/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Farvel til ældrebyrden
Fra : Jesper Sørensen


Dato : 28-01-05 09:17

Farvel til ældrebyrden
Af Bjarne Møgelhøj, folketingskandidat i Frederiksborg Amt

Begrebet ældrebyrden har længe virket stødende på borgere, der enten har
passeret de 60 år eller er på vej til det indenfor den nærmeste fremtid. Når
man gennem årene har betalt sin skat og for flere og fleres vedkommende også
har sparet op til sin pension, så er det ikke rart at blive opfattet som en
byrde.

Mange politikere, især de radikale og konservative, har udtrykt bekymring
for, om det danske samfund om 25-30 år har råd til at betale folkepension og
efterløn til de ældre, som til den tid vil udgøre en større andel af
befolkningen end nu. Især efterlønnen ønskes afskaffet.

Argumentationen har været, at fordi forholdet mellem antallet af ældre og
antallet af erhvervsaktive til den tid vil være højere end nu, så vil vi
komme til at mangle arbejdskraft.

Derfor må vi allerede nu skære i efterlønnen og evt. gøre hele
folkepensionen indkomstafhængig, så flere ældre vil blive længere på
arbejdsmarkedet. Imidlertid kan ingen i dag vide om vi om 25-30 år vil
mangle arbejdskraft.

Situationen kan ligeså godt være, at vi skal være glade for, at det mindre
arbejdskraftudbud medfører mindre arbejdsløshed. Det skal også med i
overvejelserne, at vi til den tid sandsynligvis næsten har fordoblet vor
materielle levestandard sammenlignet med nu!

Argumenterne for at skære i efterlønnen og folkepensionen viser sig da også
ved nærmere eftersyn at være hule, fordi de samme partier, der den ene dag
taler for nedskæringer af hensyn til hvad der måske sker om 25-30 år, den
næste taler om nødvendige skattenedsættelser - især for den økonomisk bedst
stillede af befolkningen.

På den måde forsøger man at skjule, at de egentlige motiver til at skære i
efterløn og folkepension er at muliggøre skattelettelser her og nu.

CD ønsker begrebet ældrebyrden ud af den politiske dagsorden og ønsker at
fastholde efterlønnen.

Publiceret d. 25. januar 2005 på www.centrumdemokraterne.dk



 
 
Per Rønne (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-05 09:23

Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:

> CD ønsker begrebet ældrebyrden ud af den politiske dagsorden og ønsker at
> fastholde efterlønnen.
>
> Publiceret d. 25. januar 2005 på www.centrumdemokraterne.dk

Ja, og CD står til at få 5‰, fem promille, af stemmerne. Hvilket ganske
vist er »uendeligt meget mere« end Minoritetspartiet, der står til 0,0%.
--
Per Erik Rønne

Kim Larsen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-01-05 13:35

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gr3dxv.4p4gbfvkp2ecN%spam@husumtoften.invalid...
> Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:
>
>> CD ønsker begrebet ældrebyrden ud af den politiske dagsorden og ønsker at
>> fastholde efterlønnen.
>>
>> Publiceret d. 25. januar 2005 på www.centrumdemokraterne.dk
>
> Ja, og CD står til at få 5?, fem promille, af stemmerne. Hvilket ganske
> vist er »uendeligt meget mere« end Minoritetspartiet, der står til 0,0%.

5 promille af hvilke stemmer? CD står da til væsentlig mere ved valg som
kommer. Dagens Gallup, den 28. januar 2005: CD opnår 0.9 % af stemmerne i
dagens måling. (Enhedslisten: 3.2 % )

Et hint:
Psssst, du Per: Prøv at sætte dig lidt ind i tingene, ikke ? OK ? Det var
godt

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Joakim von And (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 28-01-05 13:40


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:ctdbai$cdt$1@news.net.uni-c.dk...
> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1gr3dxv.4p4gbfvkp2ecN%spam@husumtoften.invalid...
> > Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:
> >
> >> CD ønsker begrebet ældrebyrden ud af den politiske dagsorden og ønsker
at
> >> fastholde efterlønnen.
> >>
> >> Publiceret d. 25. januar 2005 på www.centrumdemokraterne.dk
> >
> > Ja, og CD står til at få 5?, fem promille, af stemmerne. Hvilket ganske
> > vist er »uendeligt meget mere« end Minoritetspartiet, der står til 0,0%.
>
> 5 promille af hvilke stemmer? CD står da til væsentlig mere ved valg som
> kommer. Dagens Gallup, den 28. januar 2005: CD opnår 0.9 % af stemmerne i
> dagens måling. (Enhedslisten: 3.2 % )

5 promille eller 0,9 pct.- det er stadig en spildt stemme.

JvA



Per Rønne (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-05 13:55

Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:ctdbai$cdt$1@news.net.uni-c.dk...
> > ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:1gr3dxv.4p4gbfvkp2ecN%spam@husumtoften.invalid...
> > > Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:

> > >> CD ønsker begrebet ældrebyrden ud af den politiske dagsorden og
> > >> ønsker at fastholde efterlønnen.

> > >> Publiceret d. 25. januar 2005 på www.centrumdemokraterne.dk

> > > Ja, og CD står til at få 5?, fem promille, af stemmerne. Hvilket ganske
> > > vist er »uendeligt meget mere« end Minoritetspartiet, der står til 0,0%.

> > 5 promille af hvilke stemmer? CD står da til væsentlig mere ved valg som
> > kommer. Dagens Gallup, den 28. januar 2005: CD opnår 0.9 % af stemmerne i
> > dagens måling. (Enhedslisten: 3.2 % )

> 5 promille eller 0,9 pct.- det er stadig en spildt stemme.

Og det nøjagtige stemmetal skifter alligevel fra undersøgelse til
undersøgelse. 5 promille betyder at man ud af 1000 har fundet fem der
ville stemme på Mimi, ni at der tilfældigvis var hele ni.

--
Per Erik Rønne

Joakim von And (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 28-01-05 13:59


"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gr3qec.12b8iwvy10teaN%spam@husumtoften.invalid...
> Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:
>
> > "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> > news:ctdbai$cdt$1@news.net.uni-c.dk...
> > > ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> > > news:1gr3dxv.4p4gbfvkp2ecN%spam@husumtoften.invalid...
> > > > Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:
>
> > > >> CD ønsker begrebet ældrebyrden ud af den politiske dagsorden og
> > > >> ønsker at fastholde efterlønnen.
>
> > > >> Publiceret d. 25. januar 2005 på www.centrumdemokraterne.dk
>
> > > > Ja, og CD står til at få 5?, fem promille, af stemmerne. Hvilket
ganske
> > > > vist er »uendeligt meget mere« end Minoritetspartiet, der står til
0,0%.
>
> > > 5 promille af hvilke stemmer? CD står da til væsentlig mere ved valg
som
> > > kommer. Dagens Gallup, den 28. januar 2005: CD opnår 0.9 % af
stemmerne i
> > > dagens måling. (Enhedslisten: 3.2 % )
>
> > 5 promille eller 0,9 pct.- det er stadig en spildt stemme.
>
> Og det nøjagtige stemmetal skifter alligevel fra undersøgelse til
> undersøgelse. 5 promille betyder at man ud af 1000 har fundet fem der
> ville stemme på Mimi, ni at der tilfældigvis var hele ni.

Ja, jeg synes også at det var en mærkelig udmelding Kim Larsen kom med der.

JvA



Kim Larsen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-01-05 14:38

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41fa3751$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1gr3qec.12b8iwvy10teaN%spam@husumtoften.invalid...
>> Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:
>>
>> > "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:ctdbai$cdt$1@news.net.uni-c.dk...
>> > > ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>> > > news:1gr3dxv.4p4gbfvkp2ecN%spam@husumtoften.invalid...
>> > > > Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:
>>
>> > > >> CD ønsker begrebet ældrebyrden ud af den politiske dagsorden og
>> > > >> ønsker at fastholde efterlønnen.
>>
>> > > >> Publiceret d. 25. januar 2005 på www.centrumdemokraterne.dk
>>
>> > > > Ja, og CD står til at få 5?, fem promille, af stemmerne. Hvilket
> ganske
>> > > > vist er »uendeligt meget mere« end Minoritetspartiet, der står til
> 0,0%.
>>
>> > > 5 promille af hvilke stemmer? CD står da til væsentlig mere ved valg
> som
>> > > kommer. Dagens Gallup, den 28. januar 2005: CD opnår 0.9 % af
> stemmerne i
>> > > dagens måling. (Enhedslisten: 3.2 % )
>>
>> > 5 promille eller 0,9 pct.- det er stadig en spildt stemme.
>>
>> Og det nøjagtige stemmetal skifter alligevel fra undersøgelse til
>> undersøgelse. 5 promille betyder at man ud af 1000 har fundet fem der
>> ville stemme på Mimi, ni at der tilfældigvis var hele ni.
>
> Ja, jeg synes også at det var en mærkelig udmelding Kim Larsen kom med
> der.

Nej det er misinformation fra Per Rønnes side fordi han ikke gider at sætte
sig ind i tingene eller lyver bevidst. Det er en mærkelig udmelding fra dig,
ikke fra mig. Du burde også gå i rette med den slags ting.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Per Rønne (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-05 14:55

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> Nej det er misinformation fra Per Rønnes side fordi han ikke gider at sætte
> sig ind i tingene eller lyver bevidst.

Du vil altså ikke erkende, at der i den seneste tid har været
meningsmålinger som har givet CD 0,5% af stemmerne?
--
Per Erik Rønne

Kim Larsen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-01-05 15:36

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gr3t1e.17n00tq6okrxcN%spam@husumtoften.invalid...
> Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
>
>> Nej det er misinformation fra Per Rønnes side fordi han ikke gider at
>> sætte
>> sig ind i tingene eller lyver bevidst.
>
> Du vil altså ikke erkende, at der i den seneste tid har været
> meningsmålinger som har givet CD 0,5% af stemmerne?

Det er da sagen underordnet (for 5 år siden var tilslutningen en helt anden,
skal vi ikke forholde os til det tal?), dagens måling siger 0.9 % og det er
hvad jeg forholder mig til.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Per Rønne (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-05 15:57

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1gr3t1e.17n00tq6okrxcN%spam@husumtoften.invalid...
> > Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:
> >
> >> Nej det er misinformation fra Per Rønnes side fordi han ikke gider at
> >> sætte
> >> sig ind i tingene eller lyver bevidst.
> >
> > Du vil altså ikke erkende, at der i den seneste tid har været
> > meningsmålinger som har givet CD 0,5% af stemmerne?
>
> Det er da sagen underordnet (for 5 år siden var tilslutningen en helt anden,
> skal vi ikke forholde os til det tal?), dagens måling siger 0.9 % og det er
> hvad jeg forholder mig til.

En stigning på fire promillepoint er ganske simpelt ingen stigning, når
man skal tage den statistiske usikkerhed i betragtning.
--
Per Erik Rønne

Joakim von And (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 28-01-05 15:22


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:ctdf1q$dqc$1@news.net.uni-c.dk...

> Nej det er misinformation fra Per Rønnes side fordi han ikke gider at
sætte
> sig ind i tingene eller lyver bevidst. Det er en mærkelig udmelding fra
dig,
> ikke fra mig. Du burde også gå i rette med den slags ting.


Gud fader bevares, du har jo fuldstændigt mistet jordforbindelsen her.
Vi taler om daglige meningsmålinger med forskelle i p-r-o-m-i-l-l-e-r.
Dit personangreb mod Per Rønne er helt ude i hampen på den baggrund og
desuden ser jeg mig gerne frabedt at blive belært om hvordan jeg bør eller
ikke bør reagere.

JvA




Kim Larsen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-01-05 15:33

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41fa4aae$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:ctdf1q$dqc$1@news.net.uni-c.dk...
>
>> Nej det er misinformation fra Per Rønnes side fordi han ikke gider at
> sætte
>> sig ind i tingene eller lyver bevidst. Det er en mærkelig udmelding fra
> dig,
>> ikke fra mig. Du burde også gå i rette med den slags ting.

og
> desuden ser jeg mig gerne frabedt at blive belært om hvordan jeg bør eller
> ikke bør reagere.

I lige måde.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Joakim von And (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 28-01-05 15:45


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:ctdian$f3k$1@news.net.uni-c.dk...

> I lige måde.

Ok Kim det er så en aftale

JvA



Kim Larsen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 28-01-05 14:09

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41fa32c4$0$48325$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:ctdbai$cdt$1@news.net.uni-c.dk...
>> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1gr3dxv.4p4gbfvkp2ecN%spam@husumtoften.invalid...
>> > Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:
>> >
>> >> CD ønsker begrebet ældrebyrden ud af den politiske dagsorden og ønsker
> at
>> >> fastholde efterlønnen.
>> >>
>> >> Publiceret d. 25. januar 2005 på www.centrumdemokraterne.dk
>> >
>> > Ja, og CD står til at få 5?, fem promille, af stemmerne. Hvilket ganske
>> > vist er »uendeligt meget mere« end Minoritetspartiet, der står til
>> > 0,0%.
>>
>> 5 promille af hvilke stemmer? CD står da til væsentlig mere ved valg som
>> kommer. Dagens Gallup, den 28. januar 2005: CD opnår 0.9 % af stemmerne i
>> dagens måling. (Enhedslisten: 3.2 % )
>
> 5 promille eller 0,9 pct.- det er stadig en spildt stemme.

Det stadig misinformation fra Per Rønnes side, enten fordi han er uvidende
eller fordi han ønsker at manipulere ved direkte løgn.

Det er ikke lige meget om vi taler om 5 promille eller det dobbelte. Hvis CD
ligger hvor de gør nu har de en chance for at komme i folketinget, hvis de
ligger på det halve er det langt mere usandsynligt. Der er ingen grund til
at dømme dem ude før de er det og det vil da være langt bedre at få CD ind i
folketinget end at få Kristendemokraterne ind igen som dybest set ikke har
en skid at gøre derinde. Bedst ville det være at få skiftet DF ud med CD.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Jesper Sørensen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Sørensen


Dato : 28-01-05 13:50


> Ja, og CD står til at få 5?, fem promille, af stemmerne. Hvilket ganske
> vist er »uendeligt meget mere« end Minoritetspartiet, der står til 0,0%.
> --
Det kommer sandelig an på hvilken meningsmåling du ser på.
Det svinger fra 0,5 til 1,2 %
http://politik.tv2.dk/article.php/1868321.html
Og der er stadig god tid endnu til at få flere folk til at se lyset og
stemme på CD

Desuden er tallene beregnet ud fra svar fra omkring 1000 mennesker, så de
har nok spurgt de forkerte

Jesper
Midterpartierne tilbage i dansk politik !!



Per Rønne (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-05 13:55

Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:

> > Ja, og CD står til at få 5?, fem promille, af stemmerne. Hvilket ganske
> > vist er »uendeligt meget mere« end Minoritetspartiet, der står til 0,0%.
> > --
> Det kommer sandelig an på hvilken meningsmåling du ser på.
> Det svinger fra 0,5 til 1,2 %
> http://politik.tv2.dk/article.php/1868321.html
> Og der er stadig god tid endnu til at få flere folk til at se lyset og
> stemme på CD
>
> Desuden er tallene beregnet ud fra svar fra omkring 1000 mennesker, så de
> har nok spurgt de forkerte
>
> Jesper
> Midterpartierne tilbage i dansk politik !!

Ja, en stemme på Mimi er en halv stemme på Anders og Pia.
--
Per Erik Rønne

Jesper Sørensen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Sørensen


Dato : 28-01-05 14:09


> Ja, en stemme på Mimi er en halv stemme på Anders og Pia.
> --

Hov hov !!
Hvor kommer den konklusion fra ??

Jesper
Midterpartierne tilbage i dansk politik !!



Per Rønne (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-05 14:45

Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:

> > Ja, en stemme på Mimi er en halv stemme på Anders og Pia.

> Hov hov !!
> Hvor kommer den konklusion fra ??
>
> Jesper
> Midterpartierne tilbage i dansk politik !!

Fordi CD ikke kommer ind, og dermed vil de mandater de /kunne/ have
opnået blive ligeligt fordelt mellem de to blokke. Hvilket ikke ville
være sket, hvis de i stedet havde stemt på S eller SF.

Ja, CDerne er jo ikke blevet lige så højreliberale som R.
--
Per Erik Rønne

Sten Schou (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 28-01-05 12:45


"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse
news:41f9f319$0$45718$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

<klip>

Lav hellere en tråd der hedder "Farvel til CD", vi er mange der ikke vil
begræde tabet.

Hilsen Sten



Jesper Sørensen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Sørensen


Dato : 28-01-05 14:01


> Lav hellere en tråd der hedder "Farvel til CD", vi er mange der ikke vil
> begræde tabet.
>

Hvorfor dog det ??
Jeg mener at det er sundt med et midterparti som CD i Folketinget, det vil
åbne for et samarbejde på tværs af midten og ikke en fløjkrig som der har
været i de seneste 3 år.
Det vil være godt for det danske demokrati !!

Jesper
Midterpartierne tilbage i dansk politik !!



Sten Schou (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 28-01-05 14:01


"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse
news:41fa35b8$0$45676$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvorfor dog det ??
> Jeg mener at det er sundt med et midterparti som CD i Folketinget, det vil
> åbne for et samarbejde på tværs af midten og ikke en fløjkrig som der har
> været i de seneste 3 år.
> Det vil være godt for det danske demokrati !!

Jeg kan overhovedet ikke se,hvad CD skal bruges til,på udlændingepolitikken
ligge de så langt til venstre, at de for længst har overhalet hele
venstrefløjen,derudover havde de engang noget med biler og parcelhuse, men
ingen af delene står jo højt på listen idag.
Der er efterhånden kun midterpartier tilbage i dansk politik. Den såkaldte
"fløjkrig" skyldes ene og alene socialdemokratiets obstuktion, da de ikke
har regeringsmagten.
Vedr. den såkaldte "fløjkrig", så syntes de samme socialdemokrater,at det
var helt fint at lave finanslov med enhedslisten, da regeringen hed SR,men
rønnebærrene er som bekendt sure.

Hilsen Sten



Per Rønne (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-01-05 14:55

Sten Schou <mohmedabacha@yahoo.ca> wrote:

> "Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse
> news:41fa35b8$0$45676$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Hvorfor dog det ??
> > Jeg mener at det er sundt med et midterparti som CD i Folketinget, det vil
> > åbne for et samarbejde på tværs af midten og ikke en fløjkrig som der har
> > været i de seneste 3 år.
> > Det vil være godt for det danske demokrati !!
>
> Jeg kan overhovedet ikke se,hvad CD skal bruges til,på udlændingepolitikken
> ligge de så langt til venstre

Og jeg må indrømme, at jeg aldrig har forstået at det skulle være udtryk
for en særlig »venstreorienteret« politik, reelt at arbejde for at
12-årige drenge på æblerov skal straffes med afhugning af højre hånd og
venstre fod.
--
Per Erik Rønne

Herluf Andersen (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Herluf Andersen


Dato : 30-01-05 12:24


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gr3syr.1mfckhrlaqusaN%spam@husumtoften.invalid...
> Sten Schou <mohmedabacha@yahoo.ca> wrote:
>
>> "Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse
>> news:41fa35b8$0$45676$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> > Hvorfor dog det ??
>> > Jeg mener at det er sundt med et midterparti som CD i Folketinget,
>> > det vil
>> > åbne for et samarbejde på tværs af midten og ikke en fløjkrig som der
>> > har
>> > været i de seneste 3 år.
>> > Det vil være godt for det danske demokrati !!
>>
>> Jeg kan overhovedet ikke se,hvad CD skal bruges til,på
>> udlændingepolitikken
>> ligge de så langt til venstre
>
> Og jeg må indrømme, at jeg aldrig har forstået at det skulle være udtryk
> for en særlig »venstreorienteret« politik, reelt at arbejde for at
> 12-årige drenge på æblerov skal straffes med afhugning af højre hånd og
> venstre fod.
> --
> Per Erik Rønne

Herluf Andersen

I følge navnet på denne debattråd her, skulle man tro debatten skulle have
lidt
relation til den demografiske udviklinng i befolkningen. Men har reelt kun
drejet sig om, om CD kom i folketinget eller ikke, Men det der tales så
meget
om, at antallet af ældre skulle stige så meget, så det skulle blive en
næsten
umuligt byrde for dem på arbejdsmarkedet, har ingen relation til
virkeligheden.
en opfafttelse der kommer af at man kun ser på væsten i antal f.eks. fra
17
til 64 år i relation til væksten i antal over 64 år. Demografisk bør
befolkningen
deles i tre grupper. Alle fra 0 til og med 16 og alle over 64 er så dem,
der
forsørges af de 17-64 årige. Og den demografiske udvikling tilbage i
tiden
bør der også ses på.

Det forholder sig således at for hver i aldersgruppen 17 til 64 år var der
af
de andre to grupper tilsammen i 1975. 64 og i år 2000 kun 55, vi har altså
haft en meget gunstig demografisk udvilkling siden 1975 men der har ikke
været beskæftigelse til dem alle. Det har dog i temmelig høj grad relation
til indvandring, da langt den største del af indvandrere er i den
arbejdsdygtige
alder men i år 2025 er der for hver 100 17-64 årige 65 i de to andre
grupper
tilsammen, kan nogen da for fulle alvor tro, at det bliver et problem for
de
17-64 årige at forsørge en mere end 50 år tidligere med den vækst der har
været i produktivitet og fortsat vil komme.

Herluf Andersen



Per Rønne (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 30-01-05 12:51

Herluf Andersen <herluf@jellingnet.dk> wrote:

> Det har dog i temmelig høj grad relation til indvandring, da langt den
> største del af indvandrere er i den arbejdsdygtige alder

Men med en massiv større arbejdsløshed end for etniske danskere. Hvad
tror du at en analfabetisk, 30-årig somalier med fire burqa-klædte
koner, som falder ned af toiletsædet når han forsøger at sætte sig på
hug på det, vil kunne bruges til på arbejdsmarkedet? For slet ikke at
tale om de fire burqa-klædte koner ...
--
Per Erik Rønne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste