DR's kvarte historie
Fra : Malene P

Dato : 28-01-05 18:21

18-Radioavisen bragte den kvarte historie om, at en DF'er var hoppet på EB's
lokkemad om valgstøtte fra en "annonym" forretningsmand. Man undlod at
fortælle, at også to andre borgerlige politikere var blevet fuppet. Man
undlod i det hele taget at bore i, hvorvidt dagens leder i EB evt dækkede
over at man ikke havde forsøgt at snyde andre politikere på samme måde -og
hvorfor EB i givet fald undlod at offentliggøre resultatet. Og så gjorde man
meget ud af, at DF'eren angiveligt havde opfordret til at den annonyme giver
kunne aflevere "en papkasse". Da kommunisten -"Sømandsbossen"- fandt sig en
"papkasse" indeholdende bekvemt mange penge, lød der ingen kritiske røster
fra DR.

Malene P

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 18:28

On Fri, 28 Jan 2005 18:21:09 +0100, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>18-Radioavisen bragte den kvarte historie om, at en DF'er var hoppet på EB's
>lokkemad om valgstøtte fra en "annonym" forretningsmand. Man undlod at
>fortælle, at også to andre borgerlige politikere var blevet fuppet.

Man burde have nævnt at de "såkaldt stuerene" Venstre og Konservative
politikere også var fupmagere.
Bertel Haarder gør da ihvert fald meget for at gøre sig stueren :)

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-01-05 19:19

"Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Man burde have nævnt at de "såkaldt stuerene" Venstre og Konservative
> politikere også var fupmagere.
> Bertel Haarder gør da ihvert fald meget for at gøre sig stueren :)

Jeg forstår ikke, at det at foreslå at dele de 40.000 i to dele, skulle være
kriminelt, det er da sådanne ting man hele tiden gør, og bliver opfordret
til af loven, og advokater der lever af at rådgive.
De tre partier som røg på den, kan hovedsagelig klandres for stupiditet, det
er jo ikke første gang man har kastet præcis denne krog ud.

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 19:24

On Fri, 28 Jan 2005 19:18:48 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>De tre partier som røg på den, kan hovedsagelig klandres for stupiditet, det
>er jo ikke første gang man har kastet præcis denne krog ud.

Men det var påfaldende at 100% af de borgerlige var med på
kriminalitet.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 19:49

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Men det var påfaldende at 100% af de borgerlige var med på
> kriminalitet.

Men hvor mange fra de to fløje blev rent faktisk spurgt, og hvor mange
blev sorteret fra, fordi deres svar ikke passede ind i det ønskede
billede?
--
Per Erik Rønne

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 19:55

On Fri, 28 Jan 2005 19:49:25 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Men hvor mange fra de to fløje blev rent faktisk spurgt,

Ca. halvdelen fra venstresiden og ca. halvdelen fra højresiden.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 28-01-05 20:12

Andropov skrev i meddelelsen <0h2lv0d149e91rviok6r39drjmftlbo2v5@4ax.com>...

>Ca. halvdelen fra venstresiden og ca. halvdelen fra højresiden.

Så var der bare den lille krølle at det fra den ene fløj drejede sig om
ret unge uerfarne kandidater; medens dem fra den anden fløj nok
mere kunne betragttes som erfarne rotter, som kender alle de beskidte
tricks.

Når man kun udvælger een kandidat fra hvert af kun 5 partier, så kan
man jo udvælge de kandidater man forventer at kunne få til at falde i/
dem man forventer lugter lunten og får man ikke det ønskede resultat
undlader man bare at publicere det.

Og så er det altså ikke kriminelt at fortælle hvordan man kan omgå loven
- det er nemligt IKKE ulovligt for en mand og hans kone hver at give et
beløb på 20000 anonymt. Så hvis man fortæller en mand der gerne
vil give 40000 kr anonymt at det må han ikke; men at hvis han og
konen hver giver halvdelen anonymt er det fuldt ud lovligt, så har
man ikke brudt loven men bare informeret om hvad loven siger.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 20:24

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Ca. halvdelen fra venstresiden og ca. halvdelen fra højresiden.

Derfor kan man jo godt have udvalgt 10 fra hver side, og så kun
viderebragt oplysninger fra dem der passede ind i det ønskede mønster.

Med mindre man bevidst har valgt tre grønskollinger fra regeringen +
Dansk Folkeparti og to erfarne rotter fra S og R. Mon grunden til at
ingen SFer eller Enh'er er iblandt de adspurgte mon, at de faldt
igennem?

