Lægers overtro
Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 00:42

Lægers overtro

Grunden til at vi statsstøtter lægevæsen mere end alternativ-læger er at
læger ofte arbejder videnskabeligt.

I det ny nummer af Helse erkender en overlæge overtro, idet artiklen er om
dansk tradition for at børn lægges til at sove udendørs, og lægen erkender
at ingen som helst naturvidenskabelig undersøgelse eller indsigt peger mod
gavn af dette rutine.

"Hvorfor give sig til at lave undersøgelser om noget, som alle kan se
fornuften i" udtaler dr.med. Poul Jennum i interviewet - og derefter ævles
om passiv rygning, og at hvis voksne har gæster og snakker højlydt, kan det
forstyrre.

De fleste der dør af pludselig uventet spædbørnsdødelighed, dør udendørs -
og især i de kolde måneder. Kidnapning er sjælden - men hvorfor løbe
risikoen.

Japanere kunne aldrig i nogen situation drømme om at moderen ikke skal være
i samme rum som spædbarnet alle døgnets 24 timer.

Måske den onde stats nationalisering af børneopdragelsen er alibiet for at
støtte en tåbelig overtro.

Læger er ofte under tøflen for sygeplejersker, der tror på ammestuehistorier
og ikke har fattet fornuften i naturvidenskabelig tænkning.

Det bør ændres

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 08:37

OM OVERTRO OM AT DET ER SUNDT AT SMÅBØRN SOVER UDENDØRS

> [...]
> om passiv rygning, og at hvis voksne har gæster og snakker højlydt, kan

Det er OK at læger på skadestue mm bruger hævdvundne ammestuehistorier, hvis
folk er tilfredse.

Men når der spørges om videnskabelige indikationer på gavn af at lade børn
sove udendørs, bør der erkendes at INTET BELÆG FINDES

At japanerne og kineserne(nær kysten hvor statistik findes) og koreanerne
har lavere spædbørnsdødelighed end os og aldrig har kendt Pludselig Uventet
Spødbørnsdødelighed
er et stærkt tegn på at Rousseau havde ret i at vort over-omsorg og svøb og
læggen-udendørs er ren børnemishandling og sentimentalitets-bavl.

Børn skal være tæt op ad deres mor.Altid.Afskaf vuggestuer og lad kvinder
tage børn med på arbejdet i bæresele. Vi skal forkæle børn, ikke
børneprofessionelle.

Skattefar forkæler ikke statslæger frem for healere fordi de er
videnskabelige, men fordi pøbelens flertalsdiktatur ønsker det. Vi har
langtidsmål om at læger efterhånden skal bevise at deres forskning gør gavn.
Når der som her er klart NUL VIDEN, bør det frem i lyset, og det bør
kritiseres at læger udspreder ammestuehistorier for at behage
mødretraditionen. De bør svare videnskabelilgt eller erkende at "det eneste
de ved er at de intet ved"..

Fra : ThomasB

Dato : 26-01-05 14:20

[snip om sove-ude-børn]

Det er muligt at det ikke er sundere at sove ude, men hvorom alting er,
sover vores datter på 3 mdr ude indimellem. Det vi har erfaret er, at hun
sover næsten dobbelt så lang tid ude - og er godt veludhvilet når hun kommer
ind igen. Problemet ved udesovning er, at barnet skal pakkes godt ind, og
lægges i en kold barnevogn - det bliver hun frisk af. Men af og til når
situationen byder det, så sover hun rigtig godt udenfor.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 09:21

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lægges i en kold barnevogn - det bliver hun frisk af. Men af og til når
> situationen byder det, så sover hun rigtig godt udenfor.

Min kritik går ikke på at folk gør som du - og jeg - med deres børn.

Min kritik går på at behagesyge læger lyver at der er videnskabelig belæg
for noget som ikke er undersøgt - de vi llefle for husmødres
ammestuehistorier - og der er børn der er døet eller blevet bortført eller
lemlestet pga udesovning - japanerne er klogere at de altid er tæt ved deres
børn.

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-01-05 10:38

Bo Warming wrote:

> [...]
> lemlestet pga udesovning - japanerne er klogere at de altid er tæt ved deres

Jeg kan følge dig så langt at du kritiserer en påstand for ikke at være
videnskabeligt underbygget. Således ville den fornuftige afvente et
videnskabeligt resultat før han tog stilling. Det jeg ikke forstår er
hvorfor du så selv begår samme fejl og helt uvidenskabeligt påstår at
japanernes måde er bedre. Din egen kritik kan vendes mod dig selv: Vi
ved det jo ikke før det er undersøgt.

Mit eget personlige _gæt_ er at det er sundere at sove ude end inde
(hvis vi ser bort fra menneskelige farer). Det menneskelige design er
fra dengang hvor man var ude det meste af dagen og hvis man så ellers
sov et sted med læ (en grotte eller lignende) så var det jo stadig
udenfor. Jeg tror ikke vi har godt af at opholde os i betonlejligheder
osv. hele dagen, slet ikke når vi er børn.
Dette er kun mit _gæt_.

/David

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 14:57

> [...]
> udenfor. Jeg tror ikke vi har godt af at opholde os i betonlejligheder
> osv. hele dagen, slet ikke når vi er børn.

Min pointe er FREMMEDGØRELSE

Idag ævler Politiken to helsider om TØNDEJAGT når småbørnsforældres poser
ikke kan HOLDE SIG, og så mener man at supermarkedet skal åbne til
PERSONALETOILETTET - med risiko for at der stjæles fra de ansttes
forkoststue, hvor der måske ligger værdier, eller man skal have en ansat til
at vente mens den lille tisser og kværulerer - en sen død.

DERFOR ønsker jeg ikke-fremmedgørende løsninger gjort til rutine.
Det bør ses som naturligt at tisse i et marmeladeglas med skruelåg. Det kan
alle børn og voksne gøre overalt, hvis ikke man kan finde et toilet

Fra : N/A

Dato : 06-02-05 22:26

Fra : N/A

Dato : 06-02-05 22:26

Fra : N/A

Dato : 06-02-05 22:26

Fra : N/A

Dato : 06-02-05 22:26

Fra : N/A

Dato : 06-02-05 22:26

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-05 22:26

"Jørn Ibsen (slet X31UB)" <j-ibsen@X31UBget2net.dk> wrote in message

> Så dette er argumentet for, at vores børn nu også skal til at
> skide i syltetøjsglas under indkøb i supermarkedet? Hvorfor så
> ikke også i bussen, i biografen, på restauranten osv?

Jeg har foreslået frivillig brug af marmeladeglas især for ÆLDRE og ved
deres seng især

LYV IKKE OM "skal" - og supermarked er især din forskruede pseudohumor.

> Bo - du er ikke nogle år forud. Du lever i middelalderen, hvor
> hygiejne var et ukendt begreb.

Mit system har overlegen beskyttelse mod infektion - hvilket bør være
hygiejnes mål.

> Why?

Fordi nogle er interesserede og ingen skades af tilbuddet

> De fleste gamle besidder en egenskab, der kaldes værdighed. Det
> vil være for omstændeligt at begynde at forklare dig omfanget af
> dette begreb, samt hvorledes det stiller krav til fx. deres
> hygiejne. Fra min søster (som arbejder på et plejehjem) ved jeg,
> at ingen af de gamle ville bryde sig om at gå omkring og lugte af
> tis.

Og hvori består det uværdige ved at være selvhjulpen og undgå
hudsvamp-infektioner?
Idag lugter nogle af tis. Mit system betyder NUL LUGT
Forklar hvordan lugt-molekyler skulle komme ud gennem et marmeladeglas med
et metalskruelåg?.

Jeg beklager at jeg åbenbart ikke har forklaret sagen tydeligt nok, da vi
debaterede hvor denne sundhedspolitik især hører hjemme, og x-poster derfor
til dk.politik

Fra : N/A

Dato : 07-02-05 20:16

Fra : N/A

Dato : 07-02-05 20:16

Fra : N/A

Dato : 07-02-05 20:16

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-05 20:16

"Jørn Ibsen (slet VKSOG)" <j-ibsen@VKSOGget2net.dk> wrote in message
> Bo Warming <bwng@bwng.dk>

Hovedsagen er , at jeg anbefaler og kun anbefaler, at man tager afslappet på
urin og urinlugt, og ikke tvinger ældre eller børn til brug af bleer, der
klemmer ekskrementer op ad huden.

Lad barnet tisse på fortovet, hvis det i et supermarked skal tisse. Lad
ældre på plejehjem få at vide, at det er OK at tisse i marmeladeglas i
sengen om natten , i stedet for at gå på toilettet. Skønt jeg kun er 58 år
skal jeg urinere mange gange pr nat, så mine (lugtløse) eksperimenter
skyldes simpel dovenskab - og det er dovenskab, der gør os kloge og
lykkelige.

Da jeg nævnte det for min snerpede mor, sagde hun "Jeg vidste godt at du er
ulækker, men ikke at du er så ulækker" og sådanne latterlige forsøg på at
såre, er mange mænd bange for. Min mission er at være videnskabelig og
fornuftsstyret - ikke slave af konventioner

Om et par måneder skal der være pinsekarneval. De næste dage vil der nær
værtshusene på Nørrebro stinke af pis, fra de porte hvor fyldebøtterne
forrettede deres nødtørft fordi der var for lang kø ved toilettet. Gider
politi stoppe at folk tisser på fortovet?. Yderst sjældent.
Hvis man er dum og pisser netop hvor en betjent ser det, får man en 300 kr
bøde - det er der ingen skam ved.

Fra : ibber

Dato : 07-02-05 21:24

Sikke noget pis at skrive

Fra : Jimmy

Dato : 07-02-05 21:38

"ibber" <127873@ishoejby.dk> wrote in message
> Sikke noget pis at skrive

Så skulle du læse nogle af hans andre posts :(

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-05 23:13

Sføli er det fortov udenfor butik hvor forældre ka la deres børn urinere, en
sjælden gang

Børns urin er næsten lugtløs

Fra : J. Pedersen

Dato : 08-02-05 00:43

Der bliver leflet nok for de ældre. Der er ander svage grupper i det danske
samfund som har mere behov for en belysning af deres problemer.

Nu må lefleriet for de ældre og børnefamilierne snart stoppe. Rimeligheden
må tilbage i debatten. Og den borgerlige højrenationale strømning i vort
land må stoppes.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-05 06:46

"J. Pedersen" <monz@io.dk> wrote in message
> [...]
> må tilbage i debatten. Og den borgerlige højrenationale strømning i vort

DE GAMLES PROBLEM er at der ikke er brug for dem. Det afhjælpes , ganske
rigtigt, ikke ved politikernes overbudspolitik der kun er om _ussel
mammon_.

Min lille del-løsning for de gamle handler om at give dem selvtillid ved at
gøre dem selvhjulpne mht noget så enkelt som lortpis-hygiejne, hvor systemet
elsker at få dem i lommen på hjemmehjælp og plejehjem og påstår at denne
umyndiggørelse er mere "værdig".

Læs trådstart og indse, at kun hadere kan opdigte "middelalder" og
"sindsyge" ved den bondefornuft jeg lægger frem.

Afslappet holdning til, hvad ikke skaber infektion - that is the name of the
game. Pis på fortovet, uden at skamme dig, hvis du ikke kan nå toilet. Brug
forhåndenværende natpotteløsninger i hjemmet, og vær ikke slave af det
forkromede træk-og-slip. Selvfølgelig tømmes af i dertil indrettet afløb før
der opstår lugt.

Også børn har godt at at man siger "det kan du selv klare" og fx peger på
buskads eller rækker dem et marmeladeglas.

Fra : Verner

Dato : 08-02-05 11:17

On Tue, 8 Feb 2005 06:45:39 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>elsker at få dem i lommen på hjemmehjælp og plejehjem og påstår at denne

....og bla bla bla...........

Forstår du egentlig selv hvad dit ÆvleBævle går ud på ?

Verner

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-05 15:12

"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> wrote in message

> ...og bla bla bla...........
>
> Forstår du egentlig selv hvad dit ÆvleBævle går ud på ?

Hvis ikke alt jeg skriver udsprang af grundig og konsistent tænkning, ville
mine mange modstandere i de sidste 10 år have påpeget selvmodsigelse - det
er kun sket vedr sjuskefejl og kun sjældent

Fra : Verner

Dato : 08-02-05 17:47

On Tue, 8 Feb 2005 15:11:39 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Hvis ikke alt jeg skriver udsprang af grundig og konsistent tænkning, ville
>mine mange modstandere i de sidste 10 år have påpeget selvmodsigelse

Den fortjener da lige at stå et øjeblik )

Verner

Fra : Dina

Dato : 09-02-05 09:08

"J. Pedersen" <monz@io.dk> skrev i en meddelelse
> Der bliver leflet nok for de ældre. Der er ander svage grupper i det
danske
> samfund som har mere behov for en belysning af deres problemer.

Jeg kunne godt lige tænke mig at høre, hvad du mener med at der bliver
leflet nok for de gamle,
du ved vist ikke hvad du taler om, der skulle netop rodes en del op, i
hvordan de ældre bliver behandlet. jeg ønsker ikke at få den behandling når
jeg bliver gammel.
Mvh.Dina.