Holgers recept?
Fra : Malene P

Dato : 27-01-05 19:34

I aftenens DR-partiledersnak slap Holger K Nielsen noget let fra spørgsmålet
om antallet af tilstrømmende fremmede. Ifølge ham, kan der tjenes 38 mia kr
ved at de fremmedes andel med arbejde bringes på samme niveau som rigtige
danskeres. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om dette skal ske ved at
titusinder af danskere skal diskrimineres og forbigås -ELLER om Holger K har
recepten på at skaffe disse titusinder af ekstra arbejdspladser. Måske kan
nogen af jer herinde hjælpe til at få dette opklaret, da Holger jo slap
ufatteligt gratis fra sin påstand.

Malene P

Fra : Futte

Dato : 27-01-05 19:46

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen af jer herinde hjælpe til at få dette opklaret, da Holger jo slap

Hvordan hulen kan du tage Holger alvorligt?
Han fyrer da bare noget lort af, og håber så på
at de utroligt mange, der ikke kan tænke selv,
hopper på den.

mvh.
Futte.

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 27-01-05 20:01

> [...]
spørgsmålet
> om antallet af tilstrømmende fremmede. Ifølge ham, kan der tjenes 38 mia

Der kan tjenes langt flere penge ved at sende alle 3. verdensfremmede
hjem igen.

Fra : Michael

Dato : 27-01-05 20:12

NEiL DANELAW wrote:

> [...]
>
> spørgsmålet

> kr
>
> Der kan tjenes langt flere penge ved at sende alle 3. verdensfremmede

Hvordan kan der _tjenes_ på det? Skal de sælges?

/michael

Fra : Rune

Dato : 27-01-05 20:25

"Michael" <michael-25@ofir.dk> wrote in message

> Hvordan kan der _tjenes_ på det? Skal de sælges?
Nææ. Men sparede penge er tjente penge.

Fra : hanzen

Dato : 27-01-05 20:25

"Michael" <michael-25@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan der _tjenes_ på det? Skal de sælges?
>
> /michael

Nu kan man jo ikke sælge noget ingen vil have. Så derfor nej.
--
hilzen
hanzen

Det er da fuldstændig ligegyldigt, hvordan det går i Danmark fremover, det
er ikke vores problem!
- Leif Bork Hansen, præst. TV interview. 2000

Fra : Michael

Dato : 27-01-05 20:31

hanzen wrote:

> Nu kan man jo ikke sælge noget ingen vil have. Så derfor nej.

Enheslisten, De Radikale, SF og Socialdemokraterne vil jo godt ha' dem.

/michael

Fra : hanzen

Dato : 27-01-05 20:33

> Enheslisten, De Radikale, SF og Socialdemokraterne vil jo godt ha' dem.
>
> /michael

Jamen de tæller ikke med.
Desuden har de ingen penge. Selvom de får dem gratis løber der jo mange
omkostninger på hen ad vejen.
--
hilzen
hanzen

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 23:17

NEiL DANELAW wrote:

> [...]
>
> spørgsmålet

> kr
>
> Der kan tjenes langt flere penge ved at sende alle 3. verdensfremmede

Bliver det ikke for dyrt i faldskærme?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : G.B.

Dato : 28-01-05 03:13

"vidal (at) webspeed.dk " <"vidal (at) webspeed.dk "> skrev i meddelelsen

> Bliver det ikke for dyrt i faldskærme?

Jeg tror nok, at der ligger noget hengemt fra 2. Verdenskrig på diverse
depoter rundt omkring, så - næppe.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-01-05 23:19

"NEiL DANELAW" <mail@danelaw.dk> wrote in message
> [...]
> spørgsmålet
> kr
>
> Der kan tjenes langt flere penge ved at sende alle 3. verdensfremmede

Eller ved at slå alle idioter ned, så vi andre ikke skal betale
bistandshjælp til dem. At det så oven i købet vil ramme usympatiske
mennesker som dig, er kun en ekstra fordel.

Fra : Alucard

Dato : 28-01-05 15:31

On Thu, 27 Jan 2005 23:19:27 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Eller ved at slå alle idioter ned, så vi andre ikke skal betale
>bistandshjælp til dem. At det så oven i købet vil ramme usympatiske
>mennesker som dig, er kun en ekstra fordel.

Hvordan er det lige at jeg sparer penge ved at du får bank ????
))))))

Fra : jodem

Dato : 27-01-05 20:39

> [...]
> nogen af jer herinde hjælpe til at få dette opklaret, da Holger jo slap

Det er jo fuldstændig ligesom med efterlønnerne. Hvis efterlønnerne og
indvandrerne
kommer i arbejde. så kan Malene godt gå på dagpenge, hvis hun ikker er det
(eller på kontanthjælp) i forvejen.
jodem

Fra : hanzen

Dato : 27-01-05 20:44

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indvandrerne
> kommer i arbejde. så kan Malene godt gå på dagpenge, hvis hun ikker er det

Du er forhåbentlig selv klar over det er noget sludder.
Efterlønnere har netop forladt arbejdsmarkedet og dermed givet plads til
yngre kræfter. Hvorfor skulle de så begynde at arbejde igen?

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 27-01-05 22:55

"Malene P" skrev
> [...]
> nogen af jer herinde hjælpe til at få dette opklaret, da Holger jo slap
[snip]
Jeg synes altså at Holger K Nielsen nævnte to tal som skulle trækkes fra
hinanden. I stedet for kom han til at lægge tallene sammen.
Det var vist noget i retningen af : 25 mia. kr. - 13 mia. kr. = 12 mia. kr.
som blev til
25 mia. kr. + 13 mia. kr. = 38 mia. kr.

Fra : Malene P

Dato : 28-01-05 15:07

"Hans J. Jensen" <jjjg3401@hotmail.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden. I stedet for kom han til at lægge tallene sammen.
> Det var vist noget i retningen af : 25 mia. kr. - 13 mia. kr. = 12 mia.

Nej, han påstod, at omkostningerne til de fremmede på 13 mia kunne blive til
en gevinst på 25 mia, hvis de fremmede fik samme erhvervsfrekvens som
rigtige danskere. Det giver indtjening på 38 mia -mit spørgsmål går på,
hvordan han vil give de fremmede denne erhvervsfrekvens. Ved at diskriminere
danskere -eller ved at fremtrylle de ekstra titusinder af jobs til de
fremmede.

Malene P

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 28-01-05 19:52

"Malene P" skrev
[snip]
> [...]
diskriminere
> danskere -eller ved at fremtrylle de ekstra titusinder af jobs til de
[snip]

Ok, så forstår jeg bedre, tak. Mvh. Hans

Fra : Allan Riise

Dato : 28-01-05 19:57

> "Malene P" skrev
> [snip]

> til
> diskriminere
> [snip]

Åhh, hvad.
Når regeringen påstår at de kan fremtrylle op til 100.000 jobs frem til
2010, og garanterer for 50.000, så kan Holger vel også klarer den kleine
sag!

Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 28-01-05 15:12

> [...]

en gevinst på 25 mia, hvis de fremmede fik samme erhvervsfrekvens som
rigtige danskere. Det giver indtjening på 38 mia. Så hvis tallene er
rigtige, er regnestykket vel også rigtigt -alt andet lige. Mit spørgsmål går

Fra : Niki Nicolas Grigori~

Dato : 03-02-05 17:10

Hans J. Jensen wrote:
> [...]
> hinanden. I stedet for kom han til at lægge tallene sammen.
> Det var vist noget i retningen af : 25 mia. kr. - 13 mia. kr. = 12 mia. kr.

Man kunne tro at I tilhører Dansk Folkeparti med de matematikevner I
ligger for dagen.

Lidt i stil med DF's Aase D. Madsen: "Og når jeg lægger mænd og kvinder
sammen - det skal man være lidt forsigtig med, men på det her område tør
jeg godt - så giver 39 pct. af mændene og 30 pct. af kvinderne
befolkningen tilsammen, og det må være 69 pct."

Hele citatet kan findes på Folketingets hjemmeside:
http://www.ft.dk/Samling/19991/salen/L78_BEH1_17_7_20.htm

/NNG

Fra : Jim

Dato : 03-02-05 18:23

"Niki Nicolas Grigoriou" <nn@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Man kunne tro at I tilhører Dansk Folkeparti med de matematikevner I
> ligger for dagen.

Og man skulle tro, at du ikke have bestået folkeskolens alm.
afgangseksamen, når du anvender "ligger" og ikke "lægger".
Så hellere være medlem af DF end være analfabet.

J.

Fra : jodem

Dato : 03-02-05 19:44

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Niki Nicolas Grigoriou" <nn@nospam.com> skrev i en meddelelse

Det her er vist et rent pædagogisk problem.
Hvad er temperaturforskellen på 25 graders varme og 13 graders kulde?
altså på + 25 og - 13 ?

mvh
jodem

Fra : Niki Nicolas Grigori~

Dato : 03-02-05 19:44

Jim wrote:
> [...]
> afgangseksamen, når du anvender "ligger" og ikke "lægger".
> Så hellere være medlem af DF end være analfabet.

Jeg undskylder meget, at jeg brugte ordet 'ligger' i stedet for
'lægger'. Men du anvender ordet 'analfabet'. Jeg tror, det er dine
dansk-kundskaber der halter her.

