Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Dilemma - LG Flatron - Samsung - Studiewor~
Fra : Mikkel Holm Schou

Dato : 23-05-01 23:25

Jeg er i et stort dilemma med hensyn til skærmvalg, det ligger dog fast at
prislejet skal være 3000-3700.
Derfor har jeg kig på 4 skærme:

LG Studieworks 995E 19'', pris 3700kr
-
LG Flatron 795FT - Plus 17'', pris 3000kr
-
Sony Multiscan CPD-E200E 17'', pris 3150kr
-
Samsung SyncMaster 900SL Plus 19'', pris 3390kr

jeg har kun hørt godt om LG og Sony mens jeg er mere usikker omkring
Samsung, mht. kvalitet generelt.
jeg ved dog at Samsung skærmen fik en topplacering i Alt Om Datas skærmtest.
Samtidig skal det siges at min nuværende skærm er en 19'' KFC, som jeg i
øvrigt har været meget tilfreds med, står overfor at blive solgt for 2000kr.
Derfor kunne det virke ulogisk at skifte til en 17'', men samtidig er disse
17'' efter sigende af langt bedre billedmæssig kvalitet end min nuværende
19'', selvom jeg har svært ved at tro det!!

Det er her i kommer ind i billedet, skal jeg vælge en mellemklasse
19''(Samsung/LG) fremfor en topklasse 17''(LG Flatron/Sony CPD-E200E)?

Hilsen Mikkel Schou

Fra : Lind

Dato : 24-05-01 11:01

"Mikkel Holm Schou" <mikkelschou@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Mikkel
Ud fra min viden, er der kun 2 af dine forslag jeg kan anbefale, og det er
LG FLATRON og SAMSUNG.

> Jeg er i et stort dilemma med hensyn til skærmvalg, det ligger dog fast at
> [...]
Jeg har ikke hørt så meget godt om LG's skærme uden deres FLATRON teknologi,
så der vil jeg mene at du kan få en mindst lige så god skærm i et andet
mærke til prisen.

> LG Flatron 795FT - Plus 17'', pris 3000kr
> -
Denne skærm er rigtig fed at se på, det var helt klart den 17" jeg ville
vælge hvis jeg skulle have en 17" skærm, men som du siger så er det lidt
surt at gå fra en 19" til en 17". Men det kommer også an på hvad du skal
bruge den til. Hvis det bare er lidt internet og tekstbehandling, så skulle
17" være ok.
Men i spil og redigeringsprogrammer er det "meget" mere behageligt med en
19".

> Sony Multiscan CPD-E200E 17'', pris 3150kr
> -
Sony's skærme er jeg personligt ikke så "pjattet" med, p.g.a. deres
TRINITRON streger, som jeg synes er meget irriterende på hvid baggrund, men
jeg kan godt se at de har en meget flot skarphed.
I øvrigt så er det også deres G-modeller jeg har hørt bedst om, E-modellerne
er ikke helt i samme klasse.

> Samsung SyncMaster 900SL Plus 19'', pris 3390kr

Denne skærm er rigtig god til prisen, men desværre har der været en del
problemer med dem på det sidste, jeg kender 2 som har måttet bytte deres.
Det er et spørgsmål om man gider at løbe den risiko, med alt det
bytteri.....
Dem jeg kender har dog ikke haft problemer med at bytte dem, så servicen er
god nok.

Hvis du ikke ønsker at gå fra en 19" til en 17", og ikke gider at give 1000
mere for en LG FLATRON 19", så kan jeg godt anbefale en ViewSonic GS790, den
har fået gode anmeldelser (Specielt i udlandet). Og jeg har den også selv.
Den er netop også lige røget under 3700 kr.
VH

Lind