Ledigheden falder
Fra : NoTrabajo

Dato : 27-01-05 18:34

Ser lige her i DR1 TV-avisen kl. 18:30 at ledigheden er faldet, men hvornår
bliver der et job til mig?

Jeg er træt af at være på kontanthjælp, hvor man ingenting må og skal betale
fuld pris med tog og bus. Nu vil jeg gerne snart have en løn eller en pension.
--
NoTrabajo

Fra : Ralph

Dato : 27-01-05 18:46

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale
> fuld pris med tog og bus. Nu vil jeg gerne snart have en løn eller en

Minkrøgterjob på Mors stadig ledigt, send en mail og du er i job.

--
venligst
Ralph

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 00:27

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Minkrøgterjob på Mors stadig ledigt, send en mail og du er i job.

Det var da noget af et tilbud, der ville noget.

Slå til 'NoTrabajo', så du kan ændre nick til 'eks-NoTrabajo'.

Fra : G.B.

Dato : 28-01-05 03:17

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen news:41f978d0$0$208
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det var da noget af et tilbud, der ville noget.

Ja, og det har Ralph forsøgt før, vel vidende, at det ikke er realiserbart
for N.T.

> Slå til 'NoTrabajo', så du kan ændre nick til 'eks-NoTrabajo'.

Han har faktisk lige haft arbejde i tre måneder. Bare ærgerligt, at det var
i kommunalt regi, hvor man gerne ansætter folk med tilskud, men fyrer dem
igen, når de skal til at have rigtig løn.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-01-05 03:19

G.B. wrote:

> Han har faktisk lige haft arbejde i tre måneder. Bare ærgerligt, at det var
> i kommunalt regi, hvor man gerne ansætter folk med tilskud, men fyrer dem
> igen, når de skal til at have rigtig løn.

Så stem på Enhedslisten!

Fra : G.B.

Dato : 28-01-05 03:30

Hobert Idiart <in@your.dreams> skrev i meddelelsen

> Så stem på Enhedslisten!

Hvorfor? Jeg har en mellemlederstilling hos F.L.Smidth?

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-01-05 03:58

G.B. wrote:
> Hobert Idiart <in@your.dreams> skrev i meddelelsen

> Hvorfor?

For at hjælpe dem som ikke er så heldig stillet som dig selv.

> Jeg har en mellemlederstilling hos F.L.Smidth?

Tillykke med det.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 28-01-05 05:33

On Fri, 28 Jan 2005 at 02:16 GMT, G.B. <nonono@nospam.invalid> wrote:
> [...]
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
> Ja, og det har Ralph forsøgt før, vel vidende, at det ikke er realiserbart

Jeg erindrer også at Ralph tidligere har tilbudt det, men erindrer ikke
hvorfor Notrabajo ikke kunne tage imod det?

Ralph stiller sikkert gerne et værelse til rådighed, hvor Notrabajo kan
bo indtil der er penge til at flytte.

> Han har faktisk lige haft arbejde i tre måneder. Bare ærgerligt, at det var
> i kommunalt regi, hvor man gerne ansætter folk med tilskud, men fyrer dem
> igen, når de skal til at have rigtig løn.

Meeeen, så vidt jeg husker var Notrabajo ikke ligefrem ked af at "slippe"
for at arbejde da de 3 måneder var gået?

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 10:02

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem
> igen, når de skal til at have rigtig løn.

Ja, den har jeg også hørt om.
De vil ikke betale for den kvalificerede arbejdskraft.
Den arbejdskraft, som har op mod 40 års erhvervserfaring, bliver ikke
belønnet derefter.
Og det er trist, hvis kommunerne rundt om i landet kunne spare penge ved
at ansætte de økonomi-kloge.
Lad os håbe på, at der sker i fremtiden. Senior-Erhverv kan tale med om
den slags.

Fra : NoTrabajo

Dato : 28-01-05 06:47

> Minkrøgterjob på Mors stadig ledigt, send en mail og du er i job.

Jeg har jo fortalt dig, at jeg ikke har råd til at flytte til Mors. Desuden har
jeg allergi mod både hund og kat, og hvad nu hvis jeg også har det mod mink?

Jeg har heller ikke tillid til, at du ikke fyrer mig efter kort tids ansættelse,
"og hvad gør vi så nu, lille du?". Kan jeg mon så komme tilbage til min husleje
på kr. 1720 kr. inkl. varme her i Storstrømmen?

Hvis din minkfarm lå indenfor daglig-transport-afstand, var jeg villig til at
forsøge at arbejde på din minkfarm.
--
NoTrabajo

Fra : "Carsten Riis

Dato : 27-01-05 18:46

NoTrabajo skrev den 27-01-2005 18:33:
> [...]
> fuld pris med tog og bus. Nu vil jeg gerne snart have en løn eller en pension.

Hvad kan du? Hvad vil du?
Hvilken forskel kan du gøre hos en arbejdsgiver?
hvordan udskiller du dig positivt fra andre ansøgere til stillingen?
Er det realistisk?

Fem meget vigtige spørgsmål, når man vil have et job.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Futte

Dato : 27-01-05 19:29

> [...]
> betale
> fuld pris med tog og bus. Nu vil jeg gerne snart have en løn eller en

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men i Jylland er der masser af jobs.

mvh
Futte.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 27-01-05 19:48

> [...]
betale
> fuld pris med tog og bus. Nu vil jeg gerne snart have en løn eller en

Kvalificér dig..
Jobbet er der...'

Michael

Fra : Hobert Idiart

Dato : 27-01-05 23:14

Michael Kirkegaard wrote:
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Pjat.

Fra : Andropov

Dato : 27-01-05 23:20

On Thu, 27 Jan 2005 23:14:20 +0100, Hobert Idiart <in@your.dreams>
wrote:

> [...]

Jep 800.000 uden for arbejdsmarkedet.

Fra : Michael

Dato : 27-01-05 23:53

Andropov wrote:

> Jep 800.000 uden for arbejdsmarkedet.

Prøv her: http://jobnet.af.dk/jobbanken/ViaYrken/PerYrkesomrade.aspx

/michael

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 00:25

> [...]
> betale
> fuld pris med tog og bus. Nu vil jeg gerne snart have en løn eller en

Tag ud og arbejd på en norsk boreplatform. Det er der penge i. Mange
penge.

J.

Fra : G.B.

Dato : 28-01-05 03:14

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen news:41f97868$0$234
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Tag ud og arbejd på en norsk boreplatform. Det er der penge i. Mange
> penge.

Har du et link?

Fra : Jim

Dato : 28-01-05 09:58

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i meddelelsen
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Har du et link?

Hej Georg..

Nej, desværre.. Bare jeg havde.
Et par af mine venner har prøvet det, og det skæppede godt i kassen.
Man bruger jo ikke af pengene, når man arbejder på platformen.
Så det er kun, når man er i land.
Og kan man leve spartansk, så er det jo ikke så slemt.
Sagen er jo, at de norske lønninger overstiger de danske klart, da
prisniveauet i Norge er temmelig højt.
Set med danske øjne er det en guldgrube at arbejde i Norge og bruge
pengene i Dk.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 07:15

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fuld pris med tog og bus. Nu vil jeg gerne snart have en løn eller en pension.

Sidst du udtalte dig, var du da ellers glad for at være kommet tilbage
på kontanthjælp. Efter dine tre måneder på flexjob.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-01-05 11:42

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Sidst du udtalte dig, var du da ellers glad for at være kommet tilbage
> på kontanthjælp. Efter dine tre måneder på flexjob.

A propos flexjob så vil regeringen også være med til, at mange af de 60.000
nye jobs der skal "skabes" inden for fem år vil være med statsstøtte.

Fra "Information":

af Mette Klingsey og Sandy French, 27. januar 2005

Regeringen sondrer ikke mellem ordinære arbejdspladser og job med
løntilskud, når det handler om at skaffe de nødvendige 60.000
arbejdspladser, fastslår beskæftigelsesministeren

Beskæftigelse

Alt tæller for regeringen, når det handler om at skaffe de 60.000 nye job,
der er forudsætningen for, at regeringen kan leve op til 2010-planen. Det
gælder både ordinære job i det private og offentlige, men også beskæftigelse
med offentlig støtte.
Det fastslår beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen i et interview
med Information.
»Vi sondrer ikke mellem om de 12.000 jobs, der skal skabes om året de næste
fem år, er med eller uden tilskud. For 2010-målsætningen er det fuldstændigs
ligegyldigt. Det kan være fleksjobs og alt det der,« siger Claus Hjort
Frederiksen.
Det betyder i princippet, at alle 60.000 job kan være andre former for job
med offentligt tilskud.
»Jeg kunne da godt tænke mig at være beskæftigelsesminister i en buldrende
højkonjunktur, men det har jeg ikke været. Og derfor må vi bruge de
redskaber, vi har, og for en lang række mennesker er det nødvendigt at give
et tilskud med, hvis vi vil lave det rummelige arbejdsmarked. Og jeg
arbejder for at så mange som mulige kommer ind. Ikke kun den gruppe, der er
110 procent fit for fight,« siger Claus Hjort Frederiksen.
Professor i økonomi ved Syddansk Universitet og direktør for det økonomiske
forskningscenter CEBR, Svend Erik Haugaard Jensen er ikke enig med
beskæftigelsesministeren. Han mener, at det har stor betydning for de
offentlige finanser, om der er tale om ordinære job eller job med offentlige
tilskud.
»Ambitionen er at flytte en stor gruppe mennesker fra gruppen af passivt
forsørgede til gruppen af erhvervsaktive. Men hvis de flyttes med et ganske
betydeligt offentligt tilskud i ryggen - som det f. eks. er tilfældet med
fleksjobs - lettes de offentlige finanser slet ikke i samme grad, som hvis
der var tale om ordinære job i det private erhvervsliv,« siger Svend Erik
Haugaard Jensen.
Han er desuden overrasket over ministerens udmelding.
»Vi havde hele tiden regnet med, at der var tale om ordinære job i
regeringens ambition om at skaffe 60.000 ekstra i beskæftigelse,« siger han.

Overraskelse
Professor i økonomi ved Landbohøjskolen og tidligere overvismand Niels
Kærgård er heller ikke begejstret over fremstillingen af, at støttede job er
lige så værdifulde som ordinære job.
»Det er helt afgørende, at de 60.000 bliver flyttet fra passiv forsørgelse
til erhvervsaktive og betalende skatteydere. Det er afgørende, at
produktiviteten svarer til almindelige beskæftigede. Ellers bidrager de
hverken til den samlede produktion eller til en forbedring af de offentlige
finanser,« siger Niels Kærgaard.
Socialdemokraternes gruppeformand, Pia Gjelleup kalder
udmeldingen »grotesk«.
»Det er helt grotesk, når man tænker på, at det kommer fra manden med
beskæftigelsesansvaret i Danmark. Det er jo indlysende, at man ikke får det
sædvanlige værdiafkast pr beskæftigede, hvis vedkommende er i et støttet job
i stedet for et ordinært,« siger Pia Gjelleup
De radikales finansordfører, Morten Helveg, mener, at
beskæftigelsesministeren har et forklaringsproblem:
»Regeringen har jo selv afgivet et konvergensprogram til EU, og her skriver
man, at det påregnes at skaffe 50 - 60.000 i varig beskæftigelse. Og det er
job med offentlig støtte altså ikke. Beskæftigelsesministerens udmelding
hænger simpelt hen ikke sammen med det, som regeringen selv opgiver som
målsætningen for dansk økonomi,« siger Morten Helveg Petersen.
Han mener, at det handler om, at regeringen er håndsky over for at tage fat
på de reelle problemer.
»Regeringen har ganske enkelt ikke mod til at byde på de reformer, der er
behov for. I stedet ender det med den her type fifleri,« siger han."

Hvad siger dem her på dp, som altid hævder at regeringen ikke vil
statsstøtte flytning af folk fra kontanthjælp til jobs inden for staten? og
at det er forfærdeligt dumt?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-05 12:06

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> A propos flexjob så vil regeringen også være med til, at mange af de 60.000
> nye jobs der skal "skabes" inden for fem år vil være med statsstøtte.

Ja, det er generelt et problem at man ikke i statistikken kan se,
hvornår der er tale om regulære jobs, og hvornår der er tale om
aktiveringsordninger. Men sådan agerer jo alle regeringer, og i alle
sammenlignelige lande.

Jeg har i øvrigt i forvejen læst artiklen.
--
Per Erik Rønne