P.H. ville have stemt DF
Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-05 02:15

"Similismykker er blevet moderne. Folk foretrækker øjensynligt nu det ægte,
glansen, fremfor det forlorne, prisen." Poul Henningsen

Venstreorienterede hyldede PH, fordi hans provokationer var populære, og
de kunne bruge hans popularitet til at importere muslimer med, Og til at
påstå, at hvis børn ikke kan lide at se deres far daske til deres mor, så
skal der tvangsfjernes - altså overfladisk simili.

Men P.H gik ikke ind for overfladiskhed, sådan som alle vore
venstreorienterede gør.

Både PH og Georg Brandes var gennem-glistrupske.

»Skepsis over for autoriteter er demokratiets salt«.
Poul Henningsen

" Intet er farligere en at være ufarlig.
Poul Henningsen

" Al forretning beror på gensidig tillid hos den ene af
parterne. Poul Henningsen

P.H. ville aldrig have godtaget racisme-paragraf der går på, at hvis der
lyder grimt, så bur det inde.

"Den sætning, som på mere sædelige mennesker virker så afskrækkende: At
intet menneskeligt er os fremmed- er for mig kulturens lyse mål".
Poul Henningsen

"Store mennesker er nøglen til ALLEs velfærd". Brandes

"Jeg for min del er ikke demokrat. Jeg vil ikke tjene demokratiet. Kunde
jeg, ville jeg bruge det - til at tjene folket.
Georg Brandes(Grundlovstale 1881)

" Demokrati betyder
folkeherredømme og intet andet. Det går ikke an, at kalde alt, hvad man
synes om for demokratisk. Georg Brandes

Jeg tror på den frie forsknings ret og på den frie tankes endelige
sejr. Vi bør alle øge lykkesummen/summen af det gode/det godes sum"