/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Dansk Folkeparti
Fra : Pjensen73


Dato : 23-01-05 14:24

Mange mener at Dansk Folkeparti er et højreorinteret parti, men er de nu
også det.
Hvis vi ser på deres principprogram ser vi hurtig at de gerne vil
forbedre vores velfærdsstat. De vil bl.a gøre meget for de svage i
samfundet og også for de ældre.
Hvis vi lige ser bort fra deres udlæningepolitik et øjeblik, så vil jeg
placere Dansk Folkeparti til venstre for Socialdemokraterne.

 
 
Olesen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 23-01-05 17:04


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:TzNId.84816$Vf.3759188@news000.worldonline.dk...


> Hvis vi lige ser bort fra deres udlæningepolitik et øjeblik

Hvorfor sku' vi dog gøre dêt ?
Det viste sig jo, at deres udlændinge politik virkede
fremragende og vi allerede har sparet milliarder.



Pjensen73 (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 23-01-05 18:28

Olesen skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:TzNId.84816$Vf.3759188@news000.worldonline.dk...
>
>
>
>>Hvis vi lige ser bort fra deres udlæningepolitik et øjeblik
>
>
> Hvorfor sku' vi dog gøre dêt ?
> Det viste sig jo, at deres udlændinge politik virkede
> fremragende og vi allerede har sparet milliarder.
>
>
Jamen det har du da helt ret i, men det jeg snakker om, er hvor Dansk
Folkeparti er. På udlændingeområdet ligger de på højrefløjen, men på det
sociale område mener jeg at de ligger til venstre for socialdemokraterne.

Peter Westh (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter Westh


Dato : 23-01-05 21:47

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41f3cb0b$0$48636$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det viste sig jo, at deres udlændinge politik virkede
> fremragende og vi allerede har sparet milliarder.

DFs udlændingepolitik er da ikke blevet gennemført. Hvis den var, ville de
vil ikke gå til valg på at kræve flere stramninger, ville de?

/P




Olesen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 23-01-05 22:29


"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:41f40d3f$0$45739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> news:41f3cb0b$0$48636$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Det viste sig jo, at deres udlændinge politik virkede
> > fremragende og vi allerede har sparet milliarder.
>
> DFs udlændingepolitik er da ikke blevet gennemført. Hvis den var, ville de
> vil ikke gå til valg på at kræve flere stramninger, ville de?

Klart ville de det.
Det de har opnået hidtil hvad dêt angår,
er blot starten.
Og hvorfor ikke fortsætte en politik som virker?



Kim2000 (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 23-01-05 22:36


> Klart ville de det.
> Det de har opnået hidtil hvad dêt angår,
> er blot starten.
> Og hvorfor ikke fortsætte en politik som virker?
>

Enig



Kim2000 (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 23-01-05 22:28

>
> DFs udlændingepolitik er da ikke blevet gennemført. Hvis den var, ville de
> vil ikke gå til valg på at kræve flere stramninger, ville de?
>

Der er gennemført meget store stramninger, men vi mangler fortsat en hårdere
kurs overfor de kriminelle. Det ser jeg egentlig som det vigtigste
overhovedet. Vi mangler fortsat en politik omkring omskæring af piger,
genopdragelsesturene osv osv.

Når 82% af alt kriminalitet (15-20 år) i København begås af indvandre, så er
der også noget der fortæller os at der er gigantiske problemer at tage fat
på. Mærkelig nok vil venstrefløjen slet ikke erkende problemerne.

Kim



Pjensen73 (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 23-01-05 22:45

Kim2000 skrev:
>>DFs udlændingepolitik er da ikke blevet gennemført. Hvis den var, ville de
>>vil ikke gå til valg på at kræve flere stramninger, ville de?
>>
>
>
> Der er gennemført meget store stramninger, men vi mangler fortsat en hårdere
> kurs overfor de kriminelle. Det ser jeg egentlig som det vigtigste
> overhovedet. Vi mangler fortsat en politik omkring omskæring af piger,
> genopdragelsesturene osv osv.
>
> Når 82% af alt kriminalitet (15-20 år) i København begås af indvandre, så er
> der også noget der fortæller os at der er gigantiske problemer at tage fat
> på. Mærkelig nok vil venstrefløjen slet ikke erkende problemerne.
>
> Kim
>
>
Nej hvorfor skulle de også det? Det er jo kun et lille bitte mindre tal
af indvandrene der begår kriminalitet, siger de.....
Men heldigvis er der partier, som bl.a. DF, som kan se problemets omfang.

Kim2000 (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 23-01-05 22:53


"> Nej hvorfor skulle de også det? Det er jo kun et lille bitte mindre tal
> af indvandrene der begår kriminalitet, siger de.....


