Islam
Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 09:15

I dagens Jyllandsposten kan man på:

http://www.jp.dk/fv2005/artikel:aid=2855772/

læse et lille citat fra en islamistisk leder:

===
Abu Musab al-Zarqawi, terrorleder i Irak, erklærede forleden demokratiet
krig.

»Demokrati er baseret på retten til at vælge ens egen religion. Det er
imod Guds styre,« sagde han.
===

Hvornår mon venstrefløjen og Det radikale Venstre begynder at tage
islam[ismen] alvorligt? Politiken var da vistnok også overordentligt
begejstret over Neville Chamberlains og Édouard Daladiers resultater i
München i 1938.

»Fred i vor tid!«, jublede Politiken.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 29-01-05 14:01

On Sat, 29 Jan 2005 09:15:02 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>islam[ismen] alvorligt? Politiken var da vistnok også overordentligt
>begejstret over Neville Chamberlains og Édouard Daladiers resultater i

Det er da demagogi af værste skuffe. Du sætter al-Zarqawi til at være
synonym med alle muslimer.

Med den kritiske sans du her udviser er det en skam at du underviser
andres børn.

Dette vrøvl er forventeligt fra super-racisten G.B., men du skuffer
mig sgu'

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 14:12

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Det er da demagogi af værste skuffe. Du sætter al-Zarqawi til at være
> synonym med alle muslimer.

Nu skrev jeg ikke om »alle muslimer«, men om islam[ismen]. Der er da
heldigvis rigtigt mange muslimer, der ikke følger Muhameds lære fuldt
ud, som når han dekreterer obligatorisk dødsstraf for alle der forlader
islam, eller indførelsen af en tredeling af mennesker. I »rettroende
muslimer«, dhimmier med visse rettigheder, i det omfang de viser
muslimerne tilstrækkelig underdanighed, og ateister og polyteister, som
end ikke har retten til at leve tilbage.
--
Per Erik Rønne

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 29-01-05 23:00

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
> muslimerne tilstrækkelig underdanighed, og ateister og polyteister, som
> end ikke har retten til at leve tilbage.

Ok, den udlægning af Muhammed er sgu en hård anklage, men den lyder desværre
sandsynlig (og med desværre mener jeg set i forhold på de her kontinuerte
bestræbelser på at skabe en konsensus mellem de forskellige forvirrede
abeidentiteter af i dag og i går). Du må meget gerne hive et citat frem fra
Koranen hvor han har prædiket denne holdning. Jeg har set anklagen før, og
nu kunne jeg sgu godt bruge nogen kildehenvisninger. Hvis det her vitterligt
var Muhammed ibn Abdallahs slutning, så er hans filosofi/profeteren
vitterlig til at smide i skraldespanden, ligesom Jesus' og Nietzsches er.

Fra : måske

Dato : 30-01-05 01:40

"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var Muhammed ibn Abdallahs slutning, så er hans filosofi/profeteren
> vitterlig til at smide i skraldespanden, ligesom Jesus' og Nietzsches

enig - og mere præcist kan det ikke skrives.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 30-01-05 03:15

"måske" <p61@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> vitterligt
> er.
>
> enig - og mere præcist kan det ikke skrives.

Ja ja ja, kom nu for faen med en kilde, for der er helvedes til forskel på
det som Muhammed selv har haft ævlet og så senere religiøse tossers
ønskefortolkning af stodderen. "Du siger vi er de bedste i verden? Ikk'? Det
vil sige vi må godt smadre alle andre og kneppe deres kællinger? Ikk'? Det
er det du siger, er det ikke, er det ikke???" "Hva faen bilder de kristne
svin sig ind, de tjener flere penge end os, de får mere fisse end os! De er
den store satan, verden tilhører os, det har Gud selv sagt. Vi har de
største pikke i verden, hvad fanden bilder de amerikanere sig ind, hvorfor
holder de ikke op med at klare sig bedre end os? Vantro hunde, dræb dem,
dræb dem, det har Muhammed selv sagt vi skal. Hvor er der en flyvemaskine?"
I øvrigt ligesom adskillige paver i verdenshistorien: "Jesus sagde da at vi
var de bedste i verden? Ikk', ikk'? Giv mig alle jeres penge, giv mig alle
jeres penge. Og i øvrigt, de muslimer er ikke værd at pisse på, de render
rundt og snakker om sindssyge ting såsom ... videnskab, hva faen har de gang
i? Hvorfor faen kan de ikke bare acceptere at vi ejer verden? Tag ned og
smadr dem, for Jesus sagde vi er de bedste i verden. Og giv mig alle jeres
penge. Hva' mener du med at jeg fejlfortolker Jesus, brænd ham, brænd ham!
Praaaise the Lord!"
Eller rabinere: "Hvad siger du? Render der en tosse rundt og skriger at vi
har fejlfortolket de gamle røverhistorier? Hvad faen bilder han sig ind, han
skal ikke tage nogle af mine penge, han skal ikke tage nogle af mine
kællinger! Pontius, han er en farlig oprører, smid ham på korset, dræb ham,
dræb ham!" "Det er vores land, det er vores land! Det står selv i
historiebøgerne. Det sagde Gud selv. Hvorfor kan folk ikke se at det er os
der er de bedste i verden? Byg en mur! Politiske aftaler? Fuck politiske
aftaler, det er vores land!"

Fra : G.B.

Dato : 30-01-05 04:04

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-05 06:16

C. H. Engelbrecht <chris@bitfrost.dk> wrote:

> [...]

> var Muhammed ibn Abdallahs slutning, så er hans filosofi/profeteren
> vitterlig til at smide i skraldespanden, ligesom Jesus' og Nietzsches er.

Du kan ikke holde dig til Koranen. Islam har hele /to/ »hellige« bøger.
Hadith beskæftiger sig med Muhameds liv og levned, herunder hans brug af
dødsstraf og indførelsen af dhimmi-systemet.

Han så i øvrigt heller ikke noget forkert ved at gennemføre samleje med
småpiger. Giftede sig med Aisha mens hun var 7 år gammel, og havde
fuldbyrdede ægteskabet med hende da hun var 9. Havde hun været fysisk
kønsmoden, ville hun have kunnet været blevet gravid, hvilket ville have
sprængt hende indefra.
--
Per Erik Rønne

Fra : Lyrik

Dato : 30-01-05 02:42

"Per Rønne" wrote:
> [...]
> islam[ismen] alvorligt? Politiken var da vistnok også overordentligt
> begejstret over Neville Chamberlains og Édouard Daladiers resultater i

+++++++++++++++++++++++++++
Jeg ved ikke om du har gjort dig det klart, men den største moskeforsamling
er den på Nørrebro under Abu Laban, den arabiske,-og de er Sunni-muslimer.

I øjeblikket har de glædet sig over at de fattige shiamuslimer bliver
slagtet så spædbørnestumperne flyver til alle tider.
For som min islamiske ven(IV) siger:"De er nogen røvhuller"!
L:"Hvorfor det"?

IV:"De vil have en stat som i Iran og Iran skal bestemme i Iraq"!

L:"Nåh! Skal vi ikke vente og se, jeg tror ikke de får lov til mullahstyre.
men ellers synes jeg shiamuslimerne har været dem der har opført sig pænest
i Iraq. Men hvorfor kan de ikke accepteres"!?

IV:"De har kontorer for midlertidigt ægteskab! Man kan bestille en kone for
14 dage. Så kan man hygge sig med hende og så udløber ægteskabet efter 14
dage. Det er imod Koranen"!

L:"Det har de vel ikke alle sammen. De virker som de mest lovlydige, hvorfor
ikke acceptere dem"!?

IV:"Nej!! Er du klar over at når de beder, så lægger de en sten på
bedetæppet! Det er FORBUDT"!

L:"Jamen hvad er det der er i den Kaba i bøjer jer for, er det ikke en
meteorsten"!

IV(lidt overrasket, men samler sig):"De er nogle røvhuller. Der må ikke være
sten på bedetæppet det skal ligge direkte på jorden....."!
(Efter en kort meningsudveksling mumler han at nu må vi se efter valget.)

Abdul Wahid Petersen nyder stor respekt i moskeen. Han har studeret til Imam
i Saudi Arabien og er efter sigende en tidligere stor dansk mand, som har
været leder af Hells Angels!? Inden han omvendte sig! Han er blevet bedt om
at samle muslimerne og bygge en stormoske. Men han siger at det er umuligt
at samle dem.

Hilsen
Jens

Fra : G.B.

Dato : 30-01-05 02:58

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> Abdul Wahid Petersen nyder stor respekt i moskeen. Han har studeret
> til Imam i Saudi Arabien og er efter sigende en tidligere stor dansk
> mand, som har været leder af Hells Angels!? Inden han omvendte sig!

Sludder - han sad og solgte tjald, syre, coke o.s.v. i sin lejlighed i
Fiskergade i Aarhus. Han har aldrig haft det mindste med HA at gøre.

Fra : Peter Westh

Dato : 30-01-05 10:08

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvornår mon venstrefløjen og Det radikale Venstre begynder at tage
> islam[ismen] alvorligt?

Endnu en grund til ikke at stemme på DF, der jo vil fjerne Islam fra
folkeskolens obligatoriske pensum.

/P

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-05 10:44

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Endnu en grund til ikke at stemme på DF, der jo vil fjerne Islam fra
> folkeskolens obligatoriske pensum.

Det har de da vist aldrig udtalt sig om. I øvrigt er islam ikke en del
af »folkeskolens obligatoriske pensum«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 30-01-05 10:52

"Per Rønne" wrote:

> Det har de da vist aldrig udtalt sig om. I øvrigt er islam ikke en del
> af »folkeskolens obligatoriske pensum«.

Religionsundervisning er vel. og da det *skal* dække et bredt udsnit af
religion, især de "store" religioner, sååee.!

Allan Riise

Fra : Peter Westh

Dato : 30-01-05 11:34

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Religionsundervisning er vel. og da det *skal* dække et bredt udsnit af
> religion, især de "store" religioner, sååee.!

Sorry, det er naturligvis Islam på *Gymnasiernes* læseplan, DF har noget
imod:

Jyllands posten 5. november:

"Efter den nye gymnasiereform bliver tekster fra Koranen obligatorisk
læsning for gymnasieeleverne, og det er Dansk Folkeparti så utilfreds med,
at regeringens støtteparti vil det tage op i forhandlingerne om næste års
finanslov. Sagen lander på finansminister Thor Pedersens (V) bord som en
protest fra Dansk Folkeparti, der forgæves har forsøgt at få
undervisningsminister Ulla Tørnæs (V) til at ændre den nye læreplan for
religion, hvor islam bliver en del af fagets såkaldte kernestof. »Vi vil
ikke have, at islam næsten sidestilles med kristendommen. Islam skal ikke
være obligatorisk. Men ministeren har ikke lyttet til os og har sagt nej til
at ændre det. Ergo har vi været nødt til at tage det op på øverste plan og
inddrage det i finanslovsforhandlingerne,« siger uddannelsesordfører Louise
Frevert (DF).

/P

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-05 12:45

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Man har ikke religionsundervisning i folkeskolen. Men
/kristendomsundervisning/, som børn der ikke er medlemmer af folkekirken
kan fritages fra.

> Sorry, det er naturligvis Islam på *Gymnasiernes* læseplan, DF har noget
> imod:

Korrekt.

> [...]
> inddrage det i finanslovsforhandlingerne,« siger uddannelsesordfører Louise

Og her er så endnu et punkt hvor jeg er uenig med DFerne. Islam skal
naturligvis tages op i gymnasieskolerne, men ikke med en
islam-apologetisk agenda. Centrale områder som sharia og dhimmi-begrebet
må også dækkes. Undervisningen skal nok give anledning til voldsomme
meningsudvekslinger i klasserne, hvor lærerne jo typisk vil have en
sociologisk i stedet for en teologisk tilgang til tingene.
--
Per Erik Rønne