opfattes som liggende på hver
sin absolutte yderfløj, er det dog charmerende at de faktisk vil kunne
stå sammen i dèn sag: Det er netop det smukke ved praktisk politik at
man trods ellers vidt forskellige opfattelser alligevel kan finde
konkrete enkeltsager at enes om på tværs af nok så ellers uoverstigelige
fløj- og partiskel.

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 05-02-05 14:49

meddelelse news:4204cb9d$0$225$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> politik at man trods ellers vidt forskellige opfattelser alligevel kan
> finde konkrete enkeltsager at enes om på tværs af nok så ellers

Og det er jo pudsigt, at du nævner det, da jeg flere gange har haft
opfattelsen af, at der ingen fløje er i dansk politik, men derimod en
politisk figur, som mest af alt ligner en ring. V samarbejder med K, K
kan på nogle områder samarbejde med DF, som igen kan samarbejde med både
SF, S og nu også M. R indretter deres politik efter alle andre, da de
aldrig ved, hvad de vil, før andre har fortalt, hvad de vil. CD er der
ingen, som længere vil samarbejde med, selvom de vil samarbejde med
alle, som ikke vil samarbejde med DF. Og sådan kører det hele i ring.
Med udgangspunkt i EL, som det mest kommunistiske og revolutionerende
parti, så samarbejder alle med alle på den ene eller anden måde.
Højrefløjen er ikke-eksisterende.
J.

Fra : Sten Schou

Dato : 05-02-05 18:19

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Med udgangspunkt i EL, som det mest kommunistiske og revolutionerende
> parti, så samarbejder alle med alle på den ene eller anden måde.

Og i Vejle kommune arbejder V og SF sammen.

Hilsen Sten

Fra : Jim

Dato : 05-02-05 18:58

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Og i Vejle kommune arbejder V og SF sammen.

Det gør de, ja.