Det er jo ikke første gang man fra journalisters side er set grove
manipulationer. Tænk blot på en vis BBC-journalist.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 21:40

On Fri, 28 Jan 2005 20:23:30 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Derfor kan man jo godt have udvalgt 10 fra hver side, og så kun
>viderebragt oplysninger fra dem der passede ind i det ønskede mønster.

Man kan tro så meget.

> [...]
>Dansk Folkeparti og to erfarne rotter fra S og R. Mon grunden til at
>ingen SFer eller Enh'er er iblandt de adspurgte mon, at de faldt

Man har måske ment at SF og Enh. er ubetydelige partier hvad magt
angår og undladt dem.
SF har trods alt ikke været i regering siden 1966-68.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 06:02

> Man har måske ment at SF og Enh. er ubetydelige partier hvad magt
> angår og undladt dem.

Mon dog. SF har betydelig indflydelse i EU-politikken, og begge partier
er nødvendige for en socialdemokratisk regering.

> SF har trods alt ikke været i regering siden 1966-68.

Måske skulle du genlæse dine historiebøger, især om SFs historie.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andropov

Dato : 29-01-05 09:32

On Sat, 29 Jan 2005 06:01:38 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Mon dog. SF har betydelig indflydelse i EU-politikken, og begge partier
>er nødvendige for en socialdemokratisk regering.

De er med for at Socialdemokratiet kan skabe flertal som da
Fremskridtspartiet i sin tid lagde stemmer til borgerlig regering.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 09:48

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> De er med for at Socialdemokratiet kan skabe flertal som da
> Fremskridtspartiet i sin tid lagde stemmer til borgerlig regering.

SFerne har betydelig indflydelse under en socialdemokratisk regering, og
ej heller Enh skal man kimse af. Selv under VK-regeringen har de kunnet
gøre indflydelse gældende, i det omfang de kunne fremkomme med
fornuftige argumenter.

Fremskridtspartiet var nul og niks. Ren populisme, rent anarki, ren
poujardisme.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andropov

Dato : 29-01-05 12:07

On Sat, 29 Jan 2005 09:48:27 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>SFerne har betydelig indflydelse under en socialdemokratisk regering,

SFerne bliver undertrykt af damen med håndtasken. Når hun svinger den
dukker SF sig.

> og
>ej heller Enh skal man kimse af. Selv under VK-regeringen har de kunnet
>gøre indflydelse gældende, i det omfang de kunne fremkomme med
>fornuftige argumenter.

Det er vel kun når VK-regeringen kopierer enhedslisten for at fedte
for vælgerne op til valget.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 12:18

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> SFerne bliver undertrykt af damen med håndtasken. Når hun svinger den
> dukker SF sig.

Mon ikke de fleste SFere vil mene at du her overdriver meget stærkt?

> Det er vel kun når VK-regeringen kopierer enhedslisten for at fedte
> for vælgerne op til valget.

Det er ikke det, de medlemmer af Enhedslisten jeg kender, siger. De
fleste politikere er faktisk påvirkelige af argumenter.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andropov

Dato : 29-01-05 12:44

On Sat, 29 Jan 2005 12:18:21 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Mon ikke de fleste SFere vil mene at du her overdriver meget stærkt?

Når selv Svend Auken er for rød for Radikale er det vel ikke mærkeligt
at SF slet ikke duer for Radikale.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 13:49

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Når selv Svend Auken er for rød for Radikale er det vel ikke mærkeligt
> at SF slet ikke duer for Radikale.

Selv Marianne Jelved kan tælle til 90 mandater.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andropov

Dato : 30-01-05 02:22

On Sat, 29 Jan 2005 13:49:02 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Selv Marianne Jelved kan tælle til 90 mandater.

Men hun kan også tælle til 90 med borgerlige partier indblandet.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-05 06:03

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Men hun kan også tælle til 90 med borgerlige partier indblandet.

Naturligvis, og hun er jo i øvrigt selv borgerlig, og på de afgørende
områder {velfærdssamfundet} rigtigt højreliberal.

I øvrigt har jeg aldrig forstået at det skulle være særligt
venstreorienteret, reelt at arbejde for at 12-årige æbletyve skal have
hugget højre hånd og venstre fod af, således som Muhamed har dekreteret
det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Knaap

Dato : 28-01-05 19:59

> Men det var påfaldende at 100% af de borgerlige var med på
> kriminalitet.

