Ækle Mimi
Fra : Malene P

Dato : 26-01-05 19:17

Kællingen sidder i skrivende stund og påstår, at vi "hugger milliarder" fra
de fattige lande. Rejekællingen henviser til, at vores gaveregn til den
stigende overbefolkning er stilnet en smule af. Hende vil jeg heller ikke
stemme på, at i ved det

Malene P

Fra : Kim2000

Dato : 26-01-05 19:23

> [...]
> de fattige lande. Rejekællingen henviser til, at vores gaveregn til den
> stigende overbefolkning er stilnet en smule af. Hende vil jeg heller ikke

Er du gift ellers kan du godt blive min kone

mvh
Kim

Fra : ab©

Dato : 26-01-05 19:47

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Korrektion - det hedder medmenneskelighed, den egenskab du mangler. Hvis du
ikke kan se, at den vestlige verden (der kører derudad på første klasse)
udnytter befolkningen i store dele af verden - ja, så er jeg bange for, at
du ikke har øje for noget som helst. Typisk repræsentant for
strudse-indstillingen: Bare vi har det godt og lever over evne, ja, så skidt
være med resten af verden.

Sjovt nok er chancerne meget store for, at du også hører til den del af
befolkningen der slet ikke kan se, hvorfor der sker "terror-handlinger",
oprør, findes selvmordsbombere, forældre sender deres børn med til de rige
lande for overhovedet at have en fremtid o.s.v. Tænk at nogen kan stå op
hver morgen uden at fatte en brik af, hvad der foregår.

ab

--

- Husk at en fremmed kun er en ven, som du endnu ikke har lært at kende !
- VU og KU er ikke politiske partier, men må være en sygdom - helt ærligt

Fra : Tim

Dato : 26-01-05 20:05

"ab©" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Korrektion - det hedder medmenneskelighed, den egenskab du mangler.

Gu' gør det ej. Hun påviser, at kællingen Mimi sidder og lyver for åben
skærm.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 26-01-05 23:08

On Wed, 26 Jan 2005 20:05:17 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Gu' gør det ej. Hun påviser, at kællingen Mimi sidder og lyver for åben
>skærm.

Nej hun viser bare at hun lider af samme uvidenhed som dig.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 27-01-05 09:00

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Nej hun viser bare at hun lider af samme uvidenhed som dig.

Nå? Hvordan når du så frem til, at Danmark hugger milliarder fra udlandet?

Danmark _giver_ da vist nærmere milliarder til udlandet ikke?

Tim

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 11:04

On Thu, 27 Jan 2005 09:00:15 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Nå? Hvordan når du så frem til, at Danmark hugger milliarder fra udlandet?
>
>Danmark _giver_ da vist nærmere milliarder til udlandet ikke?

Hvad hjælper det at påvise du udtaler dig uden viden, det har jeg
gjort adskillige gange før.

Vi prøver alligevel.

EU støtter europæisk landbrug. Dette betyder at overskudsproduktion
dumpes i u-lande til langt under fremstillingspris.

Lad os tage mælkepulver som et eksempel. I Europa betyder
tilstedeværelsen af interventionspriser at landbruget ikke behøver
tilpasse sig markedsmekanismer, da de er garanteret en
mindsteindtjening for deres mælk. Den resulterende overproduktion
laves for en dels vedkommende så til skummetmælkspulver. Dette produkt
kan du finde på hylderne overalt i den tredie verden, og sælges til
priser der betyder at deres lokale landmænd ikke kan afsætte deres
mælk til priser, der betyder de kan fodre deres køer.
For at gøre ondt være tvinger vi dem til ikke at indføre blokader mod
denne dumpning for at beskytte deres eget landbrug, ved at kæde vores
u-landshjælp sammen med at deres marked er åbent.

Jo vi er sandelig umådelig gode her i vesten.

Regards Croc®

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-01-05 11:51

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> EU støtter europæisk landbrug. Dette betyder at overskudsproduktion
> dumpes i u-lande til langt under fremstillingspris.

Hvordan kan man sige at vi udnytter dem, når vi "forærer"dem skummetmælkspulver
til langt under fremstillingsprisen? Jeg plejer ikke at kalde folk, der forærer
mig noget, for mine udbyttere.

At der i ovenstående kan være konkurrencemæssige problemer er en anden sag.
--
NoTrabajo

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 13:59

On Thu, 27 Jan 2005 11:50:46 +0100, "NoTrabajo"
<trabajono@hotmail.com> wrote:

>Hvordan kan man sige at vi udnytter dem, når vi "forærer"dem skummetmælkspulver
>til langt under fremstillingsprisen? Jeg plejer ikke at kalde folk, der forærer
>mig noget, for mine udbyttere.

Hvis du læste hele indlægget så var det faktisk udpenslet.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 27-01-05 12:33

> [...]
> u-landshjælp sammen med at deres marked er åbent.
>
> Jo vi er sandelig umådelig gode her i vesten.

Jeg er, for så vidt, helt enig med dig i, at EU's konkurrenceregler er
totalt forvredne, og stort set kun gavner europæiske landmænd. Det groteske
tilskud og de groteske konkurrenceforvridende regler skal helt væk. Det vil
være det første og største skridt henimod, at u-landende kan klare sig uden
tilskud.

Det er dog vrøvl så det batter, når Mimi J siger, at "vi hugger milliarder
fra de fattige lande", med en tydelig henvisning til den siddende regering.

