S i frit fald
Fra : Jesper

Dato : 27-01-05 21:26

Kigger man på udviklingen i Gallup Valgbaromeret der bringes i
Berlingske er S i frit fald:

20.11.01 Valg 29,1%

22.01.05 27,1%
23.01.05 26,3%
24.01.05 26,3%
25.01.05 25,8%
26.01.05 25,3%

Og S kan sætte meget mere over styr inden valget. Og så kom det lige
frem i dag at arbejdsløshedskurven er knækket, det er økonomerne nu
enige i, så arbejdsløsheden som tema går vist ikke så godt for S
længere, ellers sossernes yndlingsemne.

--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : TBC

Dato : 27-01-05 21:50

> [...]
> frem i dag at arbejdsløshedskurven er knækket, det er økonomerne nu
> enige i, så arbejdsløsheden som tema går vist ikke så godt for S

Så bare vent, i den debat der kører lige nu på TV2 er det lykkedes de
Radikale og Konservative at "painte" Social demokratiet som bange for, og
uden vilje til at tage fremtidens udfordringer og pres op. Og
Socialdemokratiet fik dårligt udredt og elaboreret på et meget pædagogisk
uheldigt bombastisk udsagn om at de var i mod stop for stigende skatter. De
to ting, skal nok også have sin effekt i forhold til meningsmålingerne.

Der til kommer at vi lever i et samfund hvor individualisme, egocentrisme og
egennytte i højere og højere grad vil komme til at sætte dagsordnen, i takt
med samfunds"ordnens" udvikling. Folk lever ikke længere for hverken gården,
arbejdspladsen, familien eller samfundet, men i højere og højere grad for
sig selv, og ingen anden. Så den nuværende udvikling og de politiske
tendenser regner jeg helt klart med vil fortsætte, til fordel for
ideologierne om individuel frihed, og ønsket om samfundsmæssigt at slippe
billigere (jævnfør skat) i forhold til sociale opgaver.

....Det er et par år siden jeg startede min private pensionsopsparing ud fra
den erkendelse

TBC

Fra : Tim

Dato : 27-01-05 23:06

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> [...]
> slippe billigere (jævnfør skat) i forhold til sociale opgaver.
>
> ...Det er et par år siden jeg startede min private pensionsopsparing ud

Den sidste skulle du lige have med hva'? )

Tim

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-05 21:48

> [...]
> frem i dag at arbejdsløshedskurven er knækket, det er økonomerne nu
> enige i, så arbejdsløsheden som tema går vist ikke så godt for S

Det bliver spændende at se hvad der sker med regeringens tilslutning, når nu
valget i Irak forvander sig til et blodbad på søndag.

/P

Fra : TBC

Dato : 27-01-05 21:57

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver spændende at se hvad der sker med regeringens tilslutning, når
> nu
> valget i Irak forvander sig til et blodbad på søndag.

Hov, den havde jeg ikke tænkt over. Det lyder næsten som en utænkelig
smutter i forhold til regeringens timing med valget.

Men på den anden side, kan det vel næppe blive værre end det er i dag. Vi er
blevet så vant til blodsudgydelserne dernede, at kvantiteten for mange vel
nærmest bare er en statistik.

Så spørgsmålet er om det overhovedet kommer til at gøre en forskel eller ej.

TBC

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-05 22:02

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Hov, den havde jeg ikke tænkt over. Det lyder næsten som en utænkelig
> smutter i forhold til regeringens timing med valget.

Der kom som bekendt en flodbølge i vejen.

/P

Fra : Allan Riise

Dato : 28-01-05 00:23

TBC wrote:
> [...]
> kvantiteten for mange vel nærmest bare er en statistik.
>
> Så spørgsmålet er om det overhovedet kommer til at gøre en forskel

Som det er sagt før, så det at 50.000 dør, det er en fodnote, men 5 der dør,
det er en overskrift.

Kantitet, er ødelæggende for kvalitet.

Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 27-01-05 21:56

Peter Westh skrev:

> Det bliver spændende at se hvad der sker med regeringens tilslutning, når nu
> valget i Irak forvander sig til et blodbad på søndag.
>
> /P

Så du håber altså på at valget i Irak ender med et blodbad, for så mener
du at Lykketoft har større chancer for at vinde valget....

Fra : Sten Schou

Dato : 27-01-05 22:17

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Så du håber altså på at valget i Irak ender med et blodbad, for så mener
> du at Lykketoft har større chancer for at vinde valget....

Naturligvis gør han det, ligesom det ærgrer ham, at arbejdsløsheden ikke er
steget.

Hilsen Sten

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-05 22:39

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så du håber altså på at valget i Irak ender med et blodbad, for så mener
> du at Lykketoft har større chancer for at vinde valget....

Hvad tror du selv?

/P

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-01-05 10:45

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Så du håber altså på at valget i Irak ender med et blodbad, for så mener
> du at Lykketoft har større chancer for at vinde valget....

Målet er vigtigere end midlerne ... for nogen!

Fra : Allan Riise

Dato : 28-01-05 18:14

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:ctd1b1$pp9$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Målet er vigtigere end midlerne ... for nogen!

Ja, det kunne man se da USA ínvaderede Irak, for at få fat i WMD øhh, for at
fjerne terrorlinks, øhh, for at fjerne en tyran øhh, for at skabe en sikrere
verden øhh, for at fjerne en trussel for det Amerikanske folk øhh, for at
skabe et demokrati øøh..
Nu hedder tyrannen USA, via Bremer dekretet og den Amerikanske hær, der er
flere terrorister i Irak, end der er i noget andet land ( Tror det overgår
da Afghanistan havde flest ), der var ingen WMD, og ingen terrorister ud
over et par enkelte, verden er blevet et farligere sted, og demokrati er der
ikke stor sandsynlighed for kommer foreløbig, indtil videre vil de
Amerikanske og Engelske styrker blive der til 2006 ud.
Hmmmm.

Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 28-01-05 19:46

Allan Riise skrev:

> [...]
> ikke stor sandsynlighed for kommer foreløbig, indtil videre vil de
> Amerikanske og Engelske styrker blive der til 2006 ud.

USA fik i hvert fald fjernet Sadam Hussein og var de ikke gået i krig,
havde han stadigvæk tyranniseret det Irakiske folk.
I modsætning til visse andre, er jeg glad for at verden slap af med
Sadam og det tror jeg også mange Irakere er...

Fra : Allan Riise

Dato : 28-01-05 19:54

> USA fik i hvert fald fjernet Sadam Hussein og var de ikke gået i krig,
> havde han stadigvæk tyranniseret det Irakiske folk.

Nu er det i stedet de Amerikanske tropper, og det Irakiske politi.
Jeg er sådan set ligeglad hvem der evt. ville torturere mig, det er mere det
at det sker!

> I modsætning til visse andre, er jeg glad for at verden slap af med Sadam
> og det tror jeg også mange Irakere er...

Saddam.
Ja da, men prisen, og det er jo det jeg svarer på, at nogen mener at et mål
helliger alle midler, og her er prisen, IMHO, for dyr!

Allan Riise

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 01-02-05 12:47

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
sikrere
> verden øhh, for at fjerne en trussel for det Amerikanske folk øhh, for at

Så et kort sammendrag af det "argument" er: "Fordi min nabo lader sin hund
skide på fortovet er det i orden at min gør det også"?

> Nu hedder tyrannen USA, via Bremer dekretet og den Amerikanske hær, der er
> flere terrorister i Irak, end der er i noget andet land ( Tror det overgår
> da Afghanistan havde flest )

Kynikere kan jo mene at USA hellere vil have alle terrorister samlet i Irak
end bare et par få i USA.

>, der var ingen WMD,

Tjah - Fordi Saddam brugte det hele på Kurderne; det var jo bare ærgeligt!
Hvem ville have troet på det, nu man ikke kunne se efter for Saddam?

> og ingen terrorister ud
> over et par enkelte, verden er blevet et farligere sted,

Verden har altid været et farligt sted; den bliver ikke mere farlig af at
man bliver opmærksom på nye trusler og fjender.

> og demokrati er der
> ikke stor sandsynlighed for kommer foreløbig, indtil videre vil de
> Amerikanske og Engelske styrker blive der til 2006 ud.

Sandsynligheden gik lige op.

Fra : G.B.

Dato : 27-01-05 22:05

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i meddelelsen

> Det bliver spændende at se hvad der sker med regeringens tilslutning,
> når nu valget i Irak forvander sig til et blodbad på søndag.

Er det den slags overvejelser man lærer sig på Humanistisk Institut ved
Københavns Universitet?

Fy for satan!

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-05 22:20

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Er det den slags overvejelser man lærer sig på Humanistisk Institut ved
> Københavns Universitet?
>
> Fy for satan!

Tag lige og styr dig, din ånds-rhindalist. Det kan meget vel komme til at
betyde noget for valgets udfald. Vores regering har sendt Danmark i krig, og
næsten 2/3 af befolkningen er imod vores tilstedeværelse dernede. Det er da
lidt fantastisk at det endnu ikke er blevet gjort til et valgtema. På søndag
kommer der så - medmindre der sker et mirakel - billeder på skærmen, som
rejser spørgsmålet: Hvad var krigen godt for?

/P

Fra : G.B.

Dato : 27-01-05 22:48

> Tag lige og styr dig, din ånds-rhindalist.

