Hjemmehjææælp!
Fra : Jensen

Dato : 04-02-05 23:03

Hjemmehjææælp!
Mange svage ældre får i dag kun gjort rent hver tredje uge. Venstre lovede i
sidste valgkamp bedre hjemmehjælp og et opgør med stregkoder og
minuttyranni. Det lover Venstre igen. Men i stedet for at bruge penge på
omsorg til de ældre, er der brugt penge på at måle og veje det enkelte
hjemmehjælpsbesøg, så private firmaer kunne overtage opgaven.
Socialdemokraterne vil have tid til omsorg...
Mange ældre klarer sig fint. Men alle, der er oppe i årene, kan en dag få
brug for hjemmehjælp
eller pleje. Mange svage ældre får i dag kun gjort rent hver tredje uge.
Venstre lovede i
sidste valgkamp bedre hjemmehjælp og et opgør med stregkoder og
minuttyranni. Det lover Venstre igen. Men udviklingen er gået i den gale
retning. I stedet for at bruge penge på omsorg til de ældre, er der brugt
penge på at måle og veje det enkelte hjemmehjælpsbesøg, så private firmaer
kunne overtage opgaven.

Vi skal hjælpe de ældre, når deres kræfter svinder. Det nytter ikke at gøre
alting op i kroner og minutter - slet ikke, når det handler om tryghed og
omsorg. Derfor vil vi have mere tid og menneskelighed ind som en
grundlæggende del af ældreplejen. Både til dem, der trænger til hjælp, og
til dem, der skal give den.

Vi vil bruge 800 mio. kr. på bedre hjælp til de svageste ældre.
Vi vil arbejde for, at de ældre i højere grad får besøg af den samme
hjemmehjælper.
i vil flytte pengene fra administration til omsorg.
stem liste a for en bedre fremtid for de svage i vort rige samfund.
http://www.socialdemokraterne.dk/

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Fra : Sten Schou

Dato : 05-02-05 12:15

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i vil flytte pengene fra administration til omsorg.
> stem liste a for en bedre fremtid for de svage i vort rige samfund.

Lykketoft sagde nu kun 200.000.000kr. i TV den anden dag.

Hilsen Sten

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 06-02-05 10:39

"Sten Schou" skrev

> "Jensen" skrev

> Lykketoft sagde nu kun 200.000.000kr. i TV den anden dag.
>
> Hilsen Sten

Der er korrekt at S helt konkret har afsat 200 mio. kr. til området i deres
plan, men Lykketoft har samtidig sagt, at han vil lave nogle minimums
standarder for f.eks. hvor ofte man skal i bad. Altså nogle garantier. Det
kommer måske til at koste mere, men "så finder vi pengene" som jeg har hørt
ham sige.
Mvh. Hans

Fra : Alucard

Dato : 06-02-05 15:48

On Sun, 6 Feb 2005 10:39:07 +0100, "Hans J. Jensen"
<jjjg3401@hotmail.spam> wrote:

> [...]
>kommer måske til at koste mere, men "så finder vi pengene" som jeg har hørt

Hvorfor står der så "Vi vil bruge 800 mio.kr."...??? Hvorfor ikke
skrive 400 mio. eller 5 mia. ???

Svaret er: Det er fordi tallet 800 mio. er grebet ud af luften....
Bare det er højere end det de andre siger.....

Fra : Mogens Lokketoft

Dato : 07-02-05 16:06

> [...]
> i vil flytte pengene fra administration til omsorg.
> stem liste a for en bedre fremtid for de svage i vort rige samfund.

Sjovt nok "glemmer" socialkammeraterne meget bekvemt
at fortælle, at det var dem der indførte stregkoderne!!

Mogens L.