Fem skarpe fra CD
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 01-02-05 14:30

Fem skarpe fra CD

Af Mimi Jakobsen, partiformand Centrum-Demokraterne

Mimi Jakobsen partiformand Centrum-Demokraterne skriver blandt andet: CD er
et borgerligt parti. Vi arbejder for et samfund præget af venlighed, tillid
og respekt, hvor der er højt til loftet og ret til forskellighed.

Hos CD sidder borgerligheden ikke i tegnebogen. Vi ønsker ikke et
lavprissamfund, hvor kun de stærkeste kan klare sig godt. Vi er forskellige
alle sammen, og det er fint, men et fællesskab binder os sammen. Vi har et
ansvar for, at også naboen har det godt. Enhver er sig selv nærmest, men
ingen er sig selv nok.

Det er dét, vi i CD kalder ordentlighed. For det handler om mennesker. CD
vil videreudvikle velfærdssamfundet, ikke afvikle det. Gode forhold for børn
og unge, der skal trives, udvikle og uddanne sig. Gode forhold på
sygehusene, i uddannelserne og i ældresektoren.

Vi spilder masser af ressourcer ved at lade folk gå ledige i stedet for at
bruge deres arbejdskraft. Den offentlige og den private sektor er ikke
hinandens modsætninger, de er hinandens forudsætninger.

Børn har rettigheder. Ret til gode uddannelser, ret til omsorg, ret til gode
fritidsmuligheder, ret til at blive hørt og lyttet til. Vores travle
arbejdsliv må ikke gå ud over børn og unge. CD ønsker et fleksibelt
arbejdsmarked, så familierne kan vælge deres egen rytme. Institutionerne
skal være af høj kvalitet. CD kræver klare regler for institutioners
størrelse og personalenormering.

Der skal skabes sammenhæng i skolen og i børnenes dagligdag. CD ønsker en
helhedsskole, med både egentlig indlæring og sociale, musiske og sportslige
udviklingsmuligheder.

Den offentlige trafik vil aldrig kunne dække transportbehovet overalt i
landet. I den travle hverdag har vi mange gøremål, og bilen er meget tit
betingelsen for, at vi kan nå det hele.

Derfor mener CD, at det er helt forkert, at en bil skal koste tre bilers
pris. Andre lande er i stand til at opretholde deres velfærdssamfund uden
himmelhøje bilafgifter. Lad os starte en nedtrapning nu.

I mere end 30 år har CD kæmpet imod boligskatterne, fordi de er Danmarks
mest uretfærdige beskatningsform. De beregnes ikke efter, hvem der har bedst
råd til at betale, men alene efter, hvor i landet man bor.

Vi kan ikke leve af at barbere hinanden, men det er i høj grad service, vi
skal beskæftige os med. Vore virksomheder skal være i stand til at
konkurrere og tjene pengene hjem, men stadig færre bliver beskæftiget med
egentlig produktion. Også fordi mange af job flytter ud af Danmark. Derfor
skal vi satse på mere service. Vi skal kunne købe den hjælp, vi har brug
for, og på den måde skaber vi flere ny arbejdspladser.

CD ønsker hjemmeserviceordningen genindført og videreudviklet.

De seneste år har vist, at vi må kæmpe for vore grundlæggende
borgerrettigheder. Staten skal ikke styre menneskers privatliv. Man skal
være fri til at gifte sig med den, man vil. Vi vil ikke ensrettes, hverken i
udseende, tro eller mening. Vi skal selv leve op til de internationale
konventioner, men vi skal også kæmpe for andres rettigheder.

Ulandsbistanden skal øges. Den er forudsætningen for social og
sikkerhedsmæssig stabilitet i verden, og Europa skal være åben for nye
medlemslande, der opfylder betingelserne.

Publiceret d. 28. januar 2005 i JydskeVestkysten

www.centrumdemokraterne.dk

Fra : Kim2000

Dato : 01-02-05 14:53

> [...]
> og unge, der skal trives, udvikle og uddanne sig. Gode forhold på
> sygehusene, i uddannelserne og i ældresektoren.

Alt det sædvanlige, ingen andre partier ønsker at afvikle velfærdssamfundet,
så en lang række forsøg på billig points.

> Vi spilder masser af ressourcer ved at lade folk gå ledige i stedet for at
> bruge deres arbejdskraft. Den offentlige og den private sektor er ikke

Nådada, og CD vil bekæmpe arbejdsløshed, ja det vil alle andre partier også,
intet nyt under solen der heller.

> [...]
> arbejdsliv må ikke gå ud over børn og unge. CD ønsker et fleksibelt
> arbejdsmarked, så familierne kan vælge deres egen rytme. Institutionerne

Samtlige partier siger det samme.

>CD kræver klare regler for institutioners
> størrelse og personalenormering.

Det er der allerede, men cd ønsker dem nok forbedret må man gå ud fra.

> Der skal skabes sammenhæng i skolen og i børnenes dagligdag. CD ønsker en
> helhedsskole, med både egentlig indlæring og sociale, musiske og
> sportslige
> udviklingsmuligheder.

Helhedsskolen er der ingen der rigtig kan blive enig om, kommunerne bruger
helhedsskolen som en måde at spare lærerstillinger på, fordi en pædagog
koster mindre end en lærer, og en pædagogmedhjælper er som bekendt oftest en
bistandsklient - altså gratis.

