SR vil øge tvangsudskrevne bidrag til 'ula~
Fra : G.B.

Dato : 22-01-05 23:31

...Det kan let tage to-tre år, men det vil have meget høj prioritet for de
radikale. Samtidig vil vi adskille u-landsbistand, terrorbekæmpelse og alle
de andre opgaver, som regeringen i dag finansierer via hjælpen til verdens
fattige, siger Morten Helveg Petersen.

Folkekirkens Nødhjælp, Mellemfolkeligt Samvirke, Ibis og Red Barnet har i
en fælles redegørelse opgjort regeringens besparelser på u-landsområdet til
godt 4,4 milliarder kroner om året, blandt andet med henvisning til, at u-
landsbistanden i dag bruges til formål, som tidligere blev finansieret
uafhængigt af u-landsbistanden.

Niels Hjortdal, direktør i Red Barnet, betragter derfor heller ikke de to
oppositionspartiers udmeldinger som udtryk for modvilje.

– Jeg tror, bistanden langsomt bliver skruet tilbage til samme niveau som
før regeringsskiftet. Det vil nok tage en valgperiode, tre-fire år. Jeg
tror ikke, en SR-regering vil benytte sig af samme talmagi som den
nuværende, siger Niels Hjortdal...

Artikel i Kristeligt Dagblad "SR vil bruge år på at rette u-landsbistand
op"[ ('rette' *sic* )]af journalisterne Morten Bonde og Morten Rasmussen
der selvfølgelig ikke skriver hvordan finansieringen skal ske (flere røde
skatter)

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Jesper

Dato : 23-01-05 09:36

G.B. <nonono@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> der selvfølgelig ikke skriver hvordan finansieringen skal ske (flere røde

Vi giver ca. 0,9% af BNP, gennemsnittet for EU er under 0,40. Danmark
skal ikke finansiere de store EU landes manglende vilje til at give
u-landsbistand og faktisk giver vi for meget i dag i det FNs mål kun er
0,7%. Sålænge vi skal brødføde en hær af arbejdssky muhamedanere, så har
vi slet ikke råd til at give så meget, faktisk burde vi trække vores
muhamedanerudgifter fra de 0,7%.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection: