En tidligere radikal skammer sig
Fra : G.B.

Dato : 28-01-05 03:36

Ideen om at 'skamme sig' er i sig selv lettere komisk. Hans Skov
Christensen 'skammede sig for år tilbage over at være danske pga
debatten' i Danmark, Kerrytilhængerne siger at det ikke er deres skyld at
Bush vandt igen [*sic*] og der er stadig styper som Georg Metz der påstår
at 'Danmarks ry i udlandet' er skadet af regeringen og DFs politik. Desto
mere sjovt er det at læse følgende læserbrev af en tidligere radikal der
skammer sig over partiet og den skringre Jelved ...

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=2849990
............Da det gik op for mig, hvilke problemer den store tilstrømning
af flygtninge og indvandrere medførte, meldte jeg mig ud af partiet og
meldte mig i stedet for ind i Venstre.
I dag er jeg ked af, at jeg ikke gjorde det på et tidligere tidspunkt.
Men jeg var, som Mogens Lykketoft senere har formuleret det på
Socialdemokratiets vegne, »ikke god nok til i tide at indse de problemer,
som den store indvandring medførte for almindelige mennesker.«

Jeg synes, at den integrationspolitik, den nuværende regering har ført,
har været god og anstændig. Der er blevet foretaget en opbremsning i
antallet af nye indvandrere, og det er min klare opfattelse, hvad alle
undersøgelser også viser, at dette har medført, at danskere i dag er
langt mere positivt stemt over for flygtninge og indvandrere, end de var
under den tidligere regering, og en sådan indstilling er helt afgørende,
når man nu skal til at bruge alle kræfter på at integrere og skaffe
arbejde til disse grupper.

Hvis en enkelt person skal have æren for denne positive udvikling, må det
være integrationsminister Bertel Haarder. Jeg synes, at han har gjort en
fremragende indsat til gavn for de flygtninge og indvandrere, der
befinder sig her i landet.

Hvis jeg skal nævne den person, der har skadet integrationen og
danskernes syn på indvandrere og flygtninge mest, må det være Marianne
Jelved. Hun har altid benyttet enhver chance til at kritisere danskere,
som bare antyder, at der er problemer i forbindelse med den store
indvandring.....

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer