Pinlige DF
Fra : Maz Spork

Dato : 04-02-05 21:32

Pinlig kampagne viser igen DF som underlødigt. Men sjove er de.
Pressemand Espersen afviser og siger, "tror I vi er dumme?"

Klart er det, at DF tror og lever af, at deres vælgere er det, når man
ikke straffer den slags.

-- maz

Fra : Jesper

Dato : 05-02-05 08:59

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> [...]
> Pressemand Espersen afviser og siger, "tror I vi er dumme?"
>
> Klart er det, at DF tror og lever af, at deres vælgere er det, når man

A hwa'?

Fra : Martin Kristensen

Dato : 05-02-05 11:37

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Pinlig kampagne viser igen DF som underlødigt.

Hvad er det for en kampagne du taler om? Jeg er enig i, at mange af deres
kampagner kan virke lidt amatøragtige, specielt på den måde de er sat op
grafisk, men underlødige synes jeg ikke de er.

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Maz Spork

Dato : 05-02-05 18:37

Martin Kristensen wrote:
> [...]
> kampagner kan virke lidt amatøragtige, specielt på den måde de er sat op
> grafisk, men underlødige synes jeg ikke de er.

Læser I ikke aviser?

Nå, men det er en kampagne, hvor DF har fået 50 citater fra den danske
forening (som sikkert føder dem andet end citater) - og de er lige så
bøvede som det, man kan høre nede i d.p.i - nogle af citaterne er fra
krigens tid, men alligevel dateret i nutiden... det sjoveste er næsten,
at DF ikke vil ud med, hvor citaterne kommer fra, før efter valget!

Alle implicerede har undsagt citaterne. Det er sgu da pinligt.

-- maz

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-05 13:59

Martin Kristensen skrev den 05-02-2005 11:37:
> [...]
> kampagner kan virke lidt amatøragtige, specielt på den måde de er sat op
> grafisk, men underlødige synes jeg ikke de er.

Nej, naturligvis ikke da du jo sympatiserer med den slags.

Hvis du mente, at det var underlødig, så skulle du samtidig indrømme at
du og dine meninger er underlødige.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Alucard

Dato : 06-02-05 16:17

On Sun, 06 Feb 2005 13:59:03 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>Nej, naturligvis ikke da du jo sympatiserer med den slags.

De er da heller ikke automatisk underlødige bare fordi man ikke er
enig......

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-05 18:19

Alucard skrev den 06-02-2005 16:17:

> De er da heller ikke automatisk underlødige bare fordi man ikke er
> enig......

Et gæt: Du er temmelig ny her i dk.politik?

Fra : Jim

Dato : 06-02-05 19:38

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Et gæt: Du er temmelig ny her i dk.politik?

Et gæt: Du er ikke enig i DF´s politik?

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-02-05 01:35

Jim skrev den 06-02-2005 19:37:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Et gæt: Du er ikke enig i DF´s politik?

Et gæt: Du er enig i DF's politik?

Fra : G.B.

Dato : 07-02-05 02:08

Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen news:aJyNd.98154$Vf.3860375
@news000.worldonline.dk:

> Et gæt: Du er enig i DF's politik?

Et gæt: Du er socialdemokrat?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-02-05 02:39

G.B. skrev den 07-02-2005 02:07:
> Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen news:aJyNd.98154$Vf.3860375
> @news000.worldonline.dk:

> Et gæt: Du er socialdemokrat?

Nope. Af borgerlig orientering.
Tilgengæld bryder jeg mig ikke om den form for borgerlighed som bliver
praktiseret i øjeblikket. Såfremt det "nye midterparti" virkelig var
midterparti, så kunne det godt være, at Venstre ville kunne få min
stemme. Men nej, sålænge Venstre læner sig op ad DF som DF har opført
sig ind til nu (og formentlig vil gøre fremover). Ikke tale om!

Fra : G.B.

