folkeskolen
Fra : Jensen

Dato : 04-02-05 23:05

SKÆRE
Under VK-regeringen er udgiften pr. elev i folkeskolen blevet skåret ned med
mere end 1.000 kr. I samme periode er udgifterne i privatskolerne steget med
et tilsvarende beløb.

I Venstres valgprogram er der ikke afsat en eneste krone til at forbedre
forholdene i folkeskolen.
Der er blevet skåret 1.000 kr. pr. folkeskoleelev.

Det er svært at styrke fagligheden i skolen, når man samtidig skærer ned.

LÆRE
Socialdemokraterne vil investere i folkeskolen, men vi vil samtidig stille
krav om at få mere for pengene. Vi vil investere 600 mill. kr. om året i
bedre efteruddannelse af lærere, nye bøger og IT. Vi vil samtidig fremrykke
renovering af skolerne
http://www.socialdemokraterne.dk/

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Fra : Zeki

Dato : 05-02-05 06:53

> I Venstres valgprogram er der ikke afsat en eneste krone til at forbedre
> forholdene i folkeskolen.
> Der er blevet skåret 1.000 kr. pr. folkeskoleelev.

"Regeringens handlingsplan for it i folkeskolen udmøntes nu. Der er i alt
for årene 2004 - 2007 afsat 495 mio. kr. til initiativet."

http://www.uvm.dk/nyheder/it/it.htm?menuid=10

Mvh Zeki

Fra : Gukker

Dato : 05-02-05 18:46

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Regeringens handlingsplan for it i folkeskolen udmøntes nu. Der er i alt
> for årene 2004 - 2007 afsat 495 mio. kr. til initiativet."
>
> http://www.uvm.dk/nyheder/it/it.htm?menuid=10

Man "glemmer" at tage højde for at der er kommet flere elever i folkeskolen,
at man har forlangt i Københavns kommune at der skal puttes endnu flere
elever ind i klasserne og at der skal afskediges lærere på grund af disse
klassesammenlægninger, der er resultatet af denne "handlingsplan" - og hvad
angår lærerefteruddannelse, er der stadig langt større behov end dem, der
faktisk imødekommes.

Desuden gives de nævnte millioner kr. i form af bloktilskud til kommunerne
og er altså ikke øremærket til formålet, hvilket betyder at kommunerne i høj
grad kan vælge at lade nogle af pengene gå til andre formål - herunder de
gamle. Man må jo ikke sætte skatten op for at få de nødvendige forbedringer.

Gukker

Fra : Zeki

Dato : 05-02-05 22:21

> [...]
høj
> grad kan vælge at lade nogle af pengene gå til andre formål - herunder de

Er det noget du tror? Eller noget du ved?

Her lidt fakta:
http://www.uvm.dk/nyheder/tilskudtilcomputere.htm?menuid=6410

Mvh Zeki

Fra : Gukker

Dato : 06-02-05 06:22

> høj
>
> Er det noget du tror? Eller noget du ved?
>
> Her lidt fakta:
> http://www.uvm.dk/nyheder/tilskudtilcomputere.htm?menuid=6410

Kommunerne skal selv søge om tilskuddene, men kan stadig vælge at søge dem
og "fortryde" at de anvender det hele til it. Det ligger i det kommunale
selvstyre, som Venstre bestemt ikke ønsker at gøre op med.

Gukker

Fra : Sten Schou

Dato : 05-02-05 18:28

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> krav om at få mere for pengene. Vi vil investere 600 mill. kr. om året i
> bedre efteruddannelse af lærere, nye bøger og IT. Vi vil samtidig

Og jeg som troede, at skolerne sorterede under kommunerne.....men de
sorterer åbenbart direkte under regeringen,ligesom den offentlige trafik og
slagterierne......

Hilsen Sten