Det er under selv dit niveau.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 14:02

On Thu, 27 Jan 2005 12:33:03 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>være det første og største skridt henimod, at u-landende kan klare sig uden

Der er håb endnu.

>Det er dog vrøvl så det batter, når Mimi J siger, at "vi hugger milliarder
>fra de fattige lande", med en tydelig henvisning til den siddende regering.

Det er jo kun en retorisk simplifisering af problematikken. I politik
er der ikke tid til alenlange forklaringer, da
gennemsnitsintervieweren så falder i søvn.

>Det er under selv dit niveau.

Det var da ellers noget over niveauet i dit indlæg jeg svarede på.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 27-01-05 14:10

> Der er håb endnu.

> Det er jo kun en retorisk simplifisering af problematikken.

Muligvis, men det kan hun da ikke bruge til at _klandre_ den siddende
regering med... og da slet ikke til brug mod regeringen i valgkampen.

> I politik
> er der ikke tid til alenlange forklaringer, da
> gennemsnitsintervieweren så falder i søvn.

Med andre ord er hun nødt til at spinne, for at vinde gehør?

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 14:35

On Thu, 27 Jan 2005 14:09:48 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Muligvis, men det kan hun da ikke bruge til at _klandre_ den siddende
>regering med... og da slet ikke til brug mod regeringen i valgkampen.

Det er den siddende regering der har valgt at sende Boel til EU. En
kommisær som anspurgt nægter at svare på om hun vil arbejde for
afskaffelse af statsstøtte til landbruget. Vil du så stadig sige det
ikke er legitimt at kritisere regeringen, hvor det ene parti endda
kalder sig liberal.

>Med andre ord er hun nødt til at spinne, for at vinde gehør?

Sådan er valgkamp og også grunden til at jeg ikke gider se det i TV.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 27-01-05 14:51

> [...]
> afskaffelse af statsstøtte til landbruget. Vil du så stadig sige det
> ikke er legitimt at kritisere regeringen, hvor det ene parti endda

Ja og nej. Ja, af den grund du giver ovenfor, nej fordi det ikke er noget
nyt, den siddende regering har indført. Desuden har den tidligere regering
heller intet gjort imod det.

I øvrigt mener jeg, at vi skal helt ud af EU.

> Sådan er valgkamp og også grunden til at jeg ikke gider se det i TV.

Så er vi da enige om noget, men det adresserer nu alligevel ikke emnet i
indlægget, nemlig Mini Js udtalelse. At det "bare er sådan i en valgkamp",
gør det da hverken mere eller mindre rigtigt vel?

Tim

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 22:55

On Thu, 27 Jan 2005 14:50:39 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Ja og nej. Ja, af den grund du giver ovenfor, nej fordi det ikke er noget
>nyt, den siddende regering har indført. Desuden har den tidligere regering
>heller intet gjort imod det.

Nej den har ikke indført det, men landbruget har alle dage været
Venstres hjertesag og bøndernes parti.

>I øvrigt mener jeg, at vi skal helt ud af EU.

Der er vi uenige. Der er masser der bør laves om i EU, men det gøres
bedre indefra end udefra. Vi kommer til at leve efter EU selvom vi
melder os ud.

>Så er vi da enige om noget, men det adresserer nu alligevel ikke emnet i
>indlægget, nemlig Mini Js udtalelse. At det "bare er sådan i en valgkamp",
>gør det da hverken mere eller mindre rigtigt vel?

Det har jeg adresseret ved at sige at essensen i udtalelsen er
korrekt.

Regards Croc®

Fra : Sten Schou

Dato : 27-01-05 16:35

> [...]

> u-landshjælp sammen med at deres marked er åbent.
>
> Jo vi er sandelig umådelig gode her i vesten.

Den TV-udsendelse så jeg også, og det er grotesk.Blot underligt, at Mimi,som
den store EU-tilhænger hun er, ikke retter sin klage med det store
EU-apparat, i stedet for at rette den mod dem, der ikke stemmer på hende.

Hilsen Sten

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 22:56

On Thu, 27 Jan 2005 16:34:34 +0100, "Sten Schou"
<mohmedabacha@yahoo.ca> wrote:

>Den TV-udsendelse så jeg også, og det er grotesk.Blot underligt, at Mimi,som
>den store EU-tilhænger hun er, ikke retter sin klage med det store
>EU-apparat, i stedet for at rette den mod dem, der ikke stemmer på hende.

EU laver faktisk begrænsninger og skærer ned på støtten. Det ville
aldrig være sket i de selvstændige nationers Europa.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 28-01-05 19:59

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
newsoiv0l9r3a1ai3e62u766pb876mar65u6@4ax.com...

> EU laver faktisk begrænsninger og skærer ned på støtten. Det ville
> aldrig være sket i de selvstændige nationers Europa.

Hvorefter staten giver det tilbage til landmændene som statstilskud.

Skide smart, Anders!

Allan Riise

Fra : Carlo Hansen

Dato : 27-01-05 23:18

In article <cta72h$2m8h$1@news.cybercity.dk>, thpetersen@hotmail.com
says...

> Nå? Hvordan når du så frem til, at Danmark hugger milliarder fra udlandet?
> Danmark _giver_ da vist nærmere milliarder til udlandet ikke?

Ja, men først har politikerne hugget milliarderne fra den
hårdtarbejdende danske middelklasse.

Jeg synes bestemt, at det er sympatisk at sende hjælp til
katastroferamte mennesker i udlandet. Men det er usympatisk at sende
andre menneskers penge, og når politikerne bruger skattekronerne, er
det faktisk det, de gør.

Derfor: Nedsæt skatterne, og giv danskerne friheden til personligt at
vælge hvor mange af deres egne penge, de vil hjælpe katastroferamte
mennesker med. Med det skattetryk, vi har nu, kan jeg udmærket forstå
dem, der ALDRIG giver noget til en indsamling. De har (ganske
ufrivilligt) givet aldeles rigeligt via de skyhøje skatter, uden at
have nogen indflydelse på, hvordan pengene så bliver fordelt.

Carlo.

Fra : Tim

Dato : 27-01-05 23:54

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ufrivilligt) givet aldeles rigeligt via de skyhøje skatter, uden at
> have nogen indflydelse på, hvordan pengene så bliver fordelt.

Det er jeg dybt uenig i. Een ting er, at jeg er møgtræt af, at folk render
og ringer på min dør, for at få penge til den ene eller anden forening,
eller det ene eller andet godgørende formål... for slet ikke at snakke om
alle de kvalmende TV-shows vi skal lægge øjne og ører til.

En anden, men langt vigtigere ting er, at vi da som et rigt samfund har en
form for menneskelig pligt til, at hjælpe andre. Netop hér er pointen... et
rigt _samfund_!! Det er ikke den enkelte, men samfundet, der er rigt...
opdelt i mindre og mere rige, som det end måtte være.

Det du foreslår er en del af et _rent_ liberalistisk "samfund", hvilket er
en modsigelse i sig selv. Det lader sig lige så lidt gøre, som et rent
socialistisk samfund.

I øvrigt... jeg har ikke oplevet een, men _mange_ gange, at folk direkte
omkring mig har haft brug for hjælp, hvor der ikke var nogen der rørte en
finger. Sidst var her i Sønderborg, hvor en ældre dame væltede på sin cykel
i et vejkryds... jeg holdt for rødt i vores bil (i en højresvingsbane), med
en kø bagved. Der var en anden kvinde som forsøgte at hjælpe hende op, men
hun kunne ikke. Jeg satte katastrofeblinket til, og gik over og hjalp hende
op.... alt imens folk "bagved os" dyttede og skældte ud. Man skulle
kraftedmæ' tro det var løgn.

Det virker som om, at folk betaler for en god samvittighed, når de donerer
penge til et eller andet fjernt formål, men de glemmer denundehylme alt om
deres medmennesker lige omkring dem. Hvad hulen er der galt i, lige at rejse
sin dovne krop, og give en hånd??

Det er i øvrigt _absolut ikke_ første gang jeg har oplevet lignende
situationer. Er det berøringsangst, eller bare ligegyldighed???

Tim

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-01-05 00:42

Tim wrote:

> [...]
>
> Det er i øvrigt _absolut ikke_ første gang jeg har oplevet lignende
> situationer. Er det berøringsangst, eller bare ligegyldighed???

Det er berøringsangst og samtidig lider flere end man tror af angst for
at blive centrum for andres blikke. Sådan har jeg det ihvertfald selv.
Det medfører desværre, at man i sådanne situationer vælger, ikke at hjælpe.

Fra : Tim

Dato : 28-01-05 01:19

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

> Det er berøringsangst og samtidig lider flere end man tror af angst for at
> blive centrum for andres blikke. Sådan har jeg det ihvertfald selv. Det
> medfører desværre, at man i sådanne situationer vælger, ikke at hjælpe.

Ja... måske, men det virker vildt mærkeligt for mig, at folk gik _lige forbi
hende_ på fortovet... de kiggede endda direkte på hende, men gjorde intet.
Så få dog fingeren ud af rø...!!

Jeg _har_ virkelig oplevet det mange gange Da jeg boede på Frederiksberg og
arbejdede ved AuditData i Nordvest-kvarteret, kørte jeg dagligt med 18 (så
hut jeg hvisker)-bussen ad Falkonnérallé, og videre ud ad Nørrebrogade (kan
ikke huske nummeret). En overbefolket bus, ja, men om folk gad rejse sig op
for at hjælpe, når der skulle en barnevogn ind eller ud, eller et gammelt
menneske have et sted at sidde?? (whatever hudfarve, for de mistroiske)

Sjældent.... det skete da, men sjældent.

Jeg har kørt næsten 11 måneder med tog mellem Odense og Århus, hver dag
(1999-2000). Det er simpelthen de skøreste ting (og mennesker) jeg har
oplevet i det tog. Med et gennemsnit på lidt over fem timers rejsetid
(tog+bus+ventetid), bliver det nærmest en del af ens liv.

I kontekst var det dog karakteristisk, at folk ikke gad rejse sig for at
hjælpe... med kufferter, barnevogne, gamle mennesker der væltede og slog
sig... hyle til stressede stewardesser over en 25-øre.... blahh, blahh,
blahh!!!

.... men, så _er_ det da mere bekvemt, at ringe et nummer, og automatisk
donere 100 kroner..... FOR NEMT!!!

Tim

Fra : Allan Knaap

Dato : 29-01-05 03:39

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> eller det ene eller andet godgørende formål... for slet ikke at snakke om
> alle de kvalmende TV-shows vi skal lægge øjne og ører til.

Men du foretrækker altså at man ganske simpelt bare trækker pengene fra din
konto, uden din indflydelse m.h.t hvem der skal have disse penge og hvad de
skal gå til.
Det må jeg sige. enten er det et udtryk for en noget naiv holdning, eller
også har du en vanvittig tiltro til at dine penge går til dem der fortjener
dem.
..

> [...]
> et rigt _samfund_!! Det er ikke den enkelte, men samfundet, der er rigt...
> opdelt i mindre og mere rige, som det end måtte være.

Et samfund kan ikke være rigt, medmindre du anser hver enkelt mands formue
som værende alle mands eje.

> Det du foreslår er en del af et _rent_ liberalistisk "samfund", hvilket er
> en modsigelse i sig selv. Det lader sig lige så lidt gøre, som et rent
> socialistisk samfund.

Spørgsmålet er hvor mange penge ville det enkelte individ donere til den
slags formål, havde man chancen for at kunne vise ens vilje til at hjælpe
andre i nød. Hvis vi forestiller os at der ingen er, hvad siger det så om
samfundet. Hvis det samfund så gennem statslig indkrævning via skat, tog sig
af den affære, ville det så dermed gøre samfundet rigt ?

> [...]
> og gik over og hjalp hende op.... alt imens folk "bagved os" dyttede og
> skældte ud. Man skulle kraftedmæ' tro det var løgn.

Hvad er det der gør at folk reagerer sådan ? og hvordan kæder du det sammen
med en tvangs pålægning af en huminitær tankegang, forceret igennem via
statslig indkrævning ?

> [...]
> penge til et eller andet fjernt formål, men de glemmer denundehylme alt om
> deres medmennesker lige omkring dem. Hvad hulen er der galt i, lige at

Hvad er så bedst. forblive med at narre os selv til at tro vi er humane når
vi giver X antal % til u-landene eller ændre folks tankegang og gennem
firvillighed indarbejde en ny tankegang ?

> Det er i øvrigt _absolut ikke_ første gang jeg har oplevet lignende
> situationer. Er det berøringsangst, eller bare ligegyldighed???

Nej, det er resultatet af ikke være den der, af egen fri vilje har et ønske
om at hælpe. Man insunuerer ved statslig indkrævning at, folk ikke ønsker at
hjælpe. Med tiden begynder folk at tro det samme.

Allan Knaap

Fra : Carlo Hansen

Dato : 29-01-05 14:19

In article <41f9717c$0$45677$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> [...]

> rigt _samfund_!! Det er ikke den enkelte, men samfundet, der er rigt...
> opdelt i mindre og mere rige, som det end måtte være.

Jeg er så liberal, at jeg slet ikke anerkender, at der eksisterer et
samfund. Det er derfor knapt muligt for mig at forholde mig til det, du
siger. Samfundet er noget, socialister tror på og taler om, ligesom
religiøse taler om Gud. Men for os ikke-troende, findes hverken
samfundet eller Gud i virkelighedens verden.

Margaret Thatcher har udtrykt det meget præcist: "There's no such thing
as society. There are individual men and women and there are families.
And no government can do anything except through people, and people
must look after themselves first. It is our duty to look after
ourselves and then, also, to look after our neighbours."

> Det du foreslår er en del af et _rent_ liberalistisk "samfund", hvilket er
> en modsigelse i sig selv. Det lader sig lige så lidt gøre, som et rent
> socialistisk samfund.

Det må du forklare nærmere. Hvad er selvmodsigelsen?

> [...]
> Det er i øvrigt _absolut ikke_ første gang jeg har oplevet lignende
> situationer. Er det berøringsangst, eller bare ligegyldighed???

Det kan netop være en konsekvent af, at "samfundet" er blevet så
socialistiskt. Vi bliver simpelthen opdraget til at være uselvstændige
og ansvarsløse. F.eks. hvis naboen bliver arbejdsløs, så er det ikke
noget, vi tager os af personligt. Det er "samfundets" problem. I "gamle
dage," før vi blev hjernevaskede med ansigtsløs velfærd, hjalp
mennesker hinanden direkte og personligt, f.eks. ved at dele sine
måltider med naboen. Men det er nok næppe hele forklaringen.

Jeg tror, at der er et eller andet galt med den måde, det moderne
menneske lever på. På trods af illusionen om, at vi er tæt knyttet
sammen i et "velfærdsamfund" er det enkelte menneske mere isoleret og
angst, end det har været før. Det hænger nok sammen med angsten mod
direkte at involvere sig og hjælpe en fremmed i nød.

Der er en forsker, der har skrevet en bog om fænomenet: "Bowling
Alone" af Robert D. Putnam. Titlen hentyder til, at den gennemsnitlige
moderne amerikaner har så få venner og bekendte, at han går ud og
spiller bowling med sig selv. Jeg har ikke læst bogen, men den står på
min liste. Jeg synes virkelig, at det er et stort problem.

Hermed vil jeg så også sige, at man ikke skal falde for fristelsen til
at sætte lighedstegn mellem liberalisme og egoisme eller det at være
sig selv nok. At have en liberal tankegang betyder først og fremmest,
at man anerkender, at mennesker er individuelle væsener med
individuelle ønsker og behov. Dette er modsætning til samfunds-tanken,
hvor samfundet kan opfattes som en grødet, jævn masse, hvor al
individualitet er afløst af det fælles.

At være liberal betyder absolut ikke, at man fornægter, at mennesker
har brug for hinanden.

Carlo.

Fra : jodem

Dato : 29-01-05 14:42

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> In article <41f9717c$0$45677$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> thpetersen@hotmail.com says...
>

> Carlo.

Hvad er det nu dit modersmål er? Lavede hun det selv, eller fødte hun dig
ind i det?

jodem

Fra : Chr

Dato : 26-01-05 20:26

"ab©" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for, at du ikke har øje for noget som helst. Typisk repræsentant for
> strudse-indstillingen: Bare vi har det godt og lever over evne, ja, så

nej medmenneskelighed er at du PERSONLIGT gør en forskel....

U-landshjælp er aflad,-feks hvormange kender du som har givet hele VK
skattelettelsen til de fattige...nej så hellere være imod,-og alligevel
stikke pengene i lommen....

Fra : ab©

Dato : 29-01-05 19:47

"Chr" <ask@formail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Virkelig en argumentation, der rykker (hvilket indtryk tror du selv du
gør? )

> nej medmenneskelighed er at du PERSONLIGT gør en forskel....

Om det er personligt eller i flok, at vi viser medmenneskelighed gør vel
ingen forskel - forskellen ligger alene i om du gør noget ved det - det gør
du åbenbart ikke. Og jeg fatter ikke, at du har det godt med det.

> U-landshjælp er aflad,-feks hvormange kender du som har givet hele VK
> skattelettelsen til de fattige...nej så hellere være imod,-og alligevel
> stikke pengene i lommen....

En sådan udtalelse viser jo med al tydelighed, at du ikke fatter en brik af,
hvad de (små)borgerlige partier har gang i. Der er ikke tale om en
besparelse, men en omlægning så de svageste betaler mere og de rige betaler
mindre. Udligningen sker jo over skatten.

Nu må vi så se, at praktikpladser mangler, at børnene må deles 2-3 stykker
om hver lærebog, at skolerne forfalder o.s.v. Og så skal vi sidde og høre
på, at regeringen har bevilget 500 mil.. ekstra. Fatter regeringen da ikke,
at kommunerne bruger pengene på andre ting. Spørg omkring dig - alle kan da
se de forringelser, der er sket. Har I skyklapper på eller hvad ?

ab

Fra : Rübezahl

Dato : 26-01-05 20:48

"ab©" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

Ulandhjælp er at tage penge fra de fattige i de rige lande og give dem til
de rige i de fattige lande!

Jeres gamle ven

Fra : Henri Gath

Dato : 26-01-05 23:39

"Rübezahl" <rybi@ibnzahl> skrev i en meddelelse

> Ulandhjælp er at tage penge fra de fattige i de rige lande og give dem til
> de rige i de fattige lande!

*LOOOL..hørt!

Fra : 3W

Dato : 27-01-05 07:11

"ab©" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message
> Korrektion - det hedder medmenneskelighed, den egenskab du mangler.

Hvori ligger medmenneskeligheden ved at uddele andre folks penge? En
politiker som "flot" uddeler tvangsopkrævne midler kan ikke påkalde sig
nogen medmenneskelighed, og det kan de mennesker, fra hvem midlerne er
røvet, heller ikke.

> Hvis du
> ikke kan se, at den vestlige verden (der kører derudad på første klasse)
> udnytter befolkningen i store dele af verden

Hvordan definerer du "udnytte"? Har du arbejde? Hvis så, føler du at din
arbejdsgiver "udnytter" dig?

> Sjovt nok er chancerne meget store for, at du også hører til den del af
> befolkningen der slet ikke kan se, hvorfor der sker "terror-handlinger",

Ja, bin Laden havde jo ingen penge. En rigtig fattigrøv, så han måtte lave
terrorhandlinger. Og alle hans håndlangere er uudannede dumnakker, som
derfor ikke kan få et ordentligt job, ikke sandt?

Fra : Futte

Dato : 26-01-05 19:47

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Er du gift ellers kan du godt blive min kone
>
> mvh
> Kim

Eller min.

mvh Futte.

Fra : manse

Dato : 27-01-05 07:11

Fra : Malene P

Dato : 27-01-05 07:20

"manse" <bamsefarr@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det lød vist ikke som et ægteskabstilbud, lille analfabet.

Malene P

Fra : hanzen

Dato : 26-01-05 19:43

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de fattige lande. Rejekællingen henviser til, at vores gaveregn til den
> stigende overbefolkning er stilnet en smule af. Hende vil jeg heller ikke

Det er ellers sidste gang du få mulighed for at stemme på kællingen. Og
heldigvis for det.

--
hilzen
hanzen

"Tænk på, hvad vi kan lære af muslimerne, jeg syntes, at vi skal lade
verdens flygtninge vælte ind over vore grænser, og labbe al deres kultur i
os." Ekstra Bladet 3 oktober l986. G.D.-Holmfeld

Fra : Peter Risager

Dato : 26-01-05 21:11

> [...]
> vores gaveregn til den stigende overbefolkning er stilnet en smule
> af. Hende vil jeg heller ikke stemme på, at i ved det

Hun har da droppet biker-chick udseendet, det skal hun
trods alt have tak for.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-01-05 21:23

> [...]
> de fattige lande. Rejekællingen henviser til, at vores gaveregn til den
> stigende overbefolkning er stilnet en smule af. Hende vil jeg heller ikke

Nej det har hun ikke ret i. Men hun har ret i at vi sagtens, som det lille
rige land vi er, kunne yde mere end vi gør. Jeg mener at vi har sat
u-landshjælpen ned til noget i nærheden af 0.7 % af BNP og dette kunne vi da
sagtens hæve igen til det gamle niveau fra før regeringen trådte til. Hvis
jag var borgerlig ville jeg helt sikkert stemme på CD, jeg synes at de er
det eneste anstændige borgerlige parti.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Sten Schou

Dato : 27-01-05 17:49

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jag var borgerlig ville jeg helt sikkert stemme på CD, jeg synes at de er

Er CD nu gået hen og blevet borgerligt?

