Det var sgu underholdende
Fra : Kim2000

Dato : 25-01-05 20:01

Rune præsenteres sammen med en sej melodi i DR´s valgprogram

Minoritetspartiets valgfilm:

Havde hyret en skuespiller til at præsentere sin:

Kandidat 1: Klarede det fint
Kandidat 2: Var ved at hyle, lignede en undskyldning for sig selv
Kandidat 3: Troede partiet hed Retsforbundet
Kandidat 4: En sød pige, der rent faktisk kunne tale klart og tydeligt
Kandidat 5: En usikker gymnasielærer, der læste højt

De to i studiet;

En gammel tosse Niels Meyer, der ikke helt viste hvad partiet stod for, og
en dog lidt mindre usympatisk Rune end han lagde ud med i partileder runden.

Partilederen mente at folketinget beskyttede sig selv mod nye partier
(sikkert fordi man er træt af spæregrænsen, men den kan altså ikke sættes
ned til 0.0%)

Steffen Krentz spørger til meningsmålingerne, der ligger helt stabilt på
0.0%. Det mente de var fordi ikke ret mange kendte dem endnu, da de ikke
kunne få lov til at præsentere sig i medierne (det er altså nogen andres
skyld). De blev lidt tavse og fulde af nye undskyldninger, da en anden
meningsmåling sagde at 50% af vælgerne udmærket godt kendte partiet.

Så kom det frem at borgerlønnen, ville koste 552 milliarder, godt og vel
halvdelen kunne så trækkes fra, men der skulle fortsat findes små 300
milliarder. Nu var dette tal helt forkert i følge de to landsbytosser, men
de gav dog ikke noget bud på et andet tal.

Man må sige det som det er. Minoritetspartiets valgprogram var glimrende
(ufrivillig komisk) underholdning.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 23:16

> Man må sige det som det er. Minoritetspartiets valgprogram var glimrende
> (ufrivillig komisk) underholdning.

Det samme kan man sige om dit indlæg

Esben

Fra : Kim2000

Dato : 25-01-05 23:18

"Esben" <essus(A)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det samme kan man sige om dit indlæg

Næ næ, jeg prøvede skam at være sjov, de var alvorlige (tror jeg)

Fra : Peter Westh

Dato : 25-01-05 23:57

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> Rune præsenteres sammen med en sej melodi i DR´s valgprogram

Melodien er den samme for alle partierne: Det er DR der har valgt den.

> [...]
> skyld). De blev lidt tavse og fulde af nye undskyldninger, da en anden
> meningsmåling sagde at 50% af vælgerne udmærket godt kendte partiet.

Som de sagde, så er der forskel på at have hørt, at partiet findes, og så
vide noget om, hvad de står for. 25% tror f.eks. at Minoritetspartiet er et
indvandrerparti.

> [...]
> milliarder. Nu var dette tal helt forkert i følge de to landsbytosser, men
> de gav dog ikke noget bud på et andet tal.

Tallene stammede fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, der notorisk er imod
borgerløn: Ikke ligefrem den mest troværdige kilde. Man gør sig for det
første ikke klart, at Minoritetspartiet faktisk vil skære ned mange steder i
samfundet (tænk blot hvor meget bureaukrati borgerlønsmodellen vil spare).
På nogle måder ligner Minoritetspartiets vision faktisk Foghs minimalstat
mere, end Venstres politik lægger op til. For det andet vil man jo fjerne
bundfradraget og hæve topskatten, sådan at det store flertal, som er i
arbejde, faktisk betaler det meste af borgerlønnen tilbage igen i skat. Det
vil nok ikke betyde væsentlig større samlet beskatning af de mellemste
indkomster, men overordnet er det selvfølgelig ren Robin Hood: Tag fra de
rige, og giv til de fattige.

> Man må sige det som det er. Minoritetspartiets valgprogram var glimrende
> (ufrivillig komisk) underholdning.

Jeg synes faktisk de klarede det godt. Niels Meyer virkede lidt distræt, det
kunne have været godt med en yngre (og kvindelig) kandidat. På den anden
side er Meyer et kendt ansigt, og som sådan kan hans person være et meget
godt pejlemærke for at placere partiet i det politiske landskab.

Og så: Stor applaus for at lade sin valgvideo producere af TV Glad. Det er
sgu da genialt

/P

Fra : Kim2000

Dato : 26-01-05 00:50

> [...]
> vide noget om, hvad de står for. 25% tror f.eks. at Minoritetspartiet er

Kigger man på kandidatterne bliver man bekræftet i dette. Der er jo ikke
noget galt i at have indvandre på sin liste, men når man fx vælger den
talende alpehue på sin liste, til trods for manden er kendt for at svindle
med indsams midler og ellers brokke sig over Danmark og danskerne, så er der
noget, der fortæller mig at man konsekvent har taget ethvert småkendt ansigt
med uden skelen til hvad de egentlig står for.

Ens kandidatter burde nok heller ikke omtale partiet som retsforbundet.

(...)
> [...]
> vil nok ikke betyde væsentlig større samlet beskatning af de mellemste
> indkomster, men overordnet er det selvfølgelig ren Robin Hood: Tag fra de

Hele forudsætningen er at folk der er i arbejde fortsætter med at arbejde.
Tror du selv på nogen gider tage lavtlønsarbejde, såsom rengøring,
servicemedarbejdere, butiksansatte osv osv. Næppe.

> Jeg synes faktisk de klarede det godt. Niels Meyer virkede lidt distræt,
> det
> kunne have været godt med en yngre (og kvindelig) kandidat. På den anden

Så du mener en mand, der er så distræt at han end ikke kan koncentere sig i
30 minutter er egnet til folketinget? Og dermed skal varetage dine og mine
interesser. Jeg melder pas på stedet.

Alle synes at kende denne mand, men hvem er han?? Det eneste jeg har hørt om
ham, er at han i tresserne skrev en sød lille naiv bog om samfundet.

Det positive var at formanden denne gang virkede næsten sympatisk, specielt
i krydsild på nettet, hvor han stille og roligt forklarede ideerne (faktisk
noget mere sammenhængende). I krydsild på nettet kunne man faktisk mærke at
manden har en uddannelse (prof. i historie er det vist).

> side er Meyer et kendt ansigt, og som sådan kan hans person være et meget
> godt pejlemærke for at placere partiet i det politiske landskab.

Bevares ja, en række søde dybt naive ideer. Man skal bare have overtalt den
arbejdede del af befolkningen til at betale tårnhøj skat, for at en flok
nassere kan løbe rundt og slå på tromme.

> Og så: Stor applaus for at lade sin valgvideo producere af TV Glad. Det er
> sgu da genialt

Nu ved jeg ikke hvem TV-Glad er, men det var i hvert fald amatøragtigt, men
det skal jo passe til partiet, så det er vel meget godt.

Kim

Fra : Neil Southwood

Dato : 26-01-05 01:28

In news:4XAJd.380$TG1.216@news.get2net.dk,
Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> typed:
> Hele forudsætningen er at folk der er i arbejde fortsætter med at
> arbejde. Tror du selv på nogen gider tage lavtlønsarbejde, såsom
> rengøring, servicemedarbejdere, butiksansatte osv osv. Næppe.

Markedskræfterne vil sandsynligvis redde Kim2000. Det vil pludselig vise sig
at rengøring, service og ekspedienter i butikkerne er mere værd, så deres
løn vil stige.

> Alle synes at kende denne mand, men hvem er han?? Det eneste jeg har
> hørt om ham, er at han i tresserne skrev en sød lille naiv bog om
> samfundet.

Det er egentlig ikke nødvendigt at du udstilller din uvidenhed så direkte.

> Nu ved jeg ikke hvem TV-Glad er, men det var i hvert fald
> amatøragtigt, men det skal jo passe til partiet, så det er vel meget
> godt.

Er vi ikke ved at nærme os rent praleri med uvidenheden?

--
Neil Southwood

Fra : Kim2000

Dato : 26-01-05 01:38

">> Alle synes at kende denne mand, men hvem er han?? Det eneste jeg har

> Det er egentlig ikke nødvendigt at du udstilller din uvidenhed så direkte.

Så du ved det altså heller ikke....

Fra : Peter Westh

Dato : 26-01-05 08:08

> [...]
ansigt
> med uden skelen til hvad de egentlig står for.

Øøøøøh - Bashy Quraishy stiller da ikke op for Minoritetspartiet (se
http://www.minoritetspartiet.dk/kandidat/ )

Der er fire indvandrere på listen:

Leyla Tamer
Adel Hassan
Abdul Fejzic
Ahmed Farah Dualeh

De eneste bare tilnærmelsesvis kendte er Leyla Tamer, der har fået enorm
gode anmeldelser af sine novellesamlinger, og Ahmed Dualeh, der er
erhvervsleder. Så....

Minoritetspartiet er bestemt et indvandrervenligt parti, men de er ikke et
indvandrerparti.

> Ens kandidatter burde nok heller ikke omtale partiet som retsforbundet.

