Berømte skitzo-ledere/skribenter/komponist~
Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-05 13:44

Berømte skitzo-ledere/skribenter/komponister/malere/forskere

Politikens Hus afholder 26/1 kl 1930 stormøde med hvor to
psykiatri-overlæger vil forklare at følgende genier ville have trivedes
bedre, hvis de var blevet født efter lykkepillens opdagelse..

Kong Chr2+7 og svenske dronning Kristina, Goethe,Grundtvig,HCAndersen,
Nietzsche , Strindberg , Evelyn Waugh og forskeren Rasmus Rask,

Van Gogh og to mindre kendte malere: CF Hill og Hartz og

Komponisterne Schumann og Langgaard

Jeg tror, at kun svage dumrianer lader sig indfange af lægers nul-liv-narko
og ingen af disse genier havde kunne tøjles af nok så lækre psykofarmaka.
Den neurologiske smertepatient Nietzsche og den nysgerrige Waugh gik til og
fra det bedste kemi, man havde på deres tid, men indså selvstændigt og
klogt, at ulemper var større end fordele - og sådan er det stadig i dag,
hvis man har noget at leve for, og et budskab der skal ud, hvilket alle
disse genier havde.

Misundelse mod overlegne dygtigheder er årsag til at omverdenen kalder
genial for gal.

(En af lægerne har med medicinalfabrikstøtte udgivet bog om nævnte 16 gale
genier "Psykiatrisk portrætgalleri" af M Mellergaard - en sjov bog med
interessante detaljer og et ækelt værre-end-stalin menneskesyn .)

Fra : Johan

Dato : 25-01-05 20:47

> [...]
> psykiatri-overlæger vil forklare at følgende genier ville have trivedes
> bedre, hvis de var blevet født efter lykkepillens opdagelse..
*snip*

> Jeg tror, at kun svage dumrianer lader sig indfange af lægers
> nul-liv-narko
> og ingen af disse genier havde kunne tøjles af nok så lækre psykofarmaka.

Kemi er vel kemi, om det foregår i hovedet på et geni eller en idiot. Men
mon disse genier havde kunnet koncentrere sig om deres tænkning, hvis ikke
galskaben lurede i manglen på mental beskæftigelse?
Men jeg mener nu ikke, at det er ufornuftigt at sige, at disse mennesker
måske selv ville føle at deres liv blev bedre, af at slippe for deres indre
dæmoner. Vi må så bare glæde os over arbejdet, som de har udført i deres
forpinte timer.

> Misundelse mod overlegne dygtigheder er årsag til at omverdenen kalder
> genial for gal.

Som skrevet andetsteds:" Piger kan godt have store bryster _og_ have hjernen
i behold". Og på samme måde kan man jo også bare være almindeligt gal.

Mvh. Johan

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 21:21

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> skrev i en meddelelse

> [...]
indre
> dæmoner. Vi må så bare glæde os over arbejdet, som de har udført i deres

Spørg en ærlig kondiløber - hvorfor?
Svar: Fordi det er så rart når forpintheden holder op
At skrive en Mozart-symfoni bærer lønnen i sig selv.

Genier iscenesætter sig som sindsyge men er det ikke - vi hopper på
limpinden og ser guddommelig inspiration i deres laden som om de er gale.

> Som skrevet andetsteds:" Piger kan godt have store bryster _og_ have
hjernen
> i behold". Og på samme måde kan man jo også bare være almindeligt gal.

Nej, det kan piger ikke
Uden udfordringer - som kun mænd får - er genialitet umulig

Er du smuk, gider du ikke pukle