Den 27. januar 2005: Ytringsfriheden omfat~
Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 27-01-05 20:37

I dag er det 60 år siden at "Den Røde Hær" befriede kz-lejren Auschwitz.
Derfor er det vigtigt at dagen mindes hvert år og det er trættende at høre
på hvordan visse kredse omkring fanatismen og fundamentalismen fornægter,
der der skete i Europa mellem 1933 og 1945.

I Tyskland er det forståeligt nok forbudt at fornægte Auschwitz´s eksistens,
hvilket det efter min mening også skal være her i Danmark. Så er der dem der
mener at et lignende forbud vil være i strid med Grundlovens Ytringsfrihed,
men her siger jeg, at ytringsfrihed ikke omfatter løgnehistorier. Det tyske
forbud skal udvides til at omfatte hele EU.

Hvem er det så for nogle mennesker som fornægter eksistensen af Auschwitz?
Det er mennesker i og omkring Dansk Folkeparti (læs også
Fremskridtspartiet), som VK-regeringen læner sig op ad. Derfor er det
forståeligt da Poul Nyrup Rasmussen sagde om Dansk Folkeparti fra
Folketingets talerstol: "Stuerene det bliver I aldrig!" Jeg kan tilføje at
Dansk Folkeparti er for landsbytosser, lykkeriddere og selvglade personer.

Det kommer meget tæt på fundamentalisme og fanatisme og så bliver det nemlig
meget farligt. Dette er før set i historien hvor der var nazismen i Tyskland
mellem 1933 og 1945 som stod bag lejre som for eksempel Auschwitz. Problemet
er at det ser man stadig rundt omkring i verdenen, men det vil VK-regeringen
ikke indse, hvilket man ser ved at der er danske soldater i Irak! De skulle
have været trukket hjem da krigen var slut, da de var sendt ud på et yderst
tvivlsomt FN-mandat.

Fremover skal systemer ligesom det der stod bag Auschwitz fremover også
bekæmpes. Det er en demokratisk pligt, men FN-mandatet skal være på plads
hver gang, da det ikke skal være et VKO-eventyr af værste skuffe. Desuden
skal krigsfanger behandles efter bogen, da det lærte jeg som soldat for 22
år siden, for det sker åbenbart ikke i Irak. Dette er forskellige
billedreportager fra diverse fængsler eksempler på!

Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du skal
sætte dit kryds den 8. februar!

Tommy Rolf Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 27-01-05 20:45

"Tommy Rolf Nielsen" <trnng@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Derfor er det vigtigt at dagen mindes hvert år

Nej, vi er nogle som bare MÅ videre...sæt derfor dit kryds ved DF.

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 20:50

>Så er der dem der
> mener at et lignende forbud vil være i strid med Grundlovens
Ytringsfrihed,
> men her siger jeg, at ytringsfrihed ikke omfatter løgnehistorier.

Så ville der ikke være meget tilbage af socialdemokraternes valgmatriale.

Carl

Fra : Futte

Dato : 27-01-05 20:53

> [...]
> billedreportager fra diverse fængsler eksempler på!
>
> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du skal

Nu er det i sagens natur begrænset hvad jeg ved om krigen, da jeg ikke
har oplevet den, jeg ved kun hvad der står i historiebøgerne.
Jeg vil på ingen måde forsvare nazisterne, men i sandhedens interesse
må man ikke glemme at historiebøgerne ALTID skrives af sejerherren.

Mvh
Futte.

Fra : J. Junge

Dato : 27-01-05 20:59

Tommy Rolf Nielsen foreslår:
> [...]
> men her siger jeg, at ytringsfrihed ikke omfatter løgnehistorier.
Det tyske
> forbud skal udvides til at omfatte hele EU.

Nej. Man kan ikke fjerne en misforståelse ved at forbyde folk at
udtrykke den.
Tværtimod mister man muligheden for at modgå påstanden og
argumentere sagligt imod den i det offentlige rum. Og løgnen kan
stadig udbredes.

Forestillingen om at jødeudrydelsen ikke fandt sted trives stadig i
Tyskland, selv om den ikke må udtrykkes åbent. At man forbyder noget
beviser jo ikke, at det er løgn - kun at man synes det er farligt.
-jj-

Fra : Christian

Dato : 27-01-05 21:14

"Tommy Rolf Nielsen" <trnng@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Grundlovens Ytringsfrihed, men her siger jeg, at ytringsfrihed ikke
> omfatter løgnehistorier. Det tyske forbud skal udvides til at omfatte hele

Knallert...rigtig soc.dem politik,-borgerne skal ikke tænke selv, en staten
skal forbyde deres tanker,-helt ærligt så kan man sgu da ikke forbyde at
folk ikke vil se sandheden i øjene!!!,-jeg har selv haft famile i KZ lejer
og ved at disse ting ikke kan benægtes, men at forbyde tvivlere eller
diskutionen,-langt ude!!!.

hvad så med indianerne som blev slået ihjel af europæerne i sydamerika,
eller Tyrkerne folkemord på Armenere, eller folkemordet i Rawanda (hvor en
mio blev slået ihjel på en uge,-det er hurtigre end nazisterne!!)

skal vi indføre gode opdragelses love for dette også,at man ikke må modsige
eller diskutere dette....sygelig tanke...

Derfor stem ikke på de partier der altid vil beskytte 'staten' og udbygge
dens love......

Fra : G.B.

Dato : 27-01-05 21:18

"Tommy Rolf Nielsen" <trnng@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> I dag er det 60 år siden at "Den Røde Hær" befriede kz-lejren
> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du
> skal sætte dit kryds den 8. februar!

Hvad fanden har Auschwitz med Lykketoft at gøre?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Jesper

Dato : 27-01-05 21:30

G.B. <nonono@nospam.invalid> wrote:

> "Tommy Rolf Nielsen" <trnng@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad fanden har Auschwitz med Lykketoft at gøre?

Auzchwitz rager da Lykketoft en papand, har han så travlt med at tale om
arbejdsløshed, selvom kurven er knækket.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : G.B.

Dato : 27-01-05 22:07

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Auzchwitz rager da Lykketoft en papand, har han så travlt med at tale om
> arbejdsløshed, selvom kurven er knækket.

Ja, jeg fatter bare ikke, hvordan TRF kan interpolere fra grusomhederne i
Auschwitz til at man skal stemme på Lykketoft ved valget.

Fra : Jesper

Dato : 27-01-05 23:00

> [...]

> Ja, jeg fatter bare ikke, hvordan TRF kan interpolere fra grusomhederne i
> Auschwitz til at man skal stemme på Lykketoft ved valget.

Det kaldes for spin

Fra : G.B.

Dato : 27-01-05 23:12

> Det kaldes for spin

No shit?

Fra : Pjensen73

Dato : 27-01-05 21:24

Tommy Rolf Nielsen skrev:
> Hvem er det så for nogle mennesker som fornægter eksistensen af Auschwitz?
> Det er mennesker i og omkring Dansk Folkeparti (læs også
> Fremskridtspartiet), som VK-regeringen læner sig op ad.

Jeg tror ikke at der er nogen fra Dansk Folkeparti, som fornægter
eksistensen af Auschwitz.
I såfald vil vi gerne se noget dokumentation.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 21:39

> [...]
tyske
> forbud skal udvides til at omfatte hele EU.

Demokratiets fædre var alle enige om at YTRIGSFRIHED OMFATTER RETTEN TIL AT
LYVE og at løgn er smagssag jvf følgende

Selvfølgelig skal der være fri debat om uafklarede historiske spørgsmål
såsom 6 mio gasninger med fortsæt som nok snarere var hundredtusinde
tyfusdødsfald om man forgæves søgte at forebygge med gasning af tøj i
lejrene for at lus ikke skulle sprede smitten
Krematorier forebyggede også infektionsspredning - lig i grave gir smitte i
drikkevand

USANDHED ER SMAGSSAG - er kompliceret

Det er vanskeligt at tro en mand, når man ved, at man
i hans sted ville lyve. Mencken

Lø Enhver, der overvejer, hvad hans siger, lyver.
Daniel Ambühl

Lø Er det tilladt at lyve, hvis ens løgn skaber glæde? Er
det tilladt at tie med sandheden, hvis den vil skabe sorg og fortvivlelse?
Soya

Lø Er sandheden, at vi lever på en løgn. Er det derfor
sandheden altid er ilde hørt. Villy Sørensen

Lø Folk har den mærkværdige opfattelse, at de taler
sandhed, blot de ikke lyver. K.K. Steincke

Lø Man lyver vel med munden, men med den kæft, man herunder
bruger, siger man sandheden. Nietzsche

Lø Sandheden er, at vi alle lyver og mest, når vi tror vi
taler sandt. Ruth Bengtson

Løhy At foregive at være ond, mens man i virkeligheden - det
ville være hykleri. Wilde

Løhy En hykler afskyr dem, han bedrager, men har ingen respekt
for sig selv. Han ville også føre sig selv bag lyset hvis han kunne.
William Hazlitt

Fra : Joakim von And

Dato : 27-01-05 22:24

"Tommy Rolf Nielsen" <trnng@hotmail.com> skrev i en meddelelse

snip...

I sandhed et indlæg, der virkelig udstiller medfølelsen for ofrene i
Auschwitz-Birkenau-lejren.

Vorherre bevares.

Fra : Per Hagemann

Dato : 27-01-05 23:04

> [...]
> Ytringsfrihed, men her siger jeg, at ytringsfrihed ikke omfatter
> løgnehistorier. Det tyske forbud skal udvides til at omfatte hele EU.

Ytringsfriheden er allerede groft knægtet på dette punkt i bl.a. Belgien og
Frankrig, og nok også i flere andre EU-lande. Løgnehistorier er der fra
politisk hold ingen særlig interesse i at censurere. Censurønsket gælder
næsten altid sande ytringer, som er ubehagelige for magthaverne. Ved at søge
efter Auschwitz på www.groups.google.dk i dk.politik især på
forfatternavnene Mikkel Andersson og Ole Kreiberg vil du finde tonsvis af
debat om hvad der faktisk skete i kz-lejrene, informationer som du tydeligt
nok ikke er i besiddelse af nu.

> Hvem er det så for nogle mennesker som fornægter eksistensen af Auschwitz?
> Det er mennesker i og omkring Dansk Folkeparti (læs også
> Fremskridtspartiet), som VK-regeringen læner sig op ad.

I slutningen af 90erne afsluttede du altid dine indlæg med annoncering af
dit daværende medlemskab af Frp. Så du burde vel kunne nævne nogle kendte
navne fra Z, som har lanceret sig selv som Auschwitzfornægtere. De kendte
revisionister blev netop tvunget ud, Bo Warming ved eksklusion, Anders
Baardseth og Glenn Pacharzina trak sig selv. Baardseth er i øvrigt nu
webmaster på www.holocaust.nu .

> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du skal
> sætte dit kryds den 8. februar!
>
> Tommy Rolf Nielsen

Vil S da indføre samme forbud som i Tyskland?

--
Auschwitz-gaskamrenes ældste forløber er Muhameds henrettelser af
Quraiza-jøderne. Alt dette er ikke historiske kuriositeter. Nutidens

Fra : J. Junge

Dato : 27-01-05 23:21

G.B. skrev:
> Ja, jeg fatter bare ikke, hvordan TRF kan interpolere fra
grusomhederne i
> Auschwitz til at man skal stemme på Lykketoft ved valget.

Jeg har også svært ved at se sammenhængen, men han mener åbenbart,
at stemmer til Dansk Folkeparti i sidste ende kan føre til noget, der
minder om Auschwitz.

Jeg fatter til gengæld ikke, hvad du mener med at han "interpolerer".
-jj-

Fra : G.B.

Dato : 28-01-05 03:12

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg fatter til gengæld ikke, hvad du mener med at han "interpolerer".

Nej, du er jo heller ikke den sprødeste tudekiks (Tak, Allan Riise og Kim
Larsen) i pakningen.

Manden starter med at skrive om Auschwitz, og slutter som konklusion af med
at opfordre folk til at stemme på Den Ikke Længere Eksisterende Gedefip.

Fra : Trans

Dato : 28-01-05 00:32

Tommy Rolf Nielsen wrote:

> Hvem er det så for nogle mennesker som fornægter eksistensen af
Auschwitz?
> Det er mennesker i og omkring Dansk Folkeparti (læs også
> Fremskridtspartiet), som VK-regeringen læner sig op ad.
Har du et navn på nogle af dem?

Bent

Fra : Michael

Dato : 28-01-05 03:01

Tommy Rolf Nielsen wrote:
> [...]
> billedreportager fra diverse fængsler eksempler på!
>
> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du skal

Hvad der virkeligt er ulækkert, Tommy. Det er, at du åbenbart misbruger
denne katastrofe - holocaust - til valgpropagande for Socialdemokratiet.

Tænk dig lidt om, og fortæl os, hvilke politiske kandidater til det
kommende folketingsvalg, der benægter holocaust. Mig bekendt stiller
hverken Dansk Front eller DNSB op.

/michael

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 28-01-05 10:40

On Thu, 27 Jan 2005 20:37:05 +0100, "Tommy Rolf Nielsen"
<trnng@hotmail.com> wrote:

>I Tyskland er det forståeligt nok forbudt at fornægte Auschwitz´s eksistens,

Ja tyskerne har altid været et autoritært og hensynsløst folkefærd,
der aldrig har fattet, hvad demokratiet drejer sig om. Havde de det,
havde de aldrig haft en Hitler. Man kan godt tage tyskeren ud af
Prøjsen, men man kan ikke tage Prøjsen ud af tyskeren. Tyskerne er
født med en indre Prøjser. Derfor har de disse dybt antidemokratiske
love.

>hvilket det efter min mening også skal være her i Danmark.

Hvorfor dog det? Hvad rager det egentlig nutidens danskere, hvad disse
tyskere foretog sig og ikke foretog sig for 60 år siden?

> [...]
>men her siger jeg, at ytringsfrihed ikke omfatter løgnehistorier. Det tyske
>forbud skal udvides til at omfatte hele EU.

Hvad er løgn i revisionisternes påstande? De drejer sig i hovedsagen
om fysik og kemi. Se nedenstående:

http://www.nazigassings.com

>Det kommer meget tæt på fundamentalisme og fanatisme og så bliver det nemlig
>meget farligt. Dette er før set i historien hvor der var nazismen i Tyskland
>mellem 1933 og 1945

Nazismen var affødt af Tysklands nederlag i første verdenskrig og
den efterfølgende Versaillestraktat med dens for Tyskland meget hårde
betingelser. Det kan danskerne af gode jo ikke identificere sig med.
Følgelig blev danskerne heller ikke nazister. Hitler sagde adskillige
gange, at nationalsocialismen kender kun tyskheden og er ikke beregnet
på eksport.

Fra : J. Junge

Dato : 28-01-05 13:48

G.B. kan godt lide fremmedord:
> [...]
af med
> at opfordre folk til at stemme på Den Ikke Længere Eksisterende

Ja, det læste jeg, men det har jo ikke noget at gøre med at
interpolere. Jeg tror ikke, du ved hvad ordet betyder: At forfalske en
tekst ved at indføje egne ord.
Et godt eksempel på interpolation er Dansk Forums korancitater i deres
propagandaskrift "Bag om Islam".

"Interpolation" kan, i matematik og programmering, også betyde at
gætte sig til ukendte værdier udfra kendte, omgivende værdier, men
det har heller ikke meget med Tommy Rolf Nielsens indlæg at gøre.

Måske tænker du på ordet "ekstrapolere", der kan oversættes til "at
konkludere generaliserende om en stor mængde udfra viden om en lille
delmængde". Det er jo noget du selv excellerer i, men man kan ikke
sige, at det er dét TRN gør her.
Jeg synes bare han baserer sine argumenter på misforståelser og
sammenstiller ting, der ikke har noget med hinanden at gør. Og at han
har nogle svage og usaglige argumenter for at stemme socialdemokratisk.
Men han interpolerer ikke.

-jj-
Det