3,7% af vælgerne overvejer at stemme på Mi~
Fra : Peter Westh

Dato : 04-02-05 20:24

MINORITETSPARTIET ER OVER SPÆRREGRÆNSEN IFØLGE ANALYSEINSTITUTTET CATINÉT

Ifølge den seneste analyse fra analyseinstituttet Catinét overvejer 3,7% af
et repræsentativt udsnit af vælgerbefolkningen positivt at stemme på
Minoritetspartiet, som dermed
kan blive tungen på vægtskålen i det nye Folketing.

De traditionelle meningsmålinger nævner ikke partierne ved navn i deres
analyser. Dermed er
situationen ikke den samme, som når folk står i stemmeboksen på tirsdag og
ikke kan undgå at se
Minoritetspartiets navn. Resultaterne fra de traditionelle meningsmålinger
er således vildledende i
forhold til nye partier som Minoritetspartiet. Desuden viser erfaringerne,
at analyserne er specielt
usikre i relation til de små partier.

På den baggrund har Minoritetspartier fået det anerkendte analysefirma
Catinét til at stille 1200
repræsentativt udvalgte vælgere følgende spørgsmål:
Minoritetspartiet er det eneste nye parti ved folketingsvalget. Overvejer du
at stemme på
Minoritetspartiet?

ikke«.

Minoritetspartiets formand, Rune Engelbreth udtaler om analysen:

»Vi har haft den glæde, at Minoritetspartiet har oplevet en massiv strøm af
positive henvendelser efter begyndelsen på valgkampen. Men mange har også
udtrykt bekymring for stemmespild. Derfor følte vi os nødsaget til at
bestille en meningsmåling, der mere realistisk svarer til situationen ved
selve afstemningen. Vi er meget glade for, at Catinéts analyseresultat
viser, at vælgerne ikke behøver at være bange for stemmespild ved at stemme
på Minoritetspartiet.
Vælgerne kan frit stemme efter deres overbevisning, og Minoritetspartiets
chancer for at komme i
Folketinget er særdeles gode.«

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-02-05 20:49

On Fri, 04 Feb 2005 20:24:20 +0100, Peter Westh wrote:

> MINORITETSPARTIET ER OVER SPÆRREGRÆNSEN IFØLGE ANALYSEINSTITUTTET CATINÉT

Egentlig ikke. 3.7% _overvejer_ at stemme på dem. Det betyder
ingenting.

Martin.

--
Hvor er ET ?
http://www.al-data.dk/Fermis-paradoks.html

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-05 23:36

Martin Andersen <dsl186191@vip.cybercity.dk> wrote:

> Egentlig ikke. 3.7% _overvejer_ at stemme på dem. Det betyder
> ingenting.

Og 3,7% - det lyder som de samme, der overvejer at stemme på
Enhedslisten.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mogens

Dato : 04-02-05 23:44

"Martin Andersen" <dsl186191@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

CATINÉT

> Egentlig ikke. 3.7% _overvejer_ at stemme på dem. Det betyder
> [...]

Der er efterhånden så mange analyseinstitutter , at man snart ikke kan hitte
rede i de navne . Mon ikke at det mere forholder sig sådan at ,
minoritetspartiet har sendt e´n af deres frontfigurer , i hvid kittel ,
nikkende , med en stor isvaffel i hånden ,ud på en eller anden lukket afd
.. råbende : ´´STEMMER I IK´ OSSE PÅ MINORITETSPARTIET ´´.

Fra : J. Junge

Dato : 04-02-05 23:56

Mogens skrev:

> [...]
lukket afd
> . råbende : ´´STEMMER I IK´ OSSE PÅ MINORITETSPARTIET ´´.

Catinét har eksisteret i 8 år, og laver blandt andet
opinionsundersøgelser for Ritzau:
http://www.catinet.dk/default.asp?page=01CATINET/01historie.html

Her er deres seneste meningsmåling:
http://www.dr.dk/nyheder/Folketingsvalg/mening/article.jhtml?articleID=232114

-jj-

Fra : Jim

Dato : 05-02-05 13:27

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> MINORITETSPARTIET ER OVER SPÆRREGRÆNSEN IFØLGE ANALYSEINSTITUTTET
> CATINÉT

Og Pernille Rosenkranz står til at blive statsminister...
Er der mere gøgl og humbug, du har lyst til at dele med os andre.

Fra : Jesper

Dato : 05-02-05 14:44

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> MINORITETSPARTIET ER OVER SPÆRREGRÆNSEN IFØLGE ANALYSEINSTITUTTET CATINÉT

Ikke for at virke som en lyseslukker, men dagens Gallup giver
Minoritetspartiet 0,2% af BNP og der er ingen meningsmålinger der
nogensinde har givet Minoritetspartiet mere end 0.3% af stemmerne.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-05 13:58

Jesper skrev den 05-02-2005 14:44:

> Ikke for at virke som en lyseslukker, men dagens Gallup giver
> Minoritetspartiet 0,2% af BNP og der er ingen meningsmålinger der
> nogensinde har givet Minoritetspartiet mere end 0.3% af stemmerne.

af BruttoNationalProduktet?

hmmmmmm

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : G.B.

Dato : 06-02-05 16:06

Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen

> af BruttoNationalProduktet?

British National Party?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Jim

Dato : 06-02-05 16:21

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen

> British National Party?

Det må da være noget helt nyt.
At man beregner stemmer ud af BNP.
Mon Carsten Riis overhovedet er nået længere end til 3. klasse i
folkeskolen?
Eller betyder BNP noget andet i Carstens verden?
Børges Nyttige Pampere?

J.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-05 18:17

Jim skrev den 06-02-2005 16:21:

> Det må da være noget helt nyt.
> At man beregner stemmer ud af BNP.

Det var G.B. som brugte det.

Jeg spørger! Jeg har aldrig hørt, man regner stemmer ud fra BNP.

Og det har du tilsyneladende heller ikke.

> Mon Carsten Riis overhovedet er nået længere end til 3. klasse i
> folkeskolen?
> Eller betyder BNP noget andet i Carstens verden?
> Børges Nyttige Pampere?

Mudderkastning.... tsk tsk tsk.

Du skal nok skynde dig, at sige undskyld.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-05 18:18

Carsten Riis skrev den 06-02-2005 18:17:

> Det var G.B. som brugte det.

Undskyld G.B.

Jeg så lige forkert. Det var Jesper som skrev 0,2% af BNP.

Fra : G.B.

Dato : 06-02-05 20:24

Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen news:mjsNd.98094$Vf.3858225
@news000.worldonline.dk:

> Undskyld G.B.

Alt forladt, no problem.

Fra : Peter Westh

Dato : 06-02-05 21:03

> Ikke for at virke som en lyseslukker, men dagens Gallup giver
> Minoritetspartiet 0,2% af BNP

Det var da godt nok pænt af Dagens Gallup! 0,2 % af BNP er sådan rundt
regnet 1,7 millarder! Måske skulle jeg melde mig ind i Minoritetspartiet, og
få en del af kagen?

/P

..

Fra : Michael

Dato : 06-02-05 21:17

Peter Westh wrote:

> [...]
> regnet 1,7 millarder! Måske skulle jeg melde mig ind i Minoritetspartiet, og

Det er sådan, de finansiere store dele af deres borgerløn.

/michael

Fra : Jim

Dato : 06-02-05 22:24

"Michael" <michael-25@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sådan, de finansiere store dele af deres borgerløn.

Vil du købe en konsonat?
Jeg anbefaler et "r", som du selv kan placere, hvor det mangler.

Fra : G.B.

Dato : 06-02-05 23:33

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen news:42068afd$0$224
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Vil du købe en konsonat?
> Jeg anbefaler et "r", som du selv kan placere, hvor det mangler.

Så har jeg til gengæld et "n" billigt til salg - hehe...

Fra : Jim

Dato : 06-02-05 23:51

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Så har jeg til gengæld et "n" billigt til salg - hehe...

Det er mit gamle tastatur, som driller.
Det er ikke opfundet af Michael Mig&Ham.

Godt set!