Dato : 07-02-05 04:13

Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen news:SEzNd.98159$Vf.3860505
@news000.worldonline.dk:

> stemme. Men nej, sålænge Venstre læner sig op ad DF som DF har opført
> sig ind til nu (og formentlig vil gøre fremover). Ikke tale om!

Hvis der ikke havde været folk som dem i DF, ville du forlængst have talt
arabisk, haft fuldskæg og spærret din kone inde, når I fik gæster.

Men det kan da nås endnu...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-02-05 15:21

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Hvis der ikke havde været folk som dem i DF, ville du forlængst have talt
> arabisk, haft fuldskæg og spærret din kone inde, når I fik gæster.

Du er simpelt hen for langt ud.
DF og deres stemmekvæg lægger stemmer til en borlig regering og de tør ikke
andet.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jim

Dato : 07-02-05 15:29

> [...]
>
> Du er simpelt hen for langt ud.
> DF og deres stemmekvæg lægger stemmer til en borlig regering og de tør

Du mener vel borgerlig regering?
Og nej vi tør ikke andet, for det er den eneste vej frem for Danmark.

Og så holder kvægene forresten til på venstrefløjen.
Vi andre herovre kan tænke selv.
Vi har ikke behov for at importere muslimer til Dk for at få stemmer.

J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-02-05 15:42

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message

> Du mener vel borgerlig regering?

Ja.

> Og nej vi tør ikke andet, for det er den eneste vej frem for Danmark.

Det er rigtigt, og det er dejligt man kan være sikker på at DF vil lægge
stemmer til.

> Og så holder kvægene forresten til på venstrefløjen.
> Vi andre herovre kan tænke selv.
> Vi har ikke behov for at importere muslimer til Dk for at få stemmer.

Nej, arbejdsløse, gamle og konservative (i ordets rigtige betydning) er nok.

--
mvh/rg. Christian
(borgerlig, som ikke kan lide DF)

Fra : Jim

Dato : 07-02-05 16:01

> [...]
> lægge
> stemmer til.

> Nej, arbejdsløse, gamle og konservative (i ordets rigtige betydning)

Ser du ned på ældre, konservative og folk uden arbejde?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-02-05 16:05

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Ser du ned på ældre, konservative og folk uden arbejde?

Nej, men det er jo DF's vælgere, og det var dem som jeg betegnede som
stemmekvæg.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jim

Dato : 07-02-05 09:00

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen news:aJyNd.98154$Vf.3860375
> @news000.worldonline.dk:

> Et gæt: Du er socialdemokrat?

En mand i en varmluftballon indså, at han var faret vild.

Han reducerede højden og så en kvinde nedenunder.
Han gik lidt længere ned og råbte,"Undskyld, kan De hjælpe mig?

"Jeg havde en aftale om at mødes med en ven for en time siden, men jeg
ved ikke hvor jeg befinder mig."

Kvinden nedenunder svarede, "De befinder Dem i en varmluftballon hævet
ca. 30 fod over jordens overflade imellem 40 og 41 nordlig breddegrad og
mellem 59 og 60 vestlig længdegrad."

"De må være spindoktor" sagde ballonskipperen.

"Det er jeg", svarede kvinden, "Hvordan kunne De vide det?"

"Tjoohh", sagde ballonskipperen,"alt hvad De har fortalt mig er teknisk
korrekt, men jeg har ingen ide om, hvad jeg skal bruge informationerne
til, og fakta er, at jeg stadig er faret vild. Det eneste jeg har fået
ud af Deres hjælp er,
at De har forsinket min færd."

Kvinden nedenunder konstaterede,"De må sidde i Socialdemokratiet."

"Det gør jeg" sagde ballonskipperen, "men hvordan kunne De vide det?"

"Det er simpelt" svarede kvinden, "De ved ikke, hvor De befinder Dem,
eller hvor De skal hen. De har bevæget Dem opad ved hjælp af en stor
mængde varm luft. De har
lavet en aftale, som De ikke er i stand til at overholde, og forventer
at folk under Dem skal løse Deres problem. Fakta er, at De befinder Dem
i nøjagtig samme position, som før vi
mødtes, men nu er det hele bare lige pludselig min skyld!"

Ja, jeg synes den skulle med igen.

Fra : Alucard

Dato : 07-02-05 18:10

On Mon, 7 Feb 2005 09:00:13 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:
> [...]
>i nøjagtig samme position, som før vi
>mødtes, men nu er det hele bare lige pludselig min skyld!"

Hahahaha.... Den var da meget sjov ))

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-02-05 18:35

Jim skrev den 07-02-2005 09:00:

> Ja, jeg synes den skulle med igen.

Ynkelig vits.

Den er fuldt på højde med, at man laver blondinevitser om til
BiFsupport-vitser; Eller jyde vs. sjællænder vitser om til
firmaX-ansatte vs. firmaY-ansatte.

Derudover er denne vits set før hvor personerne var
Konsulent hhv. Ledelse

Men på den anden side, så viser din vittighed jo for så vidt, hvor
opfindsom DF og Co. er.
nemlig slet ikke, samtidig med at man fjerner alt det gode som er i
forvejen.

Fra : Jim

Dato : 07-02-05 18:45

> Ynkelig vits.

Tak.

> [...]
> firmaX-ansatte vs. firmaY-ansatte.
>
> Derudover er denne vits set før hvor personerne var

Og?

> Men på den anden side, så viser din vittighed jo for så vidt, hvor
> opfindsom DF og Co. er.

Vi er skam meget opfindsomme, og kloge.

Men jeg er desværre ikke forfatteren af denne lille historie fra
virkelighedens verden.
Den er skam tyvstjålet fra finansverden, hvor jeg frekventerer.
Så den er nok forfattet af en god borgerlig vælger.

J.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-02-05 01:32

Jim skrev den 07-02-2005 18:44:

> Vi er skam meget opfindsomme, og kloge.

Jf. egne hjemmelavede PISA-tests eller hvad?

> Men jeg er desværre ikke forfatteren af denne lille historie fra
> virkelighedens verden.
> Den er skam tyvstjålet fra finansverden, hvor jeg frekventerer.
> Så den er nok forfattet af en god borgerlig vælger.

Man skulle næsten tro, at du er tilhænger af det Radikale Venstre siden
du skamrider det jeg skriver.
Du glemte nemlig helt de linjer som jeg så nu har tilføjet et par
skråstreger til.

Men okay, det er jo ikke alle som forstår en fin hentydning.

Fra : Alucard

Dato : 07-02-05 18:06

On Sun, 06 Feb 2005 18:19:25 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>Et gæt: Du er temmelig ny her i dk.politik?

Forkert gæt... Jeg har faktisk været her et godt stykke tid..

Forøvrigt stemmer jeg ikke på DF (hvis det var dit næste gæt)

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-05 17:03

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> [...]
> Pressemand Espersen afviser og siger, "tror I vi er dumme?"
>
> Klart er det, at DF tror og lever af, at deres vælgere er det, når man

I dag har DF i følge Danmarks Radio fremlagt dokumentation for
citaterne:

http://www.dr.dk/nyheder/Folketingsvalg/article.jhtml?articleID=232664

Og dokumentationen kan ses her:

http://www.dr.dk/nyheder/Folketingsvalg/article.jhtml?articleID=232663

Men jeg synes dog stadig at det er pinligt på det første link at kunne
læse følgende:

===
Derudover har partiet fundet flere citater på hjemmesider, blandt andet
Den Danske Forenings "som DF ikke har anledning til at betvivle
lødigheden af", skriver Søren Espersen i sin dokumentation.
===

Den er ganske simpelt ikke smart.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jim

Dato : 06-02-05 19:35

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den Danske Forenings "som DF ikke har anledning til at betvivle
> lødigheden af", skriver Søren Espersen i sin dokumentation.

Skulle det forkert, kun fordi citaterne er fundet af DDF?

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-05 23:24

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Skulle det forkert, kun fordi citaterne er fundet af DDF?

Næh, men derfor bør et parti nu alligevel sørge for at have referencerne
i orden. Som jeg plejer at sige: Fordi en historie står i Sextrabladet,
/behøver/ den jo ikke være løgn.
--
Per Erik Rønne

Fra : Maz Spork

Dato : 08-02-05 05:07

Per Rønne wrote:

> Næh, men derfor bør et parti nu alligevel sørge for at have referencerne
> i orden. Som jeg plejer at sige: Fordi en historie står i Sextrabladet,
> /behøver/ den jo ikke være løgn.

Men det var den.

Fra : Per Hagemann

Dato : 08-02-05 23:14

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Men det var den.

Hvad er løgn?

Den Danske Forenings hjemmeside og Ekstra Bladet er blandt de allermest
troværdige kilder, der eksisterer i Danmark.

Underligt at et så kildekontrollerende medie som Ekstra-Bladet vil være
bekendt at være i bladhus med et af Danmarks mest utroværdige aviser,
Politiken.

I den omhandlede sag, om Politikens fejlagtige citatfuskpåstande er følgende
påvist af Forum mod Islamisering:

http://fomi.ytring.dk/Spesial/DanskValgkamp.htm

Hvis journalister og debattører havde fulgt lidt med i muhamedaneremnet,
ville de vide at Søren Espersens citater hverken stammer fra DDF eller FOMI,
men fra Rolf Slot-Henriksen.

--
Uanset at Muhamed formentlig var analfabet, er han målt med PR-alen stadig
verdensrekordindehaver i markedsføring. Det er for snævert at kalde ham

Fra : Per Rønne

Dato : 13-02-05 17:59

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> Den Danske Forenings hjemmeside og Ekstra Bladet er blandt de allermest
> troværdige kilder, der eksisterer i Danmark.

Bare det at du kalder Sextrabladet troværdig, gør dig utroværdig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-02-05 02:20

> Bare det at du kalder Sextrabladet troværdig, gør dig utroværdig.

Det er egentligt ikke min egen vurdering. Det var medieforsker Jørgen
Poulsen (ikke ham fra Røde Kors), som i P1 Mediemagasinet påpegede at Victor
Andreasen med succes havde gennemført en simpel strategi.

Samtidigt med sloganet "Ekstra Bladet tør hvor andre tier" besluttedes det
at overbyde andre mediers journalistlønninger, så alle landets dygtigste
journalister samledes på Ekstra-Bladet. Der lagdes især vægt på
kildekontrol, så alle de sensationelle afsløringer ikke kunne afvises
faktuelt. Jørgen Poulsen fik støtte fra de øvrige debatdeltagere i
Mediemagasinet, da han sagde at der var himmelvid forskel på vurderingen af
Ekstra Bladets troværdighed i fagkredse og blandt menigmand.

Det skal dog siges at udtalelserne er flere år gamle. Måske har erstatningen
af Sven Ove Gade med Hans Engell nedsat Ekstra Bladets faktuelle
troværdighed til Jyllands Postens og Weekend Avisens plan, men som sagen om
Søren Espersens citater viser, så er der langt ned til Politikens
fabrikation af misinformation.

--
Folketingspolitikerne er totalt umulige til deres job, sålænge de ikke
frigør sig fra det medietyranni, som de i deres svaghed har underkastet sig.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-02-05 09:45

> [...]

> journalister samledes på Ekstra-Bladet. Der lagdes især vægt på
> kildekontrol, så alle de sensationelle afsløringer ikke kunne afvises

Man har ellers tidligere kunnet påvise, at når et par
Sextrabladsjournalister ikke kunne få et interview, så opdigtede de det
bare.

Hvis du vil have troværdighed, så gå til Weekendavisen. Landets ældste
avis, som, da det endnu gik som dagblad gik under navnet Berlingske
Aftenavis.
--
Per Erik Rønne