Jeg er i hvert tilfælde ikke total-relativist, det kan jeg love dig for -
det er du derimod. Det varer vel ikke længe, før du konverterer til isla'am
og spærrer din kone inde, når du får gæster, i stil med Musa Kronholdt og
andre båtnakker. Hvis ikke allerede du ER konverteret, og i fuld gang med
at arrangere penge-indsamlinger til fordel for islamistiske terror-
bevægelser.

Det var typer af din slags, som blev HIPO'er under besættelsen, og
stalinister, da det var moderne under den kolde krig.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-01-05 23:46

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Det var typer af din slags, som blev HIPO'er under besættelsen, og
> stalinister, da det var moderne under den kolde krig.

Nej de typer der blev Hipoer og stalinister, er de typer der med slet
skjulte hentydninger til deres job som hjemmeværnsmænd truer andre
skribenter på usenet med vold og tæsk

Peter

Fra : Tim

Dato : 28-01-05 00:36

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nej de typer der blev Hipoer og stalinister, er de typer der med slet
> skjulte hentydninger til deres job som hjemmeværnsmænd truer andre

Hvorfor egentlig Peter? Er hjemmeværnsmænd per definition stalinister eller
HIPO'er?

Jeg har, på det seneste mærket Allan Riises personlige interesse i mig, og
han forstår absolut ikke en hentydning til at lade være med at blande sig i
folk's privatliv. Der har han ikke noget at gøre.

Jeg blander mig sgu' ikke i hans privatliv, og har ikke inviteret fjolset
ind i mit, så han skal sgu' bare holde sig langt væk.

Jeg er ikke typen der truer andre, men hvis han tramper folk nok over
tæerne, skal han da ikke hyle som en lille forurettet dengse, når nogle
bliver vrede nok over hans svineri!!

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-01-05 01:08

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Hvorfor egentlig Peter? Er hjemmeværnsmænd per definition stalinister
> eller HIPO'er?

nej men nogle hjemmeværnsmænd her på usenet har tilbejelighederne

> [...]
>
> Jeg blander mig sgu' ikke i hans privatliv, og har ikke inviteret fjolset
> ind i mit, så han skal sgu' bare holde sig langt væk.

har han ringet dig op om natten og truet dig og din familie????

> Jeg er ikke typen der truer andre, men hvis han tramper folk nok over
> tæerne, skal han da ikke hyle som en lille forurettet dengse, når nogle
> bliver vrede nok over hans svineri!!

aner ikke hvad du taler om

Peter

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-05 01:19

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> nej men nogle hjemmeværnsmænd her på usenet har tilbejelighederne

> har han ringet dig op om natten og truet dig og din familie????

> aner ikke hvad du taler om

Bare rolig, det gør Tim såmænd heller ikke selv.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Tim

Dato : 28-01-05 01:35

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> Bare rolig, det gør Tim såmænd heller ikke selv.

Hvorfor skulle det gøre ham rolig?

Kim?

Tim

Fra : Tim

Dato : 28-01-05 01:32

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> nej men nogle hjemmeværnsmænd her på usenet har tilbejelighederne

Jeg tror visse mennesker kan få det værste frem i folk.

> har han ringet dig op om natten og truet dig og din familie????

Nej... dig og din?

> aner ikke hvad du taler om

Allan Riise er blevet voldsom interesseret i, hvad jeg går og laver, og
hvordan jeg dog har tid til at skrive herinde på, for ham uforståelige
tidspunkter af døgnet.

Citat:

">> Hvorfor går du ikke på arbejde?

> Som sædvanlig aner du ikke hvad du taler om

Det tror jeg nu nok jeg gør, hvordan kan du ellers skrive herinde hele dagen
og halvdelen af natten med?

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

At jeg ikke har lyst til at indvie ham i mit privatliv er åbenbart nok
information for Allan, til at konkludere, at jeg er en arbejdsløs nasser.

Jeg lader ham imidlertid blive i troen... så har han da noget at beskæftige
sine "hjerneceller" med.

Der er bare ikke nogen tvivl om, at når Allan føler sig trådt på, så går han
over til at blive personlig... ikke bare at svine, men at gå for tæt på. At
nogle bliver meget vrede over det, undrer mig sådan set ikke. Undrer det
dig?

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-01-05 19:02

> Jeg tror visse mennesker kan få det værste frem i folk.

Nej nogle mennesker er bare så småt begavede at de ikke kan skille skæg fra
snot

> Nej... dig og din?

Nej men det har jeg i modsætning til dig heller ikke antydet.

> Allan Riise er blevet voldsom interesseret i, hvad jeg går og laver, og
> hvordan jeg dog har tid til at skrive herinde på, for ham uforståelige
> tidspunkter af døgnet.

Og hvad har det så med mit indlæg at gøre??????????????????????????

Det var da en ualmindlig klodset "afledningsmanøvre"

Snip

Jeg svarede GB på et indlæg, og du svarer helt hen i vejret om noget helt
andet

Peter

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-05 23:57

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg er i hvert tilfælde ikke total-relativist, det kan jeg love dig for -
> det er du derimod.

Jeg er ikke så meget relativist, at det gør noget - men du kan måske ikke se
forskel på relativisme og tankevirksomhed.

> [...]
> andre båtnakker. Hvis ikke allerede du ER konverteret, og i fuld gang med
> at arrangere penge-indsamlinger til fordel for islamistiske terror-

Sig mig, hvad er det for en Islam-fixering du har? Her prøver jeg at
diskutere politik, og det eneste du kan snakke om er Islam. Har de
mørkhårede drenge drillet dig i skolen? Har du en undertrykt passion for
kvinder med slør og hår på benene? Hvad er det for noget?

> Det var typer af din slags, som blev HIPO'er under besættelsen, og
> stalinister, da det var moderne under den kolde krig.

Herre Jemini!

/P

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 22:49

> [...]
> kommer der så - medmindre der sker et mirakel - billeder på skærmen, som
> rejser spørgsmålet: Hvad var krigen godt for?

Jeg mener at krigen blev retfærdiggjort da man fandt en massegrav med over
1000 børn som kræmmede deres bamser og dukker imens de blev skudt ned af
saddams facister.

Carl

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-05 23:15

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at krigen blev retfærdiggjort da man fandt en massegrav med over
> 1000 børn som kræmmede deres bamser og dukker imens de blev skudt ned af
> saddams facister.

Jeg er ikke i tvivl om at det var en god tilng at fjerne Saddam. Men jeg er
i tvivl, om det kan lykkes os at erstatte ham med noget bedre. I øjeblikket
ser det ikke sådan ud.

/P

Fra : G.B.

Dato : 27-01-05 23:19

> I øjeblikket ser det ikke sådan ud.

Nej, men det er sgu ikke din eller andre "pacifister"s skyld. I giver jo
moralsk støtte til modstanderne af demokrati / sharia-tilhængere.

Fra : Jesper

Dato : 27-01-05 23:00

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> [...]
> kommer der så - medmindre der sker et mirakel - billeder på skærmen, som
> rejser spørgsmålet: Hvad var krigen godt for?

Der er mange måder at fortolke meningsmålinger på, faktum er at 70% af
befolkninen er for at de danske soldater skal blive på ubestemt tid
eller indtil 3 år i Irak.

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-05 23:17

> Der er mange måder at fortolke meningsmålinger på, faktum er at 70% af
> befolkninen er for at de danske soldater skal blive på ubestemt tid
> eller indtil 3 år i Irak.

Hvpordan får du det "faktum" til at hænge sammen med den meningsmåling, der
blev offentliggjort i dag?

http://www.dr.dk/nyheder/Folketingsvalg/article.jhtml?articleID=230535

/P

Fra : Jesper

Dato : 27-01-05 23:46

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> Hvpordan får du det "faktum" til at hænge sammen med den meningsmåling, der
> [...]

De har valgt ikke at bringe hele meningsmålingen, så enkelt er det!

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-05 23:58

> De har valgt ikke at bringe hele meningsmålingen, så enkelt er det!

Har du et link eller en henvisning?

/P

Fra : Jesper

Dato : 28-01-05 15:27

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> Har du et link eller en henvisning?
>
> /P

Den stod faktisk refereret i MetroXpress i dag.

Fra : Kim2000

Dato : 27-01-05 22:07

> Det bliver spændende at se hvad der sker med regeringens tilslutning, når
> nu
> valget i Irak forvander sig til et blodbad på søndag.

Du synes ikke selv det lyder både ulækkert og ynkeligt. Desperationen har
virkelig taget overhånd hos socialdemokraterne....

Fra : Andropov

Dato : 27-01-05 22:12

On Thu, 27 Jan 2005 22:06:42 +0100, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

>Du synes ikke selv det lyder både ulækkert og ynkeligt. Desperationen har
>virkelig taget overhånd hos socialdemokraterne....

Der var en gang en ulovlig krig....

Fra : Mogens

Dato : 27-01-05 23:19

"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Der var en gang en ulovlig krig....

Lovlig eller ulovlig krig , verden er blevet en tyranisk og morderisk
diktator mindre , vi havde sikkert også været glade for hjælp udefra , hvis
vi havde været i deres sted .

Mogens.

Fra : G.B.

Dato : 27-01-05 22:49

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i meddelelsen

> Du synes ikke selv det lyder både ulækkert og ynkeligt. Desperationen
> har virkelig taget overhånd hos socialdemokraterne....

Peter er til det satanistiske Minoritetsparti, hvis han da ikke ligefrem er
konverteret til Isla'am.

Fra : Peter Westh

Dato : 28-01-05 00:22

> [...]
> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i meddelelsen

> Peter er til det satanistiske Minoritetsparti, hvis han da ikke ligefrem

Tænk, der var engang hvor jeg syntes det var en stor glæde og fornøjelse at
diskutere med folk fra det yderste højre. Folkene fra Dansk Forum, f.eks.,
de havde da nogle tanker at bringe til torvs.

Men højrefløjen i den her gruppe er godt nok ikke imponerende, i hvert fald
ikke de her to pragteksemplarer. Suk.

/P

Fra : G.B.

Dato : 28-01-05 03:09

> Men højrefløjen i den her gruppe er godt nok ikke imponerende, i hvert
> fald ikke de her to pragteksemplarer. Suk.

Jeg er ikke højreorienteret, hvis det er mig, du blandt andet skulle have i
tankerne. Jeg har gennem mange år stemt SF (personligt på Gert Petersen),
indtil det gik op for mig, at humanistisk betinget bortgivelse af dansk
kultur og lam politisk korrekthed lå dette parti kraftigt på sinde.

Dog: Hvis du vil definere "højreorienteret" som, at man er modstander af
totalitære ideologier, som vil forhindre folk i selv at foretage deres egne
vurderinger (eksempelvis islam, totalitær-humanisme, kulturrelativisme,
post-modernisme, nazisme, kommunisme og stalinisme), ja så er jeg vel
"højreorienteret" i dine øjne.

Fra : Peter Westh

Dato : 28-01-05 07:55

> [...]
> vurderinger (eksempelvis islam, totalitær-humanisme, kulturrelativisme,
> post-modernisme, nazisme, kommunisme og stalinisme), ja så er jeg vel

Okay så, du er ikke højreorienteret. Men sig mig så: Hvordan får du
postmodernisme og kulturrelativisme til at være totalitære ideologier? Det
forstår jeg ikke.

Jeg er fuldstændig enig i, at man i 70'erne og 80'erne nægtede at se en lang
række reelle samfundsproblemer i øjnene, ud fra en misforstået politisk
korrekthed og "respekt for kulturforskelle". Venstrefløjen er skyldig i den
sammenhæng, men det er alle andre partier faktisk også, bortset måske Z. Og
i dag er man i mine øjne havnet i den modsatte grøft.

/P

Fra : Georgs gamle ven.

Dato : 28-01-05 14:46

> [...]
> "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er ikke højreorienteret, hvis det er mig, du blandt andet skulle have

Nej det er rigtigt, du er højrerabiat ekstremist, det vil jeg godt skrive
under på.

--
Georgs gamle ven, Kim Larsen

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 14:52

"Georgs gamle ven." <georg.højrerabiats@gamleven.dk> skrev i en
meddelelse news:41fa421e$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...
> "G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej det er rigtigt, du er højrerabiat ekstremist, det vil jeg godt
> skrive under på.

Bliver nu sober Kim.
Det andet der klæder dig ikke.

J.

Fra : Georgs gamle ven.

Dato : 28-01-05 15:42

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Georgs gamle ven." <georg.højrerabiats@gamleven.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver nu sober Kim.
> Det andet der klæder dig ikke.

Jeg *er* skam sober og han *er* en højrerabiat fremmedhader.

--
Georgs gamle ven, Kim Larsen

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 15:53

"Georgs gamle ven." <ekstremistiske.georgs@gamleven.dk> skrev i en
meddelelse news:41fa4f1b$0$48315$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg *er* skam sober og han *er* en højrerabiat fremmedhader.

Så må du vel også acceptere, hvis nogen konkluderer, at du er en
venstrerabiat halalhippie, eller det der er værre.
Gør dig selv en tjeneste og pak dit mudder sammen.

J.

Fra : Georgs gamle ven.

Dato : 28-01-05 16:25

> [...]
> venstrerabiat halalhippie, eller det der er værre.
> Gør dig selv en tjeneste og pak dit mudder sammen.

Det bliver jeg da kaldt i forvejen og det tager jeg mig da ikke noget videre
af. Hellere dét end sådan en lille højrerabiat fremmedhader.

--
Georgs gamle ven

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 16:40

"Georgs gamle ven." <ekstremistiske.georgs@gamleven.dk> skrev i en
meddelelse news:41fa5951$0$48325$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver jeg da kaldt i forvejen og det tager jeg mig da ikke noget
> videre af. Hellere dét end sådan en lille højrerabiat fremmedhader.

Ville du sige det samme til Georg, hvis du havde muligheden for at møde
ham face to face?
At du falder ned på et lavt niveau gavner da ikke debatten.

Fra : G.B.

Dato : 28-01-05 18:03

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen news:41fa51b7$0$248
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Så må du vel også acceptere, hvis nogen konkluderer, at du er en
> venstrerabiat halalhippie, eller det der er værre.
> Gør dig selv en tjeneste og pak dit mudder sammen.

Kim sviner vel også sin læge til, hvis lægen fortæller ham, at han er
alvorligt syg.

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 18:35

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Kim sviner vel også sin læge til, hvis lægen fortæller ham, at han er
> alvorligt syg.

Jeg er bange for, at det er tilfældet.
Man kan aldrig vide.

J.

Fra : G.B.

Dato : 28-01-05 18:02

"Georgs gamle ven." <georg.højrerabiats@gamleven.dk> skrev i meddelelsen

> Nej det er rigtigt, du er højrerabiat ekstremist, det vil jeg godt
> skrive under på.

Hold nu op med at gøre dig selv til grin, Kim.

Fra : Georgs gamle ven.

Dato : 28-01-05 22:35

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Georgs gamle ven." <georg.højrerabiats@gamleven.dk> skrev i meddelelsen

> Hold nu op med at gøre dig selv til grin, Kim.

Jamen der er da lidt støvletramp i dig, Georg. Har du husket at fortælle Jim
hvordan du totalt uprovokeret truede Arne og hans familie på livet på Arnes
telefonsvarer da du ringede til hans privatnummer midt om natten ? Jeg
synes da at det skal med i historien når du nu har så travlt med at vaske
det højrerabiate af dig.

Når vi så har det på det rene kan vi begynde at diskutere hvem der er
skørest af os to.

Du har for resten også gentagne gange truet forskellige debattører på livet
her i nyhedsgruppen. Du har det i det hele taget ikke så godt med folk der
skriver med en anden politisk holdning end dig selv. Hvad synes du selv det
ligner ? Højrefascisme ?

Igen, når vi har det på det rene, så lad os herfra diskutere hvem af os to
der er skøres.

--
Georgs gamle ven..

Fra : Tim

Dato : 28-01-05 23:15

"Georgs gamle ven." <georg.fremmedhaders@gamleven.dk> wrote in message
> [...]
> Arnes telefonsvarer da du ringede til hans privatnummer midt om natten ?

Det kan vel næppe påvirke for Arne, der jo hylder voldelige sosicalistiske
regimer. Hvis jeg havde børn i Arnes klaSSe, skulle jeg denundehyleme også
nok sørge for, at han ikke voldtog dem mentalt. Han skulle, med andre ord,
ikke komme for godt igang med sin syge indoktrineringsmetoder.

> Jeg synes da at det skal med i historien når du nu har så travlt med at
> vaske det højrerabiate af dig.

Nu er det jo hovedsageligt et socialistisk (autonome, Enhedslistere o.l.
abehjerner) træk, at blive voldelig, når argumenterne slipper op. Bortset
fra en meget lille gruppe nynazist-tågehoveder, nævn da nogle borgerlige,
der er voldelige af politiske hensyn... I'm waiting...

Hvis du ønsker det, kan jeg da sagten nævne en række mennesker eller
grupper, der er voldelige mod borgerlige politikere.

> Når vi så har det på det rene kan vi begynde at diskutere hvem der er
> skørest af os to.

Det kræver intelligens at være skør, så allerede her, må Georg vurderes at
være den skøreste.

> Du har for resten også gentagne gange truet forskellige debattører på
> livet her i nyhedsgruppen. Du har det i det hele taget ikke så godt med
> folk der skriver med en anden politisk holdning end dig selv.

Det er simpelthen latterligt, grænsende til det kvalmende, at høre netop dig
sige det. Selveste Allan Riise har udtalt, at han mener du går over stregen.
Når man tager i betragtning, at han selv er en af de helt store svinere fra
din fløj herinde, må det siges at have en hel del vægt.

> Hvad synes du selv det ligner ? Højrefascisme ?

For dit vedkommende ligner det simpel idioti.

> Igen, når vi har det på det rene, så lad os herfra diskutere hvem af os to
> der er skøres.

Som sagt...

Tim

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-01-05 23:22

Tim wrote:

> [...]
> fra en meget lille gruppe nynazist-tågehoveder, nævn da nogle borgerlige,
> der er voldelige af politiske hensyn... I'm waiting...

De borgerlige har jo ingen grund til at være fysisk voldelige. De er jo
alle mere eller mindre født med en sølvske i munden og har deres på det
tørre. I stedet er de politisk voldelige i deres ønske om altid at
trampe på samfundets svageste borgere.

Fra : Tim

Dato : 28-01-05 23:30

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

> De borgerlige har jo ingen grund til at være fysisk voldelige.

Nej, de har jo argumenterne i orden.

> De er jo alle mere eller mindre født med en sølvske i munden og har deres
> på det tørre.

Næhh... de tilhører bare den del af befolkningen (ligesom jeg), der gider
tage hænderne op af lommen, og bestille noget.

> I stedet er de politisk voldelige i deres ønske om altid at trampe på
> samfundets svageste borgere.

Det er vel den bedste undskyldning de dovne har, for at lade andre betale
gildet. Hvor herre til hest en gang jantelovsjammer

Tim

Fra : Christian

Dato : 29-01-05 01:01

> Næhh... de tilhører bare den del af befolkningen (ligesom jeg), der gider
> tage hænderne op af lommen, og bestille noget.

Gør dit bedste - og det gør skam en forskel - enig
Men der til at konkludere at dit livs succes er dit ansvar, er måske nok
at strække den. Kan du se dig selv i spejlet og sige; Det er MIN
fortjeneste at jeg ikke er født med sammengroede fingre i Dafur?.
Eller; Det er MIN fortjeneste at jeg ikke fik psykopatpædofile forældre
som ophav og dermed 'lige manglede lidt af det de snakkede om i skolen' ?
Eksemplerne er jo uendelige og forhåbentligt unødvendige..

--
/Christian

Fra : Tim

Dato : 29-01-05 01:42

"Christian" <Nothing@Here> wrote in message

> Gør dit bedste - og det gør skam en forskel - enig
> Men der til at konkludere at dit livs succes er dit ansvar, er måske nok
> at strække den.

For en stor del er det sgu'. Jeg er, f.eks., ikke medlem af hverken en
A-kasse eller en fagforening... simpelthen fordi, at jeg _ved_, at jeg
_ALTID_ finder et arbejde, skulle jeg blive fyret. Hvis ikke som
softwareudvikler igen, så som noget andet.

> Kan du se dig selv i spejlet og sige; Det er MIN fortjeneste at jeg ikke
> er født med sammengroede fingre i Dafur?.

Nej, men man kan jo ikke bygge et samfund på, at een ud af tusinde bliver
født med sammengroede fingre. Ja, der skal da være plads til dem, og de skal
have særlige jobtilbud og en plads i samfundet, men det kan da ikke være
sådan, at alle andre skal lave det samme arbejde, som den med sammengroede
fingre, for at bevare ånden om at "alle skal bevæge sig efter "laveste"
fællesnævner".

Det lyder hårdt, men det er da det eneste realistiske.

> Eller; Det er MIN fortjeneste at jeg ikke fik psykopatpædofile forældre
> som ophav og dermed 'lige manglede lidt af det de snakkede om i skolen' ?
> Eksemplerne er jo uendelige og forhåbentligt unødvendige..

Selvfølgelig er de unødvendige, og jeg er helt enig, men de er jo absolut et
meget lille mindretal du taler om. Langt, langt størstedelen af danskerne,
er da (heldigvis) arbejdsdygtige, og som sådan, mener jeg da helt klart, at
man er sin egen lykkes smed.

Tim

Fra : Hobert Idiart

Dato : 29-01-05 01:57

Tim wrote:

> [...]
> _ALTID_ finder et arbejde, skulle jeg blive fyret. Hvis ikke som softwareudvikler igen, så som noget andet.

Det håber jeg for dig.

Fra : G.B.

Dato : 29-01-05 02:30

Hobert Idiart <in@your.dreams> skrev i meddelelsen

> Det håber jeg for dig.

Tjah, hvis man eksempelvis er hard-core Java-programmør, er der vel næppe
de store problemer.

Det er værre for dem, som kan noget, som 20.000 andre ledige også kan.

Fra : Jesper

Dato : 29-01-05 08:38

G.B. <nonono@nospam.invalid> wrote:

> Tjah, hvis man eksempelvis er hard-core Java-programmør, er der vel næppe
> de store problemer. ^^^^^^^^^

Er det dem der laver Java-porno ?

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-01-05 02:21

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> danskerne, er da (heldigvis) arbejdsdygtige, og som sådan, mener jeg da
> helt klart, at man er sin egen lykkes smed.

Hvis du er software-udvikler hvad jeg dårligt kan forestille mig du er, så
fatter jeg ikke du har tid til at skrive så meget her i nyhedsgruppen. De
folk jeg har stødt på som har arbejdet professionelt med software har
arbejdet alle deres vågne timer med dette og har ikke haft tid til sådan
noget pjat som at skrive på Internettet i en nyhedsgruppe.

Nej den hopper jeg sgu ikke på og helt ærligt, Tim, du virker endog meget
langt fra så begavet som til at kunne varetage den slags arbejde, jeg mener
sgu det der med "den eneste tilbageværende hendøende hjernecelle" hvad angår
dig, helt alvorligt.

Fra : Tim

Dato : 29-01-05 02:47

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du er software-udvikler hvad jeg dårligt kan forestille mig du er,

Bliv du blot i den tro

> så fatter jeg ikke du har tid til at skrive så meget her i nyhedsgruppen.

Der er så meget du ikke fatter.

> De folk jeg har stødt på som har arbejdet professionelt med software har
> arbejdet alle deres vågne timer med dette

Det lyder ikke sjovt.

> og har ikke haft tid til sådan noget pjat som at skrive på Internettet i
> en nyhedsgruppe.

Nyhedsgrupper er een af de væsentligste kilder til information om kode, det
være sig hvilket som helst sprog, hvor mit metier er C/C++.

> Nej den hopper jeg sgu ikke på

Det rører mig sådan set ikke så meget

> og helt ærligt, Tim, du virker endog meget langt fra så begavet som til at
> kunne varetage den slags arbejde, jeg mener sgu det der med "den eneste
> tilbageværende hendøende hjernecelle" hvad angår dig, helt alvorligt.

Ja, ja Kim... jeg skal da også her gerne sætte dig til vægs. Skal vi snakke
lidt softwareudvikling, eller stopper du mens legen er go'?

C/C++ er, som sagt hovedsageligt min verden, men du vælger bare et sprog.

Trækker du ynkeligt i land, eller tør du tage udfordringen op Kim... ?? Kom
nu!

Tim

Fra : Christian

Dato : 29-01-05 03:05

> [...]
>
> Trækker du ynkeligt i land, eller tør du tage udfordringen op Kim... ?? Kom

Al ære og respekt for de som magter det de evner men der er noget logik
der halter i ovennævnte argumentation - eller er det bare mig?

Et eksempel..
De fleste af os parkerer bilen (hvis man da er heldig at ha en) til en
mekaniker og håber derefter det bedste.
Hvordan kan man så forvente at almindelige borgere skulle have bare den
fjerneste forståelse for hvad politik I VIRKELIGHEDEN drejer sig om?

Jeg mener, de færreste af os vil stå frem og sige om deres bil, at de
kan alle detaljer og dens eventuelle fejlproblematikker - alle årgange
inkluderet.

Dog er den viden at læse i en bog - start f.eks med Hayens

Men dansk/international/EU - politik er vi sføli DYBT kompetente til at
udtale og stemme om ??

--
/Christian

Fra : Tim

Dato : 29-01-05 03:30

> Al ære og respekt for de som magter det de evner men der er noget logik
> der halter i ovennævnte argumentation - eller er det bare mig?

Det var jo faktisk ikke en argumentation, men derimod blot at sætte Kim på
plads. Han spiller smart om noget, som han ikke har den fjerneste forstand
på, og prøver oven i købet at rulle een, der faktisk _har_ forstand på det.
Den lader jeg naturligvis ikke hænge. Specielt da, eftersom det er anden
gang inden for et par timer. I et andet indlæg prøver han at gøre sig klog
på matematik... den holdt _heller_ ikke

> [...]
> inkluderet.
>
> Dog er den viden at læse i en bog - start f.eks med Hayens

Der findes _ingen_, der til enhver tid, kan svare på alle spørgsmål, der
måtte dukke op inden for softwareudvikling. Det er naturligvis et ufatteligt
stort område, men nu har jeg arbejdet professionelt med udvikling i lige fra
Assembler over Pascal og til C/C++ under DOS, UNIX og diverse Windows
platforme. Folk der koder i C og C++, har nok det bedst tænkelige
udgangspunkt for, at sætte sig hurtigt ind i andre sprog, og så er det sådan
set ligegyldigt, om det hedder JAVA, Delphi, Fortran, C# eller whatever.

> Men dansk/international/EU - politik er vi sføli DYBT kompetente til at
> udtale og stemme om ??

Nej... politik er "naturligvis" ikke defineret i nogen faste rammer.

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-01-05 06:37

> "Christian" <Nothing@Here> wrote in message

> Det var jo faktisk ikke en argumentation, men derimod blot at sætte Kim på
> plads.

Du har alt for god tid til at jeg tror på det pladder og du virker for
ubegavet. Du kommer aldrig til at kunne sætte nogen på plads al den stund at
du kunne jo blot finde en eller anden til at skrive noget om det emne og
viderebringe det. Det beviser ikke en skid. I mine øjne er du stadig imbecil
og det bliver ikke anderledes.

Fra : Tim

Dato : 29-01-05 12:26

> [...]
> at du kunne jo blot finde en eller anden til at skrive noget om det emne

Det er simpelthen den, til dato, ringeste argumentation jeg nogensinde har
hørt!

> Det beviser ikke en skid. I mine øjne er du stadig imbecil og det bliver
> ikke anderledes.

Det er kun fordi du er en gammel sæk, der ikke fatter hvad der foregår
omkring dig.

LOL )

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-01-05 06:32

> [...]
>
> C/C++ er, som sagt hovedsageligt min verden, men du vælger bare et sprog.
>
> Trækker du ynkeligt i land, eller tør du tage udfordringen op Kim... ??

Næh Tim den holder ikke. Jeg påstår ikke at jeg er software-udvikler, det er
DIG som gør det, kan du ikke få din hjernecelle til at fatte dét ? Jeg tror
bare ikke det er dit arbejde, det virker du for ubegavet til og har alt for
god tid til.

Fra : Tim

Dato : 29-01-05 12:35

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Næh Tim den holder ikke. Jeg påstår ikke at jeg er software-udvikler,

Det ville også være den største joke i usenet's historie, hvis du påstod det
))

Det er derimod din type, man normalt ser nede på bænken med en pose bajere,
mens de hyler over alle dem der tjener deres penge. Din gamle
samfundsnasser.

> det er DIG som gør det, kan du ikke få din hjernecelle til at fatte dét ?

Ja, ja, ja Kim... teenie-svinere er jo ikke noget nyt for dig.

> Jeg tror bare ikke det er dit arbejde, det virker du for ubegavet til og
> har alt for god tid til.

LOL... når det kommer fra sådan en gammel nasserøv som dig Kim, er det
ligefrem opmuntrende

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-01-05 02:00

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> Det ville også være den største joke i usenet's historie, hvis du påstod
> det ))

Da ikke hvis man tager dig i sammenligning ))

> Det er derimod din type, man normalt ser nede på bænken med en pose
> bajere, mens de hyler over alle dem der tjener deres penge. Din gamle
> samfundsnasser.

Det er da fint at der er nogle som tjener nogle gode skattegrunker til dine
venner nede på bænken, Tim, det kan jeg da ikke have noget imod. De skal jo
helst så også beskattes så meget at de kan løfte andre byrder end dig og
dine bænkvenner.

> Ja, ja, ja Kim... teenie-svinere er jo ikke noget nyt for dig.

Du er selv den største teenie-svinere her i nyhedsgruppen og du fatter det
ikke når folk kritiserer dig og udråber straks dig selv som vinder af hver
en diskussion, hold kæft hvor har jeg grint af dine tåbeligheder mange
gange. Du er Bo Warming om igen bare totalt med manglende intelligens.

> LOL... når det kommer fra sådan en gammel nasserøv som dig Kim, er det
> ligefrem opmuntrende

Lad nu være med at projicere, Tim
(spørg din støttepædagog hvad dét betyder)

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-01-05 00:45

> [...]
> nok sørge for, at han ikke voldtog dem mentalt. Han skulle, med andre ord,
> ikke komme for godt igang med sin syge indoktrineringsmetoder.

Hvad ville du så gøre, Tim ? Fortæl, fortæl..... Ville du gribe til vold ?

> [...]
> fra en meget lille gruppe nynazist-tågehoveder, nævn da nogle borgerlige,
> der er voldelige af politiske hensyn... I'm waiting...

Nu var det Georg vi kom fra, var det ikke ? Og han HAR faktisk truet af
personer her i nyhedsgruppen.

> Hvis du ønsker det, kan jeg da sagten nævne en række mennesker eller
> grupper, der er voldelige mod borgerlige politikere.

Igen, det er Georg, det handler om.

> Det kræver intelligens at være skør, så allerede her, må Georg vurderes at
> være den skøreste.

Ja det med det skøreste, den er god nok men det intelligente med hensyn til
Georg: ha ha ha hi hi hi ho ho ho hæ hæ hæ *GGGG* ROFTLOL

> [...]
> stregen. Når man tager i betragtning, at han selv er en af de helt store
> svinere fra din fløj herinde, må det siges at have en hel del vægt.

Jamen jeg truer altså ikke folk på nyhedsgruppen hverken her eller privat.

> For dit vedkommende ligner det simpel idioti.

At kritisere voldelig adfærd ???

> Som sagt...

....er den sag jo nok afgjort til min fordel

Fra : Tim

Dato : 29-01-05 01:14

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad ville du så gøre, Tim ? Fortæl, fortæl..... Ville du gribe til vold
> ?

Nope, det ligger ikke til mig... jeg er borgerlig. Jeg tror jeg ville ringe
til ham, og fortælle ham nogle borgerlige ord.

> Nu var det Georg vi kom fra, var det ikke ? Og han HAR faktisk truet af
> personer her i nyhedsgruppen.

Nu lægger du jo op til, at det er hans egenskab af "højrerabiat" (noget du
tillægger ham, men som han selv siger han ikke er), så derfor er det vel
helt på sin plads at tage tråden op dér, hvor du slipper den, ikke?

> Igen, det er Georg, det handler om.

Ikke kun. Du giver kraftigt udtryk for, at det ligger til "højrerabiate"
(hvilket du i øvrigt kalder de fleste, der ikke har samme holdning som dig),
at bruge vold i stedet for argumenter. Der mener jeg så, at det nok nærmere
er omvendt. Vi skal bare tage en tur i det autonome miljø.

> Ja det med det skøreste, den er god nok men det intelligente med hensyn
> til Georg: ha ha ha hi hi hi ho ho ho hæ hæ hæ *GGGG* ROFTLOL

Tja... vi har vel alle en morskabstærskel... min ligger nok lidt højere
oppe... jeg mener... jeg kan da trække på smilebåndet over det, men ligefrem
rulle rundt på gulvet af grin, gør jeg nok ikke.

> Jamen jeg truer altså ikke folk på nyhedsgruppen hverken her eller privat.

Nå?... du har da engang truet mig med tæsk, hvis jeg pustede cigaret-røg i
hovedet på dig... eller var det ikke sådan ment??

(Noget med, at det skulle du nok få mig til at fortryde bitterligt).

Men det var altså tomme trusler Kim?? Kan man heller ikke stole på dig, når
du udlover fysisk vold?

> At kritisere voldelig adfærd ???

Ja, når du ikke er et hak bedre selv.

> ...er den sag jo nok afgjort til min fordel

Det tvivler jeg på.

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-01-05 02:08

> [...]
>
> (Noget med, at det skulle du nok få mig til at fortryde bitterligt).
>
> Men det var altså tomme trusler Kim?? Kan man heller ikke stole på dig,

Jo jo, det er den.

Hvis du stod og demonstrativt pustede røg ind i hovedet på mig, så ville du
vel sikkert nok kunne indse, bagefter når det hele var overstået, efter et
par uger på sygehus, at du stod og hoppede oven på en kasse øretæver i den
pågældende episode, tror du ikke ?

Men forskellen er, at Georg truer af folk som ikke gør ret meget andet end
at fortælle ham hvad de synes om hans ekstremistiske fremmedhad m.m. Det får
ham til at gå fuldstændig amok ind i mellem og det er det jeg mener med at
det gør jeg altså ikke. Det med røgen gælder jo ikke kun dig men hvem som
helst som kom til at dumme sig så grueligt.

Fra : G.B.

Dato : 29-01-05 02:43

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nope, det ligger ikke til mig... jeg er borgerlig. Jeg tror jeg ville
> ringe til ham, og fortælle ham nogle borgerlige ord.

Jamen, så kommer Kim jo efter dig. Bare fordi en eller anden sviner din
gamle mor til i en offentlig debatgruppe, f. eks., som Arne jo gjorde, så
skal man jo bare holde sin ydmyge kæft.

Desuden er den sag gennemdiskuteret og afklaret mellem Wilstrup og jeg.
Vi har trods alt kendt hinanden på godt og ondt fra ca. 5 år før "Kim
Larsen" fra Brøndby begyndte at "deltage i debatten" i dette forum.

> [...]
> (noget du tillægger ham, men som han selv siger han ikke er), så
> derfor er det vel helt på sin plads at tage tråden op dér, hvor du

Hvis jeg nu begyndte at skælde "Kim Larsen" ud for at være en beskidt,
pædofil bøsserøv, som iøvrigt var HIV-positiv, og rendte rundt på
legepladserne i Brøndby for at udpege små drenge-ofre, kunne jeg da godt
forstå, at han ville ragere som han gør.

Mig bekendt er det værste udtryk jeg har brugt om neandertaleren, at han
er en idiot, hvilket han jo til fulde selv dokumenterer via sine
mudderkastninger, som iøvrigt er helt off-topic i denne gruppe. Jeg kan
kun konkludere, at manden burde finde sig en kæreste, købe noget viagra
(da han helt tydeligt kompenserer for sin impotens ved at svine mig til),
og få sit seksuelle overtryk lukket ud på en sund måde.

Jeg er glad for al reklamen, Kim. Du beviser jo, at jeg træder på din
ømme ligtorn.

