Strömlösa? Stängning av Barsebäck 2 "hjälp~
Fra : Rolf Martens

Dato : 27-01-05 03:44

Fortfarande 19 dagar efter stormen är många i Småland utan
ström. De protesterar med rätta mot att Sydkraft och andra
företag inte har gjort ledningarna säkrare.

Göran Persson och andra representanter för regeringen låtsas
instämma i dessa protester också. Och nämner i sammanhanget
inget om sina egna avsikter, framlagda i oktober förra året,
om att stänga Barsebäck 2 nu i maj, och därmed avsiktligt
också förstöra ännu större värden än vad stormen gjorde, som
sägs ha kostat över 17 miljarder kr. Samt göra risken för
strömavbrott ännu större också förstås. Massmedia nämner inte
med ett ord denna sak heller nu.

Men man måste protestera överallt mot dessa planer.

Ett sätt att göra detta på är att underteckna Kommittén
Rädda Barsebäcks Internet-petition:

Stäng inte Barsebäck 2! Sluta angripa kärnkraftverken!
http://www.PetitionOnline.com/SaveBbNP/petition.html

Rolf M.

Fra : Mats Karlsson

Dato : 27-01-05 08:28

"Rolf Martens" <rolf.martens@mailbox.swipnet.se> skrev i meddelandet
> [...]
> Rädda Barsebäcks Internet-petition:
>
> Stäng inte Barsebäck 2! Sluta angripa kärnkraftverken!

Skitsnack! Det är bättre att fortsätta på den redan inslagna vägen att lägga
ner våra kärnkraftverk och bygga ut likströmsförbindelserna till dom ryska
kärnkraftverken. Det kostar lite, men på det sättet behöver inte vi svenskar
ha dåligt samvete för våra kärnkraftverk. Då kan vi i stället låta ryssarna,
som inte bryr sig så mycket om den dyra säkerheten, sälja billig kärnkraftel
till oss i Sverige. Varför inte bygga ut även likströmsförbindelserna till
Danmark? Då kan danskarna fylla hela Själlands ostkust med kolkraftverk och
sälja el till oss. Dom skånska vindkraftverken ger inte så mycket energi, så
vi kanske kan använda dom för att blåsa tillbaka röken från de danska
kolkraftverken i stället. Växthuseffekten som alla vet är på gång inom kort
är det ju ändå för sent att göra något åt, det är lika bra att få den biten
överstökad så fort som möjligt. Det måste få kosta lite att vara hela
världens samvete!

/Mats Karlsson

Fra : Pierre

Dato : 27-01-05 09:13

On Thu, 27 Jan 2005 03:43:36 +0100, "Rolf Martens"
<rolf.martens@mailbox.swipnet.se> wrote:

> [...]
>Rädda Barsebäcks Internet-petition:
>
>Stäng inte Barsebäck 2! Sluta angripa kärnkraftverken!

Visserligen är det el det handlar om i båda de ämnen du behandlar
ovan, men (frånvaron av) tillgången på el vid en nedfallen ledning har
inget alls att göra med huruvida man ska lägga ner ett kraftverk eller
inte.

Fra : manse

Dato : 27-01-05 09:37

"Pierre" <x@y.z> skrev i en meddelelse

> [...]
> ovan, men (frånvaron av) tillgången på el vid en nedfallen ledning har
> inget alls att göra med huruvida man ska lägga ner ett kraftverk eller

Hejsan rolf din latterlige idiot
hvad rager det os med jeres lorte barsebæck det skal bare fjernes
Kan du ikke fatte det din dumme svensker gå hjem og læg dig i din
spændetrøje som du er kommet fri af
manse

Fra : Guava

Dato : 27-01-05 10:12

"manse" <bamsefarr@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> hvad rager det os med jeres lorte barsebæck det skal bare fjernes
> Kan du ikke fatte det din dumme svensker gå hjem og læg dig i din

Hatar du allt och alla?

Fra : Pierre

Dato : 27-01-05 11:06

On Thu, 27 Jan 2005 09:37:23 +0100, "manse" <bamsefarr@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>hvad rager det os med jeres lorte barsebæck det skal bare fjernes
>Kan du ikke fatte det din dumme svensker gå hjem og læg dig i din

Rolf? Kolla en gång till vem du svarar.

Fra : Guava

Dato : 27-01-05 11:22

"Pierre" <x@y.z> wrote in message

> Rolf? Kolla en gång till vem du svarar.

Ingen ide att säga åt honom. Han har noll koll på det mesta.
Så länge han får sprida sitt hat är han nöjd.

Fra : Rolf Martens

Dato : 27-01-05 11:35

Fra : Rolf Martens

Dato : 27-01-05 11:30

Fra : Fantoni

Dato : 27-01-05 19:09

> På nytt har det också kommit en hel del undertecknanden
> just också från Danmark på vår petition (som vi, sant nog
> hade hoppats skulle samla ännu fler). Detta är i alla fall
> glädjande. Att några få människor, som du manse, bara *vill*
> att strömmen skall vara dyr och knapp, det har att göra med
> en viss "hjärntvätts"propaganda från de styrande som vi tyvärr
> inte kan mäta oss med vad gäller dess mediaresurser osv.
>
> Rolf M.

Alle a-kraftmodstandere burde læse know nukes af James P Hogan.
Det balancerer debatten en del
Efter at jeg læste den, så blev jeg A-kraft tilhænger, var før modstander
hvorfor?
Det er klart, klart bedst for miljøet. Vi dræber titusinder af mennesker
årligt pga. indirekte virkninger af kulfyrede kraftværker.. a-kraft er bare
SÅ meget mere miljørigtigt.

Læs know nukes, og kommenter....

hvis man har noget p2p kørende kan den hentes via p2p, ellers må du købe
bogen minds machines and evolution, hvor know nukes er et essay deri
amazon link til bogen
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/067157843X/qid=1106849192/sr=8-2/ref=sr_8_xs_ap_i2_xgl14/104-9012841-0013535?v=glance&s=books&n=507846

God læsning

Næsten alle a-kraftmodstandere er uoplyste, og aner ikke hvad de snakker om.
Jeg anede heller ikke hvad jeg snakkede om, før jeg læste ovennævnte bog.

Dennis

Fra : Rolf Martens

Dato : 28-01-05 11:34

Fra : Tokarev

Dato : 28-01-05 00:08

> [...]
> hvad rager det os med jeres lorte barsebæck det skal bare fjernes
> Kan du ikke fatte det din dumme svensker gå hjem og læg dig i din

Håll för fan käften själv danskjävel, Själva syftet med en newsgroup är ju
att man diskuterar ett problem. Sen kommer det danska dårar som vill att man
inte ska få säga vad man vill. Är det inte DK som stödjer "frihets kriget" i
Irak. Skall vi skatta eller gråta?

Iofs ser jag problemet med at posta till grupper som inte är relevanta.

Tokarev

Fra : Mats Karlsson

Dato : 28-01-05 08:23

"Tokarev" <Dator 33@kindasux.com> skrev i meddelandet

> [...]
> Irak. Skall vi skatta eller gråta?
>
> Iofs ser jag problemet med at posta till grupper som inte är relevanta.

Det blir inte bättre av att man sänker sig till någon annans låga nivå med
okvädningsord. Det skulle vara mer intressant att ta upp en diskussion om
vad vi i Sverige tycker om att behöva ta emot stora mängder nedfall från
danskarnas kolkraftverk, eller vad vi tycker om att danskarna bidrar till
växthuseffekten med all sin förbränning av kolväten.

Det skulle förresten vara rätt intressant att höra deras syn på att
växthuseffekten kommer att höja vattennivån i haven med flera tiotals meter.
Det lär inte bli så mycket kvar av det platta Danmark när det sker. Då är
det ju bra att danskarna kan ta bron över till Sverige när dom börjar bli
blöta om fötterna. Nåväl, det finns ju fler länder som bidrar till
klimatförändringen än Danmark, men danskarna kanske borde vara extra
försiktiga eftersom dom har extra mycket att förlora.

Jag tror att en stor del av danskarnas problem med Barsebäck är att dom
själva har ett elpris som är cirka tre gånger så högt som vårat. Jag kan
tänka mig att det finns ett starkt missnöje i Danmark med det höga elpriset,
och att många danskar börjar ifrågasätta varför man har valt bort
kärnkraften som energikälla. Jag kan dessutom tänka mig att de danskar som
yttrar något i denna riktning inför svenskar, inte blir alltför populära
bland de av sina landsmän som har bestämt sig för att svenskar bör utrotas
med hjälp av nedfall från danska kolkraftverk.

/Mats Karlsson

Fra : Tokarev

Dato : 28-01-05 20:40

"Mats Karlsson" <prov.tag.bort@tramse.net> wrote in message
> [...]
> bland de av sina landsmän som har bestämt sig för att svenskar bör utrotas
> med hjälp av nedfall från danska kolkraftverk.

Jag blev helt enkelt förbannad...:) (Jag är så satans trött på Danmarks
antipropaganda emot Sverige, en B- Nation som konstant kritiserar en A-
Nation, jag gör som Sverige hela tiden har gjort, håller käften och håvar in
export pengarna). [och håller mig till at köpa Danskt kött]

Tokarev

Fra : Mats Karlsson

Dato : 28-01-05 22:08

> [...]
in
> export pengarna). [och håller mig till at köpa Danskt kött]

Jooo, jag kan också ha mina åsikter om danskarna, men för det mesta är dom
trevliga och efter vad jag kan förstå har dom en starkare ekonomi än vad vi
har. Helt dumma kan dom inte vara, eller så är vi bara dummare eftersom
våran ekonomi är svagare!

/Mats

Fra : Tokarev

Dato : 29-01-05 02:53

> [...]
> vi
> har. Helt dumma kan dom inte vara, eller så är vi bara dummare eftersom

Starkare Ekonomi?? Det är minst sagt en intressant åsikt...Pratar vi BNP
här? Är det de starka Danska bondgårdarna som slår Sveriges ekonomi på
fingrarna? Författare, Filmindustri??

De är duktiga försäljare, ingen tvekan om det - de har tex lyckats stänga
Barsebäck..Så att de kan exportera sin härliga fosila bränsle från Nordsjön.
(Vilket kärring Sverige gått med på)

Dansken är inte dum, han är realist - dom andvänder sina resurser

Tokarev

Fra : Robsten

Dato : 29-01-05 05:26

Tokarev skrev:
> [...]
> (Vilket kärring Sverige gått med på)
>
> Dansken är inte dum, han är realist - dom andvänder sina resurser

Men vad ligger Danmark i jämförelse med Sverige i BNP per capita då? Så
vi vet vad vi pratar om??

--
Robban Stenkvist
http://w1.853.comhem.se/~u85329080/