Den hemmelige aftale.
Fra : Jim

Dato : 31-01-05 17:07

http://www.dr.dk/nyheder/Folketingsvalg/article.jhtml?articleID=231359

Jelved afviser nogen aftale med S.
Jelved beskylder Fogh for at lyve.
Men teksten i ovenstående artikel siger noget andet.

Skam dig Jelved.

Fra : Allan Riise

Dato : 31-01-05 17:32

Jim wrote:
> [...]
>
> Jelved afviser nogen aftale med S.
> Jelved beskylder Fogh for at lyve.
> Men teksten i ovenstående artikel siger noget andet.

Hvad?

Er du helt bovlam?
Hvad hemmeligt er der ved en forespørgsel til ministeren?

Allan Riise

Fra : Hans Houmøller

Dato : 30-01-05 20:00
Fra : Christian

Dato : 31-01-05 20:56

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> wrote in message
> http://forbryderalbum.dk/

hvor er ham fra Enhedslisten henne ...

Fra : Hobert Idiart

Dato : 31-01-05 21:13

Christian wrote:
> "Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> wrote in message

> hvor er ham fra Enhedslisten henne ...

Hvem?

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-05 20:24

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Hvad?
>
> Er du helt bovlam?
> Hvad hemmeligt er der ved en forespørgsel til ministeren?

Man må spørge sig om hvad der ligger af aftaler ud over hvad der er
blevet skrevet.

Hvilket resultat der i øvrigt bliver af et sagkyndigt udvalgs arbejde,
afhænger fuldstændigt af udvalgets sammensætning. Et udvalg ledet af
professor, dr. jur. Ole Espersen {tidligere socialdemokratisk
justitsminister, ligger på Auken-fløjen} vil give et andet resultat end
et udvalg ledet af professor, dr. jur. Ole Hasselbalch.

Politiske spørgsmål skal afgøres af folkevalgte, ikke af jurister. Der
er ganske simpelt tale om at nogle her ønsker en anti-demokratisk
udvikling.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 31-01-05 20:50

"Per Rønne" wrote:

> Man må spørge sig om hvad der ligger af aftaler ud over hvad der er
> blevet skrevet.

Altså, konspirationsteori!

> [...]
> justitsminister, ligger på Auken-fløjen} vil give et andet resultat
> end et udvalg ledet af professor, dr. jur. Ole Hasselbalch.

Derfor hedder det også et "uvildigt" udvalg, ikke sammensat af de Radikale,
Socialdemokratiet eller regeringen, men f.eks. af udenrigspolitisk, eller
indenrigspolitisk nævn, hvilket vil sige et bredt udsnit af de folkevalgte
partier.

> Politiske spørgsmål skal afgøres af folkevalgte, ikke af jurister. Der
> er ganske simpelt tale om at nogle her ønsker en anti-demokratisk
> udvikling.

Hvad?

Er det udemokratisk at tage de henstillinger alvorligt, som vi har
underskrevet at vi *skal*?

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-05 22:47

> [...]
> indenrigspolitisk nævn, hvilket vil sige et bredt udsnit af de folkevalgte

Når man udpeger medlemmerne, har man også bestemt resultatet. Så enkelt
er det.

> Hvad?
>
> Er det udemokratisk at tage de henstillinger alvorligt, som vi har
> underskrevet at vi *skal*?

Så taler vi om domstole, ikke om »sagkyndige udvalg«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 31-01-05 22:58

"Per Rønne" wrote:

> Når man udpeger medlemmerne, har man også bestemt resultatet. Så
> enkelt er det.

Nu er det jo ikke et enkelt parti, men et bredt udsnit jeg taler om, så
bliver alle hørt, og har lov til at være med til at vælge medlemmer, og hvis
alle partierne er enige om udvalget, så er det også validt til at lave
undersøgelsen, det er derfor det hedder folkevalgte, de er valgt til at tage
beslutninger, for du og jeg.

> Så taler vi om domstole, ikke om »sagkyndige udvalg«.

Præmisserne da vi underskrev menneskerettighedschartret i EU, var at vi
skulle følge deres anvisninger, længere er den vel ikke, så skulle vi ikke
have underskrevet, vel?

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-05 00:17

> [...]

> undersøgelsen, det er derfor det hedder folkevalgte, de er valgt til at tage

Så længe et sådant »sagkyndigt udvalg« skal stemme om en indstilling,
adskiller det sig ikke fra en hvilken som helst anden politisk
forsamling.

Det er de folkevalgtes ansvar, og det må de tage på sig. Det andet er
udtryk for en antidemokratisk grundholdning, som om vi burde genindføre
enevældens embedsmandsstyre.

> Præmisserne da vi underskrev menneskerettighedschartret i EU, var at vi
> skulle følge deres anvisninger, længere er den vel ikke, så skulle vi ikke
> have underskrevet, vel?

Så taler vi om Den europæiske Menneskerettighedsdomstol, ikke om
»sagkyndige udvalg«.

--
Per Erik Rønne

Fra : Hans Houmøller

Dato : 30-01-05 19:58

Et stykke papir der skulle have været brugt til en forespørgsel den dag Fogh
udskrev valget kaldes nu 'hemmelig'. Hvad er der gang i? der ses vist
spøgelser!
Hvad med at kigge regeringen lidt efter i kortene og se på de ting ministre
har gjort af ting der ikke helt tåler dagens lys og som i nogle tilfælde er
på kanten af at være stafbare!
) Hans

Fra : a@brygge.dk

Dato : 31-01-05 22:27

Så hvad der udtrykkes fra folketingets talerstol er altså det samme
som "hemmelige aftaler"? Det er da vist kun hvis man ser folkstyrets
arbejde som samfundsomstyrtende aktivitet. Men okay, Fogh har joogså
besluttet sig for kun at samarbejde med et af de resterende 5-6 partier
i folketinget, så i det objektiv er det måske hans synspunkt

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-05 00:17

<a@brygge.dk> wrote:

> Så hvad der udtrykkes fra folketingets talerstol er altså det samme
> som "hemmelige aftaler"?

Han mener jo tydeligvis at S og R har ikke-offentliggjorte
»forståelser«. Det dementeres så af S og R, men uanset om
beskyldningerne er rigtige eller ej, så ville de to partier jo gøre
netop - det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Johnny Claes Starfie~

Dato : 01-02-05 02:18

> Jelved afviser nogen aftale med S.
> Jelved beskylder Fogh for at lyve.
> Men teksten i ovenstående artikel siger noget andet.
>
> Skam dig Jelved.

Jelved har 100 % ret.

Det opsigtsvækkende ved Foghs påstand var jo, at aftalen var "hemmelig".

Men det er en forespørgselsdebat i Folketinget ikke.

Hvis Fogh i øvrigt mener, at aftalen er mere vidtgående end som så må han
fremlægge dokumentation. På andre områder end netop politik bliver man altså
dømt for injurier for sådanne udokumentede påstande.

/Johnny Claes Starfield

Fra : Mogens Lokketoft

Dato : 01-02-05 18:48

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jelved afviser nogen aftale med S.
> Jelved beskylder Fogh for at lyve.
> Men teksten i ovenstående artikel siger noget andet.

Ja skam dig Marianne, du ved jo godt
hvad vi har aftalt.

Mogens.