Minoritetspartiet over spærregrænsen!
Fra : Peter Kofod

Dato : 05-02-05 11:59

MINORITETSPARTIET ER OVER SPÆRREGRÆNSEN IFØLGE ANALYSEINSTITUTTET
CATINÉT

Ifølge den seneste analyse fra analyseinstituttet Catinét overvejer
3,7% af et repræsentativt udsnit af vælgerbefolkningen positivt at
stemme på Minoritetspartiet, som dermed kan blive tungen på vægtskålen
i det nye Folketing.

De traditionelle meningsmålinger nævner ikke partierne ved navn i
deres analyser. Dermed er situationen ikke den samme, som når folk
står i stemmeboksen på tirsdag og ikke kan undgå at se
Minoritetspartiets navn. Resultaterne fra de traditionelle
meningsmålinger er således vildledende i forhold til nye partier som
Minoritetspartiet. Desuden viser erfaringerne, at analyserne er
specielt usikre i relation til de små partier.

På den baggrund har Minoritetspartier fået det anerkendte analysefirma
Catinét til at stille 1200 repræsentativt udvalgte vælgere følgende
spørgsmål:

Minoritetspartiet er det eneste nye parti ved folketingsvalget.
Overvejer du at stemme på Minoritetspartiet?

3,7% af de adspurgte svarede »JA« til spørgsmålet, mens 5,7% svarede
»Ved ikke«.

Minoritetspartiets formand, Rune Engelbreth udtaler om analysen:

»Vi har haft den glæde, at Minoritetspartiet har oplevet en massiv
strøm af positive henvendelser efter begyndelsen på valgkampen. Men
mange har også udtrykt bekymring for stemmespild. Derfor følte vi os
nødsaget til at bestille en meningsmåling, der mere realistisk svarer
til situationen ved selve afstemningen. Vi er meget glade for, at
Catinéts analyseresultat viser, at vælgerne ikke behøver at være bange
for stemmespild ved at stemme på Minoritetspartiet. Vælgerne kan frit
stemme efter deres overbevisning, og Minoritetspartiets chancer for at
komme i Folketinget er særdeles gode«.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-02-05 12:38

"Peter Kofod" <peter@peterkofod.dk> wrote in message
> MINORITETSPARTIET ER OVER SPÆRREGRÆNSEN IFØLGE ANALYSEINSTITUTTET
> CATINÉT

Hvis Minoritetspartiet kommer ind og CD ikke gør, hvem er så en minoritet?

Jesper

Fra : Alucard

Dato : 05-02-05 16:38

On 5 Feb 2005 02:59:28 -0800, peter@peterkofod.dk (Peter Kofod) wrote:

> [...]
>3,7% af et repræsentativt udsnit af vælgerbefolkningen positivt at
>stemme på Minoritetspartiet, som dermed kan blive tungen på vægtskålen

Hahahahahah... Og hvormange "overvejer" at begå selvmord ))))

>På den baggrund har Minoritetspartier fået det anerkendte analysefirma
>Catinét til at stille 1200 repræsentativt udvalgte vælgere følgende
>spørgsmål:

Øhhhhhh... Forklar mig lige noget her.....
Sådan som jeg læser det er baggrunden for at lave undersøgelsen netop
resultatet af selv samme undersøgelse..................

> [...]
>»Ved ikke«.
>
>Minoritetspartiets formand, Rune Engelbreth udtaler om analysen:

Han har vist fået storhedsvanvid over at Gallup (tror jeg det var)
tilfældigvis fandt én der ville stemme på dem ))

>»Vi har haft den glæde, at Minoritetspartiet har oplevet en massiv
>strøm af positive henvendelser efter begyndelsen på valgkampen.

Han har måske fundet nogle slægtninge han ikke vidste at han
havde ))))))

Keep dreaming )))))))))))))

Fra : Kim2000

Dato : 05-02-05 17:58

"> for stemmespild ved at stemme på Minoritetspartiet. Vælgerne kan frit
> stemme efter deres overbevisning, og Minoritetspartiets chancer for at
> komme i Folketinget er særdeles gode«.

I dag på mit arbejde kom der tre knægte på 14-15 år ind og købte 3 pakker
kondomer, jeg tænkte stille ved mig selv, det er dejligt når nogen er så
optimistiske at det ligefrem bliver naivt

Det er dejligt at liste M ikke har mistet modet til trods for at deres
kampagne har været elendig, meningsmålingerne konsekvent har ligget på
0.0-0.2 og vælgerne ikke har ville tage imod deres valggave på 40000 kr pr.
barn til hver eneste familie i landet (det der med finanserne regner man nok
med at finde ud af hen af vejen).

mvh
Kim