Ja, siger de

Man burde egentlig kunne forholdsvis nemt regne det ud med en lommeregner,
hvis en gruppe mennesker udgør 4-5% af befolningen, men står for 82% af
kriminaliteten burde selv den største regnespasser kunne se at der er noget
helt helt galt.



> Men heldigvis er der partier, som bl.a. DF, som kan se problemets omfang.

Ja, heldigvis.

Problemet er sådan set at enten tager man DF´s løsning som er ekstrem, eller
også tager man EL´s som er at overgive landet til vold.

Begge løsninger er sådan set lige forkerte og ekstreme, man skulle synes der
var en vej midt i mellem, hvor man på den ene side fik begrænset
flygtningestrømmen _og_ arbejdede på de sociale problemer der er med de
indvandre der er i landet.

Det virker dog på de sidste udmeldninger som om VK og DF pusler med en
større plan, der kan gøre netop det.

Lad os håbe Bertel bliver siddende på posten ellers må vi lave en
underskriftsindsamling der kræver det.

Mvh
Kim



Pjensen73 (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 23-01-05 22:59

Kim2000 skrev:
> "> Nej hvorfor skulle de også det? Det er jo kun et lille bitte mindre tal
>
>>af indvandrene der begår kriminalitet, siger de.....
>
>
>
> Ja, siger de
>
> Man burde egentlig kunne forholdsvis nemt regne det ud med en lommeregner,
> hvis en gruppe mennesker udgør 4-5% af befolningen, men står for 82% af
> kriminaliteten burde selv den største regnespasser kunne se at der er noget
> helt helt galt.
>
>
>
>
>>Men heldigvis er der partier, som bl.a. DF, som kan se problemets omfang.
>
>
> Ja, heldigvis.
>
> Problemet er sådan set at enten tager man DF´s løsning som er ekstrem, eller
> også tager man EL´s som er at overgive landet til vold.
>
> Begge løsninger er sådan set lige forkerte og ekstreme, man skulle synes der
> var en vej midt i mellem, hvor man på den ene side fik begrænset
> flygtningestrømmen _og_ arbejdede på de sociale problemer der er med de
> indvandre der er i landet.
>
> Det virker dog på de sidste udmeldninger som om VK og DF pusler med en
> større plan, der kan gøre netop det.
>
> Lad os håbe Bertel bliver siddende på posten ellers må vi lave en
> underskriftsindsamling der kræver det.
>
> Mvh
> Kim
>
>
Ja, eller også skal vi give posten til Pia Kjærsgård eller Kristian
Thulesen Dahl.
Ta' lige et kik på tråden "Det nye Danmarkskort" i dk.binaer.

"Carsten Riis (24-01-2005)
Kommentar
Fra : "Carsten Riis


Dato : 24-01-05 00:13

Pjensen73 skrev den 23-01-2005 14:24:
> Mange mener at Dansk Folkeparti er et højreorinteret parti, men er de nu
> også det.

Ja.


> Hvis vi ser på deres principprogram ser vi hurtig at de gerne vil
> forbedre vores velfærdsstat. De vil bl.a gøre meget for de svage i
> samfundet og også for de ældre.

Hvem vil ikke det?

Kan du nævne mig et eneste parti som ikke vil gøre det godt for de svage
og de ældre? Og specielt her i valgkampen.


Du bør tilgengæld se lidt på, hvad der sker ude i byrådene med
DF-medlemerne. Der er vist nogen ret sjove bespar..... ups det hedder
jo rationaliseringer på ældre området i de kommuner, hvor DF har
indflydelse.


> Hvis vi lige ser bort fra deres udlæningepolitik et øjeblik, så vil jeg
> placere Dansk Folkeparti til venstre for Socialdemokraterne.

Hvorfor skulle man dog det.... De stemmer jo kun for de der
velfærdsting, når de kan få noget udlændingepolitik gennemført også.

Det er det som gør, at de ligger så langt ud til højre som de gør... I
hvert fald på den politiske linje som jeg har.

For slet ikke tale om politisk ulækkert.
For DF stemmer jo kun for forslagene pga. de får indført deres
udlandspolitik. Og ikke fordi forslagene er gode.







--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

Pjensen73 (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 24-01-05 10:31

Carsten Riis <"cr"@<invalid>. invalid> skrev:
> Pjensen73 skrev den 23-01-2005 14:24:
>
>> Mange mener at Dansk Folkeparti er et højreorinteret parti, men er de
>> nu også det.
>
>
> Ja.
>
>
>> Hvis vi ser på deres principprogram ser vi hurtig at de gerne vil
>> forbedre vores velfærdsstat. De vil bl.a gøre meget for de svage i
>> samfundet og også for de ældre.
>
>
> Hvem vil ikke det?
>
> Kan du nævne mig et eneste parti som ikke vil gøre det godt for de svage
> og de ældre? Og specielt her i valgkampen.

Nej det kan jeg godt nok ikke, men der er nogle partier som vil gøre
mere for de svage og ældre end andre. Dansk Folkeparti er en af dem der
vil gøre rigtig meget.
Du skal regne med at Pia Kjærsgaard har været hjemmehjælper, så hun ved
lige hvordan de ældre og svage har det.Og så må vi ikke glemme ældrecheken.
>
> Du bør tilgengæld se lidt på, hvad der sker ude i byrådene med
> DF-medlemerne. Der er vist nogen ret sjove bespar..... ups det hedder
> jo rationaliseringer på ældre området i de kommuner, hvor DF har
> indflydelse.

Nu er dette jo ikke kommunevalg men folketingsvalg.
Hvis man er utilfreds med DF i kommunerne, så må man jo stemme dem ud
til næste kommunalvalg.
Men de andre partier i kommunerne er også med i besparelserne, i
hvertfald i den socialdemokratiske kommune jeg bor i.


Jesper Sørensen (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Sørensen


Dato : 24-01-05 10:58


> Du skal regne med at Pia Kjærsgaard har været hjemmehjælper, så hun ved
> lige hvordan de ældre og svage har det.> >

Ja det var hun for over 20 år siden i en kort periode, og hun var også ansat
flere forskellige steder. Hun var nemlig ikke særlig dygtig til sit arbejde
og hun havde det med at rage uklar med sine kollegaer og ledere, derfor var
hun kun et sted i få måneder.

Og så vil du vel vide hvor jeg har det fra.
Det har jeg fra en der var kollega med hende i et par måneder.
Det er i øvrigt også noget man stadigvæk taler om blandt de københavnske
hjemmehjælpere.

Jesper
Midterpartierne tilbage i dansk politik !




Kim Larsen (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 24-01-05 06:12

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:TzNId.84816$Vf.3759188@news000.worldonline.dk...
> Mange mener at Dansk Folkeparti er et højreorinteret parti, men er de nu
> også det.
> Hvis vi ser på deres principprogram ser vi hurtig at de gerne vil forbedre
> vores velfærdsstat. De vil bl.a gøre meget for de svage i samfundet og
> også for de ældre.
> Hvis vi lige ser bort fra deres udlæningepolitik et øjeblik, så vil jeg
> placere Dansk Folkeparti til venstre for Socialdemokraterne.

Problemet er blot at de siger ét men gør noget andet. I kommunerne har de
stået bag flere forlig som har skadet deres kernevælgere, de ældre
medborgere. Dansk Folkeparti lyver ikke men de er snothamrende utroværdige
og støtter de borgerlige politikere i tykt og tyndt, så put du bare
midter-parolen ned igen. DF er et lille usympatisk højrerabiat møgparti.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Pjensen73 (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 24-01-05 10:24

Kim Larsen skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:TzNId.84816$Vf.3759188@news000.worldonline.dk...
>
> Problemet er blot at de siger ét men gør noget andet.

Ja, Socialdemokraterne gør.

I kommunerne har de
> stået bag flere forlig som har skadet deres kernevælgere, de ældre
> medborgere.

Under Nyrup regeringen skadede Socialdemokraterne deres egne vælgere.
Måske derfor er der mange af de socialdemokratiske vælgere som stemte på
Dansk Folkeparti.

Dansk Folkeparti lyver ikke men de er snothamrende utroværdige
> og støtter de borgerlige politikere i tykt og tyndt, så put du bare
> midter-parolen ned igen. DF er et lille usympatisk højrerabiat møgparti.
>

De støtter kun de borgerlige, hvis de får noget af deres politik igennem.

Christian B. Andrese~ (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-01-05 11:25


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
news:TzNId.84816$Vf.3759188@news000.worldonline.dk...
> Mange mener at Dansk Folkeparti er et højreorinteret parti, men er de nu
> også det.

På nogle områder ja, andre områder nej.

> Hvis vi ser på deres principprogram ser vi hurtig at de gerne vil
> forbedre vores velfærdsstat. De vil bl.a gøre meget for de svage i
> samfundet og også for de ældre.

IMO er DF's vælgere typisk pensionister, lavtuddannede og arbejdsløse. Folk
som er bange for forandringer og fornyelser.

> Hvis vi lige ser bort fra deres udlæningepolitik et øjeblik, så vil jeg
> placere Dansk Folkeparti til venstre for Socialdemokraterne.

Det er ikke helt forkert, men DF er IMO et parti som blafrer forstået på den
måde at de ikke har en helhedspolitik.


--
mvh/rg. Christian





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste