JP: Auschwitz= ond som korstogene
Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 09:38

Ifølge Jyllandsposten er holocaust sammenlignelig med korstogene....

Den af paven i 1000-tallet indledte Jerusalem-befrielseskrig var jo især
skabt af at muslimerne holocaustede hele Mellemøsten og nærmede sig Europa,
så vi var nødt til at forsvare os i tide.
Vi kom så sent igang med selvforsvaret, at muhamedanererobringerne længe
omfattede Spanien og Balkan, til og med dele af ØStrig og Ungarn.

Israels Sharon oplyser (også i JP dd.) at de allierede var ligeglade med
kz-folkemordet og derfor har medskyld.
Hvad kunne de have gjort?
En bombning af kz-lejre kunne lettere skade jøder end gavne - de fleste
overlevede jo.

Forfatteren Christian Jungersen har fået Gyldne Laurbær for "Undtagelsen"
der skal filmatiseres.
Jeg hørte ham på sidste bogmesse i Forum gennemgå sin beretning om
krigsforbrydelser og behov for straffe mod disse.
Jeg spurgte ham bagefter om nogen krigsforbrydelse begået efter 1945 ku have
været forebygget vis frygt for straf - altså preventiv straf.
Han var ikke bekendt med at fag- eller anden litteratur, som han er ekspert
i, havde antydninger af at retsopgørenes hængninger var andet end
bagudrettet hævn.