Vel næppe et tal man kan bruge til særligt meget. Havde de spurgt 4 andre
fra hver sin side af de poltiske fløje, kunne man have fået et andet
resultat.

Allan Knaap

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 20:03

On Fri, 28 Jan 2005 19:58:52 +0100, "Allan Knaap"
<nauclerus@yahoo.com> wrote:

>Vel næppe et tal man kan bruge til særligt meget. Havde de spurgt 4 andre
>fra hver sin side af de poltiske fløje, kunne man have fået et andet
>resultat.

Men du kan ikke løbe fra at 100% tilfældigt udvalgte borgerlige
politikere var kriminelle.

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 20:05

On Fri, 28 Jan 2005 20:03:23 +0100, Andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

>Men du kan ikke løbe fra at 100% tilfældigt udvalgte borgerlige
>politikere var kriminelle.

Rettelse:

Men du kan ikke løbe fra at 100% af tilfældigt udvalgte borgerlige
politikere var kriminelle.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 28-01-05 20:13

Andropov skrev i meddelelsen <163lv0hfigjp565ilo80itvsg0takn8cue@4ax.com>...

>Men du kan ikke løbe fra at 100% af tilfældigt udvalgte borgerlige
>politikere var kriminelle.

Tror du virkeligt at de var tilfældigt udvalgte ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Allan Knaap

Dato : 28-01-05 23:35

> Rettelse:
>
> Men du kan ikke løbe fra at 100% af tilfældigt udvalgte borgerlige
> politikere var kriminelle.

Jeg kan kan konstatere at 100 % af de muligivs tilfældigt valgte, der rådgav
om fremgangsmåden i at overholde reglerne, og samtidigt få åbne op for
muligheden for at støtte med den sum de syntes de ville give, var borgelige.
De øvrige havde enten allerede stukket tilstrækkeligt med fagforenings
midler i lommen, eller blot for snot dumme til at tage de nødvendige
forholdsregler for ikke at overtræde en latterlig regel.

Allan Knaap

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-01-05 18:58

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message

.. Da kommunisten -"Sømandsbossen"- fandt sig en
> "papkasse" indeholdende bekvemt mange penge, lød der ingen kritiske røster
> fra DR.
jo det gjorde der faktisk

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 28-01-05 23:32

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message
>

> . Da kommunisten -"Sømandsbossen"- fandt sig en
> jo det gjorde der faktisk

Gjorde der virkelig?...fortæl, fortæl....

Hilsen Sten

Fra : Allan Larsen

Dato : 28-01-05 19:49

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> "papkasse" indeholdende bekvemt mange penge, lød der ingen kritiske røster

Det er meget sigende for danske medier, når EB vælger at byttet fra de
borgerlige partier skal være forholdsvis uerfarne folk, mens de erfarne ræve
Jytte Andersen (S) og Margrethe Vestager (R) udgør byttet på venstrefløjen.
Hvad med ordsproget om at dele sol og vind lige.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-01-05 19:52

"Allan Larsen" <a.larsen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jytte Andersen (S) og Margrethe Vestager (R) udgør byttet på
> venstrefløjen.
> Hvad med ordsproget om at dele sol og vind lige.

Nøjj hvor der kan findes undskyldninger hva' ?

Allan Riise

Fra : Allan Larsen

Dato : 28-01-05 21:19

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Larsen" <a.larsen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nøjj hvor der kan findes undskyldninger hva' ?

Altid til tjeneste med lidt oplysning til borgerne om samfundet.

Det er en del af mine "public service" forpligtigelser.

Forhåbenlig kan citatet hentes fra en nuværende eller tidligere direktør for
DR.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 19:57

On Fri, 28 Jan 2005 19:48:32 +0100, "Allan Larsen"
<a.larsen@post4.tele.dk> wrote:

>Det er meget sigende for danske medier, når EB vælger at byttet fra de
>borgerlige partier skal være forholdsvis uerfarne folk,

Går borgerlige politikere ikke meget i brechen for lov og orden....

Fra : Allan Larsen

Dato : 28-01-05 21:27

"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Går borgerlige politikere ikke meget i brechen for lov og orden....

Det skulle jeg da mene. Jeg forventer da også, at de pågældende i fald de
skulle blive valgt ikke for nogle tillidshverv i de respektive partier eller
i Folketinget. Og at i fald de ikke bliver valgt, aldrig bliver
genopstillet.

Det gør man jo på venstrefløjen i tilsvarende sager - gør man ikke?
Vroom, vroom Buksti kører stærkt til Stavads Himmerlandsbank, men en anden
af de "gode venner" noller dronningens fine service osv.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 21:46

On Fri, 28 Jan 2005 21:27:08 +0100, "Allan Larsen"
<a.larsen@post4.tele.dk> wrote:

> [...]

>Vroom, vroom Buksti kører stærkt til Stavads Himmerlandsbank, men en anden
>af de "gode venner" noller dronningens fine service osv.

Per Stig Møller har jo også kørt spritkørsel en gang. Det forhindrede
ham ikke i at blive udenrigsminister.
En anden borgerlig kører ind i en betonklods og fortsætter i
folketinget.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 06:02

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Per Stig Møller har jo også kørt spritkørsel en gang.

Som stor skoledreng. Og der skete ingen ulykke dengang.

> Det forhindrede ham ikke i at blive udenrigsminister.

Mere end 30 år senere.

> En anden borgerlig kører ind i en betonklods og fortsætter i
> folketinget.

Det kan han gøre, så længe folketingets flertal ikke finder ham
»uværdig«. Han er i dag partiløs, og chefredaktør på dagspressens svar
på Weekendsex.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Larsen

Dato : 29-01-05 10:22

> Per Stig Møller har jo også kørt spritkørsel en gang. Det forhindrede
> ham ikke i at blive udenrigsminister.
> En anden borgerlig kører ind i en betonklods og fortsætter i
> folketinget.

Hvis vi snakker videre om støtte til kandidaterne. Så kan jeg da huske, at
dengang jeg arbejdede i en fagforening, så var det ganske normalt at tilbyde
socialdemokratiske kandidater til de forskellige valg omfattende
kursusvirksomhed for at give dem en politisk skoling. Mon denne støtte fra
intetanende fagforeningsmedlemmers bidrag bliver opgivet på S's
valgkampregnskab?

Vi kunne nok blive ved med at give hinanden eksempler på svinsk opførsel fra
snart den ene fløj og snart den anden. Men det denne sag drejer sig om, er
dårlig journalistik, hvor man får en lumsk mistanke om, at journalistikken
er politisk motiveret. Mon ikke det sælger flere aviser at afsløre en "lov
og orden" kandidat kontra at afsløre en kandidat, der traditionelt tilhører
pamperklassen? Ergo snup nogle uerfarne fra den første side og nogle erfarne
fra den anden side, lok dem i en fælde og vupti med lidt held, så har man en
skandalehistorie, hvor de traditionelle forstillinger er vendt på hovedet.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : Andropov

Dato : 29-01-05 12:09

On Sat, 29 Jan 2005 10:22:04 +0100, "Allan Larsen"
<a.larsen@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>dårlig journalistik, hvor man får en lumsk mistanke om, at journalistikken

Den tidligere borgerlige politiker Hans Engell skal nok sørge for at
holde Ekstrabladet på borgerlig kurs. Så man kan lægge ekstra vægt på
testen med Hans Engell som chefredaktør.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 12:18

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Den tidligere borgerlige politiker Hans Engell skal nok sørge for at
> holde Ekstrabladet på borgerlig kurs. Så man kan lægge ekstra vægt på
> testen med Hans Engell som chefredaktør.

Hans Engell synes snarere besjælet af hævntrang over for sine tidligere
kollegaer i V og K.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 12:44

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Hans Engell synes snarere besjælet af hævntrang over for sine tidligere
> kollegaer i V og K.

Engell har aldrig ønsket frihed, men magt og der er magt i at reklamere for
godhedsindustrien, og trække tænderne ud af kritikm, hvilket er EB-job

Fra : Andropov

Dato : 29-01-05 12:55

On Sat, 29 Jan 2005 12:44:09 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>godhedsindustrien, og trække tænderne ud af kritikm, hvilket er EB-job

Ekstrabladet tør hvor andre tier.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 28-01-05 20:16

"Malene P" wrote

> Da kommunisten -"Sømandsbossen"- fandt sig en
> "papkasse" indeholdende bekvemt mange penge, lød der ingen kritiske røster
> fra DR.

Du husker forkert. DR og den øvrige borgerlige presse udnyttede i den grad,
at der endelig var en sag, de kunne overskue.

- Jensby

Fra : måske

Dato : 29-01-05 00:56

> [...]
en
> "papkasse" indeholdende bekvemt mange penge, lød der ingen kritiske

Ja man husker det man vil ... DR og det meste af den samlede presse var i
den grad på dupperne omkring "papkassen" og sømandsbossen.