Regeringen har skåret ned på uddannelse
Fra : Niki Nicolas Grigori~

Dato : 30-01-05 15:47

Venstre og regeringens løfter om at satse mere på uddannelse og
forskning lyder hult, nu hvor resultaterne fra Institut for
Konjunkturanalyse, IFKA's analyse begynder at sive ud i pressen.

Citat fra DR:
--------------
Regeringen har flere gange - også under valgkampen - sagt, at den har
givet flere penge til uddannelse.

Men Ritzau har set rapportens foreløbige konklusioner, og tallene viser
angiveligt, at udgiften per elev i folkeskolen er faldet med 311 kroner
fra 2002 til 2003.
--------------
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=231142

/NNG

Fra : Jesper

Dato : 30-01-05 16:41

Niki Nicolas Grigoriou <nn@nospam.com> wrote:

> [...]
>
> Men Ritzau har set rapportens foreløbige konklusioner, og tallene viser
> angiveligt, at udgiften per elev i folkeskolen er faldet med 311 kroner

De er ikke /regeringen/ der har skået ned. Folkeskolen ligger nemlig
under kommunerne, det er altså kommunerne der har skåret ned, ikke
staten.

Fra : a@brygge.dk

Dato : 30-01-05 17:22

Ikke desto mindre lover de at det vil stige hvis de fortsætter, så de
mener selv at kunne bestemme det. Hvilket de selvfølgelig også kan
igennem øremærkede bloktilskud.

Dit svar stemmer jo heller ikke overens med hvad Anders har sagt før.
Præsenteret med IFKAs tal siger han

"»Jeg kender ikke de konkrete tal og nogen IFKA-undersøgelse. Men det
jeg kan slå fast er, at udgiften - bevillingen - per elev i
folkeskolen er steget i denne regerings tid og ikke faldet. Ifølge det
seneste regnskabstal, vi har, ligger niveauet 100 kroner over tallet
for 2001«, siger Anders Fogh Rasmussen."

Så Anders føler sig vel ansvarlig for tallene, både ved at sige at
han kan sikre højere bevillinger til uddannelse i fremtiden OG ved at
fastholde usandheden om ingen nedskæringer per elev i stedet for at
sige "ikke mit bord".
Og ja jeg undskylder på forhånd at jeg bruger Google.

Fra : Jesper

Dato : 30-01-05 17:25

<a@brygge.dk> wrote:

> [...]
> sige "ikke mit bord".
> Og ja jeg undskylder på forhånd at jeg bruger Google.

Nu kan AFR kun tale om statens øremærkede tilskud til Folkeskolen, han
kan naturligvis ikke tale på kommunernes vegne, de har nemlig et
Grundlovsbeskyttet selvstyre.

Fra : Egon Stich

Dato : 30-01-05 21:36

> <a@brygge.dk> wrote:
>

> Nu kan AFR kun tale om statens øremærkede tilskud til Folkeskolen, han
> kan naturligvis ikke tale på kommunernes vegne, de har nemlig et
> Grundlovsbeskyttet selvstyre.
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon
> http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Hvordan kan det være, at liberale altid er så pokkers uoplyste?
Kommunalt selvstyre?
Hvad er det værd, når regeringen fastlægger loftet over hvad kommunerne må
bruge?
kommunerne er bevidst udsultede.
Det er det, der betaler "skattestoppet".
Når så yderligere samme tvinges til at bruge dyre privatejede firmaer til
serviceopgaver, går det helt galt.
Men ideologien spærrer vel for forstanden?

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 30-01-05 17:43

[...]

Begge dele kan jo være sandt. IFKA undersøgelsen siger at tallet i 2003 er
300 kr. mindre end i 2002, men derfor kan tallet jo godt være 100 kr højere
end i 2001.

Om det forholder sig sådan ved jeg dog ikke.

mvh
Kim

Fra : a@brygge.dk

Dato : 30-01-05 17:34

Der er du helt galt på den. Gense den udveksling der var imellem
Anders og Holger i partilederrunden i statens museum for kunst. Det
handlede om de penge der er brugt totalt per elev. Og han har på intet
tidspunkt nuanceret det budskab.

Fra : Jesper

Dato : 30-01-05 17:48

<a@brygge.dk> wrote:

> [...]
> Anders og Holger i partilederrunden i statens museum for kunst. Det
> handlede om de penge der er brugt totalt per elev. Og han har på intet

Jeg gentager: AFR kan ikke udtale sig på kommunerne vegne, det er
forskelligt hvad hver kommune bruger pr elev, AFR kan kun udtale sig om
statens andel via øremærkede midler, intet andet!

Fra : Egon Stich

Dato : 30-01-05 21:37

> [...]
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon

Så kan vi jo friholde kommuneskolerne.
Men hvad med højskoler, efterskoler samt tekniske skoler?
Det er sgu staten, og dermed løgneren Fogh..!!
Der ER skåret ned på uddannelse i danmark...!!!

MVH
Egon

Fra : a@brygge.dk

Dato : 30-01-05 18:41

Så skulle han lade være med at gøre det.

Fra : Allan Riise

Dato : 30-01-05 19:17

Niki Nicolas Grigoriou wrote:
> [...]
>
> Men Ritzau har set rapportens foreløbige konklusioner, og tallene
> viser angiveligt, at udgiften per elev i folkeskolen er faldet med

Og yderligere knap 700 pr.elev i 2004, ialt knap 1000.- kroner pr. elev!

Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 30-01-05 21:39

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Og yderligere knap 700 pr.elev i 2004, ialt knap 1000.- kroner pr. elev!
>
> Allan Riise

Og hermed er det bevist, at venstre er et parti, der lyver.
Anført af bedrageren Fogh.

MVH
Egon