Hilsen Sten

Fra : hanzen

Dato : 27-01-05 18:01

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> Er CD nu gået hen og blevet borgerligt?

Er CD blevet anstændigt?

--
hilzen
hanzen

Det er da fuldstændig ligegyldigt, hvordan det går i Danmark fremover, det
er ikke vores problem!
- Leif Bork Hansen, præst. TV interview. 2000

Fra : Jim

Dato : 27-01-05 23:37

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> Er CD blevet anstændigt?

Nej, Mimi kunne ikke møde til aftenens store debat på TV2, da hun havde
travlt med et andet møde i SM-klubben.
Iført lak og læder, kasket med nitter og pisk i hånden var hun i gang
med en kærlig behandling af P. Brixtofte iført håndjern og spændt op til
lir.
Jeg kan lige se det for mig...

J.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-05 01:25

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> Er CD blevet anstændigt?

Nej, det har det hele tiden været. Det nye er at det er blevet det eneste
parti på højrefløjen som er anstændigt.

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 22:57

On Thu, 27 Jan 2005 17:48:30 +0100, "Sten Schou"

CD har altid været borgerlig.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 27-01-05 23:09

> CD har altid været borgerlig.

Så må de siges at skjule det godt.

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-05 01:23

Fra : Jesper

Dato : 28-01-05 15:36

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> jag var borgerlig ville jeg helt sikkert stemme på CD, jeg synes at de er

Hvor meget er nok? Faktisk yder Danmark omkring 0,9% af BNP.
Gennemsnittet for EU er svjh 0,43%, synes du ikke hellere vi skulle
bruge kræfterne på at få gratisterne i EU til at betale deres andel?
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-05 15:53

> Hvor meget er nok? Faktisk yder Danmark omkring 0,9% af BNP.

Var der ikke noget med at vi ydede 1.4 % af BNP tidligere ? Det kunne vi
vel nok have råd til.

> Gennemsnittet for EU er svjh 0,43%, synes du ikke hellere vi skulle
> bruge kræfterne på at få gratisterne i EU til at betale deres andel?

Ja det skulle vi også gøre og netop det at vi satte vores ydelse op kunne
sætte os i en endnu bedre position til at kræve dette.

Fra : Malene P

Dato : 28-01-05 16:07

> Var der ikke noget med at vi ydede 1.4 % af BNP tidligere ? Det kunne vi
> vel nok have råd til.

Hvordan har vi råd til det, når snart sagt hver femøre skal vendes, når det
drejer sig om at få råd til danske ældre, syge og andre svage grupper, som
jeg umiddelbart føler en stærkere forpligtelse overfor?

> Ja det skulle vi også gøre og netop det at vi satte vores ydelse op kunne
> sætte os i en endnu bedre position til at kræve dette.

Altså et "etisk" og "politisk korrekt" kapløb? Ala TV2's "Hvem giver
mest" -opsætning, der faldt lidt til jorden efter flodbølgen i Asien?
VorHerrebevares........

Malene P

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-05 16:20

> [...]
> drejer sig om at få råd til danske ældre, syge og andre svage grupper, som
> jeg umiddelbart føler en stærkere forpligtelse overfor?

Jamen det har vi da også råd til. Det er den borgerlige regering som vælger
at omfordele til de rige på de fattiges bekostning, her i blandt de ældre,
det er der ikke noget nyt i. Hvis Marianne Jelved får rollen som regeringens
parlamentariske støtte i stedet for Pia Kjærsgaard, så får de ældre noget at
se til når de massive nedskæringer over for de ældre begynder at holde sit
indtog i finansloven med Jelveds hjælpende hånd.

> Altså et "etisk" og "politisk korrekt" kapløb? Ala TV2's "Hvem giver
> mest" -opsætning, der faldt lidt til jorden efter flodbølgen i Asien?
> VorHerrebevares........

Næh men vi ville da have endnu mere at have det i samtidig med at vi hjalp
nogle mennesker i den 3. verden yderligere.

Fra : Malene P

Dato : 28-01-05 16:41

> "Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen det har vi da også råd til.

Det virker ikke sådan -og fra jer venstrefløjseres side lyder det som, at
det er en uskik overhovedet at bringe hensynet til de, der har skabt det
samfund, i nyder godt af, på bane. De allerværste af jer sammenligner
øjensynligt alle over 60 med MMMøller, der har opstaret millioner i fast
ejendom. Og sådan ser det altså IKKE ud for alle ældre,

> Næh men vi ville da have endnu mere at have det i samtidig med at vi hjalp
> nogle mennesker i den 3. verden yderligere.

Det er da muligt. Men jeg vil godt lige indskyde, at vi lige nu vist er ved
at slå os selv ihjel på -via outsourcing -at hjælpe visse dele af den 3.
verden langt mere, end vi kan holde til i længden. Om få år hører vi (og
resten af tossegode Europa) ikke længere til blandt "verdens rigeste".

Malene P

Malene P

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-05 17:03

> [...]
> øjensynligt alle over 60 med MMMøller, der har opstaret millioner i fast
> ejendom. Og sådan ser det altså IKKE ud for alle ældre,

Jeg har altså længe "advokeret" for de "fattige" ældre med kun
folkepensionen som indtægt, så det kan da ikke være mig du skyder på.

> [...]
> verden langt mere, end vi kan holde til i længden. Om få år hører vi (og
> resten af tossegode Europa) ikke længere til blandt "verdens rigeste".

Lige p.t. ryger der vist lige så mange jobs ud af Danmark som der opstår nye
jobs i Danmark, problemet er vist bare at det ikke kommer de lavest
uddannede til gode. Så her er der måske et permanent problem. Permanent hvis
det får lov til at fortsætte sådan at der aldrig bliver brug for folk som
kun kan udføre "manuelt" arbejde. Men så har vi jo altid aktiveringscirkuset
til kontanthjælps-almisser i stedet for løn.

Fra : Tim

Dato : 28-01-05 21:31

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> som kun kan udføre "manuelt" arbejde. Men så har vi jo altid
> aktiveringscirkuset til kontanthjælps-almisser i stedet for løn.

Du kan faktisk være ganske fornufitg at høre på, når du undlader alle
slagordene, og diverse slidte paroler.

Tim

Fra : jodem

Dato : 28-01-05 17:15

> [...]
> verden langt mere, end vi kan holde til i længden. Om få år hører vi (og
> resten af tossegode Europa) ikke længere til blandt "verdens rigeste".

Det er nemlig rigtigt. Outsourcing vil komme til at overgå alt, hvad vi
hidtil har set i udviklingsbistand. Godt nok ikke til de allerfattigste, men
alligevel, og det vil få den økonomiske diskussion om indvandring, efterløn,
ulandsbistand, ungdomsydelser osv.
til at handle om de rene bagataller.

Alt, hvad der hedder industriarbejde, og en hel del service, og det er vel
en 5-600.000 af arbejdsstyrken vil slet ikke kunne konkurrere, og alt, hvad
vi hører om det i valgkampen er besværgelser og beroligende bemækninger om
kvalitet og uddannelse fra politikere, som ikke aner deres levende råd, når
den ene arbejdstunge industri efter den anden rykker ud.

Som om vi her i landet var bedre til at uddanne os og skabe kvalitet, end
man er alle andre steder i verden. Har du købt din bil, din computer, dit
køleskab, din ovn, dit fjernsyn osv. hos uuddannede, ubegavede,
sjuskehoveder? Nej vel?

jodem

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-01-05 22:06

On Wed, 26 Jan 2005 19:16:56 +0100, Malene P wrote:

> [...]
> de fattige lande. Rejekællingen henviser til, at vores gaveregn til den
> stigende overbefolkning er stilnet en smule af. Hende vil jeg heller ikke

Novra, Malene. Du bidrager da flot til en sober og seriøs debat i
valgkampen. Akkurat ligesom den lille snotnæse fra 4. klasse, der synes
det er sjov at sige "tissekone".

--
MVH
osv...

Fra : Jim

Dato : 26-01-05 22:55

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Novra, Malene. Du bidrager da flot til en sober og seriøs debat i
> valgkampen. Akkurat ligesom den lille snotnæse fra 4. klasse, der
> synes
> det er sjov at sige "tissekone".

Det må være Jelved, du taler om..

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-01-05 23:18

On Wed, 26 Jan 2005 22:55:00 +0100, Jim wrote:

> Det må være Jelved, du taler om..

Du er ikke platfodet, vel?
--
MVH
osv...

Fra : Mogens

Dato : 27-01-05 01:11

> Du er ikke platfodet, vel?
> --
> MVH
> osv...

Og så er der nogen ,som siger,at politik er kedelig.

Mvh
Mogens.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 27-01-05 09:41

> [...]
> de fattige lande. Rejekællingen henviser til, at vores gaveregn til den
> stigende overbefolkning er stilnet en smule af.

Du er direkte ulækker at høre på !!
Det Mimi mener er at vi som et af de rigeste lande i verden, bør hjælpe den
store del af verdens befolkning der er så fattige at de lever på
sultegrændsen.
Hver eneste dag dør der masser af mennesker af sult i verden.

Hende vil jeg heller ikke
> stemme på, at i ved det

Er du i det hele taget gammel nok til at stemme ??

Jesper
Midterpartierne tilbage i dansk politik !!

Fra : Malene P

Dato : 27-01-05 12:19

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> store del af verdens befolkning der er så fattige at de lever på

Det var ikke det, hun sagde. Hun sagde direkte, at vi "hugger milliarder"
fra dem -og det er en infam løgn.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 14:04

On Thu, 27 Jan 2005 12:18:56 +0100, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Det var ikke det, hun sagde. Hun sagde direkte, at vi "hugger milliarder"
>fra dem -og det er en infam løgn.

Det er fuldstændig korrekt, hvis du abstraherer fra den normale
opfattelse af ordet tyveri.

Regards Croc®

Fra : Malene P

Dato : 27-01-05 19:11

> Det er fuldstændig korrekt, hvis du abstraherer fra den normale
> opfattelse af ordet tyveri.

Ævl. Vi forærer bare en smule mindre, end vi har gjort hidtil.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 23:00

On Thu, 27 Jan 2005 19:10:40 +0100, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Ævl. Vi forærer bare en smule mindre, end vi har gjort hidtil.

Du har fuldstændig ret, dit skriv indeholder stort set kun ævl.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 27-01-05 23:09

> Du har fuldstændig ret, dit skriv indeholder stort set kun ævl.

Hmm...

Tim

Fra : Malene P

Dato : 28-01-05 15:02

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du har fuldstændig ret, dit skriv indeholder stort set kun ævl.

Dokumenter lige den bemærkning.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 28-01-05 17:26

On Fri, 28 Jan 2005 15:02:11 +0100, "Malene P"

>Dokumenter lige den bemærkning.
>
>Malene P

Det er da nemt da du ikke har postet et fornuftigt ord herinde endnu.

citat 1:
Det var ikke det, hun sagde. Hun sagde direkte, at vi "hugger
milliarder"
fra dem -og det er en infam løgn.

citat 2
[...]

citat 3
[...]

Jeg kan fortsætte i det uendelige, men faktum er at du poster en gang
ubegavet vrøvl.

Regards Croc®

Fra : Malene P

Dato : 29-01-05 04:43

> [...]
>
> citat 1:
> Det var ikke det, hun sagde. Hun sagde direkte, at vi "hugger

Det er 100% korrekt, hvad jeg skriver her

> [...]
> (og
> resten af tossegode Europa) ikke længere til blandt "verdens rigeste".

Jeg håber ikke, jeg har ret i denne spådom.

> [...]
> ikke
> stemme på, at i ved det
>
> Jeg kan fortsætte i det uendelige, men faktum er at du poster en gang

Næh, det jeg skriver her er også 100% korrekt. Men idioter som dig forholder
jer hellere til om i kan lide den person, der skriver, end hvad de rent
faktisk skriver.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 29-01-05 13:47

On Sat, 29 Jan 2005 04:42:49 +0100, "Malene P"

>Det er 100% korrekt, hvad jeg skriver her

Nej det 100% forkert og jeg har andetsteds ridset op hvorfor.

>Jeg håber ikke, jeg har ret i denne spådom.

Dette er dk.politik ikke dk.overtro hvor dine spådomme måske har
relevans.

>Næh, det jeg skriver her er også 100% korrekt. Men idioter som dig forholder
>jer hellere til om i kan lide den person, der skriver, end hvad de rent
>faktisk skriver.

Hvis du er intelligent er det et adelsmærke at tilhøre idioterne, så
den betegnelse generer mig ikke det fjernetse.

Det forandrer dog ikke at du vrøvler. Du evner ikke at se sammenhængen
i international økonomi, hvor vesten har et stort plus i samhandlen
med u-landene, og desværre ikke en samhandel på lige vilkår, men en
dikteret en af slagsen.

Regards Croc®

Fra : Malene P

Dato : 30-01-05 23:27

> Nej det 100% forkert og jeg har andetsteds ridset op hvorfor.

MJ erklærede at vi "HUGGER MILLIARDER". Det er dog ufatteligt at du bliver
ved med at påstå det modsatte.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 31-01-05 00:40

On Sun, 30 Jan 2005 23:26:37 +0100, "Malene P"

>MJ erklærede at vi "HUGGER MILLIARDER". Det er dog ufatteligt at du bliver
>ved med at påstå det modsatte.

Det gør jeg sandelig heller ikke. Det er ikke svært at se du aldrig
vil fatte pointen i forklaringen.

Regards Croc®

Fra : Malene P

Dato : 01-02-05 19:55

> Det gør jeg sandelig heller ikke. Det er ikke svært at se du aldrig
> vil fatte pointen i forklaringen.

Hvad sagde MJ så -ordret?

Malene P

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 27-01-05 14:20

> Det var ikke det, hun sagde. Hun sagde direkte, at vi "hugger milliarder"
> fra dem -og det er en infam løgn.
>
> Malene P

Det hun mener er at regeringen har skåret meget kraftigt i ulandsbistanden,
og derved fjernet/ hugget milliarder af kroner derfra. Med det formål at
nedsætte skatten for borgerne i et af verdens rigeste lande.
I øvrigt blev 1/3 del af de penge regeringen gav til nødhjælpen i asien
"hugget" fra andre steder i ulandsbistanden.

Fra : Pjensen73

Dato : 27-01-05 15:32

Jesper Sørensen skrev:

> [...]
> "hugget" fra andre steder i ulandsbistanden.
>
> Jesper
> Midterpartierne tilbage i dansk politik !!

Hvordan kan du sige at vi "hugger" pengene fra ulandene, når det er
vores egene penge vi tager?

Fra : måske

Dato : 27-01-05 22:16

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jesper Sørensen skrev:
>>
> Hvordan kan du sige at vi "hugger" pengene fra ulandene, når det er
> vores egene penge vi tager?

Hvad mener du med "vores penge"?
Hvordan er det lige at vi ( i-landene) har fået fingre i dem?
vh. Peter

Fra : Pjensen73

Dato : 27-01-05 22:57

måske skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med "vores penge"?
> Hvordan er det lige at vi ( i-landene) har fået fingre i dem?
> vh. Peter

Det er da de Danske skatteyders penge vi sender derned. Det vi så har
gjort, er at vi har beholdt nogle af dem selv. Altså skåret ned på
ulandsbistaden.
Vil du hermed påstå at vi har hugget pengene af ulandene?

Fra : René Løweneck

Dato : 27-01-05 10:12

> [...]

> de fattige lande. Rejekællingen henviser til, at vores gaveregn til den
> stigende overbefolkning er stilnet en smule af. Hende vil jeg heller ikke

Hva' i helvede rager det mig, hvem du vil stemme på, møgsæk !

For nu at blive i din egen terminologi ))

RL

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 27-01-05 11:59

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra
>
> Hva' i helvede rager det mig, hvem du vil stemme på, møgsæk !
>
> For nu at blive i din egen terminologi ))

Meget dygtig ung mand søges....))))