/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Den 25. januar 2005: Mindre gods på jernba~
Fra : Tommy Rolf Nielsen


Dato : 25-01-05 23:28

Sidste weekend kunne man læse noget om at antallet af cyklister dræbt af
lastbiler var steget. Det er der en ganske simpel grund til: Mindre gods på
jernbaner betyder flere lastbiler, hvilket den nuværende borgerlige regering
har været med til at fremme.
Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at trafikken
mange steder er ved at bryde sammen. Flere steder på de Københavnske
motorveje er myldretidstrafikken så langsom at man kommer hurtigere frem til
fods. Her kan den borgerlige regering ikke forstå at den kollektive trafik
trænger til en udbygning, da de hellere vil tilgodese den såkaldte jyske
asfaltmafia.

Et andet problem med lastbilerne er at chaufførerne er optaget af alt andet
en at passe kørslen. Det kunne ses på TV hvordan en chauffør øvede sig i at
spille på trommer, en anden læste en bog, en tredje passede sit kontor og
ellers talte i mobiltelefon. Disse ting er ikke med til at fremme
sikkerheden og dermed opmærksomheden på de øvrige trafikanter. Her tænker
jeg specielt på de bløde trafikanter som cyklisterne er og her hjælper de
ekstra spejle ikke meget på grund af uopmærksomhed.

Et krav må være at godset skal tilbage på jernbanen igen og det gøres ved at
få elektricificeret jernbanerne frem til Århus, Aalborg og Esbjerg. Skal
den faste forbindelse over Østersøen bygges skal der også elektricificeres
frem til Rødbyhavn. Desuden skal der indføres kilometerafgift for lastbiler
på samme måde som det er sket i Tyskland med den såkaldte "Maut".

Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du skal
sætte dit kryds den 8. februar!

Tommy Rolf Nielsen



 
 
Peter Risager (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter Risager


Dato : 25-01-05 23:39

> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du
> skal sætte dit kryds den 8. februar!

Det var da et underligt usammenhængende indlæg, man skulle efter din
udlægning tro at gods kun skulle til banegården i København, Esbjerg,
Odense, Aalborg etc. Nu er det jo sådan at hvis alt gods blev flyttet derind
så ville der blive øget trafik omkring stationerne. Derudover kunne man
forvente at de mindre befolkede områder af landet ville blive affolket, på
grund af den stigende urbanisering denne godsflytning eventuelt ville
afstedkomme.

Nu taler du om en jysk asfaltmafia, det er fint nok, men har vi ikke lige
fået en metro i København? Og er en anden etape ikke planlagt, for netop at
lettet presset på trafikken i den indre by?

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be
there, but it's not that important." - John Carmack



Tokarev (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Tokarev


Dato : 25-01-05 23:53


"Peter Risager" <peden@anarki.dk> wrote in message
news:ct6hpc$2e8h$1@news.cybercity.dk...
>> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du
>> skal sætte dit kryds den 8. februar!
>
> Det var da et underligt usammenhængende indlæg, man skulle efter din
> udlægning tro at gods kun skulle til banegården i København, Esbjerg,
> Odense, Aalborg etc. Nu er det jo sådan at hvis alt gods blev flyttet
> derind så ville der blive øget trafik omkring stationerne. Derudover kunne
> man forvente at de mindre befolkede områder af landet ville blive
> affolket, på grund af den stigende urbanisering denne godsflytning
> eventuelt ville afstedkomme.
>
> Nu taler du om en jysk asfaltmafia, det er fint nok, men har vi ikke lige
> fået en metro i København? Og er en anden etape ikke planlagt, for netop
> at lettet presset på trafikken i den indre by?
>
> --
> Peter Risager
> "Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be
> there, but it's not that important." - John Carmack

Hvorfor ikke lukke gratis barsebäck? Så Jernbanen få extra meget gratis
el....*Host host host*, Så kan den danske industri jo exportere lidt - forse
"the Möllers" med lidt extra penge. Mangel på konsekvense er åbenbart ikke
kun et svenskt problem.


Tokarev
>



Croc® (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 26-01-05 00:05

On Tue, 25 Jan 2005 22:53:24 GMT, "Tokarev" <Dator 33@kindasux.com>
wrote:

>Hvorfor ikke lukke gratis barsebäck? Så Jernbanen få extra meget gratis
>el....*Host host host*, Så kan den danske industri jo exportere lidt - forse
>"the Möllers" med lidt extra penge. Mangel på konsekvense er åbenbart ikke
>kun et svenskt problem.

Hvorfor hele tiden lufte misundelsen Tokarev? Du er vel ikke i tvivl
om hvilket land der har den sundeste økonomi? Eller er det netop
grunden til misundelsen?

Regards Croc®

Per Vadmand (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 26-01-05 00:28


"Peter Risager" <peden@anarki.dk> wrote in message
news:ct6hpc$2e8h$1@news.cybercity.dk...

>
> Nu taler du om en jysk asfaltmafia, det er fint nok, men har vi ikke lige
> fået en metro i København? Og er en anden etape ikke planlagt, for netop
> at lettet presset på trafikken i den indre by?
>
Det er en lang historie, men faktum er, at metroen snarere er en del af
problemet end en del af løsningen, idet den stærkt har forringet Kbh's
kollektive trafik for alle andre end dem, der bor og/eller arbejder i
umiddelbar nærhed af en metrostation. Og man har valgt den dyreste og mindst
smidige løsning, fordi det var den, der generede biltrafikken mindst.

Per V.



Croc® (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 25-01-05 23:56

On Tue, 25 Jan 2005 23:28:18 +0100, "Tommy Rolf Nielsen"
<trnng@hotmail.com> wrote:

>Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at trafikken
>mange steder er ved at bryde sammen. Flere steder på de Københavnske
>motorveje er myldretidstrafikken så langsom at man kommer hurtigere frem til
>fods. Her kan den borgerlige regering ikke forstå at den kollektive trafik
>trænger til en udbygning, da de hellere vil tilgodese den såkaldte jyske
>asfaltmafia.

Det vil være meget nemt at regulere. Lad akseltrykket være bestemmende
for en vægtafgift, så dem der virkelig slider på vejene også kommer
til at betale for sliddet. Det vil blive umådelig dyrt at transportere
noget i lastbil derefter.

Regards Croc®

Anders Wegge Jakobse~ (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 26-01-05 00:23

"Croc®" == Croc® <sbm@pc.dk> writes:

> Det vil være meget nemt at regulere. Lad akseltrykket være
> bestemmende for en vægtafgift, så dem der virkelig slider på vejene
> også kommer til at betale for sliddet. Det vil blive umådelig dyrt
> at transportere noget i lastbil derefter.

Skal anlægsudgifterne så også være bestemmende for prisen på den
offentlige transport? DSB bliver formentlig nødt til at lukke, og HUR
får svært ved at holde en billetpris der står mål med privat
bilkørsel.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
mailto:awegge@gmail.com - Invitationer på FCFS basis

Croc® (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 26-01-05 10:55

On 26 Jan 2005 00:22:59 +0100, Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk>
wrote:


>> Det vil være meget nemt at regulere. Lad akseltrykket være
>> bestemmende for en vægtafgift, så dem der virkelig slider på vejene
>> også kommer til at betale for sliddet. Det vil blive umådelig dyrt
>> at transportere noget i lastbil derefter.
>
> Skal anlægsudgifterne så også være bestemmende for prisen på den
>offentlige transport? DSB bliver formentlig nødt til at lukke, og HUR
>får svært ved at holde en billetpris der står mål med privat
>bilkørsel.

Ja det ville være et ideelt sted at indføre brugerbetaling.

Regards Croc®

SAAP (26-01-2005)
Kommentar
Fra : SAAP


Dato : 26-01-05 01:14


"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:jgjdv016gnu96ohqsi10eheu85d3h9lmk6@4ax.com...
> On Tue, 25 Jan 2005 23:28:18 +0100, "Tommy Rolf Nielsen"
> <trnng@hotmail.com> wrote:
>
>>Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at
>>trafikken
>>mange steder er ved at bryde sammen. Flere steder på de Københavnske
>>motorveje er myldretidstrafikken så langsom at man kommer hurtigere frem
>>til
>>fods. Her kan den borgerlige regering ikke forstå at den kollektive trafik
>>trænger til en udbygning, da de hellere vil tilgodese den såkaldte jyske
>>asfaltmafia.
>
> Det vil være meget nemt at regulere. Lad akseltrykket være bestemmende
> for en vægtafgift, så dem der virkelig slider på vejene også kommer
> til at betale for sliddet. Det vil blive umådelig dyrt at transportere
> noget i lastbil derefter.
>

Så kan du jo ikke købe vare i forretningerne, for der bliver jo ingen der
får råd til at levere.

Du kommer så til at tage din cykel og køre hen til nærmeste banegård og
hente dine vare. Ja første gang skal du jo gå der hen, for at hente cyklen.
Og din bil kan du jo ikke bruge fordi der bliver jo ikke nogen der får råd
til at køre ud med benzin til tankstationerne.

--

M.V.H
Sven-Åge "SAAP"




Croc® (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 26-01-05 10:56

On Wed, 26 Jan 2005 01:14:04 +0100, "SAAP" <SAAP@nowhere.invalid>
wrote:

>Så kan du jo ikke købe vare i forretningerne, for der bliver jo ingen der
>får råd til at levere.
>
>Du kommer så til at tage din cykel og køre hen til nærmeste banegård og
>hente dine vare. Ja første gang skal du jo gå der hen, for at hente cyklen.
>Og din bil kan du jo ikke bruge fordi der bliver jo ikke nogen der får råd
>til at køre ud med benzin til tankstationerne.

Nå nej vi havde jo ikke varer i forretningerne for tredive år siden.

Regards Croc®

Joakim von And (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 26-01-05 11:00

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:l7qev09l82d91usbuf506f2ksoevt7r5fm@4ax.com...
> On Wed, 26 Jan 2005 01:14:04 +0100, "SAAP" <SAAP@nowhere.invalid>
> wrote:
>
> >Så kan du jo ikke købe vare i forretningerne, for der bliver jo ingen der
> >får råd til at levere.
> >
> >Du kommer så til at tage din cykel og køre hen til nærmeste banegård og
> >hente dine vare. Ja første gang skal du jo gå der hen, for at hente
cyklen.
> >Og din bil kan du jo ikke bruge fordi der bliver jo ikke nogen der får
råd
> >til at køre ud med benzin til tankstationerne.
>
> Nå nej vi havde jo ikke varer i forretningerne for tredive år siden.

Et fuldstændigt absurd argument, du her fremturer med. Godsbanetransporten
kan jo aldrig nogensinde absorbere den mængde af varer, der dagligt
transporteres i det ganske land eller til udlandet for den sags skyld

At ville pålægge en i forvejen hårdt ramt transportbranche flere afgifter,
vil kun tilskynde arbejdsgiverne til at anvende mere billig udenlandsk
arbejdskraft, som vi ser det ske i dag med polske chauffører, der gør deres
indtog på de europæiske landeveje.

JvA



Croc® (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 26-01-05 22:19

On Wed, 26 Jan 2005 10:59:40 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

>> Nå nej vi havde jo ikke varer i forretningerne for tredive år siden.
>
>Et fuldstændigt absurd argument, du her fremturer med. Godsbanetransporten
>kan jo aldrig nogensinde absorbere den mængde af varer, der dagligt
>transporteres i det ganske land eller til udlandet for den sags skyld
>
Ikke som den ser ud i dag, men vi har jo også fjernet store dele af
den godstransport og skinner der var i brug før i tiden.

>At ville pålægge en i forvejen hårdt ramt transportbranche flere afgifter,
>vil kun tilskynde arbejdsgiverne til at anvende mere billig udenlandsk
>arbejdskraft, som vi ser det ske i dag med polske chauffører, der gør deres
>indtog på de europæiske landeveje.

Hvem taler om afgifter? Jeg taler om brugerbetaling i tråd med deres
slid på landevejene.

Regards Croc®

Allan Hansen (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 31-01-05 20:19


"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:jgjdv016gnu96ohqsi10eheu85d3h9lmk6@4ax.com...
> On Tue, 25 Jan 2005 23:28:18 +0100, "Tommy Rolf Nielsen"
> <trnng@hotmail.com> wrote:
>
>>Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at
>>trafikken
>>mange steder er ved at bryde sammen. Flere steder på de Københavnske
>>motorveje er myldretidstrafikken så langsom at man kommer hurtigere frem
>>til
>>fods. Her kan den borgerlige regering ikke forstå at den kollektive trafik
>>trænger til en udbygning, da de hellere vil tilgodese den såkaldte jyske
>>asfaltmafia.
>
> Det vil være meget nemt at regulere. Lad akseltrykket være bestemmende
> for en vægtafgift, så dem der virkelig slider på vejene også kommer
> til at betale for sliddet. Det vil blive umådelig dyrt at transportere
> noget i lastbil derefter.
>
> Regards Croc®

Hvem tror du kommer til at betale transporten i sidste ende?

Allan



Croc® (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 31-01-05 20:47

On Mon, 31 Jan 2005 20:18:44 +0100, "Allan Hansen"
<ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> wrote:


>>>Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at
>>>trafikken
>>>mange steder er ved at bryde sammen. Flere steder på de Københavnske
>>>motorveje er myldretidstrafikken så langsom at man kommer hurtigere frem
>>>til
>>>fods. Her kan den borgerlige regering ikke forstå at den kollektive trafik
>>>trænger til en udbygning, da de hellere vil tilgodese den såkaldte jyske
>>>asfaltmafia.
>>
>> Det vil være meget nemt at regulere. Lad akseltrykket være bestemmende
>> for en vægtafgift, så dem der virkelig slider på vejene også kommer
>> til at betale for sliddet. Det vil blive umådelig dyrt at transportere
>> noget i lastbil derefter.
>>
>
>Hvem tror du kommer til at betale transporten i sidste ende?
>

Det gør forbrugeren selvfølgelig, men skiftet i omkostninger går andre
transportformer såsom skib og mindre køretøjer interessante.

Regards Croc®

Jens. (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Jens.


Dato : 08-02-05 04:47

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:cm2tv0d09r5irrcldn2p8e57vlg1nvitgp@4ax.com
> On Mon, 31 Jan 2005 20:18:44 +0100, "Allan Hansen"
> <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> wrote:
>
>
>>>> Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at
>>>> trafikken
>>>> mange steder er ved at bryde sammen. Flere steder på de
>>>> Københavnske motorveje er myldretidstrafikken så langsom at man
>>>> kommer hurtigere frem til
>>>> fods. Her kan den borgerlige regering ikke forstå at den
>>>> kollektive trafik trænger til en udbygning, da de hellere vil
>>>> tilgodese den såkaldte jyske asfaltmafia.
>>>
>>> Det vil være meget nemt at regulere. Lad akseltrykket være
>>> bestemmende for en vægtafgift, så dem der virkelig slider på vejene
>>> også kommer til at betale for sliddet. Det vil blive umådelig dyrt
>>> at transportere noget i lastbil derefter.
>>>
>>
>> Hvem tror du kommer til at betale transporten i sidste ende?
>>
>
> Det gør forbrugeren selvfølgelig, men skiftet i omkostninger går andre
> transportformer såsom skib og mindre køretøjer interessante.
>
> Regards Croc®

ja lad os da bare få flere biler ind i KBH der er jo plads til dem.

du vil altså have små biler til at transpotere varene frem til skibene og så
igen fra skibene.

hvorfor er der ingen der har tænkt på det før ? den er jo genial den ide.

bare der er chaufføre nok til alle de små biler.



Croc® (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 08-02-05 12:31

On Tue, 8 Feb 2005 04:47:07 +0100, "Jens." <postkasse_66@hotmail.com>
wrote:

>> Det gør forbrugeren selvfølgelig, men skiftet i omkostninger går andre
>> transportformer såsom skib og mindre køretøjer interessante.
>>
>
>ja lad os da bare få flere biler ind i KBH der er jo plads til dem.
>
>du vil altså have små biler til at transpotere varene frem til skibene og så
>igen fra skibene.
>
>hvorfor er der ingen der har tænkt på det før ? den er jo genial den ide.
>
>bare der er chaufføre nok til alle de små biler.

Hvis du ikke levede i en oversimplificeret verden er der ganske god
logik i det. Vejene kunne gradueres så der på specielt egnede veje
kunne tillades tung trafik Trafikken til distribution ud på ikke
egnede veje skal så reguleres efter akseltryk.
Hvad er der forkert i at brugerne selv betaler for sliddet? Viser det
sig at transportpriserne stiger, er det jo kun et udtryk for at vi
ikke mere subsiderer lastbiltrafikken.

Regards Croc®

SAAP (26-01-2005)
Kommentar
Fra : SAAP


Dato : 26-01-05 00:58


"Tommy Rolf Nielsen" <trnng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f6c801$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sidste weekend kunne man læse noget om at antallet af cyklister dræbt af
> lastbiler var steget. Det er der en ganske simpel grund til: Mindre gods
> på jernbaner betyder flere lastbiler, hvilket den nuværende borgerlige
> regering har været med til at fremme.
> Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at
> trafikken mange steder er ved at bryde sammen. Flere steder på de
> Københavnske motorveje er myldretidstrafikken så langsom at man kommer
> hurtigere frem til fods. Her kan den borgerlige regering ikke forstå at
> den kollektive trafik trænger til en udbygning, da de hellere vil
> tilgodese den såkaldte jyske asfaltmafia.
>
> Et andet problem med lastbilerne er at chaufførerne er optaget af alt
> andet en at passe kørslen. Det kunne ses på TV hvordan en chauffør øvede
> sig i at spille på trommer, en anden læste en bog, en tredje passede sit
> kontor og ellers talte i mobiltelefon. Disse ting er ikke med til at
> fremme sikkerheden og dermed opmærksomheden på de øvrige trafikanter. Her
> tænker jeg specielt på de bløde trafikanter som cyklisterne er og her
> hjælper de ekstra spejle ikke meget på grund af uopmærksomhed.
>
> Et krav må være at godset skal tilbage på jernbanen igen og det gøres ved
> at få elektricificeret jernbanerne frem til Århus, Aalborg og Esbjerg.
> Skal den faste forbindelse over Østersøen bygges skal der også
> elektricificeres frem til Rødbyhavn. Desuden skal der indføres
> kilometerafgift for lastbiler på samme måde som det er sket i Tyskland med
> den såkaldte "Maut".
>
> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du skal
> sætte dit kryds den 8. februar!
>
Jeg har lige læst dig indlæk og jeg høre at du ikke har en skid forstan på
hvad du skriver .
Jeg har nu kørt Lastbil i 19 År og jeg har ikke læst så meget vås som det du
har skrevet.
Socialdemokraterne er jo gode til at falle over ders egen ben

--

M.V.H
Sven-Åge "SAAP"




Per Vadmand (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 26-01-05 09:57


"SAAP" <SAAP@nowhere.invalid> wrote in message
news:ct6mej$2ipc$1@news.cybercity.dk...

>>
> Jeg har lige læst dig indlæk og jeg høre at du ikke har en skid forstan på
> hvad du skriver .
> Jeg har nu kørt Lastbil i 19 År og jeg har ikke læst så meget vås som det
> du har skrevet.
> Socialdemokraterne er jo gode til at falle over ders egen ben
>
Du har så til gengæld ikke en skid forstand på at deltage i en debat. Hvor
er argumenterne?

Per V.



Finn Guldmann (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-01-05 01:03

Tommy Rolf Nielsen wrote:
> Sidste weekend kunne man læse noget om at antallet af cyklister dræbt af
> lastbiler var steget. Det er der en ganske simpel grund til: Mindre gods på
> jernbaner betyder flere lastbiler, hvilket den nuværende borgerlige regering
> har været med til at fremme.
>
Hvis AL det gods der køres på jernbanerne i Danmark blev kørt på
lastbiler i stedet ville det max betyde en stigning i lastbilernes gods
på 1-3%. For 20-25 år siden udgjorde banernes totale godsmængde (i DK)
ca 5% af lastbilernes. Så det er vist længe siden det har haft nogen
betydning.

I andre lande har banerne størrere andel i godsmængden, men svjv ingen
steder over 10%.

> Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at trafikken
> mange steder er ved at bryde sammen. Flere steder på de Københavnske
> motorveje er myldretidstrafikken så langsom at man kommer hurtigere frem til
> fods. Her kan den borgerlige regering ikke forstå at den kollektive trafik
> trænger til en udbygning, da de hellere vil tilgodese den såkaldte jyske
> asfaltmafia.
>
De sidste 30+ år har man, i Tyskland, brugt den model at give
lastbilerne skylden for alle trafikale problemer.

Trods det at lastbilern beviseligt har en positiv indvirkning på
afviklingen af trafikken i Tyskland har myndighederne ikke villet
indrømme det.

På lokalt og på regionalt plan har der dog været tiltag der viser at der
er nogen hos politiet der godt er klar over lastbilernes moderende
virkning på trafikken. Men på højt plan afviser man at det kan være
tilfældet.

I de senere år er man begyndt at kopiere tyskernes dårlige erfaringer
til danske veje.

De officielle danske udmeldinger lyder at det er med succes. I bedste
fald er det fordi dem der udtaler sig er uvidende om hvad der foregår. I
værste fald er det mod bedre viden.

Men glem at give lastbilerne skylden for myllertidstrafikken. Den kommer
alene af at alle skal møde på arbejde på samme tid.

Og du kan være ganske sikker på at de lastbiler der kører i den kun
kører der fordi de ikke har andre muligheder.

> Et andet problem med lastbilerne er at chaufførerne er optaget af alt andet
> en at passe kørslen. Det kunne ses på TV hvordan en chauffør øvede sig i at
> spille på trommer, en anden læste en bog, en tredje passede sit kontor og
> ellers talte i mobiltelefon. Disse ting er ikke med til at fremme
> sikkerheden og dermed opmærksomheden på de øvrige trafikanter. Her tænker
> jeg specielt på de bløde trafikanter som cyklisterne er og her hjælper de
> ekstra spejle ikke meget på grund af uopmærksomhed.
>
Og fordi du har set een chauffør spille på "trommer" på sit rat, gør
alle det?

Må jeg bede dig om at se så tilpas nuanceret på det at det er til at
holde ud at læse?

> Et krav må være at godset skal tilbage på jernbanen igen og det gøres ved at
> få elektricificeret jernbanerne frem til Århus, Aalborg og Esbjerg. Skal
> den faste forbindelse over Østersøen bygges skal der også elektricificeres
> frem til Rødbyhavn. Desuden skal der indføres kilometerafgift for lastbiler
> på samme måde som det er sket i Tyskland med den såkaldte "Maut".
>
Hvor havde du tænkt dig at det gods skulle være?

Der er togvogne nok i Europa til at du kan få plads til op til 10% af
lastbilernes gods på dem. Hvor skal det øvrige være?

Når du så får alle vognene fyldt med gods kommer dit næste problem. Du
kan ikke finde skinner nok de kan være på. Der er simpelthen ikke plads
på det eksisterende skinnenet til at du kan transportere alt det gods.

Så skal du have en betydende mængde mere gods over på banerne skal du ud
og finde penge til at doble antallet af skinner på alle størrere
strækninger. Og tre eller firdoble antallet af skinner på hovedtrækkene
gennem Europa.

> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du skal
> sætte dit kryds den 8. februar!
>
Altså en spærreballon.

Men hvor blev sammenhængen mellem dit emne og dit indlæg af?

Den follow-up der skulle havde været sat fra starten er nu sat til:
d.p.trafik

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Kim2000 (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 26-01-05 01:07

> Et andet problem med lastbilerne er at chaufførerne er optaget af alt
> andet en at passe kørslen.

Så udfra et par billeder i tv bedømmer du altså en hel fag gruppe som
uansvarlige dræbere??

Nåja, som folkeskolelærer er man også van til at blive bedømt at uvidende
fjolser, nu ved lastbilschaufførene hvordan det føles

Mvh
Kim



Finn Guldmann (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-01-05 01:13

Kim2000 wrote:

>>Et andet problem med lastbilerne er at chaufførerne er optaget af alt
>>andet en at passe kørslen.
> Så udfra et par billeder i tv bedømmer du altså en hel fag gruppe som
> uansvarlige dræbere??
> Nåja, som folkeskolelærer er man også van til at blive bedømt at uvidende
> fjolser, nu ved lastbilschaufførene hvordan det føles
>
Det er der ikke noget nyt i. Vi er altid blevet ugleset fordi vi har en
kørselserfaring som kun de færreste opnår.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Morten Bjergstrøm (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 26-01-05 09:23

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev:

>>> Et andet problem med lastbilerne er at chaufførerne er optaget af
>>> alt andet en at passe kørslen.
>> Så udfra et par billeder i tv bedømmer du altså en hel fag gruppe
>> som uansvarlige dræbere??
>> Nåja, som folkeskolelærer er man også van til at blive bedømt at
>> uvidende fjolser, nu ved lastbilschaufførene hvordan det føles
>>
>>
> Det er der ikke noget nyt i. Vi er altid blevet ugleset fordi vi
> har en kørselserfaring som kun de færreste opnår.

Kørselserfaringen er netop noget af det farlige, da det mindsker
opmærksomheden og alt for mange lastbilchauffører er desværre ikke
tilstrækkeligt opmærksomme i trafikken men går bare ud fra, at folk nok
skal holde tilbage for dem pga. deres størrelse. Hvis
lastbilchaufførerne indstillede og brugte deres spejle korrekt kunne
drabene på cyklister undgås næsten 100%.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Bo Warming (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 26-01-05 01:57

"Tommy Rolf Nielsen" <trnng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f6c801$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sidste weekend kunne man læse noget om at antallet af cyklister dræbt af
> lastbiler var steget. Det er der en ganske simpel grund til: Mindre gods

> jernbaner betyder flere lastbiler, hvilket den nuværende borgerlige
regering
> har været med til at fremme.
> Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at
trafikken
> mange steder er ved at bryde sammen.

dANSKE AVISER OG TV er da utroligt løgnagtige
Goebbels begik ikke noget så groft med sin propaganda.

At de kan fortiet de sandheder, du nu kommer med, idet de bringer
oplysninger om det stærkt stigende antal ulykker, er VILDT GROTESK, og viser
at vore journalister kun har i hovedet at reklamere for et latterlig
teknisk fix med spejle, som de ønskede opreklameret., måske for at gavne
visse firmaer.



Allan Riise (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 26-01-05 10:17

Tommy Rolf Nielsen wrote:
> Sidste weekend kunne man læse noget om at antallet af cyklister dræbt
> af lastbiler var steget. Det er der en ganske simpel grund til:
> Mindre gods på jernbaner betyder flere lastbiler, hvilket den
> nuværende borgerlige regering har været med til at fremme.
> Ved at der kommer flere lastbiler på vejene er ensbetydende med at
> trafikken mange steder er ved at bryde sammen. Flere steder på de
> Københavnske motorveje er myldretidstrafikken så langsom at man
> kommer hurtigere frem til fods. Her kan den borgerlige regering ikke
> forstå at den kollektive trafik trænger til en udbygning, da de
> hellere vil tilgodese den såkaldte jyske asfaltmafia.
>
> Et andet problem med lastbilerne er at chaufførerne er optaget af alt
> andet en at passe kørslen. Det kunne ses på TV hvordan en chauffør
> øvede sig i at spille på trommer, en anden læste en bog, en tredje
> passede sit kontor og ellers talte i mobiltelefon. Disse ting er ikke
> med til at fremme sikkerheden og dermed opmærksomheden på de øvrige
> trafikanter. Her tænker jeg specielt på de bløde trafikanter som
> cyklisterne er og her hjælper de ekstra spejle ikke meget på grund af
> uopmærksomhed.
> Et krav må være at godset skal tilbage på jernbanen igen og det gøres
> ved at få elektricificeret jernbanerne frem til Århus, Aalborg og
> Esbjerg. Skal den faste forbindelse over Østersøen bygges skal der
> også elektricificeres frem til Rødbyhavn. Desuden skal der indføres
> kilometerafgift for lastbiler på samme måde som det er sket i
> Tyskland med den såkaldte "Maut".
> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du
> skal sætte dit kryds den 8. februar!

Bare der ikke sker det samme som her, så kan det blive svært at få det hele
på skinner

Folk stjæler de særeste ting

Tjekkisk politi er på jagt efter gerningsmændene til et ikke helt
almindeligt tyveri.
Der er stjålet godt 30 meter skinner i Prags undergrundsbane.
En talsmand for politiet oplyser, at mistanken i øjeblikket samler sig om en
gruppe hjemløse, der er set i nærheden af den pågældende sporstrækning i
hovedstadens 10. distrikt.
Der er under ingen omstændigheder tale om et enkeltmandsjob, for tyvegodset
vejer ifølge banens ledelse cirka 12 tons.
Denne mængde metal kan indbringe mindst 15.000 kroner på det lokale
skrotmarked.

