borgerlige politikeres valgfusk
Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 14:09

Borgerlige politikere er fuskere. Mens Socialdemokratiet og Radikale
er ærlige hædersmænd:

Tre folketingskandidater fra Venstre, De Konservative og Dansk
Folkeparti er blevet afsløret i at ville fuske med reglerne for
partistøtte for at få penge til valgkampen. Pia Kjærsgaard giver sin
partifælle en regulær skideballe.
Under dække af at være en navngiven direktør i et fiktivt
rengøringsfirma har Ekstra Bladets reportere tilbudt fem tilfældige
politikere op mod 40.000 kroner i valgstøtte.

De Konservatives folketingsmedlem Helle Sjelle sagde til journalisten,
at han bare skulle indbetale pengene på hendes politiske kreds'
gironummer. Så forblev han anonym og kunne være sikker, at pengene
nåede frem til hende.
Venstres medlem af Folketingets retsudvalg, Irene Simonsen, foreslog,
at direktøren delte pengene ud til familiemedlemmer, som så hver især
kunne betale under 20.000, så de forblev anonyme. Og formanden for
Dansk Folkeparti Ungdom, Kenneth Kristensen, sagde til Ekstra Bladets
"direktør", at han bare kunne aflevere 40.000 kroner i en anonym
konvulot til hans partikreds.

De Radikales Margrethe Vestager modstod fristelsen, og sagde nej tak
til alle beløb over 20.000 kroner. Hun mener, at reglen om anonym
partistøtte er fair:
Også Socialdemokraternes Jytte Andersen sagde nej tak til at modtage
over 20.000 kroner anonymt.
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=533050/

Fra : Allan Knaap

Dato : 28-01-05 15:14

"Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
> Borgerlige politikere er fuskere. Mens Socialdemokratiet og Radikale
> er ærlige hædersmænd:

Synes det er interessant at man kan være skyldig indtil modsat er
bevist.....af en selv.
Denne regel er naturligvis dækket ind under argumentet at "det er til
beolkningens eget bedste" og at de på den måde kan vise sikker overfor
indflydelse med økonomisk støtte som middel. Og det er der jo isoleret set
intet forkert i.

Er blot af den mening at man igen tillader sig at udøve kontrol m.h.t.
anvendelsen af mine egne penge. Det synes jeg er problematisk og ikke i
overenstemmelse med mine holdninger.

Allan Knaap

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-01-05 21:54

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Synes det er interessant at man kan være skyldig indtil modsat er
> bevist.....af en selv.

Sådan er Skatteloven - ikke noget med Menneskerettigheder her .

Men det er sørgeligt at folk er både så dumme og så grådige at de hopper på
den - om ikke andet så er det nemmere at holde rede på tingene hvis man
siger enten siger sandheden (Nej, det er ulovligt) eller holder sin bøtte
(Det ved jeg ikke noget om, bidrag indbetales via Partiet).

Men måske er problemet at Politikere ganske godt repræsenterer en
befolkning - der jo altid er med på lidt sort og hvor alt for mange
gladeligt aftager brugte B&O anlæg fra bagenden af en bil på en rasteplads
samtidigt med de brokker sig over Kriminalitet

Fra : Joakim von And

Dato : 28-01-05 15:34

"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> Borgerlige politikere er fuskere. Mens Socialdemokratiet og Radikale
> er ærlige hædersmænd:

Gad vide hvem der forinden har lækket EB's undersøgelse til de to
hædersmænd?

JvA

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 28-01-05 17:51

Joakim von And wrote:

> Gad vide hvem der forinden har lækket EB's undersøgelse til de to
> hædersmænd?

Socialdemokraterne mangler jo ingen penge, de får jo en masse af
fagforeningerne, "fusket" ind som anonymt ;0)

Og det som "fuskerne" har sagt til "støtterne", vil jeg næppe kalde at
fuske. De har kun fortalt hvordan reglerne kunne omgås, og det er der
intet ulovligt i.

/Anders

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 18:02

On Fri, 28 Jan 2005 17:51:27 +0100, Anders Matthiessen
<webSLET@dioder.dk> wrote:

>Socialdemokraterne mangler jo ingen penge, de får jo en masse af
>fagforeningerne, "fusket" ind som anonymt ;0)

Borgerlige politikere får massevis af kroner fra Maersk og lignende
store virksomheder.

Fra : Peter Westh

Dato : 28-01-05 20:04

> Borgerlige politikere får massevis af kroner fra Maersk og lignende
> store virksomheder.

Nej Nej, DF er jo et midterparti

/P

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 20:23

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> "Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej Nej, DF er jo et midterparti

Alle midterpartier har hidtil haf status af »borgerlige partier«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 21:32

On Fri, 28 Jan 2005 20:23:28 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Alle midterpartier har hidtil haf status af »borgerlige partier«.

Ja, de borgerlige partier vil gerne simulere Socialdemokratiet.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 06:02

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Ja, de borgerlige partier vil gerne simulere Socialdemokratiet.

Socialdemokratiet er ikke, og har aldrig været, et midterparti, selv om
en del af dets medlemmer har ligget der. De Radikale har altid været et
borgerligt parti, og kan på mange områder {holdning til islamisering og
til velfærdsstaten} godt betegnes som højreorienteret, selv om støtte
til islam tilsyneladende i disse år betragtes som noget
venstreorienteret.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 28-01-05 17:57

> [...]
> rengøringsfirma har Ekstra Bladets reportere tilbudt fem tilfældige
> politikere op mod 40.000 kroner i valgstøtte.

Tilfældige???

Man tager tre ukendte hoveder, der er desperate for opmærksomhed og sikkert
ikke har mere end måske 5000 i annoncebudget og spørger dem om de vil have
mange penge.

Derefter ringer man op til det radikale trumfkort og til evighedspolitikeren
og tidligere minister og spørger om det samme. Ingen af de to har brug for
pengene og kan derfor nemt være hæderlige.

Ikke at det gør det bedre, men EB har præcis vidst hvad udfaldet af
"undersøgelsen" ville blive, sikkert var artiklen skrevet inden de
overhovedet ringede op.

Kim

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 18:19

On Fri, 28 Jan 2005 17:57:05 +0100, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

>Ikke at det gør det bedre, men EB har præcis vidst hvad udfaldet af
>"undersøgelsen" ville blive,

Er det fordi Ekstrabladet ved at de fleste borgerlige politikere er
fuskere ?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 18:30

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Er det fordi Ekstrabladet ved at de fleste borgerlige politikere er
> fuskere ?

Er det tilfældigt at Sextrabladet har spurgt to tidligere ministre fra
oppositionen, hvoraf en har status af radikal kronprinsesse, to menige
folketingsmedlemmer fra regeringspartierne som jeg aldrig har hørt
navnene på, og en undommelig formand fra Dansk Folkepartis Ungdom?

Havde det ikke været rimeligere om de havde spurgt Lars Løkke Rasmussen
fra Venstre, Lene Espersen fra De konservative og Kristian Thulesen Dahl
når man spørger Margrethe Vestager og Jytte Andersen?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-01-05 19:23

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
> fra Venstre, Lene Espersen fra De konservative og Kristian Thulesen Dahl
> når man spørger Margrethe Vestager og Jytte Andersen?

Og hvordan spurgte de Vestager: "Vil du være med til at svindle med 40.000
kr"?

Tonerfaldet *kunne* være forskelligt, og fortælle en mistænksom - og
begavet - politiker, at nu var nogen igen ude med den gamle traver om
partipenge. De burde ikke ryge på den, uanset hvordan den bliver "vinklet".

Fra : N/A

Dato : 28-01-05 18:36

Fra : Andropov

Dato : 28-01-05 18:36

On Fri, 28 Jan 2005 18:28:23 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

> [...]
>oppositionen, hvoraf en har status af radikal kronprinsesse, to menige
>folketingsmedlemmer fra regeringspartierne som jeg aldrig har hørt

Kenneth Kristensen er den eneste jeg ikke kender trods det at jeg ikke
er borgerlig.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 19:45

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> Kenneth Kristensen er den eneste jeg ikke kender trods det at jeg ikke
> er borgerlig.

De to MFere fra regeringspartierne er i bedste fald 3. rangs politikere.
Kenneth Kristensen tror jeg at jeg har hørt navnet på, men hans
næstformand er da vist mere kendt {det er ham der stiftede Aktive
Licensbetalere, på et tidspunkt hvor han som hjemmeboende skoleelev
aldrig havde betalt licens;-(}.

Sammenlign dem så med en garvet eks-minister som Jytte Andersen, og den
radikale kronprinsesse. Og spørg så dig selv, om det mon kunne tænkes at
man havde spurgt andre kandidater, hvor reaktionen bare ikke passede med
det mønster, som man ønskede at nå frem til.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 28-01-05 19:52

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> man havde spurgt andre kandidater, hvor reaktionen bare ikke passede med
> det mønster, som man ønskede at nå frem til.

Nøjj, hvor der dog kan findes undskyldninger, hva' ?

Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 29-01-05 08:39

On Fri, 28 Jan 2005 19:52:08 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@adslhome.dk> wrote:

>Nøjj, hvor der dog kan findes undskyldninger, hva' ?

På mig virker det som om det er bestillingsarbejde.
Det undskylder dog ikke de 3 kvajpander, der burde sparkes ud da de
åbenbart ikke forstår reglerne...

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-05 09:15

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> På mig virker det som om det er bestillingsarbejde.
> Det undskylder dog ikke de 3 kvajpander, der burde sparkes ud da de
> åbenbart ikke forstår reglerne...

Man kan så undre sig over at Hans Engell har en fortid som konservativ
leder. I dag synes han at ynde at sparke på sine gamle fæller.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 29-01-05 13:00

"Per Rønne" wrote:

> Man kan så undre sig over at Hans Engell har en fortid som konservativ
> leder. I dag synes han at ynde at sparke på sine gamle fæller.

Skal han fortsat sympatisere med dem i en grad, at han, som alle gode
"Brødre" ikke skal forholde sig til sandheden og virkeligheden?

Så skal han da i hvertfald ikke være chefredaktør!

Og han gjorde jo hvad han kunne, for at komme til at sparke begge veje!

Allan Riise

Fra : Andropov

Dato : 29-01-05 13:07

On Sat, 29 Jan 2005 13:00:13 +0100, "Allan Riise"
> [...]

>Så skal han da i hvertfald ikke være chefredaktør!
>
>Og han gjorde jo hvad han kunne, for at komme til at sparke begge veje!

Der var så kun nogle borgerlige som fortjente spark.

Fra : Peter Westh

Dato : 28-01-05 20:03

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og tidligere minister og spørger om det samme. Ingen af de to har brug for
> pengene og kan derfor nemt være hæderlige.

Det er en god pointe.

/P