Det tager 14 måneder at komme i fængsel
Fra : Kim2000

Dato : 28-01-05 23:56

Ifølge tv2:

"Lang ventetid på afsoning

Dansk Folkeparti kræver nu en forklaring fra justitsministeren på, at
ventetiden for afsoning i danske fængsler er helt oppe på 14 måneder.

"Det er helt uacceptabelt, og det kræn­ker folks retsbevidsthed. Ministeren
har tidligere lovet at få ventetiden ned, men hun har været mere fuld af ord
end handling," siger retsordfører, Peter Skaarup (DF) til Politiken.

Justitsminister Lene Espersen (K) mener dog, at ventelisterne kan bringes
ned inden udgangen af 2005.

(...)"

Selvfølgelig er det for det første krænkende for retsbevidstheden at det
skal tage så lang tid, og i den tid kan man så se "sin" indbrudstyv,
voldsmand, voldtægsforbryder etc gå frit omkring. Men det er da så sandelig
også dyrt for samfundet.

I Danmark har man jo den ide at man sætter folk i fængsel for at gøre dem
til bedre mennesker, men når de skal ind kan de vel knap huske hvad de skal
ind for, så hvordan skulle de blive bedre mennesker af opholdet.

Hvis man har lavet et indbrud, er det jo heller ikke smart at gå rundt og
kigge ud i luften i så lang tid inden man kan få det ud af verden, hvor
mange ansætter en person, der skal ind og sidde. Det er svært nok for
tidligere dømte at få arbejde i forvejen.

Vejen frem må være at man starter afsogning samme dag man modtager dommen.

Kim

Fra : "Carsten Riis

Dato : 29-01-05 01:24

Kim2000 skrev den 28-01-2005 23:55:
> [...]
> end handling," siger retsordfører, Peter Skaarup (DF) til Politiken.

> Vejen frem må være at man starter afsogning samme dag man modtager dommen.

Tja, vi har jo skattestop her i landet, så der er nok ikke penge til at
bygge flere fængsler til alle de højere straffe som man skal idømme de
kriminelle.

På jævnt dansk: jo længere straffe man idømmer folk, desto mere
kapacitet skal man have til rådighed for at effektuere dommene.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Neil Southwood

Dato : 29-01-05 01:56

In news:GpzKd.229$si5.69@news.get2net.dk,
Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> typed:
> Ifølge tv2:
>
> "Lang ventetid på afsoning

<klip>

> Vejen frem må være at man starter afsogning samme dag man modtager
> dommen.

DF kunne jo foreslå at man gik over til billigere straffe: Håndsafhugning
for tyveri og offentlig stening på stedet af de mange kriminelle fremmede.

--
Neil Southwood

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 06:23

Neil Southwood <neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote:

> [...]
> for tyveri og offentlig stening på stedet af de mange kriminelle fremmede.

Nu er DFerne jo ikke tilhængere af Muhameds lære, men et billigt
alternativ kunne jo være husarrest med elektronisk fodlænke. Det er der
i øvrigt overvejelser om.
--
Per Erik Rønne

Fra : Neil Southwood

Dato : 29-01-05 23:40

In news:1gr4zpt.1gv3ga1lcpi2rN%spam@husumtoften.invalid,
"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> typed:
> Nu er DFerne jo ikke tilhængere af Muhameds lære, men et billigt
> alternativ kunne jo være husarrest med elektronisk fodlænke. Det er
> der i øvrigt overvejelser om.

Ligesom politifolk sommetider kommer til at tillægge sig kriminelle træk
efter de forbrydere de forfølger, kan man se at DF'erne bliver mere og mere
/muhame/danske i hovederne.

--
Neil Southwood

Fra : Kim2000

Dato : 29-01-05 23:48

> Ligesom politifolk sommetider kommer til at tillægge sig kriminelle træk
> efter de forbrydere de forfølger, kan man se at DF'erne bliver mere og
> mere /muhame/danske i hovederne.

Jeg forstår ganske enkelt ikke sætningen, kan du omformulere?

mvh
Kim

Fra : Neil Southwood

Dato : 30-01-05 00:57

In news:voUKd.667$5J7.396@news.get2net.dk,
Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> typed:

> Jeg forstår ganske enkelt ikke sætningen, kan du omformulere?

Politifolk forfølger forbrydere og bliver som dem. DF'ere forfølger
muhamedanere og bliver som dem.

--
Neil Southwood

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-05 06:03

> [...]

> efter de forbrydere de forfølger, kan man se at DF'erne bliver mere og mere

Du dutter dem jo en mening på, de slet ikke har. Det er ganske simpelt
ikke en rimelig måde at debattere på.
--
Per Erik Rønne

Fra : Neil Southwood

Dato : 30-01-05 17:03

In news:1gr6t9g.1ozz4ygeskoeiN%spam@husumtoften.invalid,

> Du dutter dem jo en mening på, de slet ikke har. Det er ganske simpelt
> ikke en rimelig måde at debattere på.

Nej, det er sandelig ikke pænt. Og så overfor disse prægtige og anstændige
mennesker. Det er næsten lige så galt som den berømte radikale video!

--
Neil Southwood

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-05 17:21

> [...]

> Nej, det er sandelig ikke pænt. Og så overfor disse prægtige og anstændige
> mennesker. Det er næsten lige så galt som den berømte radikale video!

Er De Radikale da anstændige mennesker, sådan som de reelt arbejder for
at gøre danskerne til et etnisk mindretal i eget land. Ja, til dhimmier
uden almindelige borgerrettigheder, som det plejer at ske i kristne
områder, erobret af muslimer.

Er det anstændigt over for danskerne?
--
Per Erik Rønne

Fra : Neil Southwood

Dato : 31-01-05 02:01

In news:1gr7pe5.jg4tjv1n9felzN%spam@husumtoften.invalid,
> [...]
> for at gøre danskerne til et etnisk mindretal i eget land. Ja, til
> dhimmier uden almindelige borgerrettigheder, som det plejer at ske i

Nu er du da ikke for klog. Reelt arbejder for?

--
Neil Southwood

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-05 05:16

Neil Southwood <neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote:

> In news:1gr7pe5.jg4tjv1n9felzN%spam@husumtoften.invalid,
> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> typed:

> Nu er du da ikke for klog. Reelt arbejder for?

Deres realitetssans i udlændingepolitikken, i hvad en genoptagelse af
masseindvandringen vil betyde, er ganske simpelt minimal.
--
Per Erik Rønne

Fra : Neil Southwood

Dato : 01-02-05 01:57

In news:1gr8lkr.15a2yrcqh3nb7N%spam@husumtoften.invalid,
"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> typed:
> Deres realitetssans i udlændingepolitikken, i hvad en genoptagelse af
> masseindvandringen vil betyde, er ganske simpelt minimal.

Det er nok mere dine fantasier om masseindvandring der er - fantasier. I har
bare skrålet så længe og så højt at i selv tror på ævlet.

--
Neil Southwood

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-05 05:50

> [...]

> Det er nok mere dine fantasier om masseindvandring der er - fantasier. I har
> bare skrålet så længe og så højt at i selv tror på ævlet.

Der fandt en masseindvandring sted, som nu er blevet bragt til ophør.
Hvordan kan du tvivler på det?

I dag er mig bekendt omkring 15% af skolebørnene på landsplan af fremmed
oprindelse, og i 60erne var det vel 1%, i øvrigt fortrinsvist fra os
nærtstående lande. I dag har vi en direkte /Dänenrein/ folkeskole i
Århus, en skole hvor der tales arabisk, tyrkisk og urdu, men ikke dansk
i skolegården. Og i København en del folkeskoler med en forsvindende del
af danske børn. I 60erne var det højst opsigsvækkende at finde et
skolebarn, som ikke virkede rent dansk.

Har du aldrig forstået hvorfor Nyrup faldt i 2001, og hvorfor
Socialdemokratiet i gårsdagens Gallup stod til rekordlave 22,4% af
stemmerne, lavere end ved valget i 1903, og på vej ned, hvor de dengang
i årtier var i ubrudt fremgang?
--
Per Erik Rønne

Fra : Neil Southwood

Dato : 02-02-05 01:33

In news:1grai4d.1fg6uid151bqyoN%spam@husumtoften.invalid,
"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> typed:
> Der fandt en masseindvandring sted, som nu er blevet bragt til ophør.
> Hvordan kan du tvivler på det?

Når /du/ siger det er det vel sandt.

--
Neil Southwood

Fra : Kim2000

Dato : 02-02-05 12:14

> Når /du/ siger det er det vel sandt.

Du kan også læse statitisk....

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-05 13:22

Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> Du kan også læse statitisk....

Neil Southwood vil nok nøjes med at sige at »hvis det er fakta, så
benægter a fakta« ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-01-05 00:53

Per Rønne wrote:

> Nu er DFerne jo ikke tilhængere af Muhameds lære, men et billigt
> alternativ kunne jo være husarrest med elektronisk fodlænke. Det er der
> i øvrigt overvejelser om.

Det er jo ikke en straf.

Fra : Neil Southwood

Dato : 30-01-05 01:03

In news:362lurF4p33v4U8@individual.net,
Hobert Idiart <in@your.dreams> typed:

> Det er jo ikke en straf.

Nej, lad os få håndsafhugning, stening, sønderlemning og levende begravelse!

--
Neil Southwood

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-01-05 01:53

Neil Southwood wrote:
> In news:362lurF4p33v4U8@individual.net,
> Hobert Idiart <in@your.dreams> typed:

> Nej, lad os få håndsafhugning, stening, sønderlemning og levende
> begravelse!

Nej.

Fra : Neil Southwood

Dato : 30-01-05 17:04

In news:362pfjF4rapmoU3@individual.net,
Hobert Idiart <in@your.dreams> typed:

> Nej.

Enig.

--
Neil Southwood

Fra : Jesper

Dato : 29-01-05 08:38

> [...]

> tidligere dømte at få arbejde i forvejen.
>
> Vejen frem må være at man starter afsogning samme dag man modtager dommen.

Jeps, byg baraklejrfænglser. De indsatte har arbejdspligt, de kan gå
igang med hammer og sav. Man starter med at indhegne området med
Nato-hegn, så sætter man de indsatte i sving under kyndig opsyn og
vejledning med at bygge barakker af træ fra træer fra statsskovene der
faldt under orkanen. Så behøver man ikke bygge flere **** stjernede
luksushoteller à la Statsfængslet i Østjylland, der når det bliver
færdig i 2007 kan rumme 250 indsatte, men som så har kostet over 1 mio
kr pr indsat. Der mangler altså også kun en 18-huls golfbane i at det
kan få sin femte stjerne.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection: