Jubi - min nemmeste sterilisation til dato~
Fra : Helle Andersen

Dato : 24-05-01 00:10

Min yngste, Giza, er blevet steriliseret i dag. Jeg ville gerne have hende ordentligt på benene en anden af mine katte skal føde. Og
jeg må sige, at jeg ikke bryder min om tiden umiddelbart efter en
sterilisation. Kald mig bare et pyldrehoved, men
jeg hader altså når de vælter rundt - halvt
bedøvede - og absolut skal hoppe op på alting -
de andre katte hvæser og knurrer pga. den
grimme lugt af narkose - og jeg vrider hænder og
kigger ængsteligt på stingene.

Sidst jeg fik en af mine ildere steriliseret, valgte
jeg at putte nogle tæpper og huler ud i mit
badeværelse, der er dejligt lunt og fredeligt, og så
fik hun lov at være fuldstændig uforstyrret til det
værste var i orden. Ja, jeg tjekkede hende
selvfølgelig ind imellem. Jeg havde besluttet mig
for at forsøge det samme med Giza - nok mest
pga. min egen sjælefred

Hun har et meget langt sår, da hun samtidig fik
fixet et navlebrok, men heldigvis virkede hun
rimelig frisk, da jeg hentede hende. Jeg puttede
hende ud i badeværelset og fluks hoppede hun ud
af transportkassen, åd straks en stor portion mad
og luffede over i sin yndlingshule og faldt i søvn.
Omkring kl. 20:00 præsenterede jeg et par af de
andre katte for hende og ingen af den knurrede
eller hvæsede af hende Min ældste hunkat, Tia,
som Giza opfatter som hendes mor blev derefter
lukket inde på badeværelset sammen med hende,
så hun kunne pusle lidt om hende. Kl. 22:00
tjekkede jeg igen og da jeg åbnede døren kom
Giza farende ud, tjekkede at alt var som det
plejede, spiste lidt mere mad og lagde sig til at
sove igen. Ingen af de andre katte (selv ikke
hystade-kongen Camillo) har hvæset eller knurret
af hende. Hun har ikke kastet op. Hun har fuldt styr
på sig selv efter bedøvelsen og falder ikke ned
nogen steder fra. Hun virker rolig og tryg og hun
bider ikke i stingene, men vasker dem kun
moderat.

Som sagt har det været min nemmeste og mindst
sindsoprivende sterilisation og jeg håber på at
alle fremtidige går lige så nemt

--
Hilsen Helle
You will always be lucky if you know how to make friends with strange cats. - Colonial American proverb

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-05-01 10:55

Hej Helle

Genialt at det er gået så godt! Jeg er også et pylrehoved, som hader at se
halvt bedøvede katte vælte rundt (især fordi de altid skal hoppe op på ting,
hvor de så kan risikere at falde ned fra igen...).
Og det er godt, at selv Camillo har afholdt sig fra at hysse over Giza,
selvom hun garanteret lugter lidt suspekt...

Indtil vores første kejsersnit havde jeg aldrig fået en hunkat steriliseret,
kun fået hankatte fixet, og jeg må sige, at det også overraskede mig, hvor
pænt de begge tog det! Ingen pilleri i stingene, så krave var heldigvis
unødvendig (havde dog fået en med hjem, hvis nu...), og begge tog sig af
killingerne på trods af syningen - det må have gjort ondt ind i mellem,
killinger er jo ikke ligefrem blide i deres behandling. Fine-pigens sting
fik jeg taget hos dyrlægen på Københavns Dyrehospital, det tog ca. 10
sekunder (og kostede mig 350 kr. i taxa... morgen-myldretidstrafik), så da
Jackies sting skulle fjernes, tog jeg dem altså selv.

Og hvornår er det nu at Eika skal føde?

Mange hilsner
Camilla

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-05-01 22:17

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:9eilh0$11sm$1@news.cybercity.dk...
> Genialt at det er gået så godt! Jeg er også et pylrehoved, som hader at se
> halvt bedøvede katte vælte rundt (især fordi de altid skal hoppe op på ting,
> hvor de så kan risikere at falde ned fra igen...).

Yep, det er også det jeg hader ! Specielt, når det
er om vinteren og de partout skal op på
radiatoren, selvom man har skruet op, så det
minder om en regnskov !

> Og det er godt, at selv Camillo har afholdt sig fra at hysse over Giza,
> selvom hun garanteret lugter lidt suspekt...

Han har lavet "en Camillo" på hende, dvs.
booooret sin lille tud ned i hendes sår, men han
sagde ingen lyde af hende. Et mindre mirakel, når
jeg tænker på, hvordan han normalt reagere, hvis
en af dem har været hos dyrlægen

> [...]
> killingerne på trods af syningen - det må have gjort ondt ind i mellem,
> killinger er jo ikke ligefrem blide i deres behandling.

Min første hunkat, der blev steriliseret tilbragte
hele den første aften med at rive og flå i stingene.
Bvadr, den lyd det giver, altså ! Jeg sad mest helt
grøn i hovedet og holdt mig på maven. Meeen det
var godt finsk håndværk, for det lykkedes hende
aldrig at rive nogen af de sting op, som Raiku
havde lavet. Med Tia var det nemmere, for hun fik
kun et lille snit i lysken og det var slet ikke syet
udvendigt. Jeg fik også en krave med hjem, men
har heldigvis ikke haft brug for den.

Hun hopper helt normalt rundt nu og det eneste
man kan spore er at hun stadig går og suger
maven ind, fordi det gør ondt på hende.
Herhjemme kalder vi det for "huller i pelsen", fordi
min veninde, da hendes første hun blev
steriliseret, bekymret ringede til Raiku og fortalte
at katten altså havde huller i pelsen. Raiku:
HULLER I PELSEN ???? Det viste sig, at
formuleringen - til Raiku's store lettelse - blot
dækkede over den facon katten får, når den suger
maven ind *GG*

> [...]
> sekunder (og kostede mig 350 kr. i taxa... morgen-myldretidstrafik), så da
> Jackies sting skulle fjernes, tog jeg dem altså selv.

Giza's sting forsvinder af sig selv, men er de ikke
væk om 14 dage, tager jeg altså selv resterne.
Som regel nyder de, at få fjernet dem, så er man
forsigtig, er det ikke noget problem selv at gøre
det.

> Og hvornår er det nu at Eika skal føde?

Teoretisk kan det jo blive når som helst, men på
mandag er der gået 63 dage. Så jeg regner selv
med ca. onsdag eller torsdag. Jeg har fri og skal
ikke på arbejde før den 6. juni, så jeg vil tilbringe
tiden med at sidde og stirre på hende, så jeg ikke
går glip af noget Min lille kat er stor som en
spærreballon og de sidste par dage har hendes
mave været meget hård og man kan ikke længere
føle, hvad der er hoveder og ben. Jeg går ud fra,
at det er fordi de er så store nu, at de ligger ret
klemt.

--
Hilsen Helle
If Barbie is so popular, why do you have to buy her friends?