Sydafrika
Fra : Lyrik

Dato : 05-02-05 00:31

For 11 år siden ejedes halvdelen af Sydafrikas landbrugsjord af 90.000 hvide
farmere, mens den anden halvdel ejedes af 400.000 sorte farmere.

De hvide farmere producerede 95 % af afgrøderne. De var den "hvide hest" som
trak det meste af læsset.

I dag er der 40.000 hvide farmere tilbage....

For 10 år siden var der 5 millioner hvide i Sydafrika. I dag er der 4
millioner.
1/2 million er udvandret, hovedsagelig til UK og Australien i protest imod
det nye styre.
1/2 million hvide unge mennesker har forladt landet på grund af-apartheid
fra den sorte befolkning!

Ingen hvide mennesker kan blive ansat som embedsmænd i statsapparatet!
De som er der er gamle ansatte der ikke bliver suppleret op når de fyres
eller bliver for gamle.

"Jordreformerne" er i fuld gang ligesom i Zimbabwe. En flok sorte udser sig
fortrinsvis et par gamle hvide farmere som skræmmes væk med våben, voldtægt
af et familiemedlem eller drab.

Så rykker et sort "kollektiv" ind og slipper gederne løs på markerne.
Når markerne er afgræsset efter et par år ligger farmen uproduktiv hen.
Gedeholdet kan snart ikke ernære "pionererne"!

Den hvide hest trak læsset, men de sorte kunne ikke lide hestens farve!....

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-05 02:24

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message
> [...]
> Gedeholdet kan snart ikke ernære "pionererne"!
>
> Den hvide hest trak læsset, men de sorte kunne ikke lide hestens

Selvom USA er allieret med UK, hvor de hvide farmere kommer fra, vil USA
ikke gribe ind mod de sortes brug på menneskerettighederne

For USA ser gerne at det går som med Zambia, der engang var madeksportør men
nu er afhængig af import af majs fra USA-prærien

Fra : Alucard

Dato : 05-02-05 02:55

On Sat, 5 Feb 2005 02:23:39 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>
>For USA ser gerne at det går som med Zambia, der engang var madeksportør men
>nu er afhængig af import af majs fra USA-prærien

Nå, så nu er det USA's skyld.....???

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-05 03:11

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

>>> 1/2 million er udvandret, hovedsagelig til UK og Australien i protest

> Nå, så nu er det USA's skyld.....???

Alle dine tre ? er berettiget, for jeg har intet antydet i retning af at USA
er årsag til ulykkerne - min ven Volle Kirk har mistet et øje til de sorte
skurke i Zimbabwe, selvom han var vidunderlig oplyst enevældig konge for de
hundreder af sorte landarbejdere på hans gods.

Men når USA bruger sin verdensejermagt til at skabe krige når de løseligt
mener, at en diktator er for meget, så er der mere grund i Afrika end i Irak

Men Bush har brug for sorte stemmer.

Hvidt styre var trivselsskabende for afrikanske lande, erfarede jeg da jeg
arbejdede for Danida i Afrika.

Fra : Alucard

Dato : 05-02-05 15:06

On Sat, 5 Feb 2005 03:11:23 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Alle dine tre ? er berettiget, for jeg har intet antydet i retning af at USA
>er årsag til ulykkerne

Skrev du ikke lige at "USA vil ikke gribe ind" og USA ser gerne at
Sydafrika bliver afhængig af import af majs fra USA-prærien"...

Det er rigtigt at du ikke siger de er oprindelig årsag til ulykkerne,
men du antyder kraftigt at det er deres skyld at det går så galt,
fordi de bare sidder og klapper i hænderne, p.g.a. fremtidig profit...