Mærsk støtter DF
Fra : Martin Kristensen

Dato : 28-01-05 08:03

Mærsk McKinney Møller udviser rettidig omhu og støtter Dansk Folkepartis
valgkamp med 100.000 kroner.

http://dr.dk/nyheder/Folketingsvalg/article.jhtml?articleID=230803

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 28-01-05 09:20

"Martin Kristensen" <inv@l.id> skrev i en meddelelse
> Mærsk McKinney Møller udviser rettidig omhu og støtter Dansk Folkepartis
> [...]
Han er nok ved at blive senil, den gamle mand.

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 10:12

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse

> "Martin Kristensen" <inv@l.id> skrev i en meddelelse

> Han er nok ved at blive senil, den gamle mand.

Det har han gjort tidligere. Han er en mand af folket.
Han er godt tilfreds med, at vi har en borgerlig regering, men skulle
han forhandle oliekoncessioner, gjorde han det helst med
socialdemokraterne. Så var der et støøre flertal i regeringen bag
aftalen. Og så var man sikker på, at en socialdemokratisk ledet regering
ikke fandt på at genoptage forhandlingerne og bryde tidligere indgåede
aftaler. - Som det så ofte er sket, når man har med socialdemokrater at
gøre.
Læs lidt litteratur om hr. Møller og hans foretagende. Så bliver du
klogere. Jeg kan anbefale "Myten Møller".

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 09:23

Martin Kristensen <inv@l.id> wrote:

> Mærsk McKinney Møller udviser rettidig omhu og støtter Dansk Folkepartis
> valgkamp med 100.000 kroner.
>
> http://dr.dk/nyheder/Folketingsvalg/article.jhtml?articleID=230803

Han plejer at støtte alle partier til venstre for De Radikale og til
højre for Socialdemokratiet.

Ja, jeg anser det for højreorienteret at arbejde for en afskaffelse af
velfærdsstaten, og indførele af håndsafhugning på 12-årige æbletyve.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-01-05 10:07

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> [...]

Sjovt at generalsekretæren for Folkekirkens Nødhjælp bruger udtrykket i
forbindelse med DF:

»Dansk Folkeparti er for mig at se et af de mest spændende partier i
Folketinget, for de er en reaktion på udviklingen og det svar de giver, har
bragt dem ind i magtens centrum. De har taget nogle beslutninger, som jeg
personligt ikke bryder mig om, men jeg kan se, at der er ræsonnement og
historisk tolkning bag det, de gør, og det er derfor, de står så forholdvis
stærkt og uantastet i den offentlige debat. De har folkene i
omklædningsrummene med sig, de har folkene rundt omkring i forsamlingshusene
med sig, de har folk med den stille frygt med sig. Det er en form for
rettidig omhu - 'vi må hellere være sikre på, at vi holder det der islam så
meget nede som muligt'. Og det er da vigtigt at have folket med sig, det er
folket man skal spørge - det var folket, der vandrede til Santiago de
Compostela, det var folket, der kæmpede ved Wiens porte, det er folket, der
reagerer. Og det værste, der kan ske for en magthaver, er, at man glemmer at
lytte til folket. Og det er demokratiets styrke, at det har kunnet fremkalde
et parti som Dansk Folkeparti, og nu får dem ind i den politiske tummel, så
der også lige pludselig begynder at gå svang i deres holdninger. Men der
sker noget, når man er nødt til at tage ansvar for en politisk udvikling, og
det er positivt, at det er Folketinget, der er pladsen for uenighed,« siger
Peter Lodberg, der ikke er bange for, at tredje fase ender med et muslimsk
flertal:"

Og som iøvrigt også skriver:

og vi kommer så nu til tredje fase, den tredje muslimske invasion, der
begyndte i Danmark - og Vesteuropa - i 60erne og 70erne.

»Men her har vi selv inviteret islam indenfor. Nu skal de finde sig til
rette som en minoritet, der ikke har magten, og det er første gang, så vidt
jeg kan vurdere. Historisk har muslimerne altid hurtigt været en majoritet
forstået som dem, der bestemmer lovgivningen, så der altid har været rum til
at sharia-loven kunne udfolde sig - men det kan den ikke her, tværtimod, den
møder modstand, den møder romerretten og den ret, som er udviklet på basis
af romerretten. Det vil sige, at de møder noget, de tidligere har forsøgt at
gøre op med.

Så vi skal nu til at gøre vores egne erfaringer med vores kultur, og
muslimen skal finde ud af, hvad det vil sige, at være muslimsk minoritet i
et protestantisk majoritetssamfund. Og derfor vil det for mig at se
nødvendigvis komme til de konflikter eller brudflader som vi oplever - for
det er en ny historisk, kulturel, religiøs, politisk og filosofisk situation
vi står "

Utrolig at han tør sige det, han kan ikke være populær på parnasset. Men
iøvrigt mener "euromuslimen" Tariq Ramadan noget lignende.

Citater fra Weekendavisen.

Fra : Kim2000

Dato : 28-01-05 10:17

> Mærsk McKinney Møller udviser rettidig omhu og støtter Dansk Folkepartis
> valgkamp med 100.000 kroner.
>
> http://dr.dk/nyheder/Folketingsvalg/article.jhtml?articleID=230803

Det er Hr. Møller støtter, kan man roligt støtte.

Jeg ville 10 gange hellere have hans skulderklap end droningens.

mvh
Kim

Fra : bl

Dato : 28-01-05 14:52

Fra : J. Junge

Dato : 28-01-05 15:02

Per Rønne skrev:
> [...]
af
> velfærdsstaten, og indførele af håndsafhugning på 12-årige

Påstår du, at de Radikale arbejder for at indføre sharia i dansk
straffelovgivning?
Så har du vist bevæget dig uden for rammerne om saglig debat.

-jj-

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 15:08

J. Junge <j_j__@hotmail.com> wrote:

> Påstår du, at de Radikale arbejder for at indføre sharia i dansk
> straffelovgivning?

Jeg påstår at de /reelt/ arbejder for det, idet sandsynligheden for at
det sker stiger med andelen af muslimer i landet.

> Så har du vist bevæget dig uden for rammerne om saglig debat.

Arbejder R da ikke konsekvent for en større andel af muslimer i landet?
--
Per Erik Rønne

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 28-01-05 20:23

J. Junge skrev i meddelelsen
<1106920922.757536.4180@f14g2000cwb.googlegroups.com>...

> Påstår du, at de Radikale arbejder for at indføre sharia i dansk
> straffelovgivning?

Tja man kan jo konstatere at de radikale altid har promoveret
udbredelsen af onde ideologier - dermed ikke sagt at de går
ind for de onde ideolgier; men af een eller anden selvdestruktiv
årsag er de altid villige til at gå på akkord med uretten.

For ca. 70-60 år siden hjalp de nazisterne med at få magten i
Danmark, på trods af at de absolut ikke er nazister.

Derefter fik de travlt med at gøre det nemmere for en evt.
kommunistisk magtovertagelse i Danmark, på trods af
at de absolut ikke er kommunister.

Efter den kolde krig gik over har de så kastes sig over
Islamismen som den nye sag, som skal promoveres på trods
af at de absolut ikke er Islamister.

De stakler må jo lide af et voldsomt selvhad, siden de er så
selvdestruktive.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Martin Kristensen

Dato : 28-01-05 20:55

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message

> De stakler må jo lide af et voldsomt selvhad, siden de er så
> selvdestruktive.

Nok ikke helt ved siden af.

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Egon Stich

Dato : 28-01-05 19:11

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Påstår du, at de Radikale arbejder for at indføre sharia i dansk
straffelovgivning?
Så har du vist bevæget dig uden for rammerne om saglig debat.

-jj-

Nej.
Manden har aldeles ret.
Forklaringen ligger i, at kulturradikale ikke lever i denne verden, men i et
elfenbenstårn, hvor de konstruerer en virkelighed son den "burde" være.
Og glemmer at kikke ud af vinduet til os andre.

MVH
Egon