> [...]
> samme holdning som dig), at bruge vold i stedet for argumenter. Der
> mener jeg så, at det nok nærmere er omvendt. Vi skal bare tage en tur

- hvor du sikkert kan finde Kim i gang med at udføre kriminelle
handlinger, såsom grafitti, smadring af 7-11-butikker eller McDonald-
burger-barer (adr)... )

Quod erat demonstrandum...

> [...]

> Nå?... du har da engang truet mig med tæsk, hvis jeg pustede
> cigaret-røg i hovedet på dig... eller var det ikke sådan ment??

Jeg har aldrig truet nogen på livet - det ville jeg jo blive dømt for.
Den slags svineri er meget, meget strafbart. Men Kim udtaler sig om noget
han ikke kender det mindste til.

Åhja.

Men lad dog barnet.

Fra : G.B.

Dato : 29-01-05 04:56

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Men lad dog barnet.

- hvad kan man forlange af et (måske?) voksent menneske, som har et
følelsesliv som en fem-årig?

Fra : Georgs gamle ven.

Dato : 29-01-05 06:53

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> - hvad kan man forlange af et (måske?) voksent menneske, som har et
> følelsesliv som en fem-årig?

DU har et liv som på alle måder ikke rager over en 5 årigs men nærmest som
en 3 årig der står og stamper i gulvet når han ikke får ret. Barnet kan ikke
true nogen med vold men det kan du og det har du gjort gentagne gange.

--
Georgs gamle ven...

Fra : Georgs gamle ven.

Dato : 29-01-05 06:50

> [...]
>
> Jamen, så kommer Kim jo efter dig. Bare fordi en eller anden sviner din
> gamle mor til i en offentlig debatgruppe, f. eks., som Arne jo gjorde, så

Det er der vist ingen fare for du gør *GGGG*

> Desuden er den sag gennemdiskuteret og afklaret mellem Wilstrup og jeg.
> Vi har trods alt kendt hinanden på godt og ondt fra ca. 5 år før "Kim
> Larsen" fra Brøndby begyndte at "deltage i debatten" i dette forum.

Hvem er han ?

> [...]
> legepladserne i Brøndby for at udpege små drenge-ofre, kunne jeg da godt
> forstå, at han ville ragere som han gør.

Det kan jeg ikke huske at du har gjort men du har til gengæld lovet øretæver
ud til højre og venstre især dengang du kaldte dig Arc@na, så at du er blød
i bolden er jeg ikke i tvivl om.

> Mig bekendt er det værste udtryk jeg har brugt om neandertaleren, at han
> er en idiot, hvilket han jo til fulde selv dokumenterer via sine
> mudderkastninger, som iøvrigt er helt off-topic i denne gruppe.

Hvad med dine voldstrusler ? Er de on-topic, lille Georg ?

> [...]
> og få sit seksuelle overtryk lukket ud på en sund måde.

> Jeg er glad for al reklamen, Kim. Du beviser jo, at jeg træder på din

At du er et voldsdyr ?

> - hvor du sikkert kan finde Kim i gang med at udføre kriminelle
> handlinger, såsom grafitti, smadring af 7-11-butikker eller McDonald-
> burger-barer (adr)... )

Nej jeg har ikke noget med det miljø at gøre, det er lidt til grin at du
skriver det - det hygger jeg mig lidt over.

> Quod erat demonstrandum...

> Jeg har aldrig truet nogen på livet - det ville jeg jo blive dømt for.
> Den slags svineri er meget, meget strafbart. Men Kim udtaler sig om noget
> han ikke kender det mindste til.

Jeg gad vide om det også var Arnes opfattelse, det tror jeg næppe, han var
temmelig oprørt over din opførsel.

Dig selv ?

--
Georgs gamle ven...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-01-05 02:23

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Det kan vel næppe påvirke for Arne, der jo hylder voldelige sosicalistiske
> regimer.

Det er da højre raiatet så det vil noget...........................når bare
det er en kommunist, så gør det ifølge dig ikke noget??

Hvis jeg havde børn i Arnes klaSSe, skulle jeg denundehyleme også
> nok sørge for, at han ikke voldtog dem mentalt. Han skulle, med andre ord,
> ikke komme for godt igang med sin syge indoktrineringsmetoder.

Hvor ved du fra at Arne har indoktrineret skoleelever?????
eller er det bare endnu et udslag af den ækle højre facisme???

> [...]
> fra en meget lille gruppe nynazist-tågehoveder, nævn da nogle borgerlige,
> der er voldelige af politiske hensyn... I'm waiting...

jeg synes da du har dokumenteret det ganske godt for dit eget vedkommende,
hvordan du bifalder politisk vold

Fra : Tim

Dato : 28-01-05 23:05

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Georgs gamle ven." <georg.højrerabiats@gamleven.dk> skrev i meddelelsen

> Hold nu op med at gøre dig selv til grin, Kim.

Det er det samme, som at be' en abe løse andengradsligninger. It wont
happen!

Tim

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-01-05 23:17

Tim wrote:
> "G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Det er det samme, som at be' en abe løse andengradsligninger. It wont
> happen!

Konklusionen må så være, at du er en abe.

Fra : Tim

Dato : 28-01-05 23:25

> Konklusionen må så være, at du er en abe.

Hvis du ikke kan dansk, kan du vel godt forsvare, at "komme frem til" den
konklusion.

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-01-05 00:37

> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

Måske er det ikke i orden at kalde Tim for en abe, jeg mener hvad har aber
gjort galt ?

> Hvis du ikke kan dansk, kan du vel godt forsvare, at "komme frem til" den
> konklusion.

Nej den har Hobert helt rigtig fat i, altså ikke at du er en abe men at der
næppe kommer en andengradsligning fra din hånd. Bortset fra det kan du jo
altid få din støttepædagog til at hjælpe dig med én

Fra : Tim

Dato : 29-01-05 01:31

> [...]
> der næppe kommer en andengradsligning fra din hånd. Bortset fra det kan du
> jo altid få din støttepædagog til at hjælpe dig med én

Skal vi lege matematik Kim, eller er du klog nok til at trække i land nu?
Jeg er absolut ikke matematiker, men kan da sætte dig til vægs i matematik,
til enhver tid.

Jeg udfordrer dig!

Nu kommer der vel et af de sædvanlige undvigende Kim/Jelved-svar, i stedet
for at du indrømmer din dummert.

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-01-05 02:12

> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message

> Skal vi lege matematik Kim, eller er du klog nok til at trække i land nu?
> Jeg er absolut ikke matematiker,

Hvorfor begynder du så på det pjat ?

> men kan da sætte dig til vægs i matematik, til enhver tid.

Ja ja, din støttepædagog kan sikkert hjælpe dig, ingen tvivl om det.

> Jeg udfordrer dig!

Uh, nu bliver jeg bange...

> Nu kommer der vel et af de sædvanlige undvigende Kim/Jelved-svar,

Næh...

Fra : Tim

Dato : 29-01-05 02:53

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor begynder du så på det pjat ?

Det var vist dig der begyndte Kim... som sædvanlig... og nu trækker du
ynkeligt i land.... din kylling!

> Ja ja, din støttepædagog kan sikkert hjælpe dig, ingen tvivl om det.

> Uh, nu bliver jeg bange...

Tør du da?... det var dig der startede!!

Nå???... hvad bliver det til??

> Næh...

Kylling.

Det bliver vist ved, at du lige og lige kan stave til andengradsligning...
hvad det i øvrigt er, aner du faktisk ikke... selvom det er 10. klasses
begynder-stuff!

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-01-05 06:27

> [...]
> hvad det i øvrigt er, aner du faktisk ikke... selvom det er 10. klasses

Det er nemlig lige hvad det er men der er du aldrig kommet til i skolen.

Fra : Tim

Dato : 29-01-05 12:23

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er nemlig lige hvad det er men der er du aldrig kommet til i skolen.

Du starter selv med at spille smartass, og trækker jammerligt i land når du
bliver taget på ordet )

Det resulterer natuligvis i en byge af dine sædvanlige teenie-niveau
tilsvininger.

Hvor ynkeligt Kim.

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-01-05 01:46

> [...]
> du bliver taget på ordet )
>
> Det resulterer natuligvis i en byge af dine sædvanlige teenie-niveau

Jeg trækker skam ikke i land men hvordan skulle det dog praktiseres ? Da
ikke over nettet. Jeg er da ikke lige så stor en idiot som dig (hvilket
idiot-niveau også er svært at komme op på), at jeg ville lave test hen over
nettet. Kan du ikke få din støttepædagog til at underholde din hjernecelle
lidt ? Nu har jeg underholdt dig i lang tid og jeg vil hellere bruge tid på
at undergrave dig politisk hvad jeg gør hver eneste dag

Fra : Jesper

Dato : 27-01-05 23:00

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> Det bliver spændende at se hvad der sker med regeringens tilslutning, når nu
> valget i Irak forvander sig til et blodbad på søndag.
>
> /P

Med mindre der lige pludselig dør en masse danske soldater dernede vil
det ikke have den ringeste effekt på sossernes vælgertilslutning. Og så
glemmer du at S stemte for at de danske soldater fortsat skulle være
udstationeres, det er kun Enfoldighedslisten samt Holger og konen der er
imod.