Det burde nok have været præsenteret bedre i videoen, men det har jo ikke
noget med politik at gøre.

> Hele forudsætningen er at folk der er i arbejde fortsætter med at arbejde.
> Tror du selv på nogen gider tage lavtlønsarbejde, såsom rengøring,
> servicemedarbejdere, butiksansatte osv osv. Næppe.

Jamen sagen er jo netop, at borgerløn giver det STØRST MULIGE incitament til
at tage lavtlønsarbejde - fordi der jo ikke sker fradrag i borgerlønnen, når
man kommer i arbejde. Du kan ikke miste penge på at arbejde, sådan som det
er i dag.

> Alle synes at kende denne mand, men hvem er han?? Det eneste jeg har hørt
om
> ham, er at han i tresserne skrev en sød lille naiv bog om samfundet.

Det var i 1978, og det var en større sensation, da den kom frem. Meyer var
ikke alene om den, han skrev den sammen med forfatteren Villy Sørensen og
formanden for Radikale Venstre, Kresten Helveg Persen (Niels' far). Og bogen
"Oprør fra midten" fik faktisk enorm indflydelse. Spørg bare din foretrukne
præst fra DF - bogen er højdepunktet af alt, hvad en DF'er hader af hjertet.

> Nu ved jeg ikke hvem TV-Glad er

Hvis du aldrig har set TV Glad, er du gået glip af noget. TV Glad er en
TV-station, hvor de fleste ansatte er udviklingsmæmmede. De laver bla. nogle
enormt gode interview-udsendelser. http://www.tv-glad.dk/

/P

Fra : Kim2000

Dato : 26-01-05 12:49

> Øøøøøh - Bashy Quraishy stiller da ikke op for Minoritetspartiet (se
> http://www.minoritetspartiet.dk/kandidat/ )
>
> Der er fire indvandrere på listen:

Han stod der på dag 1, hvor der også var billeder af kandidaterne.

> De eneste bare tilnærmelsesvis kendte er Leyla Tamer, der har fået enorm
> gode anmeldelser af sine novellesamlinger, og Ahmed Dualeh, der er
> erhvervsleder. Så....

Kender ikke Ahmed Dualeh, men det er da rart, man har fjernet den talende
alpehue. Og Layla Tarners novellesamling står vist over i kærestens reol,
måske skulle man læse den en dag.

> Minoritetspartiet er bestemt et indvandrervenligt parti, men de er ikke et
> indvandrerparti.

Det er netop derfor et forkert navn, alene et andet navn havde formentlig
hævet meningsmålingerne.

> Det burde nok have været præsenteret bedre i videoen, men det har jo ikke
> noget med politik at gøre.

Det er deres ansigt udadtil, og jeg sad noget af tiden og tænkte "kan hun
ikke navnet", så tilføjede hun at retsforbundet stillede op på liste M.

Nå! Så man stemmer altså på Minoritetspartiet, men får også retsforbundet
med, som ingen har ville kendes ved de sidste mindst 25 år, og hvad er det
så _de_ står for?

Derefter siger man at Retsforbundet jo slet ikke er opstillingsberettiget -
jamen, hallo, stiller de op på jeres liste eller gør det ikke?

Jeg mener simpelthen at man har tacklet hele opstillingen så elendigt at det
nærmest er tragikomisk. Valgvidoeen skulle have sparket røv, i stedet kom
man med noget helt banalt elendigt udført arbejde. Ikke at der rent teknisk
er noget galt med den, men den er røvkedelig og politikerne fremstod som
meget svagt, den eneste der klarede sig hæderligt var en ung 20-22 årig pige
(som også hed Elbretch Larsen - familie til formanden?)

Man skulle have brugt de sidste 3 år på at løbe på dørene, udsende
pressemeddelser, lave åbne politiske møder osv osv. Hvor mange havde hørt om
dem inden valget?

Faktum er også at partiet forsvinder igen - medmindre man får et godt valg
(dvs. i hvert fald komme i nærheden af spærregrænsen) og det er der slet
ikke noget der tyder på.

> [...]
> foretrukne
> præst fra DF - bogen er højdepunktet af alt, hvad en DF'er hader af

Nu kan jeg ikke fordrage de to præster fra DF, og ser dem som to 100%
tosser.

> Hvis du aldrig har set TV Glad, er du gået glip af noget. TV Glad er en
> TV-station, hvor de fleste ansatte er udviklingsmæmmede. De laver bla.
> [...]

Okay. Jeg ville nok ikke overlade min præsentationsvideo til
udviklingshæmmede, men sådan er der så meget.

mvh
Kim