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley
Vær enten konsekvent eller inkonsekvent, men aldrig begge dele
samtidigt.



Erik Olsen (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 26-01-05 11:07

Tommy Rolf Nielsen wrote:
>
> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du
> skal sætte dit kryds den 8. februar!

Hvad skulle det hjælpe?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/



Per Vadmand (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 26-01-05 12:47


"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote in message
news:ct7pmj$c16$1@news.net.uni-c.dk...
> Tommy Rolf Nielsen wrote:
>>
>> Derfor: Stem på en af Socialdemokraternes Folketingskandidat når du
>> skal sætte dit kryds den 8. februar!
>
> Hvad skulle det hjælpe?
>
> --
Det kan hjælpe på mange ting, men nok desværre ikke ret meget på netop dette
område.

Per V.



Ivar Madsen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 12-02-05 14:59

Tommy Rolf Nielsen wrote:

> Et andet problem med lastbilerne er at chaufførerne er optaget af alt
> andet en at passe kørslen. Det kunne ses på TV hvordan en chauffør øvede
> sig i at spille på trommer, en anden læste en bog, en tredje passede sit
> kontor og ellers talte i mobiltelefon. Disse ting er ikke med til at
> fremme sikkerheden og dermed opmærksomheden på de øvrige trafikanter.

Jeg er enig i at man ikke kan køre (forsvarligt) og samtidig læse en bog,
osv.

> Her
> tænker jeg specielt på de bløde trafikanter som cyklisterne er og her
> hjælper de ekstra spejle ikke meget på grund af uopmærksomhed.
> Et krav må være at godset skal tilbage på jernbanen igen og det gøres ved
> at få elektricificeret  jernbanerne frem til Århus, Aalborg og Esbjerg.
> Skal den faste forbindelse over Østersøen bygges skal der også
> elektricificeres frem til Rødbyhavn. Desuden skal der indføres
> kilometerafgift for lastbiler på samme måde som det er sket i Tyskland med
> den såkaldte "Maut".

Det vil virkelig også gavne trafik sikkerheden, at få fjernet lastbilerne
fra motorvejene, og ført dem over på tog. Jeg husker dengang DSB Gods
stadig fantes*) da kørte man jævnligt et hel træker fra Odense (FDB
terminalen) til Taulov i Trekandt området, for at læsse det på et godstog,
køre dette til GB i Bernstofgade (den det går mellem Hovedebanen og Tivoli,
bare helt nede ved havnen) for så at læsse det på en lastbil, eller måske 2
lastbiler (forvogn/hænger) for at køre det til Høje Taastrup til OBS.
Jeg må sige, det er virkelig et stort + for trafiksikkerheden, at gøre det
frem for at læssed et på en træler, og så køre den direkte til OBS.


Næ, du det der skal til er noget helt andet, man skal lære de bløde
trafikanter som cykler, at det kan da godt være at de når de ligger på
skadestuen, eller måske enda banker på Sant Peters port, at det kan da godt
være at de har retten til at køre lige over for grønt, når der er en
lastbil der skal til højere, ifl. den menske skabte færselslov, men ifl.
Sant Peters lov, så er det altså den bløde der bliver straffet, det er ikke
lastbilchaufføren, hans straf er højst et ubehaligt vrid i lastbilen, når
han køre hen over cylisten.

Det er barske ord, jeg ved det godt, men det nytter altså ikke at en
cyklist/fodgænger holder på sin ret, hvis ikke lastbilchaufføren vil lade
cyklisten/fodgængeren få sin ret.
Dommen er hård, og straffen falder kontant uden mulighed for at anke.

*Derfor* kære cyklister/fodgænger, vil hensyn til lastbilchaufføren, forsøg
at få øjenkontakt med han i spejlene, kan du ikke se ham, så kan han heller
ikke se dig, kan han ikke se dig, så holder han heller ikke for dig.
Er du ikke overbevist om at han har til hensigt at holde for dig, så hold
for ham, men gør det så han kan se dig, måske så har han set dig
tiderliger, så han ved du er der et sted, men ikke tør køre, fordi han ikke
ved hvor du er.

Kære forældre, lær venligst jeres børn ovenstående, så er der støre chancher
for at de overlever næste cykeltur i byen.

--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste