Kun 377 dræbte pr år nu, FOGH-MIRAKEL?
Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-05 11:34

Rådet for større færdselssikkerhed's formand lovpriser at 2004 har så
kæmpestort fald i trafikdødsofre - men giver ikke æren til radarfælder eller
andet.

Jeg tror ny retfærdiggørelse af den motorvejsfartliderlighed, der giver
*livsglæde* og får folk til at _koncentrere _sig og derved undgå ulykker er
vigtigst - kan nogen argumentere imod den arbejdshypotese

Endnu fylder muslimbilerne ikke så meget på landevejene at vantro er skræmt
ned i et musehul og DET kan forklare det lavere antal kollisioner.

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 24-01-05 11:47

> [...]
er
> vigtigst - kan nogen argumentere imod den arbejdshypotese

http://www.sikkertrafik.dk/1c0d3e80

Her kan man se, at de færreste dødsulykker sker på motorvejene.

Videre er det meget vigtigt, at bilerne er blevet meget mere sikre. Alle nye
(og nyere)
biler har ABS bremser, og generelt kraftigere bygget. Dette hjælper
selvfølgelig
ikke den bløde trafikant der bliver ramt.

Fra : Tim

Dato : 24-01-05 12:21

"NEiL DANELAW" <mail@danelaw.dk> wrote in message
> [...]
> biler har ABS bremser, og generelt kraftigere bygget. Dette hjælper
> selvfølgelig
> ikke den bløde trafikant der bliver ramt.

Er alle biler i Danmark blevet så meget nyere på bare eet år?... det må
siges at være imponerende.

Tim

Fra : Tim

Dato : 24-01-05 12:24

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> nye
> >

> Er alle biler i Danmark blevet så meget nyere på bare eet år?... det må

Rettelse:

Er alle biler i Danmark blevet så meget /sikrere/ på bare eet år?... det må
siges at være imponerende.

.... for jeg gætter på, at de færreste er blevet nyere det forgangne år

Tim

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 24-01-05 20:01

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Er alle biler i Danmark blevet så meget /sikrere/ på bare eet år?... det

> siges at være imponerende.

Efterhånden som de ældste/dårligste biler fases ud, har dette også stor
indvirking
på statistikken over døde. Så nu kommer der bare flere svært kvæstede
istedet...

> ... for jeg gætter på, at de færreste er blevet nyere det forgangne år

Næh, desværre ikke.