Fogh kunne vinde en oscar som skuespiller ~
Fra : hoff

Dato : 23-01-05 22:07

Alle hans løfter lyder så flotte, men kan Danmark opretholde et
velfærdssamfund med skattestop, og skattelettelser. Der bliver simpelhen
ikke råd til det. Og så er det et stor fyord - at lykketoft vil tage penge
fra olieindustrien, til uddannelse, forskning mm.

Fra : Christian

Dato : 23-01-05 22:21

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke råd til det. Og så er det et stor fyord - at lykketoft vil tage penge
> fra olieindustrien, til uddannelse, forskning mm.

jeg tror mere at Lykkeflop ville ønske at han kunne vinde en Oscar...

Fra : Allan Knaap

Dato : 23-01-05 22:52

> [...]
> ikke råd til det. Og så er det et stor fyord - at lykketoft vil tage penge
> fra olieindustrien, til uddannelse, forskning mm.

Burde være på tide man fik en debat om dette velfærdssamfund. Hvad skal den
indeholde og hvor meget vil vi bruge på den og hvem skal finansere den.
Men det er der ingen politikere der tør at starte op med. Så ryger der bare
dyrbare stemmer.

Så dette valg ender som alle de tidligere valg.

Nyderne stemmer på partiet der lover dem flere ydelser og at de i det
mindste vil blive ved med at få dem de får i dag.

Yderne stemmer på partiet der lover dem at de kan få lov til at bruge flere
af deres egne penge, og at der i der mindste ikke bliver stjålet flere fra
dem end tilfældet er i dag.

Fælles for alle partier (af betydning) er at, de er hunderædde for at
fortælle befolkningen at de enten må leve med de skatter og afgifter vi har,
eller også må vi vurdere om alt nu også er en samfundsopgave.

Og mens vi venter, er vi ved at få et samfund hvor vi skal leve af at klippe
hinandens hår.

Allan Knaap

Fra : Thomas Krogh

Dato : 23-01-05 23:14

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message

(...)
> [...]
> ikke råd til det. Og så er det et stor fyord - at lykketoft vil tage penge
> fra olieindustrien, til uddannelse, forskning mm.

Øh, mener du at "velfærdssamfundet" kun kan opretholdes på basis af stedse
stigende skatter? Så er der da vist noget fuldstændigt galt med det.

mvh

Thomas Krogh