Socialdemokraternes desperate taburethunge~
Fra : Trans

Dato : 30-01-05 12:28

http://www.jp.dk/login?url=fv2005/artikel:aid=2857156
»Socialdemokratiet garanterer nu, at offentligt ansatte ikke risikerer
fyringer i forbindelse med kommunalreformen. Garantien, som partiets
formand betegner »tryghedsaftale«, gælder i fire år, efter at
kommunalreformen er trådt i kraft og omfatter alle offentligt
ansatte«

Vorherrebevares! Samfundet og skatteyderne skal belastes med tusindvis
af overflødige offentligt ansatte i Socialdemokraternes desperate
forsøg på at komme til magten.

Bent

Fra : Pjensen73

Dato : 30-01-05 13:07

Trans skrev:
> [...]
>
> Vorherrebevares! Samfundet og skatteyderne skal belastes med tusindvis
> af overflødige offentligt ansatte i Socialdemokraternes desperate

Ja vi kender jo godt socialdemokraternes "garantier". Jeg tror vi alle
husker efterløns garantien. Så jeg håber ikke at de offentlige ansatte
hopper på den.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-01-05 13:24

On Sun, 30 Jan 2005 03:27:36 -0800, Trans wrote:

> [...]
>
> Vorherrebevares! Samfundet og skatteyderne skal belastes med tusindvis
> af overflødige offentligt ansatte i Socialdemokraternes desperate

Nåeh, den har regeringen da allerede toppet med at antyde at der skal
ansættes endnu flere offentligt ansatte.

--
MVH
osv...

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 30-01-05 14:45

Hej

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> Nåeh, den har regeringen da allerede toppet med at antyde at der skal
> ansættes endnu flere offentligt ansatte.

Nu er det ikke helt hvad regeringen har sagt: "Udfordringen bliver altså
ikke at fyre folk i det offentlige. Der er masser af opgaver, vi skal have
løst. Derfor er udfordringen nærmere at finde folk", siger Rohde.

Hvis du kigger på alderfordelingen af offentlige ansatte ser jeg det heller
ikke som et problem af mindske antallet af offentligt ansatte - det kommer
af sig selv. Udfordringen bliver at finde kvalificeret arbejdskraft til at
afløse.

Mvh
Frank

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-01-05 15:33

On Sun, 30 Jan 2005 14:45:02 +0100, Frank Allan Rasmussen wrote:

> Nu er det ikke helt hvad regeringen har sagt: "Udfordringen bliver altså
> ikke at fyre folk i det offentlige. Der er masser af opgaver, vi skal have
> løst. Derfor er udfordringen nærmere at finde folk", siger Rohde.

Altså: vi skal ikke fyre folk, vi skal ansætte folk. Hvis det ikke er at
antyde at der skal ansættes flere i det offentlige, så ved jeg sgu ikke
hvordan man antyder noget.

> Hvis du kigger på alderfordelingen af offentlige ansatte ser jeg det
> heller ikke som et problem af mindske antallet af offentligt ansatte -

Nej, på min arbejdsplads holdt ansættelsstoppet ikke ret længe, da der
var for mange der holdt op af sig selv pga pension og lignende. Det gør
også at min vej til en chef-stilling ikke er ret lang

> det kommer af sig selv. Udfordringen bliver at finde kvalificeret
> arbejdskraft til at afløse.

Hæ, der er da bare at følge med det private i lønningerne, så kommer
det helt af sig selv.
--
MVH
osv...