Til alle der siger USA retsforfølger WarCr~
Fra : Allan Riise

Dato : 25-01-05 12:04

Gør man nu også det, eller lader man det så ud som om.

F.eks.
En fange dræbt i et fængsel.
Ingen tiltale, da dokumentationen om han selv, og hans tilfangetagelse var
mangelfuld. Tiltalefrafald!!
WHAT!
Fordi at Amerikanerne internerer i flæng, og ikke gider/vil/tør dokumentere
hvad de laver, så skal samme personer ikke retsforfølges.
Jeg ved der er mange herinde, der om ikke har forsvaret USA's metoder
overfor tilfangetagne, så i det mindste har ladet ytre, at forskelen er jo,
at de der har begået kriminelle handlinger, de bliver jo straffet, de af jer
beder jeg læse denne artikel, vil geren C&P, hvis jeg bliver adspurgt..

Army Closed Many Abuse Cases Early
Few Detainee-Treatment Inquiries Led to Penalties, Documents Show

By R. Jeffrey Smith and Josh White
Washington Post Staff Writers
Tuesday, January 25, 2005; Page A01

Army personnel have admitted to beating or threatening to kill Iraqi
detainees and stealing money from Iraqi civilians but have not been charged
with criminal conduct, according to newly released Army documents.

Only a handful of the 54 investigations of alleged detainee abuse and other
illicit activities detailed in the documents led to recommended penalties as
severe as a court-martial or discharge from military service. Most led to
administrative fines or simply withered because investigators could not find
victims or evidence.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A33733-2005Jan24.htm

Det er gratis at tegne abb. på Was. Post

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : Allan Larsen

Dato : 25-01-05 13:44

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> En fange dræbt i et fængsel.
> Ingen tiltale, da dokumentationen om han selv, og hans tilfangetagelse var

Skriv "En fange dræbt i fængsel under Sadaam Hussein" og så svarer det til,
hvad i krigsmodstandere ville have udfaldet skulle være.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : Allan Riise

Dato : 25-01-05 16:56

Allan Larsen wrote:

> Skriv "En fange dræbt i fængsel under Sadaam Hussein" og så svarer
> det til, hvad i krigsmodstandere ville have udfaldet skulle være.

Sikke et niveau!
Man må ikke kritisere, så er man for Saddam Hussein.
Jeg troede virkelig vi var kommet længere end som så!

Allan Riise

Fra : Zeki

Dato : 25-01-05 17:03

Eller hvad med denne:

- Er du udlænding i USA og opfattes som "mistænksom" kan du risikere at
blive buret inde på ubestemt tid
- Er du amerikaner og myrder en anden amerikaner kommer du i fængsel på
livstid eller bliver idømt dødsstraf
- Er du amerikansk soldat og bliver kendt skyldig i overlagt mord på én der
ikke er amerikaner (f.eks en iraker) slipper du med et års fængsel.

mvh Zeki

Fra : Jesper

Dato : 25-01-05 17:34

Allan Riise <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

> [...]
> victims or evidence.
>
> http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A33733-2005Jan24.htm
>
> Det er gratis at tegne abb. på Was. Post

Der er en del hjemlig tilfælde af sager, hvor Politklagenævnet mente der
burde rejses sag uden det er sket, andre hvor statsadvokatens
efterforskning er endt med henlæggelse, selvom andre er af en anden
mening, men sådan er det nu engang Lille Allan, også i USA, også i
Danmark.

Hvor er problemet?
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Tim

Dato : 25-01-05 17:42

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> efterforskning er endt med henlæggelse, selvom andre er af en anden
> mening, men sådan er det nu engang Lille Allan, også i USA, også i

Sådan er det for den sags skyld også i Nord Korea... oh... undskyld, nej...
det er det nok næppe.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 25-01-05 17:47

Tim wrote:
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Sådan er det for den sags skyld også i Nord Korea... oh... undskyld,
> nej... det er det nok næppe.

Helt alvorligt.
At du må ty til at bringe Nord-Korea ind for at forsvare USA's manglende
interesse for at retsforfølge deres soldater, siger noget om niveauet, både
herinde, og i den amerikanske hær!

Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 25-01-05 17:46

Jesper wrote:

> [...]
> efterforskning er endt med henlæggelse, selvom andre er af en anden
> mening, men sådan er det nu engang Lille Allan, også i USA, også i

At du ikke har læst artiklen.