Se f.eks. Den Danske Netordbog:
http://netdob.asb.dk/netdob/FMPro?SearchField=analfabet&-db=NetDOB.fp5&-Lay=Artikel&-Format=/netdob/searchresult.html&-Error=error.html&-Op=equal&SearchField=analfabet&-Max=5&-Sortfield=Lemma&-Sortfield=HomIDX&-Sortfield=PolIDX&-SortOrder=ascend&-Find=S%F8g&sourceid=Mozilla-search
analfabet
1.
betydning og brug
*en person, der hverken kan læse eller skrive*
kollokationer
egentlig analfabet
funktionel analfabet

analfabet
2.
betydning og brug
*en uoplyst person*
synonymer
ignorant
eksempler
På glasdøren sidder to klistermærker med en cigaret med en rød streg
over, så selv en analfabet ikke kan være i tvivl om, at her må der ikke
ryges.

Jeg synes, ikke at nogen af betydninger dækker min forseelse.
Men det ser ud som om 2. betydning er mere dækkende for dig end for mig.

Og at DF-medlemmer ikke kan regne, synes jeg stadig er morsomt.

Fra : hanzen

Dato : 03-02-05 20:56

"Niki Nicolas Grigoriou" <nn@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Og at DF-medlemmer ikke kan regne, synes jeg stadig er morsomt.
> [...]

Ja der kommer meget sjovt.
F.eks. Villy Søvndahls :Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrken Fort Bragg med 45.000 specialstyrker, der angivelig er
placeret under den grønlandske indlandsis?

Det ligger lidt sløjt med den sunde fornuft hos SF.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-01-05 23:18

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
har
> recepten på at skaffe disse titusinder af ekstra arbejdspladser.

Når flere kommer i arbejde, øges efterspørgselen efter varer også. Det vil
sige, at når flere kommer i arbejde, øges behovet for arbejdskraft.

Så helt essentielt er forestillingen om, at man kun kan skaffe eksempelvis
indvandrere eller unge eller kvinder(!) i arbejde ved at springe andre over
baseret på en helt basal mangel på forståelse for samfundsøkonomi.

En anden almindelig misforståelse er, at man ikke kan skaffe indvandrere i
arbejde, fordi der er arbejdsløshed. Der er ALTID arbejdsløshed i det danske
samfund, for et hyperkomplekst marked som danske arbejdsmarked med millioner
af købere og sælgere vil altid være i ligevægt (dvs. hvor alle købere får
købt den ønskede vare, og hvor alle sælgere får solgt deres varer).

Tværtimod vil der næsten altid være et arbejdskraftsudbud, som ikke
efterspørges, og en efterspørgsel, som ikke dækkes af det aktuelle udbud af
arbejdskraft.

Selvom det måske ud fra en overfladisk betragtning kan være svært at begribe
det, så er det rent faktisk sådan, at der - selv ved en kvart million
ledige - er ubesatte stillinger rundt omkring.

Og hvorfor er det så sådan? Jo, grundlæggende handler det om, at en
arbejdsløs ikke bare er en arbejdsløs. De ledige har hver især vidt
forskellige kvalifikationer at byde på. Så i bund og grund er
arbejdsmarkedet ikke bare ét marked men mange - et marked for læger, et
marekd for elektrikere, et marked for konsulenter, et for lærere, smede osv.

Fra : Niki Nicolas Grigori~

Dato : 03-02-05 17:11

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> marekd for elektrikere, et marked for konsulenter, et for lærere, smede osv.

Godt indlæg. Rart at der også kommer indlæg fra folk med indsigt.

/NNG

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 00:09

> [...]
> kan
> nogen af jer herinde hjælpe til at få dette opklaret, da Holger jo

A har et foreslaw...
De kan blive udstyret med badebukser allesammen, og så kan de skunne
færgerne rundt i de danske farvande. Så sparer man på brændstoffet til
driften af færgerne. ;) Ved godt at de er privatiserede, men så er de i
det mindste ikke offentligt ansat.

J.

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 00:21

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-01-05 10:55

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message
> Måske kan
> nogen af jer herinde hjælpe til at få dette opklaret, da Holger jo slap
> ufatteligt gratis fra sin påstand.

Han mindes vel Pol Pot:

Der kan skabes *rigtigt mange* arbejdspladser hvis man genskaber tidligere
tiders "subsistensfarme" - stort set alle kan komme ud og rode i jorden med
håndredskaber; Økologisk er det også; og der er Ingen fare for
Overproduktion.

Fra : Niki Nicolas Grigori~

Dato : 03-02-05 17:00

Malene P wrote:
> [...]
> nogen af jer herinde hjælpe til at få dette opklaret, da Holger jo slap

Det er faktisk regerings tal.
Anders Fogh og beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen bruger dem
også jævnligt.

/NNG