Endnu en forfelet dommedagsprofeti fra opp~
Fra : G.B.

Dato : 30-01-05 04:27

Farten stiger stadig ikke
Fra 28-01-2005
http://www.fdm.dk

Hastigheden på motorveje fortsætter med at være lavere end før,
fartgrænsen blev hævet.

Her i valgkampen har Socialdemokraterne tilkendegivet, at partiet ikke
har tænkt sig at afskaffe fartgrænsen på 130 km/t., hvis der sker et
regeringsskifte efter valget.

Partiet har nemlig bemærket, at bilisterne ikke kører hurtigere end før,
og at der tilsyneladende heller ikke sker flere ulykker.

De nyeste fakta forhindrer ikke Socialdemokraterne og andre i at beholde
den anskuelse. Heller ikke i december er bilisterne nemlig begyndt at
trykke hårdere på speederen.

I forhold til november 2004 er gennemsnitshastighederne omtrent
uforandrede. Og i forhold til december 2003 er farten på 130-strækninger
fuldstændig den samme, og på 110-strækninger (uden for Storkøbenhavn) er
faldet stadig på fire-fem km/t.

Det viser beregninger, som Motors netudgave har foretaget på basis af
Vejdirektoratets måleresultater og med stort set samme beregningsmetode.

Vejdirektoratet er selv holdt op med månedlige beregninger. Den seneste
er fra oktober. I stedet venter den statslige vejmyndighed på, at der er
gået 12 måneder med de nye fartgrænser. Til den tid vil der også blive
foretaget en analyse af ulykkestallene før og efter ændringen.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-01-05 07:55

G.B. skrev:

Er der noget galt i at erkende at ens forudsigelser ikke holdt stik?

Eller er det "forkerte" i ikke nærmere det at det bliver gjort i
forbindelse med en valgkamp?

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : G.B.

Dato : 30-01-05 15:09

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev i meddelelsen news:cti0d9$1omo$1
@news.cybercity.dk:

> Er der noget galt i at erkende at ens forudsigelser ikke holdt stik?

Nej tværtimod, det er skam prisværdigt. Men nu stammer oplysningerne altså
fra FDM, og ikke fra de tidligere oppositionspartier.

> Eller er det "forkerte" i ikke nærmere det at det bliver gjort i
> forbindelse med en valgkamp?

Jeg havde faktisk ikke valgkampen i baghovedet - jeg synes bare, at det er
interessant at se, at et argument som er blevet brugt til at slå regeringen
i hovedet med, heldigvis har vist sig ikke at holde stik.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-01-05 17:42

G.B. skrev:

> Nej tværtimod, det er skam prisværdigt. Men nu stammer oplysningerne altså
> fra FDM, og ikke fra de tidligere oppositionspartier.

Hu? Lagde "man" ikke ud med at gå efter socialkammeraterne fordi
trafikken _ikke_ viste sig at blive farligere ved at hæve fartgrænserne.
Og nu skyder efter dem fordi de har erkendt at forholdene er sådan?

> Jeg havde faktisk ikke valgkampen i baghovedet - jeg synes bare, at det er
> interessant at se, at et argument som er blevet brugt til at slå regeringen
> i hovedet med, heldigvis har vist sig ikke at holde stik.

Det må da være en tidligere valgkamp du tænker på. Socialkammeraterne er
vel ikke dummere end at de godt kan lade være med at skyde på regeringen
for at hæve fartgrænserne, når nu tallene viser at ulykkerne ikke stiger?

Fra : kvaerulant

Dato : 30-01-05 10:53

G.B. wrote:

> [...]
>
>De nyeste fakta forhindrer ikke Socialdemokraterne og andre i at beholde
>den anskuelse. Heller ikke i december er bilisterne nemlig begyndt at

Har Socialdemokraterne så ikke skiftet mening?! Hvad er så problemet?

Er hastigheden på morervejne et alvorligt politisk problem?

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 30-01-05 12:07

On Sun, 30 Jan 2005 10:52:32 +0100, kvaerulant <haabet2003@yahoo.dk>
wrote:

>G.B. wrote:

>Er hastigheden på morervejne et alvorligt politisk problem?

Der var ikke grænser for den ondskab som borgerlige politikere besad,
da de gennemførte 130 km på motorveje. Ingen kan glemme Buksti
ekstremt grove angreb. Det samme gælder et hav af pladderhumanister i
denne gruppe.

Derfor er det meget relavans ved at påpege hvor meget fejl disse folk
tog.

Fra : Allan Riise

Dato : 30-01-05 12:19

Mark - Jensen - wrote:

> [...]
> denne gruppe.
>
> Derfor er det meget relavans ved at påpege hvor meget fejl disse folk

Jeg venter bare på at Politiet ophører med at have den store, og stærke
fokus som der er nu på motorvejsnettet, så er jeg bange for at kurven vil
stige igen, og det kraftigt!

Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 30-01-05 13:26

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg venter bare på at Politiet ophører med at have den store, og stærke
> fokus som der er nu på motorvejsnettet, så er jeg bange for at kurven vil
> stige igen, og det kraftigt!

Altså er der håb forude?

Hilsen Sten