Ikke den første, men den største løgn.
Fra : Tim

Dato : 24-01-05 12:20

Ude af tråd med Kim Larsens indlæg, hvor han hævder der er 210.000
arbejdsløse i Danmark, skriver Politiken, at antallet af ledige toppede med
184.000 i december 2003, og siden er faldet.

Vores allesammens halv-kommunist, Svend Auken, prøvede også, ligesom Kim
Larsen, at snige en stor løgn ind i billedet med udtalelsen:

»Hver tiende arbejdsplads i industrien er nedlagt. Man siger altid, ja, det
er udlandets skyld. Men hvorfor stiger arbejdsløsheden så hurtigere i
Danmark end i noget andet EU-land«.

Løkke Rasmussens svar var:

»Så er du jo taget i valgkampens ikke første, men største løgn. For
arbejdsløsheden i Danmark stiger ikke. Arbejdsløsheden i Danmark falder«

Politiken hertil:
Citat:
"Fakta er, at ledigheden i Danmark falder. Og det har den med små udsving
gjort i det sidste års tid."

Så Kim... mon ikke du bare skulle indrømme endnu en af dine fantasihistorier
og komme videre?

Tim

Fra : "Carsten Riis

Dato : 24-01-05 12:45

Tim skrev den 24-01-2005 12:19:

Tja, Euro-stat / Danmarks statistik tæller jo ikke (tvangs)aktiverede
med ledighedsstatistikken.

Du må selv rode lidt med statistikbanken.dk for at få det reelle tal for
hvor mange mennesker der er /uden ordinær beskæftigelse/.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Andropov

Dato : 24-01-05 13:04

On Mon, 24 Jan 2005 12:19:45 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Ude af tråd med Kim Larsens indlæg, hvor han hævder der er 210.000
>arbejdsløse i Danmark, skriver Politiken, at antallet af ledige toppede med
>184.000 i december 2003, og siden er faldet.

Kim havde tallene fra vores neutrale landsdækkende dr1 kanal. De
210.000 er inklusive tvangsaktiverede.
Måske Politiken har glemt de tvangsaktiverede.
Kan vi få præcis link til hvor det står i Politikens netavis (kunne
ikke lige finde det)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-01-05 14:27

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev:

> Så Kim... mon ikke du bare skulle indrømme endnu en af dine
> fantasihistorier og komme videre?

Husk nu lige at tillæge tvangsaktiverede og personer i støttet
beskæftigelse som ikke fremgår af arbejdsløshedstallene.
Politikerne fusker desværre med tallene.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Allan Knaap

Dato : 24-01-05 14:47

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Husk nu lige at tillæge tvangsaktiverede og personer i støttet
> beskæftigelse som ikke fremgår af arbejdsløshedstallene.
> Politikerne fusker desværre med tallene.

Er det desværre ikke tifældet at, den til en hver siddende opposition tager
ret og kravl med når der foretages mandtal over ledige og regeringen
filtrerer enhver aktiverings ramt ledig fra.

Allan Knaap

Fra : G.B.

Dato : 24-01-05 16:38

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Er det desværre ikke tifældet at, den til en hver siddende opposition
> tager ret og kravl med når der foretages mandtal over ledige og
> regeringen filtrerer enhver aktiverings ramt ledig fra.

Njah - den sidste regering talte de tvangsaktiverede som beskæftigede - ren
og skær statistik-sminke. Det har den siddende regering ikke gjort, derfor
ser det ud som om, ledigheden steg drastisk da VK-regeringen kom til.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Allan Knaap

Dato : 24-01-05 16:46

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> og skær statistik-sminke. Det har den siddende regering ikke gjort, derfor
> ser det ud som om, ledigheden steg drastisk da VK-regeringen kom til.

Men der træder den socialdemokratiske selektive hukommelse vel ind :)

"Jeg lyver aldrig......jeg undlader blot at sige hele sandheden" *LOL*

Allan Knaap

Fra : Allan Riise

Dato : 24-01-05 17:18

G.B. wrote:
> [...]
> - ren og skær statistik-sminke. Det har den siddende regering ikke
> gjort, derfor ser det ud som om, ledigheden steg drastisk da

Forkert..

Der er ikke lavet en disse om på tallet fra den tidligere til den nuværende,
det ville kræve at alle statestikkerne skulle revideres.
Denne regering overtog regeringsmagten med under 160.000 arbejdsledige,
efter samme opgørelsesmetode!

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : Jim

Dato : 26-01-05 00:01

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor
> ser det ud som om, ledigheden steg drastisk da VK-regeringen kom til.

Hej Georg..

Du glemmer alle dem, som af Nyrup og Co. blev sat på div. orlovsydelser
og -ordninger.
De blev også talt med som værende i arbejde, når man opgjorde tallene
under Nyrups og Lykkelofts regering.
Så alt i alt en god gang sminke af et dårligt regnskab, og så for
skatteydernes penge.

J.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-01-05 09:42

> Er det desværre ikke tifældet at, den til en hver siddende
> opposition tager ret og kravl med når der foretages mandtal over
> ledige og regeringen filtrerer enhver aktiverings ramt ledig fra.

Jo. Det er ikke kun den siddende regering der laver den slags.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 24-01-05 15:08

Tim wrote:
> [...]
> udsving gjort i det sidste års tid."

> Så Kim... mon ikke du bare skulle indrømme endnu en af dine

Hvis du tager alle i den arbejdsduelige alder med, de som er på
introduktionskurser, kortere beskæftigelses kurser, AMU, VU kurser,
aktiverede, i det hele taget folk på overførselsindkomster, er der ca.
800.000 uden for arbejdsmarkedet!111

http://www.arbejdsmiljoeportalen.dk/sw26098.asp

Allan Riise

Fra : Andropov

Dato : 24-01-05 15:17

On Mon, 24 Jan 2005 15:07:49 +0100, "Allan Riise"
<familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

> [...]
>introduktionskurser, kortere beskæftigelses kurser, AMU, VU kurser,
>aktiverede, i det hele taget folk på overførselsindkomster, er der ca.

Ja, så det er sådan set det reelle antal som samfundet ikke har
arbejde til. Det er ca. 1/6 af alle danskere over 18 år.
Så kan højrefløjsere så komme og sige at ældre over 60 år må finde
arbejde som man har hørt dem sige før.

Fra : Sten Schou

Dato : 25-01-05 00:29

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> introduktionskurser, kortere beskæftigelses kurser, AMU, VU kurser,
> aktiverede, i det hele taget folk på overførselsindkomster, er der ca.

Så er det jo man kan undre sig over, at S og R hele vejen op gennem 90'erne
retfærdiggjorde den såkaldte indvandring med mangel på arbejdskraft......

Hilsen Sten