Destruktion af fyrværkeri koster 7,40kr pr~
Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-05 08:12

Man kan da læsse skidtet på en af Danmarks tusinder ubeboede småøer, fx
fjernt fra storbyer, fx på Grønland, og smide metalnet over og så
benzin/brandbombe

Når net hindrer spredning, bliver alt futtet af og totalforbrændt, sku man
tro?

Men (opdigtede?) farer om tungmetal-forurening fører til, at vi fragter til
udlandet i dyre domme og derefter betaler nogen en euro pr kg for det nemme
sjove job.

Lad dog børn afreagere med sikkerhedsforanstaltninger på nogen
parkeringspladser.

Den høje pris tyder på at det offentlige kun dur til at hælde skattepenge i
venners og egne lommer - de mange forretningsfrokoster i udlandet betyder at
vore ledere elsker udlændinge med smukke døtre mere end egne borgere.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 30-01-05 10:10

Bo Warming wrote:
> [...]
> vore ledere elsker udlændinge med smukke døtre mere end egne borgere.

Hvad koster det at fragte fyrværkeri til grønland pr. kg. samt skal
hullet jo graves metalnet og benzin indkøbes.

Jesper

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-05 11:20

"Jesper Sørensen" <spam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad koster det at fragte fyrværkeri til grønland pr. kg. samt skal
> hullet jo graves metalnet og benzin indkøbes.

Min søn aftjente værnepligt i Beredskabstjenesten i Thisted og de skulle
destruere fyrværkeri og havde kun sjov og ballade ud af det - selvom en dum
sergent skjulle lege Heman/Rambo og fik sig en forbigående høreskade.
De improviserede og lagde halmballer over papkasserne.

At lade en container vente i frihavnen til den er fuld og så dumpe tyve tons
i en lavning i klipperne nær havnen i Nuuk (som min søn beskriver som
perfekte) og lægge almindelig hønsenet over og smide lidt bilbenzin og en
tidsindstillet antændingsdims - det kan næppe koste over en øre pr kg - og
mange vil gøre sådant gratis, blot for oplevelsen.

WW1-beskrivelser af granater mod pigrådsafspærringer nævner at ingen
eksplosion kan flytte ståltråd - så jeg tænker, at net kan sikre, at en
papkasse med ueksploderede raketter lander langt væk og findes af børn - men
måske nettet er unødvendigt? hvis alle papkasser er godt vædet af benzin ,
som man har billigt i Cirkus Mili.
At kviksølv skulle være forureningsfare tror jeg ikke på, så jeg vil mene
destruktionen kan gøres på opfyldningsarealerne nord for Frihavnen - både
der og de fleste af lagerpladserne har kilometer til beboede og befærdede
steder, når bortses fra UNICEF-pamperpaladset ved Nordhavn S-station men de
kommer til direktørtid og går hjem kl 15 fem dage om ugen, højst,så de kan
let slippe for at høre grimt brag.At tyve tons kan kan give lugt på 100 m
afstand, tvivler jeg på. Lugten på Nørrebro nytårsaften er næsten så skøn
som bragene, syns jeg - og jeg er ikke død af kvivksølvforgiftning endnu.
Om jeg som hattemagerne i Alice i Eventyrland har fået "Mad Hatter"s
disease vil jeg overlade til andre at vurdere.
Jeg tror at disse og lueforgyldere var tabere der blev sindsyge af at være
tabere og slet ikke af kviksølvdampene.
Siden Minimata-katastrofen 1950 i en Japansk fiskerflække med
industri-udledning nær fiskefangssteder er vist slet ikke diagnosticeret
sygdom pga kviksølvforgiftning hos mennesker - er der?