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-05 23:28

> [...]
> glemmer du at S stemte for at de danske soldater fortsat skulle være
> udstationeres, det er kun Enfoldighedslisten samt Holger og konen der er

Måske har du ret. Men Lykketoft har dog, sådan som jeg hører ham holdt en
dør på klem til en mere skarp afstandtagen til krigen. Vi var imod at gå i
krig, kan han sige, uden FN og uden en plan for at vinde freden. Vi hoppede
ikke på den med masseødelæggelsesvåbnene. Men bagefter viste vi ansvar, og
stemte for at være med til at rydde op - under FN-mandat. Noget i den stil.

/P

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 23:13

Peter Westh wrote:

> Det bliver spændende at se hvad der sker med regeringens tilslutning, når nu
> valget i Irak forvander sig til et blodbad på søndag.

Er der overhovedet noget, der bider på Foghs teflon?
Jeg tror det ikke.

Lykketoft må håbe på hans taberfigur, kan give nogle
medynksstemmer, hvis nu Foghs overvægt kan blive lidt
for overvældende for de sarte danske nerver.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 00:03

"vidal (at) webspeed.dk " <"vidal (at) webspeed.dk "> skrev i en
meddelelse news:41f96729$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> hvis nu Foghs overvægt kan blive lidt
> for overvældende for de sarte danske nerver.

Jeg har endog hørt et rygte, som handler om et af Lykkelofts valgmøder,
som var ved at ende galt.
Han havde været på besøg på et plejehjem for at fiske stemmer, og da han
skulle til at gå, troede de ansatte på plejehjemmet, at han var en af de
faste beboere. Så de ville ikke lade ham gå. Den stakkels gamle mand.
Lykkeloft måtte bevise, at det virkelig var ham, der var lykkeloft ved
at iføre sig gedeskæg af en gammel vissen kaktus. Derpå måtte han udføre
den berømte Lykkeloft-dans. Så var de også overbevist.

J.

Fra : Pjensen73

Dato : 28-01-05 00:11

Jim skrev:
> [...]
> at iføre sig gedeskæg af en gammel vissen kaktus. Derpå måtte han udføre
> den berømte Lykkeloft-dans. Så var de også overbevist.

ha ha ha ha ha ha. Det ville jeg gerne have set...

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 06:45

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> [...]
> Han havde været på besøg på et plejehjem for at fiske stemmer, og da han
> skulle til at gå, troede de ansatte på plejehjemmet, at han var en af de

Ja, man kan pludselig se en 70-årig man i ham, selv om han kun er 58.
Men det er nu trods alt kun de færreste 70-årige der bor på plejehjem,
og endda kun et mindretal der nogensinde kommer til at bo sådan et sted.
--
Per Erik Rønne

Fra : T. Liljeberg

Dato : 31-01-05 03:45

On Thu, 27 Jan 2005 21:48:18 +0100, "Peter Westh"
<pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

>Det bliver spændende at se hvad der sker med regeringens tilslutning, når nu
>valget i Irak forvander sig til et blodbad på søndag.

Hvad sker der så nu med regeringens tilslutning?

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-05 05:40

T. Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> Hvad sker der så nu med regeringens tilslutning?

Ja, nu faldt Peter Wesths håb i grus.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 23:09

Jesper wrote:

> [...]
> frem i dag at arbejdsløshedskurven er knækket, det er økonomerne nu
> enige i, så arbejdsløsheden som tema går vist ikke så godt for S

Kan man stole på Berlinskes tal? Jeg mindes ret
divergerende tal f.eks. mellem BT og Aktuelt, da
det stadig eksisterede.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesper

Dato : 27-01-05 23:46

vidal (at) webspeed.dk <"vidal (at) webspeed.dk "> wrote:

> Kan man stole på Berlinskes tal? Jeg mindes ret
> divergerende tal f.eks. mellem BT og Aktuelt, da
> det stadig eksisterede.

Dette er ikke Berlingskes tal, det er Gallups tal. Med mindre du mener
at Berlingske bringer falske meningsmålinger, så er der ikke noget at
komme efter.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 06:45

> Kigger man på udviklingen i Gallup Valgbaromeret der bringes i
> Berlingske er S i frit fald:
>
> 20.11.01 Valg 29,1%
>
> 22.01.05 27,1%
> 23.01.05 26,3%
> 24.01.05 26,3%
> 25.01.05 25,8%
> 26.01.05 25,3%

I dag 25.2, men i gårsdagens meningsmåling fra Megafon på tv2 var det
kun 24.3. Husk dog på at for et parti af denne størrelse er det ±3
procentpoint. For mindre partier ±2 procentpoint.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 28-01-05 15:27

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> I dag 25.2, men i gårsdagens meningsmåling fra Megafon på tv2 var det
> kun 24.3. Husk dog på at for et parti af denne størrelse er det ±3
> procentpoint. For mindre partier ±2 procentpoint.

Korrekt! Men hvis du tager gennemsnittet af flere målinger, så svinder
usikkerheden ind og kigger man på udviklingen, så er tendensen klar nok,
S vælgerne stemmer med fødderne!

Fra : Joakim von And

Dato : 28-01-05 10:57

> Kigger man på udviklingen i Gallup Valgbaromeret der bringes i
> Berlingske er S i frit fald:
>
> 20.11.01 Valg 29,1%
>
> 22.01.05 27,1%
> 23.01.05 26,3%
> 24.01.05 26,3%
> 25.01.05 25,8%
> 26.01.05 25,3%

Lille sorte Jesper, kan du ikke lige forklare undertegnede, hvori består det
frie fald?

JvA

Fra : Jesper

Dato : 28-01-05 15:27

Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> Lille sorte Jesper, kan du ikke lige forklare undertegnede, hvori består det
> frie fald?
>
> JvA

S =1/2 A * T^2

Fra : Joakim von And

Dato : 28-01-05 15:54

> S =1/2 A * T^2

haha......den var udemærket.

JvA

Fra : Jesper

Dato : 29-01-05 09:51

> Kigger man på udviklingen i Gallup Valgbaromeret der bringes i
> Berlingske er S i frit fald:
>
> 20.11.01 Valg 29,1%
>
> 22.01.05 27,1%
> 23.01.05 26,3%
> 24.01.05 26,3%
> 25.01.05 25,8%
> 26.01.05 25,2%
27.01.05 25,2%
28.01.05 24,9%

Så det frie fald fortsætter.

Fra : Pjensen73

Dato : 30-01-05 02:00

Jesper skrev:

> 27.01.05 25,2%
> 28.01.05 24,9%
>
> Så det frie fald fortsætter.

Og lad det endelig fortsætte.... Helt ned til 0%... Øh, nu drømmer jeg
vist

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-01-05 02:47

> Og lad det endelig fortsætte.... Helt ned til 0%... Øh, nu drømmer jeg
> vist

Og lad SF og Enhedslisten tilsammen få 90 mandater i folketinget, nu drømmer
jeg vist også

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-01-05 03:15

Kim Larsen wrote:

> Og lad SF og Enhedslisten tilsammen få 90 mandater i folketinget, nu drømmer
> jeg vist også

SF er jo blevet EU venlige, så dem stemmer jeg ikke på.

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-01-05 03:45

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> SF er jo blevet EU venlige, så dem stemmer jeg ikke på.

Næh det kan jeg såmænd godt forstå men det problem har jeg jo ikke. Jeg
kunne for den sags skyld på hvilken som helst af de 3 partier (S, SF eller
Ø) selv om jeg er EU-tilhænger men for mig er krydset til dette valg i
princippet allerede sat lige efter forrige valg, så personligt vil
valgkampen ikke rykke mig en millimeter, det kan allerhøjest blive et
spørgsmål om hvor vidt at jeg stemmer personligt og hvilken kandidat det i
givet fald vil blive.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-05 07:04

> 27.01.05 25,2%
> 28.01.05 24,9%
29.01.05 24,3%

Ved katastrofevalget fik de 25,6%, og vi skal faktisk tilbage til valget
i 1903 for at finde et dårligere resultat. Dengang fik de 22,5% af
stemmerne, og indtil i 1935, hvor de toppede med 45,1% af stemmerne, gik
de frem ved alle valg. Bortset fra det næstførste, hvor de gik tilbage
fra 4,5% {1884} til 3,7% {1887}.

Men det er her værd at lægge mærke til, at selv om der er stor
usikkerhed ved undersøgelserne, så er tendensen klar. I samtlige
meningsmålinger, fra samtlige meningsmålingsinstitutter.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-05 12:23

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> 29.01.05 24,3%
30.01.05 24.1%

http://www.berlingske.dk/indland/tema:fid=100100528/

Der er tale om 1000 interviews over fire dage. Hver dag kommer der 250
nye til, mens de 250 ældste slettes. Med denne metode kan ændringerne
godt undervurderes.

Men S er altså nu kun 1,6% over det dårligste valgresultat i
1900-tallet: 22,5% i 1903. Og det vil være helt urimeligt at forstille,
at de skulle komme ned på resultatet fra 1888: 14,7%.

Det nuværende resultat ligger fem procentpoint under 2001-valget. Svend
Auken & Co er allerede i gang med at underløbe Lykketoft; de mener at
nederlaget skyldes at partiet er rykket for langt til højre, et
synspunkt som Informations tidligere chefredaktør David Trads synes at
dele.

Fem procentpoint er langt mere end den statistiske usikkerhed siger. Med
95% sikkerhed ligger en stikprøve på 1000 mennesker inden for ±3% for et
parti som Socialdemokratiet. Så det Gallup siger er altså at partiet
står til at få mellem 21% og 27% af stemmerne. Det faktum at de øvrige
opinionsinstitutter når frem til samme resultat synes dog at underbygge
et gæt på 24% - for nedadgående.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-05 13:24

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> 30.01.05 24.1%
31.01.05 22.4%

Dette er bundrekord. Det er en promille under resultatet fra 1903, og
man skal altså helt tilbage til valget i 1898 for at finde et dårligere
resultat.

Jeg tror næsten at der må startes en ny tråd. Det gør jeg så.

Dette er ganske simpelt en sansation.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 31-01-05 15:36

> [...]

> resultat.
>
> Jeg tror næsten at der må startes en ny tråd. Det gør jeg så.

Tja..hvis der var blevet afholdt valg i December 1998 havde S fået 17,7
% af stemmerne. Hvor længe siden er det de har fået så ringe et valg?

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-05 15:43

> Tja..hvis der var blevet afholdt valg i December 1998 havde S fået 17,7
> % af stemmerne. Hvor længe siden er det de har fået så ringe et valg?

De fik 14,7% i 1898. Men de 17,7% dengang var det laveste de har fået
ved en opinionsundersøgelse, og det var lige efter et valg, og lige
efter at de brød deres valgløfte om efterlønnen.

Jeg vil tro at når man taler om Lykketoft og troværdighed, så husker
rigtigt mange, at det var Lykketoft der var arkitekten bag løftebruddet,
og at forhandlingerne var i fuld gang allerede under valgkampen. Den
valgkamp hvor Nyrup stod på talerstolen, og holdt hånden bag sig, med
krydsede fingre, når han sagde at man ikke ville røre efterlønnen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-05 12:20

01.02.05 25,0%

http://www.berlingske.dk/indland/tema:fid=100100528/

Og jeg citerer:

Ifølge Gallup Instituttet skyldes den store fremgang til
Socialdemokraterne især frafaldne S-vælgere, der er begyndt at vende
tilbage i store mængder.

Det er vælgere, der til Gallup har svaret ja til at have stemt på S ved
tidliere valg, og som indtil nu har svaret at de ville stemme på et
andet parti. De tilbagevendte S-vælgere kommer tilsyneladende fra hele
det politiske spektrum, og ikke kun fra ét parti.
===

Der er altså en del gamle socialdemokrater, der ikke syntes at det var
/så/ smart heller, at S røg helt ned på 1903-niveau. En positiv virkning
af opinionsundersøgelserne, set fra en socialdemokratisk synsvinkel, må
det siges.

Der er dog stadig 96 mandater bag Anders Fogh Rasmussen som
statsminister. Samt et »asocialt« VKR-flertal, der dog næppe kan bruges
til noget særligt. Tænk på at Marianne Jelved i valgkampen har krævet
Fogh for en krigsforbryderdomstol, sammen med Bush og Blair!
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-05 12:49

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> 01.02.05 25,0%
02.02.05 25.1%

http://www.berlingske.dk/indland/tema:fid=100100528/

Og der vil ikke kunne dannes et VKR-flertal. VKO får 92 mandater og de
kristelige 4, så 96 ville pege på regeringen. Som reduceres til 94 hvis
de kristelige alligevel ikke klarer spærregrænsen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 02-02-05 15:52

> [...]

> kristelige 4, så 96 ville pege på regeringen. Som reduceres til 94 hvis
> de kristelige alligevel ikke klarer spærregrænsen.

Og så kan den borgerlige blok formentligt regne med 1-2 nordatlantiske
mandater derudover.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-05 16:18

> Og så kan den borgerlige blok formentligt regne med 1-2 nordatlantiske
> mandater derudover.

Berlingeren regner med at alle fire nordatlantiske mandater går til
venstrefløjen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-05 11:08

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> 02.02.05 25,1%
03.02.05 25,5%

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-05 17:05

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> 03.02.05 25,5%
04.02.05 26,3%

Regeringen vil dog stadig have flertal sammen med DF, på nå 92 mandater,
og de kristelige er ude {med 1,9%}

Samtidig er der dog også udsigt til et sort flertal sammen med R.
VKR-mareridtet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-05 15:22

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> 04.02.05 26,3%
05.02.05 25.5%

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-05 14:55

> 05.02.05 25.5%
06.02.05 25,9%

Og stadig et flertal for Fogh, her to dage før valget.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-05 12:41

[...]

07.02.05 27.0%

92 mandater til VKO, de kristelige ude med 1,9%, 88 mandater til VKR.

Og sosserne synes at have fået de stemmer tilbage, de mistede tidligere
i valgkampen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-05 07:16

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]

08.02.05 25.0%

Som vil give følgende folketing:

2001 Man 2005 Man
Venstre 31,2% 56 30,3% 53
Konservative 9,1% 16 10,8% 19
VK 40,3% 72 41,1% 72
DF 12,0% 22 12,4% 22
VKO 52,3% 94 53,3% 94
Kristelige 2,3% 4 2,0% 4
I alt 54,6% 98 55,3% 98

Soc 29,1% 52 25,0% 44
Radikale 5,2% 9 9,0% 16
SR 34,3% 61 34,0% 60
SF 6,4% 12 6,7% 12
Enh 2,4% 4 2,8% 5
Opposition 43,1% 77 43,5% 77

Det »sorte« VKR-flertal: 88 mandater. Så det ligger på vippen {og bliver
forhåbentligt ikke til noget}.

http://www.berlingske.dk/upload/webred/grafikker/2005/feb/gallup.jpg

--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 08-02-05 15:42

> [...]

> 2001 Man 2005 Man
> Venstre 31,2% 56 30,3% 53
> Konservative 9,1% 16 10,8% 19
> VK 40,3% 72 41,1% 72
> DF 12,0% 22 12,4% 22
> VKO 52,3% 94 53,3% 94
> Kristelige 2,3% 4 2,0% 4
> I alt 54,6% 98 55,3% 98
>
> Soc 29,1% 52 25,0% 44
> Radikale 5,2% 9 9,0% 16
> SR 34,3% 61 34,0% 60
> SF 6,4% 12 6,7% 12
> Enh 2,4% 4 2,8% 5
> Opposition 43,1% 77 43,5% 77
>
> Det »sorte« VKR-flertal: 88 mandater. Så det ligger på vippen {og bliver

Hvis f.eks. de kristlige ikke kommer ind, så går der formentligt mindst
2 af deres 4 mandater til VKR og så er der flertal, så er der
nordatlanten: Der kan går 1-3 mandater til VK og med 2 eller flere, så
er VKR flertallet hjemme. Endelig er der den mulighed at 2 af de 3
partier får et enkelt mandat mere end beregnet, så er VKR flertallet
også hjemme.

Fra : -sutmin@2night.dk

Dato : 30-01-05 17:49

Tim wrote:

> Den sidste skulle du lige have med hva'? )

Ja, bestemt. Som understregning af at jeg absolut ikke længere har den
fjerneste tillid til mine medborgere eller at vores samfund vil
prioitere at tage anstændigt vare på de sociale forpligtigelser i
fremtiden, når jeg f.eks engang bliver gammel og får brug for de
ydelser samfundet optimalt gerne skulle kunne bistå mig med efter et
langt liv som skatteyder.

I lyset af mentalitetsudviklingen af i dag, som man også kan høre om
den herinde, regner jeg i fremtiden med at udviklingen bliver at folk
vil prioitere at kunne gøre som de selv vil, og at kunne forkæle *sig
selv*, vil blive større og større. Den personlige kapitalisme og
egocentrismen regner jeg således med er fremtiden for hvad der i
højere og højere grad vil tegne mentaliteten og holdningen i vores
samfund. Ansvarsfølelse for næsten er jeg bange for mere og mere
bliver et moralsk eventyr af i går. I den egocentriske verden jeg
regner med at blive gammel i, og som vi ser vidnespyrd om i mange folks
mentalitet allerede af i dag, *tør* jeg kanske simpelt ikke andet.

Jeg tror den Sociale era og mentalitet er uddøende i samfundet.
Menneske- og grundsyn er under forandring. Således regner jeg med at
man står sig bedst med slet ikke at regne med andet end den udvikling
og tendens man allerede ser vidnespyrd om i dag, hvor tendensen og
holdningerne mere og mere går på at prioitere det at forkæle sig
selv, og kunne gøre som man selv vil, fremfor at skulle betale høje
skatter eller føle omsorg og ansvar.

I USA taler de i forbindelse med det "offentlige pensionssystem" om
privatisering og *individualisering* af pensionsopsaringerne i
individuelle puljer. Og jævnfør f.eks konservative og liberale
ungdomspolitikkere herhjemme, som helhjertet hylder kapitalismen, og
forkælelsen af sig selv og selvet. Der er endog nogle af fremtidens
samfundsborgere og samfundsydere som ganske udemokratisk endog ligefrem
mener at folk ansat i det offentlige, folk på overførselsindkomster
eller pensionister ikke bør have stemmeret!?!

Hvis du ser fremad, tør du så andet end at "tænke fremad"?
(jævnfør reklame for pensionsopsparing), når du betragter
mentaliteten hos mange af de mennesker der skal leve og oppebære det
samfund du skal blive gammel i?
....Jeg gør ikke.

TBC
- Som selv er omkring 30