> Den offentlige trafik vil aldrig kunne dække transportbehovet overalt i
> landet. I den travle hverdag har vi mange gøremål, og bilen er meget tit
> betingelsen for, at vi kan nå det hele.

Så CD går ind for øget forurening?

> [...]
> bedst
> råd til at betale, men alene efter, hvor i landet man bor.

Så dem der har skal have mere, personligt er det jo fremragende for mig og
min familie, men nogle af os tillader os at tænke lidt ud over det.

> [...]
> skal vi satse på mere service. Vi skal kunne købe den hjælp, vi har brug
> for, og på den måde skaber vi flere ny arbejdspladser.

Så vi kan ikke leve af at servicere hinanden, men cd mener alligevel det er
en god vej frem?

> CD ønsker hjemmeserviceordningen genindført og videreudviklet.

Principelt er jeg imod job med løntilskud, omvendt så må man erkende at
netop denne ordning både kunne tale sig for samfundet og skabte 20.000
arbejdspladser, så ikke en helt tosset ide.

> [...]
> udseende, tro eller mening. Vi skal selv leve op til de internationale
> konventioner, men vi skal også kæmpe for andres rettigheder.

Så fri indvandring til Danmark. Da cd sad på tinge kom der 17000 indvandre
om året, nu kommer der 3000. Kriminaliteten blandt indvandre er langt højere
end blandt danskere, så cd ønsker at importere kriminalitet, så er der
selvfølgelig også jobs til politiet og til fængselsvæsenet, og psykologer
der skal behandle ofrene, og .....

> Ulandsbistanden skal øges. Den er forudsætningen for social og
> sikkerhedsmæssig stabilitet i verden, og Europa skal være åben for nye
> medlemslande, der opfylder betingelserne.

Og lad os give vores surt tjente penge væk, fx til angola som så kan købe 5
ekstra kampvogne....

Et folketing uden cd kan aldrig blive helt dårligt.....

mvh
Kim, der ikke stemmer cd

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-05 19:44

Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> Så CD går ind for øget forurening?

> Så dem der har skal have mere, personligt er det jo fremragende for mig og
> min familie, men nogle af os tillader os at tænke lidt ud over det.

Da Erhard Jacobsen i sin tid stiftede Centrumsdemokraterne {senere
fjernedes det lille s, der var kommet på ved en fejltagelse}, havde det
to vælgermæssige målgrupper:

Bilister.
Parcelhusejere.

Er det forklaring nok?
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Knaap

Dato : 01-02-05 15:02

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> wrote in message
> [...]
> medlemslande, der opfylder betingelserne.
>
> Publiceret d. 28. januar 2005 i JydskeVestkysten

Alle partier taler om hvem der skal mere af hvad, men ingen fortæller hvem
der skal finansere festen.
Det er sq' nemt at spille flottenheimer på andres penge vegne. Lad os dog
til at starte med finde ud af hvor meget man ønsker at spytte i kassen, før
vi render til købmanden med dosmersedlen.

Men boligskatterne er en ganske fin idé. Vist nok CD's kæphest helt fra
Erhards tid, som jordskatterne var det for Retsforbundet.
Sålænge de samme skatteflåede borgere ikke blot bliver flået på anden vis,
er idéen 10-4.

Allan Knaap

Fra : Croc®

Dato : 01-02-05 20:10

On Tue, 1 Feb 2005 15:02:25 +0100, "Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com>
wrote:

>Men boligskatterne er en ganske fin idé. Vist nok CD's kæphest helt fra
>Erhards tid, som jordskatterne var det for Retsforbundet.

Find du lige en økonom der er enig med dig og CD.

Regards Croc®

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 01-02-05 16:21

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> medlemslande, der opfylder betingelserne.
>
> Publiceret d. 28. januar 2005 i JydskeVestkysten

Det bedste CD kan gøre med den smørere er at de flytter til Tyrkiet....)))

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 01-02-05 16:42

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse
> Fem skarpe fra CD

plonk!

Fra : Hobert Idiart

Dato : 01-02-05 21:27

NEiL DANELAW wrote:
> "Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse

> plonk!

Blev det en flyder?

Fra : G.B.

Dato : 01-02-05 18:00

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i meddelelsen

> Fem skarpe fra CD
> Af Mimi Jakobsen, partiformand Centrum-Demokraterne
....(snip)...

Fremragende! Brilliant! Jeg melder mig straks ind i CD!

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Claus E.Petersen

Dato : 01-02-05 22:35

Jesper Sørensen wrote:
> Fem skarpe fra CD

Jeg er chokeret!
På nær holdninger til udlændingepolitikken og EU, er jeg allermest på
bølgelængde med netop CD... i følge politikkens "hvem holder du med"
barometer...
Hvis CD nu også havde en klar holdning FOR open-source ville jeg faktisk
overveje at sætte mit kryds der.
Nu er jeg næsten ligeså tæt på DF (stadig i.flg. politikkens barometer)
og de _har_ faktisk meldt ud om open-source, så jeg antager at det
alligevel bliver der jeg smider min stemme den 8/2.

Skummelt (at jeg kan være så enig med 2 partier der vel burde ligge
længere fra hinanden)....

- cep