-- Polens sorte samvittighed --
Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-05 12:07

-- Polens sorte samvittighed --
Kun 120 km fra Danmark er sult og underernæring blevet en del af hverdagen
for tusinder af polske familier. Da de kollektive landbrug i Pommern
kollapsede efter kommunismens fald, satte de fleste arbejdere sig ned og
ventede på, at regeringen skulle gøre noget. Til deres store forbløffelse
gjorde den intet! Siden er mange landsbyer sunket dybere og dybere ned i
håbløshed og fattigdom.
http://www.jp.dk/login?url=udland/artikel:aid=2856986

BW: Hitler-Tysklands destruktive virkninger på polakkerne var følge af en
uundgåelig revanchekrig og ville ikke have fortsat efter krigen, hvis de
allierede havde indgået en civiliseret kompromisfred.

Men kommunisternes skadevirkninger omfatter underernæring selv efter murens
fald.

En anden skamplet på vor ny EU-partner:

I en dansk skolebog om Holocaust som bibliotekerne har, kan man læse at
polske borgmestre udførte henrettelser på torvene imod deres jødiske fjender
hele krigen - uden instruks fra tyskerne, men for at blive populære hos
deres polske vælgere.
Både før og efter maj 1945 fandt polakker på at udslette en HEL JØDISK
LANDSBY - tysk antisemitisme har aldrig været så katastrofal som polsk og
russisk (i disse lande startede pogromer i 1800-tallet og de blev til
stadighed værre, men vor viden ville være nul, hvis ikke Georg Brandes havde
skrevet om det og flygtninge var ankommet til vore havne - hvor Dansk
Mosaisk TRossamfund søgte at få dem afvist, for det var fattige jøder som
Saul Bellow(instruktør) Arne Notkins farfar osv

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 30-01-05 12:37

> [...]
> gjorde den intet! Siden er mange landsbyer sunket dybere og dybere ned i

Polakkerne skal SELV personligt få fingeren UD og forbedre deres egne
levevilkår. Hverken den polske regering eller EU for dens sags skyld vil
gøre noget specielt for disse (alt for mange) mennesker der bor på bøhlandet
i Polen.

Landet har i øvrigt ALLE forudsætninger for at klare sig godt på
landsbtugsområdet specielt i et område som Pommern. Området er fladt som en
pandekage og er derfor nemt at opdyrke.

Alt hvad der i første omgang forudsættes er initiativ til at komme i gang
hvilket jeg dog formoder polakkerne i dette område ikke har.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-05 18:23

<IzlaamIzNoGood@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Alt hvad der i første omgang forudsættes er initiativ til at komme i gang
> hvilket jeg dog formoder polakkerne i dette område ikke har.

Du lyder som en, der mener at alles trivsel havde været bedre hvis nazierne
havde vundet krigen?

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 30-01-05 19:38

> <IzlaamIzNoGood@hotmail.com> wrote in message

> Du lyder som en, der mener at alles trivsel havde været bedre hvis
nazierne
> havde vundet krigen?

Min kommentar drejede sig UDELUKKENDE om situationen i nutidens Polen og
IKKE om situationen for 60 år siden.

Jeg siger med de kommentarer INTET om det havde været bedre om nazierne
havde vundet krigen.

Og nej jeg mener IKKE at det havde været bedre med dine ord om nazierne
havde vundet krigen. Og det har i øvrigt heller IKKE noget med sagen at gøre
for mine kommentarers vedkommende.

Jeg konstaterer blot at området i bla. Pommern er prima landbvrugsområde (=
eks fladt som en pandekage) som polakkerne desværre for dem tilsyneladende
endnu ikke formår at få sig meget ud af økonomisk.

Men det kommer nok, det kommer bare til at tage tid.