Endnu en blodig dag i Irak
Fra : Joakim von And

Dato : 26-01-05 17:35

BAGHDAD, Iraq (CNN) -- Thirty-one Marines were killed in a helicopter crash
near Iraq's border with Jordan, bringing the number of U.S. troops killed
Wednesday to 36 -- the deadliest day for U.S. forces since the start of the
war in Iraq.

Four U.S. Marines were killed during combat in Iraq's Al-Anbar province, and
a U.S. soldier died when insurgents attacked a combat patrol north of
Baghdad, according to the U.S. military.

The cause of the chopper crash was not immediately known and is being
investigated, according to the military.

Wednesday's death toll surpassed the 31 U.S. forces killed on March 23,
2003 -- four days after the start of the war in Iraq. Twenty-nine of them
died in combat that day.

Wednesday's incidents brought the U.S. death toll in the war to 1,417.

***

Jeg har efterhånden svært ved at se en løsning på situationen i Irak.
Modstanden mod de allierede tropper synes at tage til i styrke og omfang for
hver dag der går. Udsigten til fred og forsoning efter valget på søndag
ligger i ruiner og der er tale om at amerikanske og britiske tropper skal
forblive i landet i minimum 2 år endnu.

Er vi vidne til et nyt Vietnam scenarie, nemlig et Irak, hvor de allierede
til syvende og sidst må kapitulere, trække tropperne ud af landet og
overlade irakerne til deres egen skæbne?

Jeg er bange for det er den vej vinden blæser. Hvad mener i?

JvA

Fra : manse

Dato : 26-01-05 18:03

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overlade irakerne til deres egen skæbne?
>
> Jeg er bange for det er den vej vinden blæser. Hvad mener i?

mange døde amerikanere,bare synd det ikke var 3600
så iraks frihedskæmpere gå til den og dræb flere af de
lejemordere fra usa

Fra : Tim

Dato : 26-01-05 18:12

"manse" <bamsefarr@tele2adsl.dk> wrote in message

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> mange døde amerikanere,bare synd det ikke var 3600
> så iraks frihedskæmpere gå til den og dræb flere af de
> lejemordere fra usa

.... et stille plonk.

Tim

Fra : Joakim von And

Dato : 26-01-05 18:28

"manse" <bamsefarr@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> mange døde amerikanere,bare synd det ikke var 3600
> så iraks frihedskæmpere gå til den og dræb flere af de
> lejemordere fra usa

Det må jeg nok sige Manse, endnu engang ser man dig blomstre i dk.politik,
som den fredslilje du er

JvA

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 26-01-05 19:37

> [...]
> overlade irakerne til deres egen skæbne?
>
> Jeg er bange for det er den vej vinden blæser. Hvad mener i?

Det sker aldrig, fordi de små gule havde en sag de gik 100% ind for. Jeg er
mere bange for de herværende muhamedaner der opholder sig i Europa.....)))

khn

Fra : J. Pedersen

Dato : 26-01-05 19:44

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in

> [...]
> Jeg er
> mere bange for de herværende muhamedaner der opholder sig i

Jaa uuuuuh, buuuhuuu hvor er de farlige uuuuh hvor er de slemme.
Smut du ind og spis dine frikadeller med brun sovs og hør lidt mere Kandis
inden de slemme Muhamedanere kommer og æder dig.

Fra : G.B.

Dato : 26-01-05 21:53

"J. Pedersen" <monz@io.dk> skrev i meddelelsen

> Jaa uuuuuh, buuuhuuu hvor er de farlige uuuuh hvor er de slemme.
> Smut du ind og spis dine frikadeller med brun sovs og hør lidt mere

Er du komplet ude af stand til at argumentere? Du milde Gud, så hellere Bo
Warming, havde jeg nær sagt.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Croc®

Dato : 26-01-05 23:04

On Wed, 26 Jan 2005 17:35:08 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> [...]
>overlade irakerne til deres egen skæbne?
>
>Jeg er bange for det er den vej vinden blæser. Hvad mener i?

Vi vil ikke se de samme drabstal for koalitionens styrker som i
Vietnam, da den teknologiske forskel er mange gange større end
dengang, så alene derfor er de svært sammenlignelige.

Jeg har aldrig troet et sekund på det projekt, og den anke jeg luftede
fra starten, at den mest sandsynlige slutning vil blive et styre alá
Iran, når de trækker sig tilbage, tror jeg stadig holder.

Regards Croc®

Fra : Allan S Bitsch

Dato : 27-01-05 01:04

> [...]
> fra starten, at den mest sandsynlige slutning vil blive et styre alá
> Iran, når de trækker sig tilbage, tror jeg stadig holder.

Tror du virkelig, at USA vil acceptere en sådan udgang? Jeg tror, at Irak
vil forblive besat af USA og deres europæiske medsammensvorne i en lang
årrække. Med hensyn til sikkerhed som brugt begrundelse. Det vil medføre
store tab på begge sider, og blandt irakerne indbyrdes.

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 10:30

On Thu, 27 Jan 2005 01:03:34 +0100, "Allan S Bitsch"
<allansb@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>årrække. Med hensyn til sikkerhed som brugt begrundelse. Det vil medføre
>store tab på begge sider, og blandt irakerne indbyrdes.

Det handler ikke om hvad USA vil acceptere. Deres tid i Irak er ovre
når støtten i befolkningen hjemmefra forsvinder, og den udvikling er
på vej. I en verden med fri kommunikation kan selv amerikanerne få
adgang til andre synspunkter end deres egen regerings.
Hvor længe besættelsen vil fortsætte aner jeg ikke, men med guds
førstefødte ved roret derovre, kan den troligt fortsætte 4 år mere.

Regards Croc®

Fra : Sten Schou

Dato : 27-01-05 16:32

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvor længe besættelsen vil fortsætte aner jeg ikke, men med guds
> førstefødte ved roret derovre, kan den troligt fortsætte 4 år mere.

Var Jesus ikke den førstefødte?

Hilsen Sten

Fra : Croc®

Dato : 27-01-05 22:50

Bush tror på reinkarnation.

Regards Croc®

Fra : 3W

Dato : 27-01-05 07:04

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har efterhånden svært ved at se en løsning på situationen i Irak.

Der er valg på søndag. Hvilken anden løsning ønsker du?

> Modstanden mod de allierede tropper synes at tage til i styrke og omfang
for
> hver dag der går.

Selvfølgelig, som valget nærmer sig.

> Udsigten til fred og forsoning efter valget på søndag
> ligger i ruiner

Selvom de fleste irakere ønsker at USA trækker sig ud, så har terroristerne
ikke nogen opbakning i befolkningen. Al-Zarqarwi har erklæreret at alle som
støtter demokratiet og stemmer er vantro, og alligevel ønsker over 80% af
befolkningen at stemme på søndag. Vi får se hvor mange så rent faktisk tør.

> og der er tale om at amerikanske og britiske tropper skal
> forblive i landet i minimum 2 år endnu.

Sikkert længere, men hvem ved. USA er stadig i Tyskland, Japan, Korea, osv.

> Er vi vidne til et nyt Vietnam scenarie, nemlig et Irak, hvor de allierede
> til syvende og sidst må kapitulere, trække tropperne ud af landet og
> overlade irakerne til deres egen skæbne?

Der er ingen sammenligning med Vietnam overhovedet.

> Jeg er bange for det er den vej vinden blæser. Hvad mener i?

Jeg forventer ikke nogen pludselig forandring, men ser en 5-10 år frem. Og
der tror jeg at demokratiet vil være solidt.

Fra : Joakim von And

Dato : 27-01-05 10:53

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
newsqdnbEDBMzBGWXcRVn-vA@adelphia.com...
> [...]
> støtter demokratiet og stemmer er vantro, og alligevel ønsker over 80% af
> befolkningen at stemme på søndag. Vi får se hvor mange så rent faktisk

Det er svært at tro med alle de drab og selvmordsaktioner vi dagligt hører
om i Irak, at terroristerne ikke skulle have en vis opbakning fra
befolkningen.

Jeg må indrømme, det lyder efterhånden en anelse hult, at skulle høre den
samme rille om og om igen, at modstanden udgøres af en lille fanatisk
gruppe, når drabene ikke alene fortsætter i en lind strøm men tiltager i
styrke og i et stort omfang i hele Irak.

Men hvad ved jeg.

JvA

Fra : jodem

Dato : 27-01-05 11:39

> [...]
> gruppe, når drabene ikke alene fortsætter i en lind strøm men tiltager i
> styrke og i et stort omfang i hele Irak.

Interimsstyret anslår, at der er 200.000 aktive modstandere af styret og den
amerikanske besættelse. Dels har styret vel en interesse i små tal, dels må
man også spørge, hvor mange passive modstandere, der så er.
mvh
jodem

Fra : jodem

Dato : 27-01-05 11:35

> [...]
> støtter demokratiet og stemmer er vantro, og alligevel ønsker over 80% af
> befolkningen at stemme på søndag. Vi får se hvor mange så rent faktisk

Jeg tror desværre, at opinionsundersøgelsen er lavet bland dem, der ønsker
at stemme. De øvrige svarer næppe på den slags undersøgelser.
mvh
jodem