100 sager ud af over 300 har ført til sigtelser, ca. 50 sager er afsluttede,
de største domme, er den som var i TV hvor Lyndie Englands kæreste fra Irak,
fik et smæk i røven, fordi det var en medie sag.
Prøv at læse artiklen, uden briller på!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 25-01-05 19:02

> [...]

> de største domme, er den som var i TV hvor Lyndie Englands kæreste fra Irak,
> fik et smæk i røven, fordi det var en medie sag.

Problemet er at man ikke kan dømme folk uden dom i USA eller i Danmark,
derfor det relativt lille antal afsluttede sager. Anklagemyndigheden har
bevisbyrden.

Fra : Allan Riise

Dato : 25-01-05 22:08

> Problemet er at man ikke kan dømme folk uden dom i USA eller i Danmark,
> derfor det relativt lille antal afsluttede sager. Anklagemyndigheden har
> bevisbyrden.

Og når grunden til det er at folk bare holder kæft, altså soldaterne, og de
ikke skriver de rapporter og papirer der *skal* skrives, så lader man dem
bare gå, ikke?

Hvorfor sidder anklageren ikke med bevisbyrden når det gælder Irakerne og de
der er fanget i Gitmo, bl.a.
Jeg synes det er fu..... dobbeltmoralsk at forsvare den ene part med det
grundlag, medens der sidder hundredevis, hvis ikke tusindevis, med den
modsatte bevisførelse.
Helt ærligt!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 25-01-05 23:56

Allan Riise <familienxx_xxriise@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> Jeg synes det er fu..... dobbeltmoralsk at forsvare den ene part med det
> grundlag, medens der sidder hundredevis, hvis ikke tusindevis, med den

Der har du jo forskellen Allan: De amerikanske soldater kom for de
almindlige (militære) domstolsmyndigheder, da de havde begået
forbrydelser der var strafbare efter amerikansk lov og bevisbyrden
ligger på anklagemyndighederne.

De tilbageholdte på Guantanamo har som tirer francs ingen rettigheder
som krigsfanger, for den status har de ikke krav på og de er heller ikke
alm. civile med disses rettigheder. Derfor har de én og kun én ret: At
rådne op på Guantanmo på det som i gamle dage i Storbritanien blev kaldt
"at Her Majesty's pleasure"! De bliver siddende så længe det behager USA
at have dem aiddende. USA har allerede pågrebet løsladte arrestanter der
var vendt tilbage til deres terrorvirksomhed. Nelson Mandela sad 30 år
på Robben Island, Sydafrika, og fortjente det ikke. Han blev sat til
hårdt fysisk arbejde, blev sat i isolation mm. Platuglerne på Guantanamo
sidder i et firstjernet luksushotel og klager hvis ikke vagterne kommer
og tørre dem i røven!

Fra : Allan Riise

Dato : 25-01-05 23:59

> [...]
> hårdt fysisk arbejde, blev sat i isolation mm. Platuglerne på Guantanamo
> sidder i et firstjernet luksushotel og klager hvis ikke vagterne kommer

De kan ikke have hverken den ene eller den anden status, før de har været
for en dommer, elelr et kompetent tribunal, og det har de ikke været, og
alligecvel har du allerede dømt dem, uagtet at de der er belevet løsladt,
overhovedet ikke er sigtet for noget som helst!

Allan Riise

Fra : 3W

Dato : 26-01-05 07:32

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Nelson Mandela sad 30 år
> på Robben Island, Sydafrika, og fortjente det ikke. Han blev sat til
> hårdt fysisk arbejde,

Men det hjalp.

Før:
http://www.yle.fi/d-projekti/arkisto/2004/kuvat/nelson_mandela.jpg
Efter:
http://www.chico.mweb.co.za/mg/books/9906/990615-madiba.jpg

Meget slankere.

Fra : 3W

Dato : 26-01-05 07:22

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message
> de største domme, er den som var i TV hvor Lyndie Englands kæreste fra
Irak,
> fik et smæk i røven, fordi det var en medie sag.

10 års fængsel og tab af pension er vel mere end et smæk i røven?

Fra : Allan Riise

Dato : 26-01-05 10:03

3W wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message
>
> 10 års fængsel og tab af pension er vel mere end et smæk i røven?

I for´hold til hvad de andre fik/før, så er det et *ordentligt* smæk i
røven.

Men man undres over, at Irakere og andre, der arresteres i flæng, skal
bevise deres uskyld, Amerikanerne skal bare lade være med at svare og skrive
rapporter, så går de fri!

Allan Riise