Overvismand: Indvandrene koster milliarder~
Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 28-01-05 12:02

Når du både nu og for fremtiden ser en indvadrer samt hvis du samtidig går
ind for skattelettelser samt er imod optagelse af flere lån end staten
allerede har nu; skal du tænke at der går de skattelettelser jeg skulle have
haft, der røg den velfærd jeg skulle have haft samt sidst men ikke mindst
der går dem der er skyld at jeg nu skal betale væsentligt mere i skat.

For uanset hvor langt arbejdsløsheden i sidste ende kommer ned vil der
stadig væk også være en stor andel af de fremmede der alligevel IKKE kommer
i arbejde

Der er kun EN løsning på dette problem: og det er som jeg har sagt mange
gange før REPATRIERING af en væsentig stor andel af de fremmede der pt.
opholder sig i landet specielt dog dem der har vist sig mindst intergerebare
= ikke kan sproget efter mange års ophold i DK, fortrinsvist er bosat i
ghetttoer, børnene klarer sig dårligt i skolen, at der udbredt kriminalitet
osv.

DR 1 S115 fre 28 jan 07:51:17
DR NYHEDER INDLAND 02:32

DÅRLIG INTEGRATION KOSTER MILLIARDER

Tidligere overvismand, professor Niels
Kærgård, mener, at Venstre og Social-
demokraterne fortier den barske
økonomiske sandhed for vælgerne, når
det gælder udsigterne for integration.

Niels Kærgård mener, at politikerne
fører vælgerne bag lyset, når de forti-
er, at deres manglende initiativer til
at få indvandrere i arbejde kommer til
at koste staten langt over 30 mia. kr.
om året frem til 2040.

De mange penge skal hentes ind ved
besparelser, højere skatter eller lån.

Integrationsbyrden vokser, fordi der
bliver flere indvandrere og efterkomme-
re, og gruppen har stor arbejdsløshed.

K: Stram udlændingepolitik og integration hænger sammen

”Danmarks milliardstore udgifter på udlændingeområdet vil vokse, hvis vi får
en SR-regering og dermed en ny kurs på området. Det er nødvendigt, at vi
fortsat kombinerer en stram og anstændig udlændingepolitik med en målrettet
integrationsindsats.”

Det siger Pia Christmas-Møller, politisk ordfører for Konservative, i
anledning af udtalelser fra professor og tidligere overvismand Niels
Kærgaard til danske medier. Ifølge hans beregninger vil det belaste
statsbudgettet med godt 35 milliarder kroner hvert eneste år frem til 2040,
hvis integrationen ikke bliver bedre, så flere indvandrere kommer i job.

”Regeringen har gjort meget for at forbedre integrationen, og vi skal videre
ad den vej.

Niels Kærgaards beregninger viser, hvor fantastisk afgørende det er, at vi i
de kommende år får succes med en integrationspolitik, som kan få langt flere
i arbejde. Det fordrer krav om dansk sprog, jobtræning og aktiv jobsøgning.
Kun på den måde kan en tyngende milliardudgift vendes til et bidrag til det
danske samfund. Det forudsætter, at Danmark holder fast i den borgerlige
regerings politik, som regulerer tilstrømningen til landet på en stram og
anstændig måde i overensstemmelse med alle konventioner og internationale
aftaler,” siger Pia Christmas-Møller.

Den konservative politiske ordfører peger på, at regeringen har sat mange
tiltag i værk – og at resultaterne allerede har vist sig.

”Ledigheden er faldende, og det gælder især blandt de indvandrere, som
allerede er med i arbejdsstyrken. Men flere indvandrere skal være til
rådighed for arbejdsmarkedet og ud at have et job. Vi har øget jobfradraget
og justeret kontanthjælpen, så det bedre kan betale sig at arbejde. Med
Forårspakken har vi stimuleret beskæftigelsen og skabt nye job, og med Fair
Play-kampagnen får vi ryddet op og omlagt sorte job til regulære
arbejdspladser. På den måde kan vi få gjort indvandrere til en ressource for
samfundet,” siger Pia Christmas-Møller.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 28-01-05 13:02

<IzlaamIzNoGood@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> haft, der røg den velfærd jeg skulle have haft samt sidst men ikke mindst
> der går dem der er skyld at jeg nu skal betale væsentligt mere i skat.

Jeg synes ikke man skal lægge folk for had fordi de tager imod en gave,
hvilket man utvivlsomt også selv ville gøre i samme situation. Dem man bør
rette sin vrede mod er de uansvarlige politikere, der har muliggjort
tilstrømningen af alt for mange uintegrerbare indvandrere, og de ignorante
vælgere, der er blevet ved med at stemme på dem folketingsvalg efter
folketingsvalg.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-01-05 21:34

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse

> tilstrømningen af alt for mange uintegrerbare indvandrere, og de ignorante
> vælgere, der er blevet ved med at stemme på dem folketingsvalg efter
> folketingsvalg.

De er da *Fuldt Integrerede*:

De har til fulde fattet at man i Danmark ikke behøver at arbejde, ikke
behøver at tage en uddannelse, ikke behøver at lære sproget og hvis man skal
bruge lidt extra, så skal det være Sort eller Vennetjenester så
"bureaukratiet" ikke bliver til byrde!

Og det er netop *kernen* i problemet:

Man kan ikke lave en "anti-nasse-indvandrer-lov" uden at skulle ud og give
mindst et par hundrede tusinde "etniske Danskere" der lever på tilsvarende
vis et godt los op i røven samtidigt.

Fra : måske

Dato : 28-01-05 23:58

"Frithiof Andreas Jensen"
<frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse

{klip]

> [...]
give
> mindst et par hundrede tusinde "etniske Danskere" der lever på

LOL

vh. Peter

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 29-01-05 10:41

> [...]
> mindst et par hundrede tusinde "etniske Danskere" der lever på tilsvarende

Og hvad skulle problemet være med det (="at give et par hundrede tusinde
"etniske Danskere" der lever på tilsvarende vis et godt los op i røven
samtidigt") når først Fogh og Co er genvalgt til fire år mere?

Så kan han skide på dem og deres stemmer og så får de sandsynlivist også som
du skriver et "los i røven".

Samtidigt kunne man så passende tage de mest IKKE INTEGRERBARE ISLAMISKE
INDIVIDER og give dem et "los i røven" UD af landet.

BEGGE ting bliver nemlig nødvendige så vi for fremtiden ikke i stedet skal
hente pengene ind til begge grupper igennem ind ved besparelser, højere
skatter eller lån.

ALT sammen ting som er uforenlige med de fleste partiers generelle politik,
dog specielt de borgerlige.

SÅ der er KUN den ovenstående løsning tilbage, det vil de bare ikke indse
eller også har de indset det men vil ikke diskutere det.

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 29-01-05 11:19

<IzlaamIzNoGood@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> SÅ der er KUN den ovenstående løsning tilbage, det vil de bare ikke indse
> eller også har de indset det men vil ikke diskutere det.

Og fremtiden BLIVER i denne sammenhæng den følgende (fra nedenstående
artikel):

"35 mia. kr. årligt
I de fremskrivninger, som det uafhængige institut DREAM lavede i oktober,
viser det sig, at hvis der intet sker i forhold til i dag, og efterkommerne
også i fremtiden har en lige så dårlig tilknytning til arbejdsmarkedet i
forhold til resten af befolkningen, vil det koste det offentlige 35 mia. kr.
hvert år frem til 2040, som skal finansieres på den ene eller anden vis.
Enten i form af besparelser, skattestigninger eller lån.

Den debat har hverken S eller V ønsket at tage hul på i valgkampen."

Nødvendigt at flere indvandrere får arbejde

Af: Jesper Termansen, jte@berlingske.dk

Hvis ikke mønsteret brydes og flere indvandrere og efterkommere finder vej
til arbejdsmarkedet, truer det med at underminere velfærdsstaten.

Hvad hedder en vinkelsliber på irakisk eller afghansk?
Det ved jobkonsulent Uffe Sejersen fra Faaborg Kommune ikke. Men han ved, at
det er den form for praktisk-dansk, som mange flygtninge og indvandrere
efterlyser for at kunne få en plads på én af de sydfynske virksomheder.

Det er folk som ham og hans kolleger, der nu skal arbejde endnu hårdere ude
i marken for at politikernes mål om stigende beskæftigelse for netop denne
gruppe kommer til at ligne en realitet. Ellers kan danskerne se frem til
astronomiske skattestigninger eller hårde besparelser i de kommende år.

Både regeringspartierne Venstre og de Konservative samt Socialdemokraterne
har fremlagt planer i valgkampen, der i høj grad hviler på den forudsætning,
at indvandrere og efterkommere i langt større udstrækning kommer ind på
arbejdsmarkedet. Men der mangler konkrete politiske anvisninger på, hvordan
man når det mål. I generelle vendinger peges der på mere uddannelse samt
strammere rådighedsforpligtelser og bedre danskkundskaber.

I Faaborg kan Uffe Sejersen nikke ja til behovet for bedre dansk. Hvis
sproget halter, halter det også med overhovedet at komme ind på
arbejdspladsen: »Det duer ikke at give en mand undervisning i, hvad en
vandkande er, hvis han skal arbejde i »de sorte fag« som smed for
eksempel,« siger han.

Hvor otte ud af ti voksne danskere er på arbejdsmarkdet, er det kun godt
seks ud af ti udlændinge med en vestlig baggrund. Men for indvandrere fra
ikke vestlige-lande er tallet under 50 pct.

Den stigende beskæftigelse i 1990erne har ganske vist trukket mange med
fremmed baggrund ind på arbejdsmarkedet. Men paradoksalt nok har der aldrig
været så mange som nu i den gruppe, der er helt uden for arbejdsstyrken.

Unge mænd klarer sig dårligt

Den seneste PISA-undersøgelse af folkeskolen viser, at mange især unge mænd
af fremmed herkomst er funktionelle analfabeter, og derfor har utrolig svært
ved at klare et job. For kvinderne ser det bedre ud. Mange klarer sig bedre
i skolen og får i højere grad uddannelse. Men på længere sigt viser det sig,
at kvinderne ikke bruger den til noget. Det dokumenterede den tidligere
økonomiske vismand, professor Nina Smith fra Handelshøjskolen i Århus sidste
år. I øjeblikket ønsker hun ikke at lade sig interviewe for ikke at blive
blandet ind i den aktuelle valgkamp. Men ved fremlæggelse af sine
resultater, sagde hun til Nyhedsbrevet Agenda for DA: »De unge
indvandrerkvinder gennemfører i højere grad end de mandlige indvandrere en
uddannelse, men desværre ser vi, at de ikke får samme udbytte af uddannelsen
på arbejdsmarkedet som mændene. De venter længere på at få første job, og de
er dårligere til at fastholde jobbene.«

Der er altså ikke blot sproglige, men også kulturelle og sociale barriere,
der gør, at det er meget svært at ændre de ikke-vestlige indvandreres
adfærd.

Der er dog også lyspunkter. For de indvandrere, der har en dansk uddannelse,
er mulighederne på arbejdsmarkedet næsten lige så gode som for etniske
danskere.

[...]

I Faaborg er Uffe Sejersen ikke i tvivl om, at de fleste udlændinge meget
gerne vil have et job. Men han advarer om, at der er grænser for, hvor
hurtigt man kan fremskynde udviklingen: »Det, der tager lang tid, er den
kvalificerede udvælgelse af lige det job, som passer til den enkelte
udlænding. For hvis ikke man gør det, er der stor risiko for, at det ikke
bliver nogen succes,« siger Uffe Sejersen.

link til artikel:
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=532804:fid=100100536/

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 30-01-05 10:31

> [...]
> Enten i form af besparelser, skattestigninger eller lån.
>
> Den debat har hverken S eller V ønsket at tage hul på i valgkampen."

link til hele artikelen:
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=532804:fid=100100536/

Her følger så mere dokumentation for at vi i fremtiden heller ikke kan regne
med at få indvandrene i arbejde:

Som før nævnt: den eneste løsning vi i sidste ende vil stå tilbage med vil
være: AT SENDE DE MANGE VI HVERKEN KA BESKÆFTIGE ELLER INTEGRERE HJEM

Tvivlsomt om indvandrere kan redde regerings 2010-mål

Regeringen satser hårdt på at få flere indvandrere i arbejde for at nå
2010-mål om 60.000 flere i arbejde. Ikke uden ændringer, siger ansvarlige på
området.

Regeringen får mere end svært ved at få de 25.000 indvandrere i arbejde, som
der lægges op til i valgløfterne om, at 60.000 flere skal i varig
beskæftigelse frem til år 2010.
Tidligere har ti af landets førende økonomer vendt tommelen nedad til
2010-planens mål for beskæftigelsen, og nu tilslutter en række ansvarlige på
integrationsområdet sig kritikken. Det vil som et minimum kræve en række
ændringer i forhold til i dag, siger de.

En stor del af de ledige indvandrere er ikke "arbejdsparate", som det hedder
i fagsproget. De lever af kontanthjælp, og gruppen er blandt andet sammensat
af analfabeter, hjemmegående husmødre, der aldrig har været på
arbejdsmarkedet, og traumatiserede flygtninge med psykiske problemer.

Ifølge formanden for Foreningen af Socialchefer i Danmark, socialchef i
Rødovre Kommune Ole Pass, kan de kun komme i arbejde ved et langt, sejt
træk. Indvandrerne er jo netop er den gruppe, der har været mest fokus på
under skiftende regeringer, uden at det har givet de store resultater,
understreger han.

link til artikel:
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=533666:fid=100100536/

Fra : Herluf Andersen

Dato : 30-01-05 14:22

> [...]
> ikke
> bliver nogen succes,« siger Uffe Sejersen.

Herluf Andersen

Påstanden om de 30 35 mia kr. årligt i udgifter til flygtninge og
indvandrere
mener jeg begyndte da Dansk folkeparti kom i folketinget i 1995. og med
det antal vi har fået siden og med pristallets stigning skulledet begynde
og
nærme sig de 100 mia kr. Men mon der skulle være nogen i gruppen, der
kan få disse store tal for udgifter til flygtninge og indvandrere
tilpasset til
den aftagende vækst i vore offentlige udgifter på det tidspunkt. hvor
indvandrerne begynder at komme i stor tal. Det er interessant og se at
væksten i de offentlige udgifter begynder at aftage fra midten af 80'erne,
da
både indvandring og ledighed begynder at stige stærk.

En oversigt over de offentlige udgifter for hvert år tilbage til 1960
altså 44 år
regnet i nutids 2004 forbrugerpriser den viser 1960 til 1982 en vækst i
offentlige
udgifter fra 85 mia. kr. til 519 mia. kr. en vækst på 434 mia. kr. de
næste
22 år frem til 2004 var de på 750 mia. kr. en vækst på 231 mia.. kr. det
vil
sige udgifterne øgedes med 89 pct mere indtil 1982 med næsten ingen
indvandrere end fra 1982 til 2004 med både stor vækst i indvandring og
antal overførselsmodtagere .

Herluf Andersen

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 30-01-05 14:44

"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige udgifterne øgedes med 89 pct mere indtil 1982 med næsten ingen
> indvandrere end fra 1982 til 2004 med både stor vækst i indvandring og

Ja enige beløbet til deres underhold må være steget samt hvad der er endnu
alvorligere stige endnu mere for fremtiden (også i overstemmmelse) med hvad
overvismanden udtaler).

Så jeg er perosnligt overbevist om at vi står os bedst også økonomisk ved at
at sende de mest ikke-integrerbare-islamiske-individer RETUR til deres
oprindelseslande.

Det vil formodentlig være langt billigere for os (=den danske stat) at
underholde disse mange mennesker økonomisk i deres oprindelseslande set i
forholdt til hvis de bliver her.

Fra : Maz Spork

Dato : 01-02-05 15:12

<IzlaamIzNoGood@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Dem, dem, dem... altid de andre.

Det kunne jo være at V og S har fantasi til at få invandrerne integreret.

Fra : Jesper

Dato : 01-02-05 15:34

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> <IzlaamIzNoGood@hotmail.com> wrote in message

> Dem, dem, dem... altid de andre.
>
> Det kunne jo være at V og S har fantasi til at få invandrerne integreret.

Tja...det gik ikke bedre for Nyrup.

Iøvrigt er det meget billigere at sende dem hjem. Det er også meget
bedre for dig og Danmark!

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-02-05 17:36

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> <IzlaamIzNoGood@hotmail.com> wrote in message

> Dem, dem, dem... altid de andre.
>
> Det kunne jo være at V og S har fantasi til at få invandrerne integreret.

Hvad mener du egentlig, han nævner de to største partier, og siger de
fortier en sandhed.
Så svarer du med noget om fantasi? Jeg har ikke fantasi til at deciffrere
hvad du mener??

Iøvrigt så ER indvandrerne allerede integreret, det kan vi lige så godt
vedtage. Englænderne har brugt 60 år på projektet mod vores 30-35 år og
deres muslimske indvandrere er hvorken mere eller mindre integreret end de
danske er, - hvorfor der skulle ske et mirakel lige pludselig, er svært at
se? Det går jo ikke bedre, jo flere af en etnisk gruppe der findes i et
land, tvært imod. Men vi arbejder selvfølgelig videre med sagen, vi er så
lille et land, at vi har en chance for at vende skuden.

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 01-02-05 20:24

> [...]
> land, tvært imod. Men vi arbejder selvfølgelig videre med sagen, vi er så
> lille et land, at vi har en chance for at vende skuden.

De skal "bare "RETUR" det kan der efter min mening IKKE herske nogen tvivl
om.

Englændernes erfaringer med integrationen af deres muslimer understøtter i
øvirgt også dette (ovenstående).

Og det vil som sagt være langt billigere for os at underholde tidligere
såkaldte "flygningen (i realiteten dog snarere økonomiske indvandrere) i
deres oprindelseslande set i forhold til at de forbliver i DK i fremtiden i
stedet.